Dziennik zdarzeń
Dziennik zdarzeń, to miejsce w panelu administracyjnym w zakładce Ustawienia/ Dziennik zdarzeń, w którym rejestrowane są poszczególne działania wpływające na e-Sklep.
Po otwarciu obszaru, pojawi się panel, na którym wyświetlona jest lista zakładek:
- Synchronizacja z ERP
- Oferty
- Wysyłka e-mail,
- Wysyłka masowa,
- Baselinker,
- SMS
- Ceneo – Kup teraz
Synchronizacja z ERP
Zakładka Synchronizacja z ERP pokazuje wszystkie dokonane synchronizacje Comarch e-Sklep z systemem ERP, z którym jest on skonfigurowany. Pokazana jest dokładna data tej synchronizacji, zdarzenie (czy jest to eksport danych z e-Sklepu do ERP czy import danych z ERP do e-Sklepu), rozmiar przesłanych danych oraz dodatkowe informacje. Po kliknięciu w wybraną pozycję listy, pojawi się pełna informacja o niej.
Po wybraniu pozycji spośród listy dostępnych i kliknięciu w nią, wyświetlone zostaną szczegóły dotyczące danej synchronizacji, takie jak:
- Data - kiedy została wykonana synchronizacja,
- Typ zdarzenia - import/ eksport danych do/z ERP, import danych z hurtowni,
- Rozmiar (KB) - przesłanego pliku,
- Informacje dodatkowe - wersja protokołu synchronizacji.
Jeżeli podczas synchronizacji wystąpiły nieprawidłowości w przesłaniu towarów lub kategorii produktowych, takie zdarzenie będzie wyróżnione na liście znakiem:. Wówczas na jego szczegółach dostępna jest bardziej precyzyjna informacja, co należy poprawić:
- Lista towarów do poprawy – po kliknięciu dostępna będzie (również do pobrania) lista towarów wymagających weryfikacji i poprawy w systemie ERP;
- Lista kategorii do poprawy – po kliknięciu dostępna będzie (również do pobrania) lista kategorii wymagających weryfikacji i poprawy w systemie ERP.
Lista taka zawiera nazwę oraz kod towaru/ grupy towarowej oraz numer w systemie ERP. Po zaznaczeniu pozycji dostępna jest opcja eksportu do pliku (CSV lub XML).
Szczegóły na temat synchronizacji z systemami ERP odnajdziesz w osobnej kategorii w Centrum pomocy.
Oferty
W zakładce Oferty zamieszczone są wszystkie zdarzenia związane z ofertami. W poszczególnych kolumnach zamieszczona jest data, typ zdarzenia, serwis (na którym umieszczona jest oferta), numer oferty w sklepie oraz nazwa konta.
Do typów zdarzeń należą:
- wystawienie oferty;
- komentarz do oferty;
- zakończenie oferty;
- pobranie oferty;
- tworzenie zamówień;
- kontrola stanów magazynowych;
- numer listu przewozowego;
- dodanie oferty;
- zmiana ceny;
- seryjne wiązanie ofert;
- powiązanie oferty;
- zmiana statusu zamówienia;
- dodanie faktury do zamówienia;
- dezaktywacja konta Allegro (komunikat jest widoczny przez 30 dni).
Więcej na temat zarządzania aukcjami możesz dowiedzieć się z sekcji Marketplace w naszym Centrum Pomocy.
Wysyłka e-mail
W zakładce Wysyłka e-mail zamieszczone są wiadomości e-mail, które zawierały różnego rodzaju błędy. W panelu widoczna jest data, typ zdarzenia oraz treść komunikatu.
Po zaznaczeniu wybranego elementu z listy, pojawia się możliwość jego usunięcia.
Więcej na temat korzystania z konta e-mail przeczytasz w artykule Konfiguracja konta e-mail.
Wysyłka masowa
Zakładka Wysyłka masowa pokazuje błędy powstałe podczas zbiorczego wysłania wiadomości oraz treści czekające na wysyłkę. W panelu widoczna jest data, nazwa wiadomości oraz jej typ.
Do typów wysyłanych wiadomości należą:
- Newsletter;
- Kupony rabatowe;
- Subskrybcja newslettera.
- Inne.
Po kliknięciu w wybraną pozycję listy, pokazane zostaną jej szczegóły, a w nich:
- Data dodania do wysyłki,
- Pozostałe do wysłania,
- Typ wysyłki,
- Data,
- E-mail,
- Opis błędu.
Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Wysyłka masowa.
SMS
Zakładka ta zawiera listę wiadomości SMS, które oczekują na wysyłkę. W poszczególnych kolumnach zamieszczone są data, adresat, wiadomość SMS oraz aktualny status.
Należy pamiętać, że wiadomości SMS oczekujące dłużej niż 24 godziny są automatycznie usuwane.
Więcej na temat usług SMS przeczytasz w artykułach Jak aktywować dodatek SMS? oraz E-mail i SMS.
Wygląd sklepu
Zakładka przedstawia historię zmian dokonywanych w szablonach graficznych Comarch e-Sklep. W poszczególnych kolumnach zamieszczone są data dokonania modyfikacji, nazwa edytowanego szablonu, zdarzenie, obiekt oraz użytkownika, który dokonał opisywanych czynności.
Więcej na temat modyfikowania wyglądu Comarch e-Sklep przeczytasz w Wygląd sklepu.
Baselinker
Zakładka zawiera zestawienie błędów powstałych w efekcie pracy na zamówieniach z Baselinkera.
Ceneo - Kup teraz
Zakładka zawiera zestawienie błędów powstałych w efekcie pracy na aukcjach Ceneo.
Więcej na temat współpracy z Ceneo przeczytasz w artykule Kup na Ceneo.
Amazon
Zakładka zawiera zestawienie błędów powstałych w efekcie pracy na aukcjach Amazon.