W Panelu administracyjnym Comarch e-Sklep możesz zdefiniować kraj oraz strefy działalności.
Kraje działalności
Obszar Kraje działalności umożliwia zawężenie działalności sklepu do wybranych państw/ stref.
Klient podczas rejestracji, składania zamówienia, czy zmiany danych, na formularzu w polu Kraj będzie mógł wybrać z listy tylko te kraje, które zostały aktywowane przez administratora w obszarze Kraje działalności.
Aby dokonać edycji krajów działalności w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostępne kraje i strefy zaznacz i aktywuj odpowiedni kraj. Wybrany kraj możesz ustawić jako domyślny lub zablokować.
Na szczegółach wybranego kraju na zakładce Ogólne możesz zdefiniować wymagalność podczas rejestracji klientów takich pól jak:
- kod pocztowy,
- NIP,
- nazwa miejscowości,
- nazwa ulicy,
- numer domu.
Dodatkowo dla pola z kodem pocztowym możesz zdefiniować wzorzec dla tego pola w postaci wyrażenia regularnego oraz format wprowadzanego kodu pocztowego. Dla pola NIP również masz możliwość wprowadzenia własnego wzorca.
Na zakładce Województwo zdefiniowane są województwa danego kraju, które możesz dodać lub usunąć w zależności od potrzeby.
We wszystkich standardowych szablonach Comarch została obsłużona wymagalność pól na formularzu rejestracji klientów w zależności od wybranego kraju.
Następnie dodaj aktywowany kraj w zakładce: Ustawienia/ Płatności i dostawy/
Cenniki dostaw, klikając w ikonkę .
Więcej informacji odnośnie ustalania powyższych kosztów znajdziesz w artykule: Konfiguracja płatności i dostaw
Po dodaniu krajów działalności warto dodać wersje językowe.
Strefy
Obszar umożliwia grupowanie krajów w strefy np. Unia Europejska. Aby dodać strefy przejdź do: Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostępne kraje i strefy
Następnie kliknij Dodaj strefę. W Nowo otwartej karcie wpisz kod strefy jej nazwę oraz wybierz kraje, które bedą w utworzonej przez Ciebie strefie.
Wybierz aktywną strefę i uzupełnij formularz o wymagane dane. Zapisz wprowadzone ustawienia.
We wszystkich standardowych szablonach Comarch została obsłużona wymagalność pól na formularzu rejestracji klientów w zależności od wybranego kraju należącego do strefy. Wszystkie informacje dotyczące konfiguracji płatności i dostaw znajdują się w sekcji Płatności i dostawy.Czy ten artykuł był pomocny?