Instalacja Comarch e-Sklep Sync – komunikaty

W przypadku trudności z instalacją Comarch e-Sklep Sync lub z uruchomieniem tej usługi polecamy zweryfikować:

  • logi dostępne w katalogu instalacyjnym usługi w katalogu Logs,
  • logi z systemu Windows (Narzędzia administracyjne/ Dziennik zdarzeń).

Poniżej przedstawiamy listę częstych komunikatów wraz z objaśnieniami:

  • 403 Forbidden (Disabled) – w panelu administracyjnym jest wyłączona opcja Konfiguracja pobierania danych na żądanie z systemu ERP, która znajduje się w Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne.
  • 403 Forbidden (Authorization) – w większości przypadków spowodowane jest podaniem niepoprawnego AppID albo AppKEY. Może też wystąpić w przypadku starszej wersji Comarch e-Sklep Sync i nowego Comarch e-Sklep.
  • 403 Forbidden (TS) – niezgodny timestamp. W środowisku instalacyjnym został ustawiony niepoprawny czas. Lokalny czas na urządzeniu na którym jest zainstalowany Comarch e-Sklep Sync różni się od czasu ustawionego na serwerze SQL. Dopuszczalna różnica wynosi 10 minut.
  • 403 Forbidden (Args) – błędny request. Żądanie nie było wysłane przez Comarch e-Sklep Sync albo dotyczy starszej wersji oprogramowania.
  • 403 Forbidden (DEMO) – Comarch e-Sklep jest w wersji demo albo sklep nie ma licencji.

Komunikaty związane z licencją:

  • Get License: True/False – nie została pobrana licencja.
  • Renew License: True/False – nie udało się odnowić licencji, która wcześniej została pobrana (możliwe, że program pobrał licencję, albo menedżer licencji został zresetowany).
  • Release License – w przypadku zatrzymania Comarch e-Sklep Sync, zostaje oddana licencja do menedżera licencji.
  • e-Shop not synchronized – nie została przeprowadzona synchronizacja do Comarch e-Sklep.
  • No e-Shop Sync license – brak licencji w menedżerze licencji dla Comarch e-Sklep Sync.

Pozostałe komunikaty:

  • Invalid Url – w configWorkers.json został podany niepoprawny adres URL do Comarch e-Sklep.
  • Awaiting message – Comarch e-Sklep Sync czeka na żądanie z Comarch e-Sklep.
  • Nothing to do – worker nie otrzymał żądania z Comarch e-Sklep i zaczyna czekać od nowa (jeżeli brak tego komunikatu, należy sprawdzić proxy oraz dostęp do sieci internetowej).
  • Podjęto próbę załadowania zestawu z lokalizacji sieciowej. W starszych wersjach programu .NET Framework próba ta spowodowałaby uruchomienie zestawu w trybie piaskownicy. W tej wersji programu .NET Framework zasady CAS nie są domyślne włączone, więc to załadowanie może być niebezpieczne.. – należy zweryfikować, czy system Windows blokuje pliki pobierane z Internetu. Sprawdź wówczas każdy plik w katalogu Sync, czy nie jest zablokowany – muszą one zostać odblokowane

Czy ten artykuł był pomocny?