Dziennik zdarzeń

Dziennik zdarzeń

Dziennik zdarzeń, to miejsce w panelu administracyjnym w zakładce Ustawienia/ Dziennik zdarzeń, w którym rejestrowane są poszczególne działania wpływające na e-Sklep.

Po otwarciu obszaru, pojawi się panel, na którym wyświetlona jest lista zakładek:

  • Synchronizacja z ERP
  • Oferty
  • Wysyłka e-mail,
  • Wysyłka masowa,
  • Baselinker,
  • SMS
  • Ceneo – Kup teraz

Synchronizacja z ERP

Zakładka Synchronizacja z ERP pokazuje wszystkie dokonane synchronizacje Comarch e-Sklep z systemem ERP, z którym jest on skonfigurowany. Pokazana jest dokładna data tej synchronizacji, zdarzenie (czy jest to eksport danych z e-Sklepu do ERP czy import danych z ERP do e-Sklepu), rozmiar przesłanych danych oraz dodatkowe informacje. Po kliknięciu w wybraną pozycję listy, pojawi się pełna informacja o niej.

Po wybraniu pozycji spośród listy dostępnych i kliknięciu w nią, wyświetlone zostaną szczegóły dotyczące danej synchronizacji, takie jak:

  • Data - kiedy została wykonana synchronizacja,
  • Typ zdarzenia - import/ eksport danych do/z ERP, import danych z hurtowni,
  • Rozmiar (KB) - przesłanego pliku,
  • Informacje dodatkowe - wersja protokołu synchronizacji.

Jeżeli podczas synchronizacji wystąpiły nieprawidłowości w przesłaniu towarów lub kategorii produktowych, takie zdarzenie będzie wyróżnione na liście znakiem:. Wówczas na jego szczegółach dostępna jest bardziej precyzyjna informacja, co należy poprawić:

  • Lista towarów do poprawy – po kliknięciu dostępna będzie (również do pobrania) lista towarów wymagających weryfikacji i poprawy w systemie ERP;
  • Lista kategorii do poprawy – po kliknięciu dostępna będzie (również do pobrania) lista kategorii wymagających weryfikacji i poprawy w systemie ERP.

Lista taka zawiera nazwę oraz kod towaru/ grupy towarowej oraz numer w systemie ERP. Po zaznaczeniu pozycji dostępna jest opcja eksportu do pliku (CSV lub XML).

Wskazówka
W artykule Synchronizacja Comarch e-Sklep z systemami Comarch ERP – komunikaty, objaśniamy najczęściej pojawiające się komunikaty o nieprawidłowościach występujących podczas synchronizacji oraz proponujemy sposób ich rozwiązania. Link do powyższego artykułu znajduje się w szczegółach każdego zdarzenia, w którym wystąpiła nieprawidłość.

Szczegóły na temat synchronizacji z systemami ERP odnajdziesz w osobnej kategorii w Centrum pomocy.

Oferty

W zakładce Oferty zamieszczone są wszystkie zdarzenia związane z ofertami. W poszczególnych kolumnach zamieszczona jest data, typ zdarzenia, serwis (na którym umieszczona jest oferta), numer oferty w sklepie oraz nazwa konta.

Do typów zdarzeń należą:

  • wystawienie oferty;
  • komentarz do oferty;
  • zakończenie oferty;
  • pobranie oferty;
  • tworzenie zamówień;
  • kontrola stanów magazynowych;
  • numer listu przewozowego;
  • dodanie oferty;
  • zmiana ceny;
  • seryjne wiązanie ofert;
  • powiązanie oferty;
  • zmiana statusu zamówienia;
  • dodanie faktury do zamówienia;
  • dezaktywacja konta Allegro (komunikat jest widoczny przez 30 dni).

Więcej na temat zarządzania aukcjami możesz dowiedzieć się z sekcji Marketplace w naszym Centrum Pomocy.

Wysyłka e-mail

W zakładce Wysyłka e-mail zamieszczone są wiadomości e-mail, które zawierały różnego rodzaju błędy. W panelu widoczna jest data, typ zdarzenia oraz treść komunikatu.

Po zaznaczeniu wybranego elementu z listy, pojawia się możliwość jego usunięcia.

Więcej na temat korzystania z konta e-mail przeczytasz w artykule Konfiguracja konta e-mail.

Wysyłka masowa

Zakładka Wysyłka masowa pokazuje błędy powstałe podczas zbiorczego wysłania wiadomości oraz treści czekające na wysyłkę. W panelu widoczna jest data, nazwa wiadomości oraz jej typ.

Do typów wysyłanych wiadomości należą:

  • Newsletter;
  • Kupony rabatowe;
  • Subskrybcja newslettera.
  • Inne.

Po kliknięciu w wybraną pozycję listy, pokazane zostaną jej szczegóły, a w nich:

  • Data dodania do wysyłki,
  • Pozostałe do wysłania,
  • Typ wysyłki,
  • Data,
  • E-mail,
  • Opis błędu.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Wysyłka masowa.

SMS

Zakładka ta zawiera listę wiadomości SMS, które oczekują na wysyłkę. W poszczególnych kolumnach zamieszczone są data, adresat, wiadomość SMS oraz aktualny status.

Należy pamiętać, że wiadomości SMS oczekujące dłużej niż 24 godziny są automatycznie usuwane.
Więcej na temat usług SMS przeczytasz w artykułach Jak aktywować dodatek SMS? oraz  E-mail i SMS.

Wygląd sklepu

Zakładka przedstawia historię zmian dokonywanych w szablonach graficznych Comarch e-Sklep. W poszczególnych kolumnach zamieszczone są data dokonania modyfikacji, nazwa edytowanego szablonu, zdarzenie, obiekt oraz użytkownika, który dokonał opisywanych czynności.

Więcej na temat modyfikowania wyglądu Comarch e-Sklep przeczytasz w Wygląd sklepu.

Baselinker

Zakładka zawiera zestawienie błędów powstałych w efekcie pracy na zamówieniach z Baselinkera.

Ceneo - Kup teraz

Zakładka zawiera zestawienie błędów powstałych w efekcie pracy na aukcjach Ceneo.

Więcej na temat współpracy z Ceneo przeczytasz w artykule Kup na Ceneo.

Amazon

Zakładka zawiera zestawienie błędów powstałych w efekcie pracy na aukcjach Amazon.

Czy ten artykuł był pomocny?