Wykluczenie form płatności dla wybranych Klientów w e-Sklepie

Wykluczenie form płatności dla wybranych Klientów
w e-Sklepie

Od wersji 2022 Comarch e-Sklep umożliwia na przyporządkowanie indywidualnych form płatności dla wybranych Klientów. Od teraz w panelu administracyjnym możesz jako Sprzedawca określić, jakie formy płatności będą domyślne dla nowo zarejestrowanych Klientów, dla Klientów jednorazowych (niezalogowanych), dla Klientów z indywidualnymi warunkami handlowymi z systemu ERP oraz na bieżąco zarządzać formami płatności dla wszystkich Klientów w e-Sklepie.

Zarządzanie formami płatności dla Klientów e-Sklepu dostępne jest:

  • w Comarch e-Sklep od wersji 2022,
  • tylko dla sklepów w wersji Enterprise lub B2B.

Ustawienia e-Sklepu

Dla sklepów w wersji Enterprise lub B2B w panelu administracyjnym aktywowano nowe ustawienia e-Sklepu, które pozwalają na określenie form płatności dostępnych dla:

  • Klientów nowo zarejestrowanych (zalogowanych),
  • Klientów jednorazowych (niezalogowanych).
  • Klientów z indywidualnymi warunkami handlowymi z ERP

W sekcji Ustawienia(1) > Ustawienia sklepu(2) >Klienci(3) widnieją nowe parametry dotyczące domyślnych form płatności dla Klientów e-Sklepu i wyglądają następująco:

Klienci nowo zarejestrowani

Aby ustalić domyślne formy płatności dla Klientów nowo zarejestrowanych należy przejść do szczegółów parametru „Klienci nowo zarejestrowani”, gdzie widoczne będą aktywne w e-Sklepie formy płatności widniejące w sekcji Ustawienia > Płatności i dostawy > Płatności.

Dostępne we wskazanej sekcji parametry dzielimy na rodzaje form płatności dostępnych w e-Sklepie:

  • Standardowe,
  • Online,
  • Systemy ratalne,
  • Leasing.
Wskazówka
W sekcji tej widoczne będą tylko te formy płatności, które zostaną aktywowane w e-Sklepie. Pamiętaj, aby dodać je w zakładce Koszty Dostaw i Płatności. W innym wypadku nie będą widoczne w koszyku podczas składania zamówienia.

Jeżeli chcesz dla nowo zarejestrowanych Klientów udostępnić jedynie wybrane formy płatności zaznacz je na liście i zapisz zmiany.

Przyklad
Przykład: Dla nowo zarejestrowanych Klientów chcemy udostępnić jedynie jedną formę płatności: Pobranie.

Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia > Ustawienia sklepu > Klienci.

Krok 2. Z listy dostępnych parametrów przejdź do szczegółów parametru „Klienci nowo zarejestrowani”.

Krok 3. Na liście zaznacz formę płatności: Pobranie, po czym zapisz zmiany.

EFEKT: Nowy Klient, który zarejestruje się w e-Sklepie będzie widział w koszyku jedynie formę płatności: Pobranie,  mimo iż w samym e-Sklepie dostępnych jest więcej form płatności.

Klienci jednorazowi (niezalogowani)

Analogicznie do ustawień form płatności dla Klientów nowo zarejestrowanych po przejściu w szczegóły parametru „Klienci jednorazowi (niezalogowani)” istnieje możliwość wyboru dostępnych form płatności dla Klientów, którzy będą chcieli dokonać zakupu bez logowania do e-Sklepu.

Wskazówka
W każdej chwili możesz przywrócić dostępność wszystkich form płatności dla wszystkich Klientów. Wystarczy na szczegółach parametru Klienci nowo zarejestrowany lub/i Klienci jednorazowi (niezalogowany) odznaczyć wszystkie pozycje i zapisać zmiany.

Klient z indywidualnymi warunkami handlowymi w ERP

Wskazówka
Opcja dostępna w wersji Comarch e-Sklep (wariant B2B) dla klientów, którzy mają ustawioną domyślną formę płatności w systemie Comarch ERP XL

W tym obszarze dostępne są następujące opcje do wyboru sposobów prezentacji form płatności:

  • Prezentuj tylko domyślną formę płatności z ERP oznacza, że klient, który posiada domyślną formę płatności z ERP będzie widział w koszyku jedynie tylko tę formę płatności, mimo iż w samym e-Sklepie dostępnych jest więcej form płatności.
  • Prezentuj domyślną formę płatności z ERP oraz opcje płatności z cennika dostaw Comarch e-Sklep oznacza, że klient będzie miał w koszyku wybór pomiędzy domyślną formą płatności z ERP, a pozostałymi zdefiniowanymi formami płatności w cenniku Comarch e-Sklep.

Po włączeniu parametru Prezentuj domyślną formę płatności z ERP oraz opcje płatności z cennika dostaw Comarch e-Sklep możesz ustawić na jakich zasadach będzie prezentowana forma płatności przelew.
Zaznaczenie parametru: Nie duplikuj formy płatności przelew oznacza, że jeśli w systemie ERP klient ma ustawiony przelew jako domyślną formę płatności, to w sklepie będzie widoczny wyłącznie przelew z warunkami zdefiniowanymi w systemie ERP. Opcja przelewu tradycyjnego z ustawień e-Sklepu zostanie ukryta.

Przyklad
Dla klientów z indywidualnymi warunkami handlowymi z ERP chcemy udostępnić jedynie jedną formę płatności przesłaną z systemu Comarch ERP, która będzie dostępna tylko dla przesyłek kurierskich.

Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia > Płatności i dostawy > Płatności.

Krok 2. Następnie kliknij w wiersz Domyślna forma płatności z ERP i suwakiem aktywuj formę płatności.

Krok 3. Aby aktywowana forma płatności mogła być obsługiwana, przypisz ją do formy dostawy: Przesyłka kurierska. W tym celu przejdź do sekcji Ustawienia > Płatności i dostawy > Cenniki dostaw.

Krok 4. Aby udostępnić klientowi jedynie domyślną formę płatności z ERP i przypinany do niej termin włącz dedykowany parametr. W tym celu przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia sklepu > Klienci, sekcja domyślne formy płatności, parametr Klienci z indywidualnymi warunkami handlowymi w ERP i zaznacz opcję Prezentuj tylko domyślną formę płatności z ERP.

Taka konfiguracja domyślnej formy płatności z ERP spowoduje, że Twój klient zobaczy w koszyku jedynie domyślną formę płatności z ERP.

Więcej na temat konfiguracji przeczytasz w artykule Jak udostępnić klientom domyślną formę płatności?

Zarządzanie formami płatności na liście klientów

Jak sprawdzić indywidualne formy płatności Klienta?

Na szczegółach klienta istnieje pole o nazwie „Indywidualne formy płatności”, gdzie widoczne będą indywidualne formy płatności przyporządkowane do danego Klienta, z których może on korzystać w e-Sklepie.

Z tego poziomu istnieje również możliwość dodania formy płatności indywidualnie dla wybranego klienta – korzystając z przycisku Wybierz Płatność:

Aby usunąć wybraną formę płatności dla Klienta wystarczy na szczegółach Indywidualnych formach płatności dostępnych płatności zaznaczysz płatność a następnie klikniesz w przycisk Usuń po prawej stronie obszaru.

Czy ten artykuł był pomocny?