Komunikat: „Brak metod dostawy dla danego kraju. Wybierz inny kraj” może wynikać z wielu aspektów, m.in.: towar wykluczony z wysyłki (nawet dla kilku rodzajów dostaw), przekroczony wymiar paczki, nieodpowiednio dopasowana oferta do przepisów e-Commerce, niepoprawnie skonstruowane formy dostaw i płatności dla danego kraju.
Kiedy pojawi się taki komunikat zweryfikuj:
- Czy dla każdego kraju wprowadzonego do macierzy dostaw masz przypisany przynajmniej jeden sposób dostawy.
- Czy dla wszystkich krajów dostaw masz poprawnie skonfigurowane metody płatności.
- Czy dla wskazanych metod dostawy nie posiadasz towarów/kategorii z niej wykluczonych.
- Czy metody dostawy lub płatności nie mają obostrzeń co do wymiarów lub wartości zamówienia.
- Czy dla takich transakcji z Metodą Podzielonej Płatności (Split Payment) udostępniasz możliwość płatności przelewem.
- Czy w Twoim e-Sklepie została uruchomiona procedura VAT dla e-Commerce i czy w związku z tym dla krajów wysyłki z Unii Europejskiej ustaliłeś odpowiednie stawki Vat dla towarów, dostaw i płatności.
Więcej o ustawieniach dostaw i płatności dowiesz się z artykułu Konfiguracja płatności i dostaw.
Więcej na temat towarów wykluczonych ze sposobów dostaw przeczytasz w artykule Wykluczenia sposobów dostaw.
Procedura OSS został opisana w artykule Jak dostosować sprzedaż do przepisów VAT e-Commerce?