Wykluczenie form płatności dla wybranych Klientów
w e-Sklepie
Od wersji 2022 Comarch e-Sklep umożliwia na przyporządkowanie indywidualnych form płatności dla wybranych Klientów. Od teraz w panelu administracyjnym możesz jako Sprzedawca określić, jakie formy płatności będą domyślne dla nowo zarejestrowanych Klientów, dla Klientów jednorazowych (niezalogowanych), dla Klientów z indywidualnymi warunkami handlowymi z systemu ERP oraz na bieżąco zarządzać formami płatności dla wszystkich Klientów w e-Sklepie.
Zarządzanie formami płatności dla Klientów e-Sklepu dostępne jest:
- w Comarch e-Sklep od wersji 2022,
- tylko dla sklepów w wersji Enterprise lub B2B.
Ustawienia e-Sklepu
Dla sklepów w wersji Enterprise lub B2B w panelu administracyjnym aktywowano nowe ustawienia e-Sklepu, które pozwalają na określenie form płatności dostępnych dla:
- Klientów nowo zarejestrowanych (zalogowanych),
- Klientów jednorazowych (niezalogowanych).
- Klientów z indywidualnymi warunkami handlowymi z ERP
W sekcji Ustawienia(1) > Ustawienia sklepu(2) >Klienci(3) widnieją nowe parametry dotyczące domyślnych form płatności dla Klientów e-Sklepu i wyglądają następująco:
Klienci nowo zarejestrowani
Aby ustalić domyślne formy płatności dla Klientów nowo zarejestrowanych należy przejść do szczegółów parametru „Klienci nowo zarejestrowani”, gdzie widoczne będą aktywne w e-Sklepie formy płatności widniejące w sekcji Ustawienia > Płatności i dostawy > Płatności.
Dostępne we wskazanej sekcji parametry dzielimy na rodzaje form płatności dostępnych w e-Sklepie:
- Standardowe,
- Online,
- Systemy ratalne,
- Leasing.
Jeżeli chcesz dla nowo zarejestrowanych Klientów udostępnić jedynie wybrane formy płatności zaznacz je na liście i zapisz zmiany.
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia > Ustawienia sklepu > Klienci.
Krok 2. Z listy dostępnych parametrów przejdź do szczegółów parametru „Klienci nowo zarejestrowani”.
Krok 3. Na liście zaznacz formę płatności: Pobranie, po czym zapisz zmiany.
EFEKT: Nowy Klient, który zarejestruje się w e-Sklepie będzie widział w koszyku jedynie formę płatności: Pobranie, mimo iż w samym e-Sklepie dostępnych jest więcej form płatności.
Klienci jednorazowi (niezalogowani)
Analogicznie do ustawień form płatności dla Klientów nowo zarejestrowanych po przejściu w szczegóły parametru „Klienci jednorazowi (niezalogowani)” istnieje możliwość wyboru dostępnych form płatności dla Klientów, którzy będą chcieli dokonać zakupu bez logowania do e-Sklepu.
Klient z indywidualnymi warunkami handlowymi w ERP
W tym obszarze dostępne są następujące opcje do wyboru sposobów prezentacji form płatności:
- Prezentuj tylko domyślną formę płatności z ERP oznacza, że klient, który posiada domyślną formę płatności z ERP będzie widział w koszyku jedynie tylko tę formę płatności, mimo iż w samym e-Sklepie dostępnych jest więcej form płatności.
- Prezentuj domyślną formę płatności z ERP oraz opcje płatności z cennika dostaw Comarch e-Sklep oznacza, że klient będzie miał w koszyku wybór pomiędzy domyślną formą płatności z ERP, a pozostałymi zdefiniowanymi formami płatności w cenniku Comarch e-Sklep.
Po włączeniu parametru Prezentuj domyślną formę płatności z ERP oraz opcje płatności z cennika dostaw Comarch e-Sklep możesz ustawić na jakich zasadach będzie prezentowana forma płatności przelew.
Zaznaczenie parametru: Nie duplikuj formy płatności przelew oznacza, że jeśli w systemie ERP klient ma ustawiony przelew jako domyślną formę płatności, to w sklepie będzie widoczny wyłącznie przelew z warunkami zdefiniowanymi w systemie ERP. Opcja przelewu tradycyjnego z ustawień e-Sklepu zostanie ukryta.
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia > Płatności i dostawy > Płatności.
Krok 2. Następnie kliknij w wiersz Domyślna forma płatności z ERP i suwakiem aktywuj formę płatności.
Krok 3. Aby aktywowana forma płatności mogła być obsługiwana, przypisz ją do formy dostawy: Przesyłka kurierska. W tym celu przejdź do sekcji Ustawienia > Płatności i dostawy > Cenniki dostaw.
Krok 4. Aby udostępnić klientowi jedynie domyślną formę płatności z ERP i przypinany do niej termin włącz dedykowany parametr. W tym celu przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia sklepu > Klienci, sekcja domyślne formy płatności, parametr Klienci z indywidualnymi warunkami handlowymi w ERP i zaznacz opcję Prezentuj tylko domyślną formę płatności z ERP.
Taka konfiguracja domyślnej formy płatności z ERP spowoduje, że Twój klient zobaczy w koszyku jedynie domyślną formę płatności z ERP.
Więcej na temat konfiguracji przeczytasz w artykule Jak udostępnić klientom domyślną formę płatności?
Zarządzanie formami płatności na liście klientów
Jak sprawdzić indywidualne formy płatności Klienta?
Na szczegółach klienta istnieje pole o nazwie „Indywidualne formy płatności”, gdzie widoczne będą indywidualne formy płatności przyporządkowane do danego Klienta, z których może on korzystać w e-Sklepie.
Z tego poziomu istnieje również możliwość dodania formy płatności indywidualnie dla wybranego klienta – korzystając z przycisku Wybierz Płatność:
Aby usunąć wybraną formę płatności dla Klienta wystarczy na szczegółach Indywidualnych formach płatności dostępnych płatności zaznaczysz płatność a następnie klikniesz w przycisk Usuń po prawej stronie obszaru.