Wstęp
Wysyłka e-maili stanowi kluczowy kanał komunikacji w Comarch e-Sklep. Dzięki niej możemy budować relację z klientem co pozwoli na wzrost naszych przychodów oraz jego zadowolenia. To dzięki e-mailom, klient otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia, zapisania się do newslettera, otrzymania rabatu oraz wiele innych informacji. W przypadku dużej liczby klientów wysyłka e-mailów staje się czasochłonna. Na ratunek przychodzi automatyzacja i skorzystanie z narzędzi marketing automation SALESmanago lub Edrone.
Zastosowanie
Automatyczna wysyłka e-mailów odbywa się w przypadku wystąpienia ściśle określonych warunków. Warunki mogą być wypełnione przez działania użytkowników Comarch e-Sklepu, administratora e-sklepu lub osoby korzystającej z systemu ERP. Po tym jak osoba wykona daną akcję wtedy zachodzi automatyczna wysyłka e-maila. Przykładowo kiedy kontrahent na zamówieniu naciśnie przycisk „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” wtedy na jego skrzynkę pocztową zostanie wysłany e-mail z informacją o zamówieniu (nr. zamówienia, zakupiony przedmiot, cena itp.).
Kto może używać tej opcji
Automatyczna wysyłka e-maili jest możliwa bez względu na posiadaną wersję Comarch e-Sklep. Należy pamiętać, że wysyłka niektórych e-maili może wystąpić w przypadku korzystania z wybranego systemu ERP. Przykładowo wiadomość Zatwierdzanie zamówienia zostanie wysłane tylko w przypadku wykonanie takiej akcji w systemie ERP Altum.
Konfiguracja wysyłki e-mail
W Comarch e-Sklep nie trzeba konfigurować automatycznej wysyłki e-maili. Wraz z rozpoczęciem działania Comarch e-Sklep oraz konfiguracji konta e-mail automatyczna wysyłka e-maili jest gotowa do użycia.
Opis e-maili oraz warunków wysyłania
W dalszej części zostały opisane:
- informacje wysyłane w wiadomości (dotyczy to standardowej treści wiadomości. Jeżeli treść e-mail masz modyfikowaną i chcesz odzyskać wersję domyślną to możesz przywrócić standardową treść.
- warunki wysłania e-mail,
- do kogo są wysyłane,
- lista dostępne obiektów.
Zamówienia
Złożenie zamówienia – Informuje o złożeniu zamówienia na dany produkt/produkty przez klienta. Wysyłka e-maila występuje w chwili kliknięcia przez klienta przycisku zamówienia z obowiązkiem zapłaty. Informuje klienta o numerze i statusie złożonego zamówienia. Jeżeli włączona jest opcja potwierdzenie zamówienia, w e-mailu zostanie przesłany link, w celu weryfikacji złożonego zamówienia. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany/niezalogowanych. Zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz e-mail klienta (istnieje możliwość wysyłki do opiekuna klienta). Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Zamówienie potwierdzone przez klienta – Informuje o zmianie statusu zamówienia na potwierdzone. E-mail zostaje wysłany po tym jak klient potwierdzi zamówienie poprzez kliknięcie w link w e-mail złożenie zamówienia. Opcję potwierdzania zamówienia przez kliknięcie w link można włączyć w panelu administracyjnym w Ustawienia/Ustawienia sklepu/Zamówienia/Ustawienia zamówień a następnie Potwierdzenie zamówienia. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Zamówienie potwierdzone przez sklep – Informuje o zmianie statusu zamówienia na potwierdzone przez sklep. Wiadomość przesyłana jest, kiedy administrator Comarch e-Sklep potwierdzi w systemie ERP rezerwację odbiorcy oraz dokona synchronizacji. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Zamówienie zrealizowane – informuje o zmianie statusu zamówienia na zrealizowane. Wiadomość przesyłana jest kiedy administrator Comarch e-Sklep przekształci rezerwację odbiorcy do faktury sprzedaży. Dodatkowo informuje o dodanych punktach do programu lojalnościowego. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Zamówienie anulowane – informuje o zmianie statusu zamówienia na anulowane. Zostaje wysłane kiedy klient albo administrator Comarch e-Sklep anuluje złożone zamówienie. Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Zamówienie zapłacone płatność online lub ratalna – informuje o zmianie statusu zamówienia na zapłacone. E-mail zostaje wysłany po akceptacji płatności online lub ratalnej przez wybrany system płatności oraz otrzymanej przez Comarch e-Sklep tej informacji. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Dodanie Listu przewozowego – informuje o zmianie statusu zamówienia oraz numerze listu przewozowego. W wiadomości znajduje się również nazwa kuriera. Wiadomość zostaje wysłana po dodaniu numeru listu przewozowego w systemie ERP. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Dodanie Faktury – informuje klienta o tym, że na jego koncie dostępna jest faktura do zamówienia. Wiadomość zostaje wysłana po skonfigurowaniu faktur elektronicznych w Comarch ERP, wystawienia takiej faktury do zamówienia oraz przesłania do Comarch e-Sklep. W mailu, w zależności od dodanego w systemie ERP do zamówienia dokumentu, pojawi się bardziej szczegółowa informacja o rodzaju tego dokumentu:faktura, faktura pro forma lub faktura korygująca. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Informacja o zamówieniu do punktu odbioru osobistego – informuje klienta o tym, że wybrał opcję odbioru osobistego w punkcie. E-mail zawiera informację o wybranym punkcie odbioru osobistego. Zostaje wysłany w momencie złożenia zamówienia. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Potwierdzenie złożenia reklamacji – informuje (klienta oraz właściciela sklepu) o złożeniu reklamacji do zrealizowane zamówienia. Wiadomość zostaje wysłana po złożeniu reklamacji w profilu klienta. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ complaint|DEBUG }}
Zmiana statusu reklamacji – informuje o zmianie statusu reklamacji. Może być w trakcie rozpatrywania, uznano, odrzucono, anulowano. Wysyłka następuje w momencie zmiany dokonanej przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ complaint|DEBUG }}
Zamówienie z ERP – informuje o złożeniu zamówienia w systemie ERP (funkcjonalność dostępna tylko przy połączeniu z system ERP Altum). Wysyłka jest przeprowadzana w momencie utworzenia zamówienia w systemie ERP oraz synchronizacji. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Rozpoczęcie edycji – informuje o rozpoczęciu edycji zamówienia przez klienta. Ta funkcjonalność dostępna jest tylko w szablonie Szafir dla sklepów B2B. E-mail zostaje wysłany w momencie rozpoczęcia edycji zamówienia. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Zatwierdzenie zamówienia – wiadomość przesyła informację z prośba o zatwierdzenie zamówienia do klienta. Zachodzi, kiedy operator zmienia/edytuje zamówienie (z poziomu systemu ERP Altum) i wysyła klientowi do potwierdzenia. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Przypomnienie o zakupach – w sytuacji, kiedy klient doda towar do przechowalni może ustalić datę przypomnienia. E-mail zostaje wysłany w dzień, na który zostało ustalone przypomnienie. Wiadomość informuje o przedmiotach w przechowalni. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Funkcja przypomnij o zakupie działa tylko w przypadku szablonu Szafir. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ product|DEBUG }}
Przypomnienie o dokończeniu płatności online – w sytuacji, kiedy klient wybierze płatność online, ale nie dokona płatności, to zostanie przesłany mail z przypomnieniem. Dla zamówienia z płatnością online, które nie zostanie opłacone, po określonym czasie (domyślnie jest 24h) zostanie wysłany mail z przypomnieniem i z linkiem do dokończenia płatności. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Konfiguracja czasu wysyłki przypomnienia znajduje się w Ustawienia sklepu/ Zamówienia. Lista dostępnych obiektów
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar – po wybranym okresie czasu przesyłane jest przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar.
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Podział zamówienia – w sytuacji, kiedy zamówienie jest duże i wymaga podzielenia, do klienta wysłany zostaje mail o podziale.
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Zamówienie wysłane – po wysłaniu zamówienia przez sprzedawcę, do odbiorcy zostaje przesłana informacja.
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Przypomnienie o dokończeniu zamówienia (porzucone koszyki) – w sytuacji, kiedy klient nie dokończył zamówienia, zostaje przesłane przypomnienie.
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Zestawienie wszystkich statusów zamówień oraz wysyłanych wraz z ich zmianą maili zaprezentowano w artykule Statusy zamówienia
Zapytanie o koszt dostawy, Zapytanie o cenę towaru
Zapytanie o koszt dostawy zamówienie bez kosztów dostawy – e-mail informuje, że zostało złożone zamówienie z nieokreślonym kosztem dostawy. Zostaje przesłany, kiedy klient złoży zamówienie na przedmiot, który posiada negocjowalne koszty przesyłki (oznaczenie w systemie ERP). Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Ustalenie kosztów dostawy – zostaje przesłana informacja, że koszty dostaw zostały ustalone. Dodatkowo klient jest informowany do kiedy wycena obowiązuje. E-mail jest przesłany w momencie ustalenie kosztów dostawy w panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ order|DEBUG }}
Złożenie zapytania cenowego – Informuje o złożeniu zapytania ofertowego (funkcja dedykowana dla sklepów B2B). Wiadomość przesyłana jest kiedy klient złoży zapytanie o ofertę. W wiadomości przesyłana jest lista towarów których zapytanie dotyczy . Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ inquiry|DEBUG }}
Powiadomienie o ofercie – Informuje o utworzeniu oferty przez administratora e-Sklepu. W wiadomości przesyłana jest lista towarów wraz z ich wyceną. W wiadomości dostępny jest link, po przejściu z którego utworzona oferta zostaje dodana do koszyka i można błyskawicznie złożyć zamówienie na wycenione produkty. Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ inquiry|DEBUG }}
Zapytanie o cenę towaru – e-mail informuje, że zostało złożone zapytanie o koszt towaru. Wiadomość zostaje przesłane, kiedy klient, złoży zapytanie (na karcie towarowej w Comarch e-Sklep) na towar, który nie posiada ustalonej ceny (oznaczenie w systemie ERP). Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Dodatkowo, można przesłać wiadomość do opiekuna towaru. Lista dostępnych obiektów:
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ message|DEBUG }}
- {{ product|DEBUG }}
Ustalenie ceny towaru – zostaje przesłana informacja, że cena towaru została ustalona. Dodatkowo klient jest informowany do kiedy wycena obowiązuje. E-mail jest przesłany w momencie ustalenie ceny towaru w panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ message|DEBUG }}
- {{ question|DEBUG }}
- {{ product|DEBUG }}
Powiadomienie o dostępności towaru – e-mail informuje, że towar, na który zostało złożone zapytanie o dostępność (przy włączonej opcji kontroli stanów magazynowych) jest już osiągalny w Comarch e-Sklep. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego (Sprzedaż/Powiadom o dostępności) wyśle powiadomienie. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ product|DEBUG }}
Rabaty
Kupon rabatowy – e-mail informuje, że klientowi został przyznany kupon rabatowy, który obowiązuje w określonym czasie. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego utworzy kupon rabatowy (dla wybranych kontrahentów) i wyśle powiadomienie o nim klientowi. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ coupon|DEBUG }}
Rabat dla stałego klienta – e-mail informuje, że klientowi został przyznany rabat dla stałego klienta, który obowiązuje w określonym czasie. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego utworzy ten typ rabatu. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ discount|DEBUG }}
Kupon rabatowy na darmową dostawę – e-mail informuje, że klientowi został przyznany kupon rabatowy na darmową dostawę, który obowiązuje w określonym czasie. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego utworzy kupon rabatowy (na darmową dostawę) i wyśle powiadomienie o nim klientowi. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ coupon|DEBUG }}
Klienci
Założenia konta (przez klienta) – e-mail informuje, że klient założył w Comarch e-Sklep konto. Dodatkowo jeżeli jest włączona podwójna weryfikacja (klient musi kliknąć w link, aby potwierdzić założenie konta) to również w treści otrzyma link aktywacyjny. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie kliknięcia przycisku załóż konto. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
Założenia konta przez sklep – e-mail informuje, że administrator Comarch e-Sklep założył konto klientowi. W treści jest przesyłany link do utworzenia hasła. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie założenie konta klienta przez administratora w panelu administracyjnym w zakładce Klienci/Twoi klienci. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
Konto potwierdzone – e-mail przesyła informację, że administrator Comarch e-Sklep aktywował konto klienta, ale oczekuje ono jeszcze na potwierdzenie (opcja w panelu administracyjnym Ustawienia/Ustawienia sklepu/Klienci). Wiadomość zostaje przesłana w momencie aktywacji konta klienta w panelu administracyjnym w zakładce Kontrahenci. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
Stan konta (aktywne, zablokowane) – wiadomość informuje o zmianie statusu konto klienta. W e-mail przesłana jest informacja, że konto klienta zmieniło status na aktywne albo zablokowane. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie aktywacji albo zablokowania konta klienta w panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklepu. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
Zmiana adresu e-mail – wiadomość informuje o zmianie adresu e-mail klienta. W e-mailu przesyłana jest informacja, że e-mail przypisany konta uległ zmianie wraz z nowym adresem e-mail. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie zmiany e-maila w profilu klienta albo panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklepu. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
Program lojalnościowy – wiadomość informuje o zwiększeniu liczby punków lojalnościowych w Comarch e-Sklep. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie zmiany liczby punktów lojalnościowych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ loyalty|DEBUG }}
Przypomnienie hasła – wiadomość informuje o zmianie hasła użytkownika. W e-mailu przesyłana jest informacja o zmianie hasła wraz z linkiem służącym do resetu. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie użycia funkcji „nie pamiętasz hasła” przez użytkownika. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
Reset hasła przez sklep – wiadomość informuje o resecie hasła wykonanym przez administratora Comarch e-Sklep. W e-mailu przesyłana jest informacja o zmianie hasła wraz z linkiem służącym do resetu. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie użycia funkcji „generuj nowe hasło dla użytkownika”. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
Subskrybenci (newsletter)
Zapis do newslettera – wiadomość informuje o aktywacji subskrypcji newslettera. W e-mailu przesyłany jest link aktywacyjny. Po jego kliknięciu użytkownik zostanie zapisany do newslettera. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie pozostania e-maila i potwierdzenia chęci zapisu do newslettera w Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ subscriber|DEBUG }}
Zapis do newslettera przez sklep – wiadomość informuje o zaproszeniu do subskrypcji newslettera. W e-mailu przesyłany jest link aktywacyjny. Po jego kliknięciu użytkownik zostanie zapisany do newslettera. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie zapisu użytkownika do newslettera przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ subscriber|DEBUG }}
Wypisanie z newslettera przez sklep – wiadomość informuje o wypisaniu z subskrypcji newslettera. W e-mailu przesyłany jest informacja o wypisaniu z newslettera przez obsługę sklepu. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie wypisania z newslettera użytkownika przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ subscriber|DEBUG }}
Kontakt
Zapytanie ze strony kontakt – wiadomość o przesłaniu zapytania przez użytkownika. W e-mailu przesyłany jest e-mail, temat, treść wiadomości oraz numer telefonu klienta. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie wysłania wiadomości przez stronę kontakt. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do administratora sklepu. Dodatkowo istnieje możliwość skonfigurowania działów w Comarch e-Sklep. W takim wypadku mail zostanie przesłany na mail odpowiedniego działu lub do kliku działów.
Maile działów dodasz w panelu administracyjnym Ustawienia/Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS, sekcji Kontakt, kafel Zapytanie ze strony kontakt, następnie przejść do zakładki Adresy e-mail działów.
Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ subject|DEBUG }}
- {{ message|DEBUG }}
- {{ userFields|DEBUG }}
Zapytanie o towar – wiadomość przesyła informację o zapytaniu przez Klienta o towar. W e-mailu przesyłany jest nazwa firmy, e-mail użytkownika, nazwa towaru, kod towaru, numer telefonu (jeśli został uzupełniony na formularzu) oraz treść pytania. Wiadomość zostaje przesłana w momencie wysłania zapytania przez użytkownika o dany towar. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do administratora sklepu. Dodatkowo można przesłać wiadomość do opiekuna towaru. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ message|DEBUG }}
- {{ product|DEBUG }}
Powiadom znajomego o towarze – wiadomość przesyła informację o towarze do znajomego. W e-mailu przesyłany jest e-mail polecającego, e-mail znajomego, treść wiadomości oraz informacje o towarze. Wiadomość zostaje wysłana, po uzupełnieniu formularza poleć towar, dostępnego na szczegółach towaru w Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do znajomego. Lista dostępnych obiektów:
- {{ config|DEBUG }}
- {{ customer|DEBUG }}
- {{ message|DEBUG }}
- {{ product|DEBUG }}
- {{ friend|DEBUG }}
Lista zmiennych dla obiektów
Do każdej wiadomości e-mail możemy użyć innych makr, które prezentują inne informacje. Przykładowo, kiedy naszą wiadomość z podziękowaniem za złożenie zamówienia chcemy spersonalizować, możemy w tytule odwołać się do imienia klienta, który zamówił towar. W tym celu należy dodać w treści szablonu {{ Customer.Name }}. Lista dostępnych makr jest poszeregowana względem obiektów (przykładowo nazwa klienta jest w obiekcie {{ Customer }}). W danej wiadomości możemy skorzystać z ograniczonej liczby makr, które są przypisane do obiektów (wskazane w każdej wiadomości w artykule). Makra konstruuje się w postaci {{ NAZWAOBIEKTU.NAZWAZMIENNEJ }}
Lista przykładowych zmiennych dla obiektu Config {{Config}}
- {{ config.Countries.Names }} – przesyła kraj działalności Comarch e-Sklep
- {{ config.Languages.Name }} – przesyła nazwę języka używanego w Comarch e-Sklep
- {{ config.Reviews}} – przesyła informację o dostępnych możliwościach recenzji
- {{ config.Shop.Email }} – przesyła informację o głównym e-mailu Comarch e-Sklep
Lista przykładowych zmiennych dla obiektu zamówienie {{Order}}
- {{ order.ERPOrderNumber }} – przesyła numer zamówienia nadany z systemu ERP
- {{ order.StatusText }} – przesyła nazwę statusu zamówienia (np. anulowane, oczekuję na potwierdzenie sklepu itp.)
- {{ order.Currency }} – przesyła informację o wybranej walucie
- {{ order.OrderTotalValue }} – przesyła ostateczną cena zamówienia
- {{ order.Delivery.Name }} – przesyła nazwę wybranego sposobu dostawy
- {{ order.Payment.MethodIdText }} – przesyła nazwę wybranej płatności
Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu klient {{Customer}})
- {{ customer.Email }} - przesyła e-mail klienta
- {{ customer.Name }} - przesyła nazwę klienta
- {{ customer.PhoneNo }} - przesyła numer telefonu
Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu reklamacja {{Complaint}}
- {{ complaint.TotalValue }} – przesyła całkowitą wartość zamówienia
- {{ complaint.OrderDate }} – przesyła datę zamówienia
- {{ complaint.DefectDescription }} – przesyła opis zawarty w reklamacji
Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu wiadomość {{Message}}
- {{ message.message}} – przesyła treść wiadomości
Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu zapytania o cenę {{Question}}
- {{ question.question }} – przesyła treść zapytania
Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu kod rabatowy {{Coupon}}
- {{ coupon.code }} – przesyła kod rabatu
- {{ coupon.DateFrom }} – przesyła datę od kiedy obowiązuje kod rabatowy
- {{ coupon.Discount }} – przesyła wysokość rabatu
Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu reklamacja {{Discount}}
- {{ discount.discount }} – przesyła wysokość rabatu
- {{ discount.DateFrom }} – przesyła datę od kiedy obowiązuje kod rabatowy
- {{ discount.DateTill }} – przesyła datę do kiedy obowiązuje rabat
Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu program lojalnościowy {{Loyalty}}
- {{ loyalty.points }} – przesyła liczbę punktów lojalnościowych
Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu subskrybent {{Subscriber}}
- {{ subsriber.Email }} – przesyła e-mail subskrybenta
- {{ subsriber.ConfirmationUrl }} – przesyła link potwierdzający zapisanie do newslettera
Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu temat (strona kontakt) {{Subject}}
- {{ subject.Subject }} – przesyła temat wiadomości przesłanej przez formularz kontaktowy
Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu reklamacja {{Friend}}
- {{ friend.Email }} – przesyła e-mail znajomego
- {{ friend.Name }} – przesyła nazwę znajomego
- {{ friend.Name2 }} – przesyła druga nazwę znajomego
Lista przykładowych zmiennych dotyczące produktu {{Product}}):
- {{ product.NameNoHtml }} – przesyła nazwę produktu
- {{ product.Code }} – przesyła kod produktu
- {{ product.Id }} – przesyła id produktu