W przypadku trudności z instalacją Comarch e-Sklep Sync lub z uruchomieniem tej usługi polecamy zweryfikować:
- logi dostępne w katalogu instalacyjnym usługi w katalogu Logs,
- logi z systemu Windows (Narzędzia administracyjne/ Dziennik zdarzeń).
Dodatkowo, jeżeli zainstalowana usługa Comarch e-Sklep Sync nie działa prawidłowo, to na stronie głównej w panelu administracyjnym wyświetli się odpowiedni komunikat diagnostyczny:
Poniżej przedstawiamy listę częstych komunikatów wraz z objaśnieniami:
- 403 Forbidden (Disabled) – w panelu administracyjnym jest wyłączona opcja Konfiguracja pobierania danych na żądanie z systemu ERP, która znajduje się w Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne.
- 403 Forbidden (Authorization) – w większości przypadków spowodowane jest podaniem niepoprawnego AppID albo AppKEY. Może też wystąpić w przypadku starszej wersji Comarch e-Sklep Sync i nowego Comarch e-Sklep.
- 403 Forbidden (TS) – niezgodny timestamp. W środowisku instalacyjnym został ustawiony niepoprawny czas. Lokalny czas na urządzeniu na którym jest zainstalowany Comarch e-Sklep Sync różni się od czasu ustawionego na serwerze SQL. Dopuszczalna różnica wynosi 10 minut.
- 403 Forbidden (Args) – błędny request. Żądanie nie było wysłane przez Comarch e-Sklep Sync albo dotyczy starszej wersji oprogramowania.
- 403 Forbidden (DEMO) – Comarch e-Sklep jest w wersji demo albo sklep nie ma licencji.
Komunikaty związane z licencją:
- Get License: True/False – nie została pobrana licencja.
- Renew License: True/False – nie udało się odnowić licencji, która wcześniej została pobrana (możliwe, że program pobrał licencję, albo menedżer licencji został zresetowany).
- Release License – w przypadku zatrzymania Comarch e-Sklep Sync, zostaje oddana licencja do menedżera licencji.
- e-Shop not synchronized – nie została przeprowadzona synchronizacja do Comarch e-Sklep.
- No e-Shop Sync license – brak licencji w menedżerze licencji dla Comarch e-Sklep Sync.
Pozostałe komunikaty:
- Invalid Url – w configWorkers.json został podany niepoprawny adres URL do Comarch e-Sklep.
- Awaiting message – Comarch e-Sklep Sync czeka na żądanie z Comarch e-Sklep.
- Nothing to do – worker nie otrzymał żądania z Comarch e-Sklep i zaczyna czekać od nowa (jeżeli brak tego komunikatu, należy sprawdzić proxy oraz dostęp do sieci internetowej).
- Podjęto próbę załadowania zestawu z lokalizacji sieciowej. W starszych wersjach programu .NET Framework próba ta spowodowałaby uruchomienie zestawu w trybie piaskownicy. W tej wersji programu .NET Framework zasady CAS nie są domyślne włączone, więc to załadowanie może być niebezpieczne.. – należy zweryfikować, czy system Windows blokuje pliki pobierane z Internetu. Sprawdź wówczas każdy plik w katalogu Sync, czy nie jest zablokowany – muszą one zostać odblokowane
- Cannot open database „CDN_XXX” requested by the login. The login failed. Login failed for user 'erpDataLogin’:
- Należy usunąć lub zmienić nazwę loginu „erpDataLogin” z poziomu Microsoft SQL Server Management Studio,
- Należy usunąć lub zmienić nazwę użytkownika „erpDataUser” podpiętego pod konkretną bazę danych na serwerze w Microsoft SQL Server Management Studio,
- Należy usunąć i zainstalować jeszcze raz usługę Comarch e-Sklep Sync – dzięki temu utworzy się nowy ErpDataLogin i ErpDataUser,
- Po wykonaniu powyższych czynności komunikat nie będzie wyświetlał się w logach.
- Proszę sprawdzić, czy po wykonaniu powyższej instrukcji użytkownik erpDataLogin połączy się z serwerem SQL za pośrednictwem danych do logowania zawartych w pliku SqlCommon.sql.
- Usługa nie reaguje na funkcję sterującą:
- Niepoprawnie uzupełniony plik configWorkers.json
- Nieodblokowane pliki instalacyjne zgodnie z punktem drugim – Instrukcja instalacji dla systemu ERP w wersji stacjonarnej