Wstęp
Wysyłka e-maili w e-sklepie jest kluczowym elementem marketingu. W przypadku wystąpienia trudności skorzystaj z poniższych wskazówek.
W pierwszej kolejności zweryfikuj czy skrzynka pocztowa została poprawnie skonfigurowana korzystając z pomocy artykułów Konfiguracja konta e-mail oraz Adres poczty elektronicznej.
Wypełnij dane takie jak:
e-mail.
Wyślij wiadomość testową na adres e-mail w innej domenie niż ta, która została użyta przy konfiguracji konta.
Jeżeli jest tam podany adres np. w domenie @gmail.com, to wiadomość testową wyślij na inny adres, np. w domenie @wp.pl lub @onet.pl.
Następnie sprawdź, czy w sekcji Ustawienia > Dziennik zdarzeń > Wysyłka e-maili występują jakieś komunikaty.
Co oznaczają komunikaty w dzienniku zdarzeń?
W tym rozdziale dowiesz się, co oznaczają komunikaty podczas wysyłki e-maili w Twoim e-Sklepie. Komunikat związany jest z nieprawidłową konfiguracją konta e-mail w panelu administracyjnym e-Sklepu. Zweryfikuj poprawność danych wprowadzonych podczas konfiguracji. Szczegółowo sprawdź, czy jest wpisywane prawidłowe hasło i czy na te same dane, które są podawane w panelu udaje się zalogować bezpośrednio do poczty. Komunikat oznacza, że dane, które są podane w konfiguracji konta e-mail w panelu e-Sklepu nie pozwalają na połączenie ze wskazanym serwerem pocztowym. Może tutaj być wpisane np. niewłaściwe hasło, serwer SMTP lub port. E-sklep pomimo kilku prób połączenia do podanego serwera pocztowego zwrócił kod przerwanej operacji. Skontaktuj się z dostawcą poczty, aby upewnić się, że adres serwera SMTP i port poczty wychodzącej jest poprawny. Zapytaj również, czy poczta nie blokuje dostępu dla zewnętrznych aplikacji (u wielu dostawców trzeba ustawić odpowiedni parametr, aby taki dostęp był możliwy). Możesz także sprawdzić w logach serwera pocztowego, czy po tej stronie nie wystąpiły informacje związane z wysyłką. Komunikat jest odpowiedzią z serwera poczty, wskazuje na niepoprawne działanie serwera i dotyczy negocjacji szyfrowanego połączenia. Skontaktuj się z dostawcą konta pocztowego i zweryfikuj sytuację po jego stronie. Komunikat związany jest z ustawieniami serwera pocztowego, które zostały wskazane w konfiguracji konta e-mail w panelu administracyjnym e-Sklepu, zalecamy ich szczegółową weryfikację w panelu, np. adres serwera SMTP, port poczty wychodzącej, hasło lub połączenie szyfrowane. Zweryfikuj w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep, czy w konfiguracji konta e-mail zdefiniowany adres e-mail pokrywa się z nazwą użytkownika skrzynki e-mail, z której chcesz wysłać wiadomość. Czy wskazane porty, adres SMTP serwera są prawidłowe? Komunikat świadczy o braku dostępu do SMTP (brak autentykacji) – dane które tam są podane nie działają. Być może trzeba jawnie wskazać IP lub hosta, który może się podłączać albo też na poziomie Outlook 365 zablokowana jest funkcja SMTP relay. Tak to np. działa w gmail.com, domyślnie jest to zablokowane. Adres IP do odblokowania do wysyłki mailowej to: 193.201.136.14, 193.201.136.44. Zweryfikuj również czy dostawca usług pocztowych czasowo blokował klienta. Ze strony Comarch e-Sklep istnieje wymóg obsługi STARTTLS przez skrzynkę pocztową, a taka obsługa jest zazwyczaj na porcie 587. Zweryfikuj port poczty wychodzącej na 587 (jeżeli wybrano inny port) i zaznacz opcję SSL, ewentualnie skonsultuj się z dostawcą usług. Dodatkowo sprawdź, czy w konfiguracji konta e-mail zdefiniowany adres e-mail pokrywa się z nazwą użytkownika skrzynki e-mail, z której chcesz wysłać wiadomość. Czy wskazałeś prawidłowe porty, adres SMTP serwera, czy jest wpisywane prawidłowe hasło i czy na te same dane, które są podawane w panelu udaje się zalogować bezpośrednio do poczty. Komunikat oznacza, że sklep nie mógł połączyć się do podanego serwera pocztowego i pomimo kilku prób zwrócił kod przerwanej operacji. Skontaktuj się z dostawcą poczty, aby upewnić się, że adres serwera SMTP i port poczty wychodzącej jest poprawny. Zapytaj również, czy poczta nie blokuje dostępu dla zewnętrznych aplikacji (u wielu dostawców trzeba ustawić odpowiedni parametr, aby taki dostęp był możliwy). Sprawdź w logach serwera pocztowego, czy po tej stronie nie wystąpiły informacje związane z wysyłką. Komunikat świadczy o niepoprawnej konfiguracji konta e-mail w panelu administracyjnym. Sprawdź poprawność konfiguracji serwera SMTP po stronie sklepu. Czy jest właściwy port oraz czy jest włączony parametr o bezpiecznym połączeniu oraz pozostałe dane. Komunikat wyświetla się w przypadku niepoprawnie skonfigurowanej macierzy dostaw lub nieprawidłowo skonfigurowanego konta e-mail. Jeżeli macierz dostaw jest poprawna, zweryfikuj, czy poprawnie zostało skonfigurowane konto pocztowe w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep. Wyślij wiadomość testową z poziomu Ustawienia > Ustawienia sklepu > Dane sklepu > Ustawienia poczty z obszaru Konto pocztowe i serwer. Podczas wysyłki tej wiadomości użyj adresu e-mail w innej domenie, niż ta, w której skonfigurowano konto sklepu. W przypadku wystąpienia tego komunikatu skontaktuj się z dostawcą serwera SMTP. Komunikat zwracany jest z serwera SMTP i informuje o niepoprawnej konfiguracji. Skontaktuj się z administratorem serwera SMTP, zweryfikuj czy została zmieniona konfiguracja serwera oraz przekonfiguruj ustawienia w e-Sklepie. Komunikat informuje, że system antyspamowy gmail uznał wiadomość za niechcianą (spam). Zweryfikuj dlaczego Twoje e-maile są blokowane do adresatów posiadających skrzynkę gmail. Skontaktuj się z dostawcą poczty. Komunikat oznacza, że wiadomości wysyłane z e-Sklepu są blokowane przez dostawcę usług pocztowych. Skontaktuj się z dostawcą w celu odblokowania adresu IP: 193.201.136.14, z którego są wysyłane wiadomości. Sprawdź, czy w konfiguracji konta e-mail zdefiniowany adres e-mail pokrywa się z nazwą użytkownika skrzynki e-mail, z której chcesz wysłać wiadomość. Czy wskazałeś prawidłowe porty, adres SMTP serwera? Dokładnie zweryfikuj poprawność danych wpisanych w konfiguracji konta e-mail w panelu Wysyłanie wiadomości testowych z zakładki Ustawienia > Treści formalne > Wysyłka e-mail i SMS należy wysłać do kontrahentów istniejących. Zweryfikuj, czy dane podane do konfiguracji są prawidłowe.
Failure sending mail. Unable to connect to the remote server A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond 94.152.11.69:465.
The SMTP server requires a secure connection or the client was not authenticated. The server response was: 5.7.0 Authentication Required. Learn more at.
Mailbox unavailable. The server response was: 5.1.1 <...>: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table.
Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550-5.7.1 [94.152.138.130] Messages missing a valid messageId header are not
550 5.7.1 accepted. v3-20020a2ea603000000b0028bade755f1si3449579ljp.479 – gsmtp
SSL (def).