Jak obsługiwać zamówienia z EmpikPlace w Comarch e-Sklep?

Wstęp

W Comarch e-Sklep ofertujemy dwukierunkową integrację z EmpikPlace, gdzie przy pomocy oferowanych przez nas narzędzi możesz z jednego miejsca zarządzać swoimi ofertami oraz sprzedażą.

W tym artykule dowiesz się:

  • jak pobierać zamówienia z EmpikPlace do Comarch e-Sklep i gdzie nimi zarządzać?
  • jak akceptować lub odrzucać wybrane zamówienia z EmpikPlace do realizacji?
  • jak zautomatyzować proces realizacji zamówień z EmpikPlace?
  • co oznaczają poszczególne statusy zamówień z EmpikPlace?
  • jak wysłać list przewozowy do zamówienia w EmpikPlace?

Wszystkie poradniki na temat integracji dostępne są w katalogu: Platforma EmpikPlace. 

Jak pobierać zamówienia z EmpikPlace do Comarch e-Sklep?

Aktywacja integracji z EmpikPlace w Comarch e-Sklep oznacza, że automatycznie po podłączeniu konta pobierzemy z niego:

  • istniejące oferty sprzedaży
  • oraz posiadane zamówienia.

Data, od której pobierzemy istniejące zamówienia na Twoim koncie jest równa dacie podłączenia go w e-Sklepie. Oznacza to, że jeżeli aktywujesz konto EmpikPlace w dniu 31.03.2025 o godzinie 12:00 to do Comarch e-Sklep pobierzemy wszystkie zamówienia właśnie od tej daty. Możesz jednak ją zmienić na szczegółach podłączonego konta, a my na podstawie ustawionej przez Ciebie daty pobierzemy wszystkie zamówienia z Twojego konta.

Jak zmienić datę do pobrania zamówień z EmpikPlace celem ich realizacji w Comarch e-Sklep?

Krok 1. Wejdź do Menu> Integracje > EmpikPlace i przejdź do szczegółów podłączonego konta.

Krok 2. Zmień datę do pobrania zamówień, które chcesz zrealizować w Comarch e-Sklep i Zapisz zmiany.

Integracje > EmpikPlace > Szczegóły podłączonego konta

Gotowe! W ciągu 15 minut od zapisania zmian zamówienia zostaną pobrane do Twojego e-Sklepu i będą możliwe do dalszej realizacji.

Wskazówka
Nowe zamówienia w EmpikPlace są pobierane do Comarch e-Sklep cyklicznie, co 15 minut.

Gdzie zarządzać zamówieniami EmpikPlace w Comarch e-Sklep?

Wszystkie pobrane zamówienia z EmpikPlace zobaczysz w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w sekcjach:

  • Marketplace > EmpikPlace > Zamówienia do realizacji
  • lub Marketplace > EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane.
Podział zamówień EmpikPlace w Comarch e-Sklep

Zamówienia możesz filtrować na obu listach według ich statusu.

Jak wygląda proces realizacji zamówień z EmpikPlace w Comarch e-Sklep?

Proces realizacji zamówień z EmpikPlace został zaprojektowany w sposób dopasowany do ogólnego (istniejącego już) flow obsługi zamówień w Comarch e-Sklep. Oznacza to, że obsłużysz je tak samo jak zamówienia z e-Sklepu, czy z Allegro. Zapewnia to spójność i efektywność.

Workflow realizacji zamówień z EmpikPlace w Comarch e-Sklep

Automatyzacja to klucz do efektywności. Integracja oferuje szereg automatycznych funkcji. Ułatwiają one zarządzanie zamówieniami z EmpikPlace.

Jak zautomatyzować obsługę zamówień z EmpikPlace w Comarch e-Sklep?

Automatyzacja to klucz do efektywności. Integracja w Comarch e-Sklep oferuje szereg automatycznych funkcji, które ułatwią Ci zarządzanie zamówieniami z EmpikPlace.

Automatyzacje w Comarch e-Sklep w integracji z EmpikPlace

Krok 1. Pobieranie zamówień – zrobimy to za Ciebie, cyklicznie co 15 minut. Jeżeli jednak potrzebujesz tu i teraz pobrać konkretne zamówienie to skorzystaj z akcji Pobierz zamówienie z EmpikPlace na liście EmpikPlace > Zamówienia do realizacji

Podając numer zamówienia z EmpikPlace pobierzesz go ręcznie do Comarch e-Sklep, celem dalszej realizacji.

Pojedyncze pobranie zamówienia z EmpikPlace

Krok 2. Włącz automat do akceptacji zamówień z EmpikPlace. Zrobisz to przechodząc do ustawień Integracje > EmpikPlace i aktywując parametr Akceptuj automatycznie zamówienia z EmpikPlace do realizacji. 

Automat będzie za Ciebie akceptował wszystkie zamówienia, dla których kupione towary mają ilość dostępną na magazynie w e-Sklepie. Unikniesz wtedy realizacji zamówień ponad dostępny stan magazynowy towaru.

Krok 3. Włącz automat do wiązania ofert EmpikPlace z towarami w Twoim e-Sklepie. Automat na podstawie kodu EAN na karcie towaru automatycznie zmapuje je z Twoimi ofertami. Dzięki temu unikniesz konieczności ręcznego wiązania. Jest to szczególnie ważne w kontekście realizacji zamówień w Comarch e-Sklep. Bez powiązania ofert na zamówieniach z towarami w e-Sklepie, nie będzie można ich zrealizować. Automat włączysz przechodząc do ustawień Integracje > EmpikPlace i aktywując parametr Powiąż automatycznie towary do ofert.

Krok 4. Włącz automat do przekształcania transakcji z EmpikPlace do zamówień w Comarch e-Sklep (do sekcji Sprzedaż > Zamówienia). Zrobisz to przechodząc do ustawień Integracje > EmpikPlace i aktywując parametr Twórz automatycznie zamówienia do ofert.

Automat będzie za Ciebie przenosił zaakceptowane i opłacone zamówienia z EmpikPlace do sekcji Sprzedaż > Zamówienia, skąd będą dalej automatycznie pobierane przez Twój system Comarch ERP.

Krok 5. Zrealizuj zamówienie w swoim systemie Comarch ERP, tak jak zwykle to robisz. Dodaj numer listu przewozowego do zamówienia, aby Kupujący mógł śledzić swoją przesyłkę. Po synchronizacji danych zaktualizujemy dane na zamówieniu w EmpikPlace za Ciebie. 

To wszystko! Aktywuj dostępne funkcje i ciesz się automatyczną realizacją zamówień z EmpikPlace.

Wskazówka
Pamiętaj jednak, że aby kontrolować stany magazynowe dla ofert EmpikPlace konieczne jest włączenie obsługi stanów magazynowych w Twoim sklepie w zakładce Ustawienia/Ustawienia sklepu/sekcja Towary/sekcja Stany magazynowe. Obok parametru Obsługuj stany magazynowe oraz Sprawdzaj stany magazynowe podczas dodawania do koszyka zaznacz TAK. Dopiero teraz możesz włączyć parametry dotyczące kontroli stanów magazynowych na EmpikPlace.

Jak zaakceptować lub odrzucić zamówienie z EmpikPlace?

Jednym z etapów realizacji zamówień z EmpikPlace jest ich akceptacja przez Ciebie, jako Sprzedającego. Zanim zamówienie trafi do spakowania musi zostać zaakceptowane. Jeżeli nie chcesz realizować danego zamówienia możesz je odrzucić.

W Comarch e-Sklep umożliwiamy Ci:

  • ręczną akceptację lub odrzucenie wybranych zamówień – akcja grupowa dostępna na liście EmpikPlace > Zamówienia do realizacji;
  • lub automatyczną akceptację zamówień – do włączenia w ustawieniach Integracje > EmpikPlace: parametr Akceptuj automatycznie zamówienia z EmpikPlace do realizacji.

Zamówienia, które oczekują na Twoją akceptację będą w statusie Przyjęcie w toku, wyróżnione pomarańczową ikoną informującą o wymaganej reakcji.

Lista zamówień z EmpikPlace w Comarch e-Sklep – akceptacja lub odrzucenie transakcji

Ręcznie zaakceptujesz je lub odrzucisz zaznaczając wybrane pozycje na liście, a następnie wybierając z operacji grupowych Akceptuj lub Odrzuć.

  • Akceptacja oznacza, że zamówienie będzie dalej realizowane i otrzyma status: Obciążenie w toku (oznaczające pobranie płatności od Kupującego), a następnie Oczekuje na wysyłkę (oznaczające gotowość zamówienia do dalszej realizacji)
  • Odrzucenie oznacza, że zamówienie nie będzie dalej realizowane i otrzyma status: Odrzucone. Operacja jest nieodwracalna.

Jeżeli korzystasz z automatu to zamówienia opłacone, z towarami w ilości dostępnej na magazynie w e-Sklepie będą akceptowane automatycznie.

Statusy zamówień EmpikPlace – co oznaczają?

Status zamówienia EmpikPlace Opis
Przyjęcie w toku oznacza, że zamówienie zostało złożone i oczekuje na akceptację lub odrzucenie Sprzedawcy. Na tym statusie dane klienta nie są w pełni widoczne. Zamówienie w tym statusie zobaczysz w e-Sklepie przechodząc do sekcji: EmpikPlace > Zamówienia do realizacji.
Obciążenie w trakcie realizacji oznacza, że zamówienie oczekuje na płatność. Na tym statusie nie należy realizować zamówienia. Gdy Sprzedawca zaakceptuje zamówienie (ręcznie lub automatycznie), zamówienie otrzymuje status 'Obciążenie w toku’. Zamówienie będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia do realizacji. Do czasu, aż zamówienie nie zostanie opłacone, nie może być jeszcze realizowane. Na tym statusie dane klienta nie są w pełni widoczne.
W trakcie realizacji oznacza, że zostało opłacone i jest gotowe do obsłużenia. Od teraz dostępne są wszystkie dane kupującego, dzięki czemu można rozpocząć pakowanie przesyłki. Zamówienie będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia do realizacji. Można je przekształcić do Sprzedaż > Zamówienia, skąd może zostać dalej pobrane do systemu Comarch ERP celem obsługi.
Wysłano oznacza, że zamówienie zostało wysłane do kupującego. Po nadaniu numeru listu przewozowego, status zmienia się na Wysłano. Status ten nadawany jest również, gdy zamówienie otrzyma status Zrealizowano w Comarch e-Sklep. Zamówienie będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane.
Otrzymano oznacza, że zamówienie zostało doręczone do kupującego. Status zmienia się po potwierdzeniu otrzymania zamówienia z panelu klienta lub automatycznie po 10 dniach od wysyłki. Zamówienie będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane.
Odrzucono oznacza, że zamówienie zostało odrzucone przez Sprzedawcę lub Sprzedawca nie zaakceptował zamówienia w ciągu 5 dni od złożenia zamówienia. Zamówienie nie będzie realizowane. Zobaczysz je w sekcji EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane.
Anulowano oznacza, że zamówienie zostało anulowane przez Klienta i nie będzie realizowane. Będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane.
Zamknięto oznacza, że zamówienie zostało zamknięte. Status ten zostanie automatycznie ustawiony po 60 dniach od otrzymania przesyłki przez kupującego. Kupujący nie ma już możliwości realizacji zwrotu ani zgłoszenia incydentu/reklamacji. Zamówienie będzie widoczne w sekcji EmpikPlace > Zamówienia zrealizowane.

Jak wysłać list przewozowy do zamówienia w EmpikPlace?

List przewozowy do zamówienia EmpikPlace nadasz w ten sam sposób, jak dla innych swoich zamówień.

Możesz zrobić to na zamówieniu:

  • ręcznie w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep
  • lub w swoim systemie Comarch ERP, skąd w ramach synchronizacji dane zostaną wysłane do e-Sklepu.

Gdy na zamówieniu zostanie dodany list przewozowy to my automatycznie wyślemy go do EmpikPlace.

Wskazówka
Pamiętaj! Możesz nadać tylko jeden numer listu przewozowego do zamówienia EmpikPlace. Jeżeli dodasz ich więcej, my wyślemy do EmpikPlace pierwszy dodany.

Wszystkie artykuły na temat integracji z EmpikPlace w Comarch e-Sklep znajdziesz w katalogu: Platforma EmpikPlace.

Czy ten artykuł był pomocny?