Dziennik zdarzeń
Dziennik zdarzeń, to miejsce, w którym rejestrowane są poszczególne działania wpływające na e-Sklep.
Ustawienia parametrów dziennika zdarzeń można edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Dziennik zdarzeń.
Po otwarciu obszary, pojawi się panel, na którym wyświetlona jest lista zakładek:
- Synchronizacja z ERP
- Aukcje
- Błędy wysyłki e-mail
- Wysyłka masowa
- SMS- oczekujące na wysłanie
- SMS- wysłane
- Wygląd sklepu
- Kup na Ceneo
- Synchronizacja z wszystko.pl

Synchronizacja z ERP
Zakładka synchronizacja z ERP pokazuje, wszystkie dokonane synchronizacje Comarch e-Sklep z systemem ERP, z którym jest on skonfigurowany. Pokazana jest dokładna data tej synchronizacji, zdarzenie (czy jest to eksport danych z e-Sklepu do ERP czy import danych z ERP do e-Sklepu), rozmiar przesłanych danych oraz dodatkowe informacje. Po kliknięciu w wybraną pozycję listy, pojawi się pełna informacja o niej.
Po wybraniu pozycji spośród listy dostępnych i kliknięciu w nią, wyświetlone zostaną szczegóły dotyczące danej synchronizacji, takie jak:
- data synchronizacji
- data zakończenia synchronizacji
- rozmiar
- wersja pliku
- dane z ERP
- rejestr zdarzeń.
- Wyświetl (pobierz) listę towarów do poprawy – po kliknięciu dostępna będzie lista towarów wymagających weryfikacji i poprawy w systemie ERP;
- Wyświetl (pobierz) listę kategorii do poprawy – po kliknięciu dostępna będzie lista kategorii wymagających weryfikacji i poprawy w systemie ERP.
Szczegóły na temat synchronizacji z systemami ERP odnajdziesz w artykule Współpraca z Comarch ERP Optima.
Oferty
W zakładce oferty zamieszczone są wszystkie zdarzenia związane z ofertami. W poszczególnych kolumnach zamieszczona jest data, typ zdarzenia, numer oferty w sklepie, login oraz serwis, na którym umieszczona jest oferta.
Wszystkie powyższe kolumny posiadają opcję filtrowania.
Do typów zdarzeń należą:
- wystawienie oferty;
- komentarz do oferty;
- zakończenie oferty;
- pobranie oferty;
- tworzenie zamówień;
- kontrola stanów magazynowych
- numer listu przewozowego;
- zmiana ceny;
- seryjne wiązanie ofert;
- zmiana statusu zamówienia;
- dodanie faktury do zamówienia;
- dezaktywacja konta Allegro (komunikat ten jest widoczny zawsze w dzienniku zdarzeń – nie jest usuwany automatycznie, nie można go też usunąć ręcznie. )
Więcej na temat zarządzania aukcjami możesz dowiedzieć się z artykułów: Allegro (REST API) sekcja Oferty oraz Oferty w eBay.
Błędy wysyłki e-mail
W zakładce błędy wysyłki e-mail zamieszczone są, wiadomości e-mail, które zawierały różnego rodzaju błędy. W panelu widoczna jest data, adres e-mail odbiorcy, oraz błąd jaki wystąpił.
Po zaznaczeniu wybranego elementu z listy, pojawia się możliwość jego usunięcia.
Więcej na temat korzystania z konta e-mail przeczytasz w artykule Konfiguracja konta e-mail.
Wysyłka masowa
Zakładka wysyłka masowa pokazuje błędy powstałe podczas zbiorczego wysłania wiadomości oraz treści czekające na wysyłkę. W panelu widoczna jest data, nazwa wiadomości oraz jej typ.
.Do typów wysyłanych wiadomości należą:
- newsletter;
- kupony rabatowe;
- pozostałe.
Po kliknięciu w wybraną pozycję listy, pokazane zostaną jej szczegóły, a w nich:
- Data dodania do wysyłki
- Pozostałe do wysłania
- Typ wysyłki
- Data
- Opis błędu
SMS- oczekujące na wysłanie
Zakładka ta zawiera listę wiadomości SMS, które oczekują na wysyłkę. W poszczególnych kolumnach zamieszczone są data, adresat, wiadomość SMS oraz aktualny status.
Należy pamiętać, że wiadomości SMS oczekujące dłużej niż 24 godziny są automatycznie usuwane.
Więcej na temat usług SMS przeczytasz w artykułach Zamów dodatek SMS oraz E-mail i SMS.
SMS- wysłane
Zakładka zawiera raporty wysyłki SMS za ostatnie 7 dni.
Więcej na temat usług SMS przeczytasz w artykułach Zamów dodatek SMS oraz E-mail i SMS.
Wygląd sklepu
Zakładka przedstawia historię zmian dokonywanych w szablonach graficznych Comarch e-Sklep. W poszczególnych kolumnach zamieszczone są data dokonania modyfikacji, nazwa edytowanego szablonu, zdarzenie, obiekt oraz użytkownika, który dokonał opisywanych czynności.
Więcej na temat modyfikowania wyglądu Comarch e-Sklep przeczytasz w Wygląd sklepu.
Kup na Ceneo
Zakładka zawiera zestawienie błędów powstałych w efekcie pracy na aukcjach Ceneo.
Więcej na temat współpracy z Ceneo przeczytasz w artykule Kup na Ceneo.