Wstęp
W Comarch e-Sklep ofertujemy dwukierunkową integrację z EmpikPlace, gdzie przy pomocy oferowanych przez nas narzędzi możesz z jednego miejsca zarządzać swoimi ofertami oraz sprzedażą.
W tym artykule dowiesz się:
- jak pobierać zamówienia z EmpikPlace do Comarch e-Sklep i gdzie nimi zarządzać?
- jak akceptować lub odrzucać wybrane zamówienia z EmpikPlace do realizacji?
- jak zautomatyzować proces realizacji zamówień z EmpikPlace?
- co oznaczają poszczególne statusy zamówień z EmpikPlace?
- jak wysłać list przewozowy do zamówienia w EmpikPlace?
Wszystkie poradniki na temat integracji dostępne są w katalogu: Platforma EmpikPlace.
Jak pobierać zamówienia z EmpikPlace do Comarch e-Sklep?
Aktywacja integracji z EmpikPlace w Comarch e-Sklep oznacza, że automatycznie po podłączeniu konta pobierzemy z niego:
- istniejące oferty sprzedaży
- oraz posiadane zamówienia.
Data, od której pobierzemy istniejące zamówienia na Twoim koncie jest równa dacie podłączenia go w e-Sklepie. Oznacza to, że jeżeli aktywujesz konto EmpikPlace w dniu 31.03.2025 o godzinie 12:00 to do Comarch e-Sklep pobierzemy wszystkie zamówienia właśnie od tej daty. Możesz jednak ją zmienić na szczegółach podłączonego konta, a my na podstawie ustawionej przez Ciebie daty pobierzemy wszystkie zamówienia z Twojego konta.
Jak zmienić datę do pobrania zamówień z EmpikPlace celem ich realizacji w Comarch e-Sklep?
Krok 1. Wejdź do Menu> Integracje > EmpikPlace i przejdź do szczegółów podłączonego konta.
Krok 2. Zmień datę do pobrania zamówień, które chcesz zrealizować w Comarch e-Sklep i Zapisz zmiany.

Gotowe! W ciągu 15 minut od zapisania zmian zamówienia zostaną pobrane do Twojego e-Sklepu i będą możliwe do dalszej realizacji.
Gdzie zarządzać zamówieniami EmpikPlace w Comarch e-Sklep?
Wszystkie pobrane zamówienia z EmpikPlace zobaczysz w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w sekcjach:
- Marketplace > EmpikPlace > Zamówienia do realizacji
- lub Marketplace > EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane.

Zamówienia możesz filtrować na obu listach według ich statusu.
Jak wygląda proces realizacji zamówień z EmpikPlace w Comarch e-Sklep?
Proces realizacji zamówień z EmpikPlace został zaprojektowany w sposób dopasowany do ogólnego (istniejącego już) flow obsługi zamówień w Comarch e-Sklep. Oznacza to, że obsłużysz je tak samo jak zamówienia z e-Sklepu, czy z Allegro. Zapewnia to spójność i efektywność.

Automatyzacja to klucz do efektywności. Integracja oferuje szereg automatycznych funkcji. Ułatwiają one zarządzanie zamówieniami z EmpikPlace.
Jak zautomatyzować obsługę zamówień z EmpikPlace w Comarch e-Sklep?
Automatyzacja to klucz do efektywności. Integracja w Comarch e-Sklep oferuje szereg automatycznych funkcji, które ułatwią Ci zarządzanie zamówieniami z EmpikPlace.

Krok 1. Pobieranie zamówień – zrobimy to za Ciebie, cyklicznie co 15 minut. Jeżeli jednak potrzebujesz tu i teraz pobrać konkretne zamówienie to skorzystaj z akcji Pobierz zamówienie z EmpikPlace na liście EmpikPlace > Zamówienia do realizacji.
Podając numer zamówienia z EmpikPlace pobierzesz go ręcznie do Comarch e-Sklep, celem dalszej realizacji.

Krok 2. Włącz automat do akceptacji zamówień z EmpikPlace. Zrobisz to przechodząc do ustawień Integracje > EmpikPlace i aktywując parametr Akceptuj automatycznie zamówienia z EmpikPlace do realizacji.
Automat będzie za Ciebie akceptował wszystkie zamówienia, dla których kupione towary mają ilość dostępną na magazynie w e-Sklepie. Unikniesz wtedy realizacji zamówień ponad dostępny stan magazynowy towaru.
Krok 3. Włącz automat do wiązania ofert EmpikPlace z towarami w Twoim e-Sklepie. Automat na podstawie kodu EAN na karcie towaru automatycznie zmapuje je z Twoimi ofertami. Dzięki temu unikniesz konieczności ręcznego wiązania. Jest to szczególnie ważne w kontekście realizacji zamówień w Comarch e-Sklep. Bez powiązania ofert na zamówieniach z towarami w e-Sklepie, nie będzie można ich zrealizować. Automat włączysz przechodząc do ustawień Integracje > EmpikPlace i aktywując parametr Powiąż automatycznie towary do ofert.
Krok 4. Włącz automat do przekształcania transakcji z EmpikPlace do zamówień w Comarch e-Sklep (do sekcji Sprzedaż > Zamówienia). Zrobisz to przechodząc do ustawień Integracje > EmpikPlace i aktywując parametr Twórz automatycznie zamówienia do ofert.
Automat będzie za Ciebie przenosił zaakceptowane i opłacone zamówienia z EmpikPlace do sekcji Sprzedaż > Zamówienia, skąd będą dalej automatycznie pobierane przez Twój system Comarch ERP.
Krok 5. Zrealizuj zamówienie w swoim systemie Comarch ERP, tak jak zwykle to robisz. Dodaj numer listu przewozowego do zamówienia, aby Kupujący mógł śledzić swoją przesyłkę. Po synchronizacji danych zaktualizujemy dane na zamówieniu w EmpikPlace za Ciebie.
To wszystko! Aktywuj dostępne funkcje i ciesz się automatyczną realizacją zamówień z EmpikPlace.
Jak zaakceptować lub odrzucić zamówienie z EmpikPlace?
Jednym z etapów realizacji zamówień z EmpikPlace jest ich akceptacja przez Ciebie, jako Sprzedającego. Zanim zamówienie trafi do spakowania musi zostać zaakceptowane. Jeżeli nie chcesz realizować danego zamówienia możesz je odrzucić.
W Comarch e-Sklep umożliwiamy Ci:
- ręczną akceptację lub odrzucenie wybranych zamówień – akcja grupowa dostępna na liście EmpikPlace > Zamówienia do realizacji;
- lub automatyczną akceptację zamówień – do włączenia w ustawieniach Integracje > EmpikPlace: parametr Akceptuj automatycznie zamówienia z EmpikPlace do realizacji.
Zamówienia, które oczekują na Twoją akceptację będą w statusie Przyjęcie w toku, wyróżnione pomarańczową ikoną informującą o wymaganej reakcji.

Ręcznie zaakceptujesz je lub odrzucisz zaznaczając wybrane pozycje na liście, a następnie wybierając z operacji grupowych Akceptuj lub Odrzuć.
- Akceptacja oznacza, że zamówienie będzie dalej realizowane i otrzyma status: Obciążenie w toku (oznaczające pobranie płatności od Kupującego), a następnie Oczekuje na wysyłkę (oznaczające gotowość zamówienia do dalszej realizacji).
- Odrzucenie oznacza, że zamówienie nie będzie dalej realizowane i otrzyma status: Odrzucone. Operacja jest nieodwracalna.
Jeżeli korzystasz z automatu to zamówienia opłacone, z towarami w ilości dostępnej na magazynie w e-Sklepie będą akceptowane automatycznie.
Statusy zamówień EmpikPlace – co oznaczają?
Status zamówienia EmpikPlace | Opis |
---|---|
![]() |
Przyjęcie w toku oznacza, że zamówienie zostało złożone i oczekuje na akceptację lub odrzucenie Sprzedawcy. Na tym statusie dane klienta nie są w pełni widoczne. Zamówienie w tym statusie zobaczysz w e-Sklepie przechodząc do sekcji: EmpikPlace > Zamówienia do realizacji. |
![]() |
Obciążenie w trakcie realizacji oznacza, że zamówienie oczekuje na płatność. Na tym statusie nie należy realizować zamówienia. Gdy Sprzedawca zaakceptuje zamówienie (ręcznie lub automatycznie), zamówienie otrzymuje status 'Obciążenie w toku’. Zamówienie będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia do realizacji. Do czasu, aż zamówienie nie zostanie opłacone, nie może być jeszcze realizowane. Na tym statusie dane klienta nie są w pełni widoczne. |
![]() |
W trakcie realizacji oznacza, że zostało opłacone i jest gotowe do obsłużenia. Od teraz dostępne są wszystkie dane kupującego, dzięki czemu można rozpocząć pakowanie przesyłki. Zamówienie będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia do realizacji. Można je przekształcić do Sprzedaż > Zamówienia, skąd może zostać dalej pobrane do systemu Comarch ERP celem obsługi. |
![]() |
Wysłano oznacza, że zamówienie zostało wysłane do kupującego. Po nadaniu numeru listu przewozowego, status zmienia się na Wysłano. Status ten nadawany jest również, gdy zamówienie otrzyma status Zrealizowano w Comarch e-Sklep. Zamówienie będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane. |
![]() |
Otrzymano oznacza, że zamówienie zostało doręczone do kupującego. Status zmienia się po potwierdzeniu otrzymania zamówienia z panelu klienta lub automatycznie po 10 dniach od wysyłki. Zamówienie będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane. |
![]() |
Odrzucono oznacza, że zamówienie zostało odrzucone przez Sprzedawcę lub Sprzedawca nie zaakceptował zamówienia w ciągu 5 dni od złożenia zamówienia. Zamówienie nie będzie realizowane. Zobaczysz je w sekcji EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane. |
![]() |
Anulowano oznacza, że zamówienie zostało anulowane przez Klienta i nie będzie realizowane. Będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane. |
![]() |
Zamknięto oznacza, że zamówienie zostało zamknięte. Status ten zostanie automatycznie ustawiony po 60 dniach od otrzymania przesyłki przez kupującego. Kupujący nie ma już możliwości realizacji zwrotu ani zgłoszenia incydentu/reklamacji. Zamówienie będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane. |
Jak wysłać list przewozowy do zamówienia w EmpikPlace?
List przewozowy do zamówienia EmpikPlace nadasz w ten sam sposób, jak dla innych swoich zamówień.
Możesz zrobić to na zamówieniu:
- ręcznie w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep
- lub w swoim systemie Comarch ERP, skąd w ramach synchronizacji dane zostaną wysłane do e-Sklepu.
Gdy na zamówieniu zostanie dodany list przewozowy to my automatycznie wyślemy go do EmpikPlace.
Wszystkie artykuły na temat integracji z EmpikPlace w Comarch e-Sklep znajdziesz w katalogu: Platforma EmpikPlace.