Wykluczenie form płatności dla wybranych Klientów
w e-Sklepie
Od wersji 2022 Comarch e-Sklep umożliwia na przyporządkowanie indywidualnych form płatności dla wybranych Kontrahentów. Od teraz w panelu administracyjnym możesz jako Sprzedawca określić, jakie formy płatności będą domyślne dla nowo zarejestrowanych Kontrahentów, dla Kontrahentów jednorazowych (niezalogowanych) oraz na bieżąco zarządzać formami płatności dla wszystkich Kontrahentów w e-Sklepie.
Zarządzanie formami płatności dla Klientów e-Sklepu dostępne jest:
- w Comarch e-Sklep od wersji 2022,
- tylko dla sklepów w wersji Enterprise lub B2B.
Ustawienia e-Sklepu
Dla sklepów w wersji Enterprise lub B2B w panelu administracyjnym aktywowano nowe ustawienia e-Sklepu, które pozwalają na określenie form płatności dostępnych dla:
- Klientów nowo zarejestrowanych (zalogowanych),
- Klientów jednorazowych (niezalogowanych).
W sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu/Kontrahenci widnieją nowe parametry dotyczące domyślnych form płatności dla Kontrahentów e-Sklepu i wyglądają następująco:
Kontrahent nowo zarejestrowany
Aby ustalić domyślne formy płatności dla Klientów nowo zarejestrowanych należy przejść do szczegółów parametru „Kontrahent nowo zarejestrowany”, gdzie widoczne będą aktywne w e-Sklepie formy płatności widniejące w sekcji Ustawienia/Płatności i dostawy/Płatności.
Dostępne we wskazanej sekcji parametry dzielimy na rodzaje form płatności dostępnych w e-Sklepie:
- Standardowe,
- Online,
- Systemy ratalne,
- Leasing.
Jeżeli chcesz dla nowo zarejestrowanych Klientów udostępnić jedynie wybrane formy płatności zaznacz je na liście i zapisz zmiany.
Krok 1. W panelu administracyjnym przechodzę do sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu/Kontrahenci.
Krok 2. Z listy dostępnych parametrów przechodzę do szczegółów parametru „Kontrahent nowo zarejestrowany”.
Krok 3. Na liście zaznaczam formę płatności: Pobranie, po czym zapisuję zmiany.
EFEKT: Nowy Klient, który zarejestruje się w e-Sklepie będzie widział w koszyku jedynie formę płatności: Pobranie, mimo iż w samym e-Sklepie dostępnych jest więcej form płatności.
Kontrahent jednorazowy (niezalogowany)
Analogicznie do ustawień form płatności dla Kontrahentów nowo zarejestrowanych po przejściu w szczegóły parametru „Kontrahent jednorazowy (niezalogowany)” istnieje możliwość wyboru dostępnych form płatności dla Klientów, którzy będą chcieli dokonać zakupu bez logowania do e-Sklepu.
Jak sprawdzić indywidualne formy płatności dla Kontrahenta?
Na szczegółach kontrahenta dodano nowe pole o nazwie „Indywidualne formy płatności”, gdzie widoczne będą indywidualne formy płatności przyporządkowane do danego Kontrahenta, z których może on korzystać w e-Sklepie.
Z tego poziomu istnieje również możliwość dodania formy płatności indywidualnie dla wybranego kontrahenta – korzystając z przycisku Wybierz Płatność:
Aby usunąć wybraną formę płatności dla Kontrahenta wystarczy na szczegółach Indywidualnych formach płatności dostępnych płatności zaznaczyć płatność a następnie kliknąć w przycisk Usuń po prawej stronie obszaru.