Automatyczna wysyłka e-mail

Wstęp

Wysyłka e-maili stanowi kluczowy kanał komunikacji w Comarch e-Sklep. Dzięki niej możemy budować relację z klientem co pozwoli na wzrost naszych przychodów oraz jego zadowolenia. To dzięki e-mailom, klient otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia, zapisania się do newslettera, otrzymania rabatu oraz wiele innych informacji. W przypadku dużej liczby klientów wysyłka e-mailów staje się czasochłonna. Na ratunek przychodzi automatyzacja i skorzystanie z narzędzi marketing automation SALESmanago lub Edrone.

Zastosowanie

Automatyczna wysyłka e-mailów odbywa się w przypadku wystąpienia ściśle określonych warunków. Warunki mogą być wypełnione przez działania użytkowników Comarch e-Sklepu, administratora e-sklepu lub osoby korzystającej z systemu ERP. Po tym jak osoba wykona daną akcję wtedy zachodzi automatyczna wysyłka e-maila. Przykładowo kiedy kontrahent na zamówieniu naciśnie przycisk „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” wtedy na jego skrzynkę pocztową zostanie wysłany e-mail z informacją o zamówieniu (nr. zamówienia, zakupiony przedmiot, cena itp.).

Kto może używać tej opcji

Automatyczna wysyłka e-maili jest możliwa bez względu na posiadaną wersję Comarch e-Sklep. Należy pamiętać, że wysyłka niektórych e-maili może wystąpić w przypadku korzystania z wybranego systemu ERP. Przykładowo wiadomość Zatwierdzanie zamówienia zostanie wysłane tylko w przypadku wykonanie takiej akcji w systemie ERP Altum.

Konfiguracja wysyłki e-mail

W Comarch e-Sklep nie trzeba konfigurować automatycznej wysyłki e-maili. Wraz z rozpoczęciem działania Comarch e-Sklep oraz konfiguracji konta e-mail automatyczna wysyłka e-maili jest gotowa do użycia.

Uwaga
Jeżeli nie zachodzi automatyczna wysyłka należy się upewnić, czy konto e-mail zostało poprawnie skonfigurowane.

Opis e-maili oraz warunków wysyłania

W dalszej części zostały opisane:

  • informacje wysyłane w wiadomości (dotyczy to standardowej treści wiadomości. Jeżeli treść e-mail masz modyfikowaną i chcesz odzyskać wersję domyślną to możesz przywrócić standardową treść.
  • warunki wysłania e-mail,
  • do kogo są wysyłane,
  • lista dostępne obiektów.
Uwaga
Obiekt jest to struktura zawierający dane. Przykładowo obiekt „Order” zawiera informacje na temat zamówienia (Id, wartość, nazwę klienta itp.).
Wskazówka
Od wersji 2022 w przypadku niektórych maili widoczna będzie informacja dotycząca ważności znajdującego się w treści maila linku: „Link jest ważny przez 30 minut.”. Informacja ta pojawi się ona np. w wiadomości mailowej o tytule „Konto utworzone w e-Sklepie przez Administratora” wygenerowanej na skutek dodania kontrahenta z poziomu systemu ERP a następnie udostępnienia go do e-Sklepu.

Zamówienia

Złożenie zamówienia – Informuje o złożeniu zamówienia na dany produkt/produkty przez klienta. Wysyłka e-maila występuje w chwili kliknięcia przez klienta przycisku zamówienia z obowiązkiem zapłaty. Informuje klienta o numerze i  statusie złożonego zamówienia. Jeżeli włączona jest opcja potwierdzenie zamówienia, w e-mailu zostanie przesłany link, w celu weryfikacji złożonego zamówienia. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany/niezalogowanych. Zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz e-mail klienta (istnieje możliwość wysyłki do opiekuna klienta). Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href=”{{ order.Url }}”>{{ order.Url }}</a>

Zamówienie potwierdzone przez klienta – Informuje o zmianie statusu zamówienia na potwierdzone. E-mail zostaje wysłany po tym jak klient potwierdzi zamówienie poprzez kliknięcie w link w e-mail złożenie zamówienia. Opcję potwierdzania zamówienia przez kliknięcie w link można włączyć w panelu administracyjnym w Ustawienia/Ustawienia sklepu/Zamówienia/Ustawienia zamówień a następnie Potwierdzenie zamówienia. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href=”{{ order.Url }}”>{{ order.Url }}</a>

Zamówienie potwierdzone przez sklep – Informuje o zmianie statusu zamówienia na potwierdzone przez sklep. Wiadomość przesyłana jest, kiedy administrator Comarch e-Sklep potwierdzi w systemie ERP rezerwację odbiorcy oraz dokona synchronizacji. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href=”{{ order.Url }}”>{{ order.Url }}</a>

Zamówienie zrealizowane – informuje o zmianie statusu zamówienia na zrealizowane. Wiadomość przesyłana jest kiedy administrator Comarch e-Sklep przekształci rezerwację odbiorcy do faktury sprzedaży. Dodatkowo informuje o dodanych punktach do programu lojalnościowego. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href=”{{ order.Url }}”>{{ order.Url }}</a>
Wskazówka
Jeżeli chcesz, aby faktura została dołączona do wiadomości e-mail, zaznacz parametr Faktura w formacie pdf.

Zamówienie anulowane – informuje o zmianie statusu zamówienia na anulowane. Zostaje wysłane kiedy klient albo administrator Comarch e-Sklep anuluje złożone zamówienie. Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href=”{{ order.Url }}”>{{ order.Url }}</a>

Zamówienie zapłacone płatność online lub ratalna – informuje o zmianie statusu zamówienia na zapłacone. E-mail zostaje wysłany po akceptacji płatności online lub ratalnej przez wybrany system płatności oraz otrzymanej przez Comarch e-Sklep tej informacji. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href=”{{ order.Url }}”>{{ order.Url }}</a>

Dodanie Listu przewozowego – informuje o zmianie statusu zamówienia oraz numerze listu przewozowego. W wiadomości znajduje się również nazwa kuriera. Wiadomość zostaje wysłana po dodaniu numeru listu przewozowego w systemie ERP. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href=”{{ order.Url }}”>{{ order.Url }}</a>
Wskazówka
Do numeru listu można dodać URL dzięki, któremu klient po kliknięciu w nazwę będzie mógł śledzić swoją przesyłkę.

Dodanie Faktury – informuje klienta o tym, że na jego koncie dostępna jest faktura do zamówienia. Wiadomość zostaje wysłana po skonfigurowaniu faktur elektronicznych w Comarch ERP, wystawienia takiej faktury do zamówienia oraz przesłania do Comarch e-Sklep. W mailu, w zależności od dodanego w systemie ERP do zamówienia dokumentu, pojawi się bardziej szczegółowa informacja o rodzaju tego dokumentu:faktura, faktura pro forma lub faktura korygująca. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href=”{{ order.Url }}”>{{ order.Url }}</a>
Wskazówka
Jeżeli chcesz, aby faktura została dołączona do wiadomości e-mail, zaznacz parametr Faktura w formacie pdf.

Informacja o zamówieniu do punktu odbioru osobistego – informuje klienta o tym, że wybrał opcję odbioru osobistego w punkcie. E-mail zawiera informację o wybranym punkcie odbioru osobistego. Zostaje wysłany w momencie złożenia zamówienia. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 

Potwierdzenie złożenia reklamacji – informuje (klienta oraz właściciela sklepu) o złożeniu reklamacji do zrealizowane zamówienia. Wiadomość zostaje wysłana po złożeniu reklamacji w profilu klienta. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ complaint|DEBUG }} 

Zmiana statusu reklamacji – informuje o zmianie statusu reklamacji. Może być w trakcie rozpatrywania, uznano, odrzucono, anulowano. Wysyłka następuje w momencie zmiany dokonanej przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ complaint|DEBUG }}

Zamówienie z ERP – informuje o złożeniu zamówienia w systemie ERP (funkcjonalność dostępna tylko przy połączeniu z system ERP Altum). Wysyłka jest przeprowadzana w momencie utworzenia zamówienia w systemie ERP oraz synchronizacji. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}

Rozpoczęcie edycji – informuje o rozpoczęciu edycji zamówienia przez klienta. Ta funkcjonalność dostępna jest tylko w szablonie Szafir dla sklepów B2B. E-mail zostaje wysłany w momencie rozpoczęcia edycji zamówienia. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 

Zatwierdzenie zamówienia – wiadomość przesyła informację z prośba o zatwierdzenie zamówienia do klienta. Zachodzi, kiedy operator zmienia/edytuje zamówienie (z poziomu systemu ERP Altum) i wysyła klientowi do potwierdzenia. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 

Przypomnienie o zakupach – w sytuacji, kiedy klient doda towar do przechowalni może ustalić datę przypomnienia. E-mail zostaje wysłany w dzień, na który zostało ustalone przypomnienie. Wiadomość informuje o przedmiotach w przechowalni. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Funkcja przypomnij o zakupie działa tylko w przypadku szablonu Szafir. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }} 

Przypomnienie o dokończeniu płatności online – w sytuacji, kiedy klient wybierze płatność online, ale nie dokona płatności, to zostanie przesłany mail z przypomnieniem. Dla zamówienia z płatnością online, które nie zostanie opłacone, po określonym czasie (domyślnie jest 24h) zostanie wysłany mail z przypomnieniem i z linkiem do dokończenia płatności. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Konfiguracja czasu wysyłki przypomnienia znajduje się w Ustawienia sklepu/ Zamówienia. Lista dostępnych obiektów

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Wskazówka
Po wpisaniu wartości 0 godzin przypomnienie nie zostanie wysłane.

Przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar – po wybranym okresie czasu przesyłane jest przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar.

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}

Podział zamówienia – w sytuacji, kiedy zamówienie jest duże i wymaga podzielenia, do klienta wysłany zostaje mail o podziale.

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}

Zamówienie wysłane – po wysłaniu zamówienia przez sprzedawcę, do odbiorcy zostaje przesłana informacja.

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}

Przypomnienie o dokończeniu zamówienia (porzucone koszyki) – w sytuacji, kiedy klient nie dokończył zamówienia, zostaje przesłane przypomnienie.

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}

Zestawienie wszystkich statusów zamówień oraz wysyłanych wraz z ich zmianą maili zaprezentowano w artykule Statusy zamówienia

Zapytanie o koszt dostawy, Zapytanie o cenę towaru

Zapytanie o koszt dostawy zamówienie bez kosztów dostawy – e-mail informuje, że zostało złożone zamówienie z nieokreślonym kosztem dostawy. Zostaje przesłany, kiedy klient złoży zamówienie na przedmiot, który posiada negocjowalne koszty przesyłki (oznaczenie w systemie ERP). Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 

Ustalenie kosztów dostawy – zostaje przesłana informacja, że koszty dostaw zostały ustalone. Dodatkowo klient jest informowany do kiedy wycena obowiązuje. E-mail jest przesłany w momencie ustalenie kosztów dostawy w panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 

Złożenie zapytania cenowego – Informuje o złożeniu zapytania ofertowego (funkcja dedykowana dla sklepów B2B). Wiadomość przesyłana jest kiedy klient złoży zapytanie o ofertę. W wiadomości przesyłana jest lista towarów których zapytanie dotyczy . Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ inquiry|DEBUG }} 

Powiadomienie o ofercie – Informuje o utworzeniu oferty przez administratora e-Sklepu. W wiadomości przesyłana jest lista towarów wraz z ich wyceną. W wiadomości dostępny jest link, po przejściu z którego utworzona oferta zostaje dodana do koszyka i można błyskawicznie złożyć zamówienie na wycenione produkty. Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ inquiry|DEBUG }} 

Zapytanie o cenę towaru – e-mail informuje, że zostało złożone zapytanie o koszt towaru. Wiadomość zostaje przesłane, kiedy klient, złoży zapytanie (na karcie towarowej w Comarch e-Sklep) na towar, który nie posiada ustalonej ceny (oznaczenie w systemie ERP). Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Dodatkowo, można przesłać wiadomość do opiekuna towaru. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ message|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }} 

Ustalenie ceny towaru – zostaje przesłana informacja, że cena towaru została ustalona. Dodatkowo klient jest informowany do kiedy wycena obowiązuje. E-mail jest przesłany w momencie ustalenie ceny towaru w panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ message|DEBUG }}
  • {{ question|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }} 

Powiadomienie o dostępności towaru – e-mail informuje, że towar, na który zostało złożone zapytanie o dostępność (przy włączonej opcji kontroli stanów magazynowych) jest już osiągalny w Comarch e-Sklep. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego (Sprzedaż/Powiadom o dostępności) wyśle powiadomienie. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }} 

Rabaty

Kupon rabatowy – e-mail informuje, że klientowi został przyznany kupon rabatowy, który obowiązuje w określonym czasie. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego utworzy kupon rabatowy (dla wybranych kontrahentów) i wyśle powiadomienie o nim klientowi. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ coupon|DEBUG }} 

Rabat dla stałego klienta – e-mail informuje, że klientowi został przyznany rabat dla stałego klienta, który obowiązuje w określonym czasie. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego utworzy ten typ rabatu. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ discount|DEBUG }} 

Kupon rabatowy na darmową dostawę – e-mail informuje, że klientowi został przyznany kupon rabatowy na darmową dostawę, który obowiązuje w określonym czasie. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego utworzy kupon rabatowy (na darmową dostawę) i wyśle powiadomienie o nim klientowi. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ coupon|DEBUG }} 

Klienci

Założenia konta (przez klienta) – e-mail informuje, że klient założył w Comarch e-Sklep konto. Dodatkowo jeżeli jest włączona podwójna weryfikacja (klient musi kliknąć w link, aby potwierdzić  założenie konta) to również w treści otrzyma link aktywacyjny. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie kliknięcia przycisku załóż konto. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 

Założenia konta przez sklep – e-mail informuje, że administrator Comarch e-Sklep założył konto klientowi. W treści jest przesyłany link do utworzenia hasła. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie założenie konta klienta przez administratora w panelu administracyjnym w zakładce Klienci/Twoi klienci. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 

Konto potwierdzone – e-mail przesyła informację, że administrator Comarch e-Sklep aktywował konto klienta, ale oczekuje ono jeszcze na potwierdzenie (opcja w panelu administracyjnym Ustawienia/Ustawienia sklepu/Klienci). Wiadomość zostaje przesłana w momencie aktywacji konta klienta w panelu administracyjnym w zakładce Kontrahenci. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 

Stan konta (aktywne, zablokowane) – wiadomość informuje o zmianie statusu konto klienta. W e-mail przesłana jest informacja, że konto klienta zmieniło status na aktywne albo zablokowane. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie aktywacji albo zablokowania konta klienta w panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklepu. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 

Zmiana adresu e-mail – wiadomość informuje o zmianie adresu e-mail klienta. W e-mailu przesyłana jest informacja, że e-mail przypisany konta uległ zmianie wraz z nowym adresem e-mail.  Wiadomość zostaje przesłana, w momencie zmiany e-maila w profilu klienta albo panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklepu. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 

Program lojalnościowy – wiadomość informuje o zwiększeniu liczby punków lojalnościowych w Comarch e-Sklep. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie zmiany liczby punktów lojalnościowych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ loyalty|DEBUG }} 

Przypomnienie hasła – wiadomość informuje o zmianie hasła użytkownika. W e-mailu przesyłana jest informacja o zmianie hasła wraz z linkiem służącym do resetu. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie użycia funkcji „nie pamiętasz hasła” przez użytkownika. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 

Reset hasła przez sklep – wiadomość informuje o resecie hasła wykonanym przez administratora Comarch e-Sklep. W e-mailu przesyłana jest informacja o zmianie hasła wraz z linkiem służącym do resetu. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie użycia funkcji „generuj nowe hasło dla użytkownika”. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 

Subskrybenci (newsletter)

Zapis do newslettera – wiadomość informuje o aktywacji subskrypcji newslettera. W e-mailu przesyłany jest link aktywacyjny. Po jego kliknięciu użytkownik zostanie zapisany do newslettera. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie pozostania e-maila i potwierdzenia chęci zapisu do newslettera w Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ subscriber|DEBUG }} 

Zapis do newslettera przez sklep – wiadomość informuje o zaproszeniu do subskrypcji newslettera. W e-mailu przesyłany jest link aktywacyjny. Po jego kliknięciu użytkownik zostanie zapisany do newslettera. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie zapisu użytkownika do newslettera przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ subscriber|DEBUG }} 

Wypisanie z newslettera przez sklep – wiadomość informuje o wypisaniu z subskrypcji newslettera. W e-mailu przesyłany jest informacja o wypisaniu z newslettera przez obsługę sklepu. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie  wypisania z newslettera użytkownika przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ subscriber|DEBUG }} 

Kontakt

Zapytanie ze strony kontakt – wiadomość o przesłaniu zapytania przez użytkownika. W e-mailu przesyłany jest e-mail, temat, treść wiadomości oraz numer telefonu klienta. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie  wysłania wiadomości przez stronę kontakt. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do administratora sklepu. Dodatkowo istnieje możliwość skonfigurowania działów w Comarch e-Sklep. W takim wypadku mail zostanie przesłany na mail odpowiedniego działu lub do kliku działów.

Maile działów dodasz w panelu administracyjnym Ustawienia/Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS, sekcji Kontakt, kafel Zapytanie ze strony kontakt,  następnie przejść do zakładki Adresy e-mail działów.

Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ subject|DEBUG }}
  • {{ message|DEBUG }}
  • {{ userFields|DEBUG }} 
Wskazówka
Kopia wiadomości jest wysłana z ukrytym (pole DW) e-mailem nadawcy.

Zapytanie o towar – wiadomość przesyła informację o zapytaniu przez Klienta o towar. W e-mailu przesyłany jest nazwa firmy, e-mail użytkownika, nazwa towaru, kod towaru, numer telefonu (jeśli został uzupełniony na formularzu) oraz treść pytania. Wiadomość zostaje przesłana w momencie wysłania zapytania przez użytkownika o dany towar. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do administratora sklepu. Dodatkowo można przesłać wiadomość do opiekuna towaru. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ message|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }} 
Wskazówka
Kopia wiadomości jest wysłana z ukrytym (pole DW) e-mailem nadawcy.

Powiadom znajomego o towarze – wiadomość przesyła informację o towarze do znajomego. W e-mailu przesyłany jest e-mail polecającego, e-mail znajomego, treść wiadomości oraz informacje o towarze. Wiadomość zostaje wysłana, po uzupełnieniu formularza poleć towar, dostępnego na szczegółach towaru w Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do znajomego. Lista dostępnych obiektów:

  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ message|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }}
  • {{ friend|DEBUG }} 
Wskazówka
Przed wysyłką zmodyfikowanej wiadomości warto sprawdzić, jak wygląda. W tym celu należy przeprowadzić wysyłkę testową, klikając na znacznik więcej i wybrać opcję Wyślij próbnie.

Lista zmiennych dla obiektów

Do każdej wiadomości e-mail możemy użyć innych makr, które prezentują inne informacje. Przykładowo, kiedy naszą wiadomość z podziękowaniem za złożenie zamówienia chcemy spersonalizować, możemy w tytule odwołać się do imienia klienta, który zamówił towar. W tym celu należy dodać w treści szablonu {{ Customer.Name }}. Lista dostępnych makr jest poszeregowana względem obiektów (przykładowo nazwa klienta jest w obiekcie {{ Customer }}). W danej wiadomości możemy skorzystać z ograniczonej liczby makr, które są przypisane do obiektów (wskazane w każdej wiadomości w artykule). Makra konstruuje się w postaci {{ NAZWAOBIEKTU.NAZWAZMIENNEJ }}

Lista przykładowych zmiennych dla obiektu Config {{Config}}

  • {{ config.Countries.Names }} – przesyła kraj działalności Comarch e-Sklep
  • {{ config.Languages.Name }} – przesyła nazwę języka używanego w Comarch e-Sklep
  • {{ config.Reviews}} – przesyła informację o dostępnych możliwościach recenzji
  • {{ config.Shop.Email }} – przesyła informację o głównym e-mailu Comarch e-Sklep 

Lista przykładowych zmiennych dla obiektu zamówienie {{Order}}

  • {{ order.ERPOrderNumber }} – przesyła numer zamówienia nadany z systemu ERP
  • {{ order.StatusText }} – przesyła nazwę statusu zamówienia (np. anulowane, oczekuję na potwierdzenie sklepu itp.)
  • {{ order.Currency }} – przesyła informację o wybranej walucie
  • {{ order.OrderTotalValue }} – przesyła ostateczną cena zamówienia
  • {{ order.Delivery.Name }} – przesyła nazwę wybranego sposobu dostawy
  • {{ order.Payment.MethodIdText }} – przesyła nazwę wybranej płatności 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu klient {{Customer}})

  • {{ customer.Email }} - przesyła e-mail klienta
  • {{ customer.Name }} - przesyła nazwę klienta
  • {{ customer.PhoneNo }} - przesyła numer telefonu 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu reklamacja {{Complaint}}

  • {{ complaint.TotalValue }} – przesyła całkowitą wartość zamówienia
  • {{ complaint.OrderDate }} – przesyła datę zamówienia
  • {{ complaint.DefectDescription }} – przesyła opis zawarty w reklamacji 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu wiadomość {{Message}}

  • {{ message.message}} – przesyła treść wiadomości 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu zapytania o cenę {{Question}}

  • {{ question.question }} – przesyła treść zapytania 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu kod rabatowy {{Coupon}}

  • {{ coupon.code }} – przesyła kod rabatu
  • {{ coupon.DateFrom }} – przesyła datę od kiedy obowiązuje kod rabatowy
  • {{ coupon.Discount }} – przesyła wysokość rabatu 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu reklamacja {{Discount}}

  • {{ discount.discount }} – przesyła wysokość rabatu
  • {{ discount.DateFrom }} – przesyła datę od kiedy obowiązuje kod rabatowy
  • {{ discount.DateTill }} – przesyła datę do kiedy obowiązuje rabat 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu program lojalnościowy {{Loyalty}}

  • {{ loyalty.points }} – przesyła liczbę punktów lojalnościowych 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu subskrybent {{Subscriber}}

  • {{ subsriber.Email }} – przesyła e-mail subskrybenta
  • {{ subsriber.ConfirmationUrl }} – przesyła link potwierdzający zapisanie do newslettera 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu temat (strona kontakt) {{Subject}}

  • {{ subject.Subject }} – przesyła temat wiadomości przesłanej przez formularz kontaktowy 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu reklamacja {{Friend}}

  • {{ friend.Email }} – przesyła e-mail znajomego
  • {{ friend.Name }} – przesyła nazwę znajomego
  • {{ friend.Name2 }} – przesyła druga nazwę znajomego 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące produktu {{Product}}):

  • {{ product.NameNoHtml }} – przesyła nazwę produktu
  • {{ product.Code }} – przesyła kod produktu
  • {{ product.Id }} – przesyła id produktu 
Wskazówka
Pełną listę dostępnych mark, które można użyć w e-mailu, można sprawdzić po wpisaniu nazwy obiektu (przykładowo {{ customer|DEBUG }}) w treść e-maila (tam gdzie dany obiekt występuje) i wysyłając wiadomość testową.

Czy ten artykuł był pomocny?