Marketing w Twoim e-Sklepie

Jak dodać media społecznościowe do stopki w szablonie?

Media społecznościowe. Jak dodać je do stopki?

Media społecznościowe pomagają w dotarciu do wielu odbiorców. Dzięki nim możliwe jest także sprecyzowanie grupy docelowej. Dodatkowo spójna kreacja mediów społecznościowych ze sklepem internetowym może być wykorzystana jako działanie brandingowe. Jeśli prowadzisz profil na Facebooku, Instagramie, tweetujesz albo posiadasz kanał na YouTube, to pochwal się tym w stopce Twojego szablonu.

Aby podłączyć portal społecznościowy, klikając w jego logo, należy zalogować się do panelu administracyjnego i dokonać odpowiedniej konfiguracji. W pierwszej kolejności zaloguj się do panelu administracyjnego. Przejdź do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Nagłówek i stopka. Wyświetli się opcja wyboru portali: Przejdź do szczegółów logotypu wybranego portalu, który chcesz podłączyć do e-Sklepu. W miejscu '# 'w kodzie wklej link do swojego portalu. Dzięki temu możliwe będzie przekierowanie użytkownika do konkretnego medium społecznościowego. Obszar html linku do portalu Po dokonaniu modyfikacji wystarczy zapisać zmiany i podejrzeć efekty. Zapisz zmiany. Przejdź do stopki na  stronie Twojego e-sklepu i sprawdź, czy po kliknięciu logo wybranego portalu społecznościowego następuje przekierowanie na odpowiednią stronę.
Wskazówka
Kod z powyższego zdjęcia można skopiować wchodząc w do panelu demonstracyjnego Comarch e-Sklep klikając w link https://panel.comarchesklep.pl/. Dane do logowania: login: demo@comarch.pl hasło: demo
Nieużywane odnośniki możesz usunąć. Aby to zrobić, edytuj odpowiednią ikonę, po czym wybierz Więcej, a następnie naciśnij Usuń. Możesz także przywrócić usunięte domyślnie ustawione portale. Wystarczy, że naciśniesz przycisk Ustaw wartości domyślne. Po dokonaniu modyfikacji zapisz zmiany.

Opinie

Lista opinii

Ważnym elementem marketingowym e-Sklepu, są opinie dotyczące produktów, dodawane przez klientów. W e-Sklepie istnieje możliwość moderacji i akceptacji takich właśnie opinii. Listę opinii w e-Sklepu można edytować w panelu administracyjnym, w menu e-Marketing/ Opinie.           Po wejściu w tą zakładkę pojawi się lista opinii klientów. Informacje widoczne na liście opinii, są zależne od wyboru administratora. Wyboru takiego można dokonać poprzez kliknięcie zakładki Kolumny. Pojawi się wtedy lista kolumn, które można wybrać aby zostały zaprezentowane na liście opinii.  

Moderacja i akceptacja opinii

Do możliwości administratora należy moderacja oraz akceptacja i publikacja dodawanych przez klientów opinii. W tym celu należy kliknąć na wybraną opinię znajdującą się na liście opinii. Pojawi się wtedy panel, w którym należy zmienić status opinii na aktywną, wtedy też pojawi się ona na stronie e-Sklepu.  
 
           

Po zakończeniu edycji, należy zapisać zmiany dyskietką.

Operacje seryjne

Operacje seryjne, to takie operacje, które można wykonać zbiorczo dla kilku opinii, po zaznaczeniu ich na liście opinii f. kkk Po zaznaczeniu kilku opinii występuje możliwość zbiorczej aktywacji lub blokady dodanych opinii, za pomocą przycisku Aktywuj/ Zablokuj. yy Istnieje również możliwość zbiorczego usunięcia zaznaczonych opinii, za pomocą przycisku Usuń.

Google Consent Mode v2 - jak i dlaczego wdrożyć go w swoim Comarch e-Sklepie?

Wstęp

Z poniższego artykułu dowiesz się, co dokładnie się zmienia i jak przygotować się do Google consent mode v2 razem z Comarch Od 6 marca 2024 roku wszyscy użytkownicy korzystający z narzędzi reklamowych Google są zobligowani do wdrożenia Consent Mode v2 zgodnie z wymogami Digital Markets Act (DMA). Dotyczy to między innymi usług takich jak Google Analytics (GA4) czy Google Tag Manager (GTM).

W jakich szablonach wprowadziliśmy zmiany?

Dostosowanie do Google Consent Mode v2 wprowadzono w najnowszych wersjach gotowych szablonów Comarch: One Page Shop, Topaz i Szafir (wersja 2024.0.3).

Dla kogo jest Consent Mode v2?

Od marca 2024 roku Consent Mode będzie obowiązkowy dla wszystkich stron internetowych, które korzystają z usług Google (GA4, GTM czy GoogleAds -GAd) i są przeznaczone dla użytkowników z Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. Celem Consent Mode v2 jest lepsze dostosowanie do przepisów dotyczących prywatności, takich jak RODO i zapewnienie większej kontroli użytkownikom nad tym, jakie dane są zbierane a także wykorzystywane w celach reklamowych i analitycznych. Jeśli Twój e-Sklep używa usług Google i chcesz nadal zbierać oraz wykorzystywać dane o swoich użytkownikach, musisz wprowadzić Consent Mode v2. W przeciwnym razie, możesz stracić możliwość mierzenia i optymalizowania swoich działań marketingowych.

Co się zmienia?

Consent Mode v2 to nowa wersja funkcji wprowadzonej przez Google. Umożliwia ona bardziej elastyczne zarządzanie danymi o użytkownikach na stronach internetowych w związku z polityką ochrony prywatności, szczególnie w kontekście ciasteczek reklamowych i śledzenia. Pozwala na konfigurowanie sposobu gromadzenia danych w zależności od preferencji użytkownika dotyczących prywatności i zgody na śledzenie. W standardowych szablonach Comarch (Szafir, Topaz lub One Page Shop) w komunikacie Polityka prywatności w reklamowych plikach cookies dodano dwa dodatkowe parametry (ad_user_data, ad_personalization). Mechanizm, po akceptacji tej zgody przez Klientów Comarch e-Sklepu, wysyła dane do usług Google o użytkownikach pozwalając personalizować reklamy. W wersji 2024.0.4 szablonów Topaz, Szafir i One Page Shop dodano widget umożliwiający ponowne wyświetlenie okna wyboru zgód z komunikatem Polityka prywatności. Jeżeli posiadasz indywidualny lub zmodyfikowany szablon Comarch zmiany musisz prowadzić we własnym zakresie.

Jakie statusy są przekazywane w kodzie śledzącym?

W najnowszych wersjach szablonów Szafir, Topaz i One Page Shop udzielone zgody na pliki cookies przesyłają do narzędzi marketingowych Google następujące parametry:
  1. analytics_storage – analityczne pliki cookies,
  2. ad_storage – reklamowe pliki cookies umożliwiają pomiar skuteczności reklam,
  3. ad_user_data (nowość) – reklamowe pliki cookies, definiują status zgody na wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami,
  4. ad_personalization (nowość) - reklamowe pliki cookies, określają status  zgody używanej do personalizacji reklam np. remarketing.

Jak wdrożyć Consent Mode v2 w Comarch e-Sklep?

Przygotowaliśmy zaktualizowaną odsłonę komunikatu Polityki prywatności spełniającą wymogi DMA. Aby wdrożyć zmiany w swoim e-Sklepie wystarczy zaktualizować szablon do najnowszej wersji lub pobrać jeden z gotowych szablonów Comarch: Szafir, Topaz lub One Page Shop.

Jak skonfigurować blog?

Wstęp

Prowadzenie bloga jest istotnym elementem sklepu internetowego. Dzięki niemu sprzedawca może dzielić się swoją wiedzą i spostrzeżeniami na temat reklamowanych produktów. W ten sposób sprzedawca może podpowiedzieć klientom w jaki sposób mogą oni wykorzystać oferowane przez niego artykuły. Prowadzenie bloga ma również dobry wpływ na pozycjonowanie, ze względu na unikalne treści. Dzięki temu Twój e-Sklep może częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania.

Konfiguracja bloga

Aby dodać wpis na stronie Comarch e-sklep należy w panelu administracyjnym wybrać zakładkę Marketing/ Blog. Następnym krokiem jest kliknięcie w Dodaj wpis. bl
Uwaga
Blog dostępny w ramach Comarch e-Sklep jest możliwy do skonfigurowania w ramach zakładki Marketing/ Blog. Nie ma możliwości utworzenia listy lub szczegółów wpisów na własnej stronie użytkownika, jako że własności obiektu lokalnego Blog tj. PostList oraz PostDetails na pozostałych stronach zwracają wartości null. W ramach własnej modyfikacji szablonu możliwe jest jedynie obsłużenie właściwości LatestPost. 

Zakładka "Publikacja" oraz "Zdjęcia i treść"

W tym miejscu możesz wybrać wersję językową, dla której wpis będzie widoczny, datę, a także umieścić nagłówek oraz treść wpisu. Istnieje także możliwość dodania odpowiedniej grafiki lub opublikowania wpisu bez żadnych zdjęć.
Wskazówka
Zalecany wymiar zdjęcia to 440 x 240 px
Wpis nie musi być od razu udostępniany. Możliwa jest do ustalenia data publikacji, a także opcja dodania bez publikacji, dzięki której możliwe jest utworzenie swego rodzaju kopii roboczej utworzonej treści.

Sekcja "Tagi" oraz "SEO"

Kluczowym elementem dla sklepu internetowego jest jego pozycja w Internecie. Wysokie miejsce Twojego e-Sklepu w Google sprawi, że więcej osób będzie go odwiedzać. W tym miejscu możesz wpłynąć na pozycjonowanie, wprowadzając tagi, tytuł strony, opis strony, słowa kluczowe oraz link.

Publikacja wpisu

Po zakończeniu edycji należy dodać i opublikować wpis za pomocą przycisku Dodaj i opublikuj lub dodać go bez publikacji za pomocą przycisku Dodaj bez publikacji.
Wskazówka
Istnieje możliwość cofnięcia publikacji wystawionego posta na blogu lub jego całkowite usunięcie.
W panelu administracyjnym w menu Marketing/ Blog  na szczegółach danego wpisu w opcji „Więcej” w prawym górnym rogu dostępne są funkcje: Cofnij publikację oraz Usuń. Po wybraniu pierwszej opcji, dany post będzie oznaczony jako nieopublikowany. Możesz również usunąć wpis, który tym samym zniknie z listy wpisów na blogu w e-Sklepie. Treści, których publikacja została wycofana, możesz ponownie upublicznić w późniejszym czasie. Wystarczy, że najedziesz myszką na wybrany wpis i klikniesz Opublikuj.
Wskazówka
Więcej na temat bloga i korzyści płynących z jego prowadzenia dowiesz się z artykułu: Blog w e-Sklepie - dlaczego warto go mieć?
Wskazówka
Dla poprawnego wyświetlania bloga i wpisów blogowych konieczne jest aktywowanie kafelka "Blog" oraz "Blog szczegóły wpisu" w zakładce Wygląd sklepu/Strony.

Udostępnianie wpisu

Opublikowany artykuł możesz udostępnić w mediach społecznościowych. Dzięki odnośnikom umieszczonym przy wpisie widniejącym w Twoim e-Sklepie w łatwy sposób możesz podzielić się treścią na wybranym portalu społecznościowym. Możesz także skopiować link, który przekieruje użytkownika do odpowiedniego tekstu.

Widok funkcji "Udostępnij" w szablonie Topaz

Widok funkcji "Udostępnij" w szablonie Szafir

Chmura tagów - czym jest i jak ją wykorzystać?

Informacje ogólne

Chmura tagów to obszar diagnostyczny w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Wyszukiwanie/ Chmura tagów, przeznaczony dla administratora e-Sklepu. Funkcja pozwala na usprawnienie nazewnictwa towarów w e-Sklepie i pomaga w znajdowaniu odpowiednich słów kluczy. Frazy wprowadzane przez klientów w wyszukiwarce zapisują się w panelu administracyjnym po prawej stronie, pod frazą: "Pokaż najczęściej wyszukiwane".

Towary

Jeżeli tagi po lewej stronie - wprowadzone przez administratora, będą takie same jak po prawej stronie:
  • Będzie wiadomo, że została znaleziona para, czyli wprowadzony tag przez administratora będzie odpowiadał frazie wyszukiwanej przez klienta e-Sklepu.

Blog

Tag jest elementem łączącym kilka wpisów na bloga „do jednego worka”. Jeżeli dwa różne wpisy posiadają część wspólną - ten sam tag, klient w e-Sklepie po kliknięciu w określony tag zostanie przekierowany do części wspólnej danego tagu .
Przyklad
  • Pierwszy i drugi wpis na bloga zawiera tag „muzyka”.
 
  • Po wejściu na szczegóły bloga w szablonie widoczne są wprowadzone tagi. Jeżeli kontrahent naciśnie wybrany tag – zostanie przekierowany do wpisów, które posiadają część wspólną – w tym przypadku tag „muzyka”.
 
  • Efekt po wciśnięciu tagu „muzyka”.
Wskazówka
W każdym standardowym szablonie Comarch e-Sklep (z wyjątkiem szablonu Szafir) tagi będą widoczne w zawartości wpisu.

Podsumowanie

  • Chmura tagów to zestawienie słów kluczowych opisujących dany produkt, jest to również narzędzie wspierające SEO.
  • Chmurę tagów można edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Wyszukiwanie/ Chmura tagów.
  • W obszarze Chmura tagów zawierają się dwie sekcje takie jak: Towary, Blog.
  • W obu tych sekcjach można dodać słowa klucze, po których będą wyszukiwane towary/ teksty na blogu.
Uwaga
Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.

Newslettery

Newsletter to bardzo ważny element marketingu, ponieważ trafia on bezpośrednio do skrzynki mailowej klienta. Jest najbardziej bezpośrednim środkiem przekazu informacji kluczowych dla sklepu. Informacje dotyczące zapisu klienta do newslettera znajdują się w artykule: Zapis do newslettera. Newsletter do e-Sklepu można wprowadzić w panelu administracyjnym, w zakładce Marketing/ Newsletter. Dostępna jest wysyłka poprzez e-mail bądź SMS.

Lista newsletterów

Lista newsletterów zawiera informacje o wszystkich dodanych w sklepie newsletterach. Znajdują się na niej: nazwa newslettera, jego temat, język subskrypcji, data modyfikacji oraz data wysyłki. Z poziomu listy newsletterów zarówno na zakładce E-mail jaki i SMS możliwe jest:
  • dodanie nowego newslettera;
  • edytowanie wcześniej utworzonych;
  • eksportowanie do pliku;
  • używanie operacji seryjnych.

Dodawanie i edycja newslettera jako e-mail

Dodawanie nowego newslettera w formie wiadomości e-mail odbywa się poprzez kliknięcie przycisku Dodaj newsletter w prawym górnym rogu zakładce e-mail. Następnie pojawi się panel, w którym należy uzupełnić nazwę newslettera, jego temat, język subskrypcji i treść w systemie Liquid. Można również aktywować przyciskiem d parametr: Dodaj informację o możliwości wypisania się z newslettera. Naniesione zmiany należy zatwierdzić przyciskiem Dodaj. Dodany wcześniej newsletter w każdej chwili może być edytowany - wystarczy, że klikniesz na wybrany. W kolejnym kroku należy postępować analogicznie do postępowania podczas dodawania nowego newslettera. Poniżej przykład treści maila zapraszającego do zakupów.
Przyklad
Dzień dobry {{ subscriber.Name }} ({{ subscriber.Email }}) Zapraszamy Cię do zakupów w sklepie {{ config.Url }} Pozdrawiamy Twój Sklep {{ unsubscribeUrl }}
Powyższy mail zostanie przekształcony przez sklep i w miejscu zmiennych silnika Liquid zwróci w mailu dane klienta, czyli imię i nazwisko klienta {{ subscriber.Name }}  i adres e-mail {{ subscriber.Email }} , adres www sklepu {{ config.Url }} , oraz informację  możliwości wypisania się z newslettera {{ unsubscribeUrl }} .
Przyklad
Dzień dobry Adam Sklepowy (adamsklepowy@comarch.pl) Zapraszamy Cię do zakupów w sklepie www.sklep.pl Pozdrawiamy Twój sklep W celu rezygnacji z newslettera skorzystaj z linku
Klikając przycisk Dodaj i wyślij, Dodaj i wyślij testowo , można wysłać newsletter, wysłać go próbnie na adres e-mail sklepu. Dokonane zmiany należy zapisać za pomocą Dodaj.

Dodawanie i edycja newslettera jako sms

Dodawanie nowego newslettera w formie wiadomości SMS odbywa się poprzez kliknięcie przycisku Dodaj na zakładce SMS. Następnie pojawi się panel, w którym należy uzupełnić nazwę newslettera, język subskrypcji i opis czyli treść wiadomości. Aby moc wysyłać newslettery w formie krótkich wiadomości tekstowych SMS należy dodać odpowiednią integrację. Newsletter przez SMS wysyłany jest tylko do Kontrahentów oraz pracowników Kontrahenta, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych kanałem SMS oraz podali numer telefonu. Domyślnie podczas wyrażania zgody na informacje handlowe w Comarch e-Sklep aktywny jest tylko kanał e-mail. Możliwe jest również dodanie kanału SMS oraz Telefonu. W tym celu należy przejść w panelu administracyjnym  do sekcji Ustawienia/ Treści formalne / Zgody/Zgoda na otrzymywanie newslettera a następnie przejść do zakładki Wersje. Każda zmiana kanałów tworzy nową wersję zgody. Po aktywacji dodatkowych kanałów w każdym z naszych standardowych szablonów graficznych Klient może wyrazić zgodę na formę kontaktu poprzez SMS, telefon:
  • podczas rejestracji w sklepie,
  • podczas składania zamówienia (będąc zalogowanym w sklepie),
  • po zalogowaniu się do profilu Klienta.
Podczas składania zamówienia jako Kontrahent niezalogowany (jednorazowy) dostępny jest tylko kanał e-mail.

Eksport do pliku

Listę newsletterów można wyeksportować do pliku w formacie XML lub CSV. Więcej o eksporcie do pliku znajdziesz w artykule: Eksport do pliku.

Operacje seryjne

Operacje seryjne, to takie operacje, które można wykonać zbiorczo dla kilku newsletterów, po zaznaczeniu ich na liście newsletterów f. Do takich operacji należą:
  • Kopiuj
  • Usuń
  • Wyślij newsletter
  • Eksportuj do pliku
Przycisk Kopiuj pozwala na skopiowanie wybranych newsletterów. Przycisk Usuń pozwala na usunięcie wybranych newsletterów. Przycisk Wyślij pozwala na wysłanie wybranych newsletterów. Po dodaniu nowego Newslettera należy zaznaczyć go na liście i wybrać przycisk Wyślij newsletter. Wówczas otworzy się lista z wcześniej utworzonymi segmentami. Sprzedawca ma możliwość wybrania odpowiednich newsletterów i oznaczenia do jakiej grupy odbiorców ma zostać wysłany. Jeśli żadne segmenty nie zostaną wybrane, newsletter zostanie wysłany do wszystkich subskrybentów.
Wskazówka
Przed wysłaniem newslettera wyślij do siebie próbną wiadomość. W tym celu wybierz opcję Wyślij testowo. Newsletter zostanie wysłany na adres e-mail lub numer telefonu podany w konfiguracji sklepu.
Newslettery należy wysłać za pomocą przycisku Wyślij, można także wysłać testowe newslettery za pomocą przycisku Wyślij testowo.
Wskazówka
W szablonie Szafir została dodana możliwość dezaktywacji newslettera w e-sklepie. Więcej informacji na ten temat zostało przedstawione w artykule.
Więcej informacji znajdziesz w artykułach:

Newsletter - ustawienia

Newsletter to zakładka, w której administrator może ustawić parametry dotyczące ustawień szczegółowych newslettera. Ustawienia parametrów newslettera można edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia > Ustawienia sklepu > Mailing. W zakładce Newsletter możliwe jest, ustawienie informacji o nadawcy, wybór domyślnych danych generowanych przez system lub podanie innych. Można także wysłać wiadomość testową, na domyślny adres lub na adres wskazany przez administratora. ew Dokonane zmiany należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
Wskazówka
Więcej informacji dotyczących newslettera znajdziesz w artykułach:
W Comarch e-Sklep w szablonie Szafir została dodana możliwość dezaktywacji newslettera w sklepie. Więcej informacji na ten temat zostało przedstawione w artykule.

Jak anulować subskrypcję newslettera?

W Comarch e-Sklepie subskrypcje mogą być tworzone na dwa sposoby: poprzez Panel Administracyjny lub Profil Klienta po zaakceptowaniu wymaganych zgód marketingowych. Użytkownicy mają możliwość wycofania udzielonych zgód w dowolnym momencie, co daje im pełną kontrolę nad swoimi preferencjami dotyczącymi komunikacji marketingowej.
  • Jeśli subskrybent został dodany poprzez Profil Klienta, to również w tym samym miejscu może wycofać udzielone zgody.
Krok 1. Przejdź do szczegółów Profilu Klienta, a następnie do zakładki Zgody i ikoną ołówka włącz edycję zgód. Krok 2. Na zgodzie dotyczącej newslettera użyj przycisku Wycofaj. Krok 3. Gotowe! Subskrypcja została anulowana.
  • Jeżeli subskrybent został zarejestrowany za pośrednictwem Panelu Administracyjnego, możliwe jest także wycofanie udzielonych zgód w tym samym miejscu. 
Krok 1. Przejdź do zakładki Klienci > Subskrybenci, a następnie na liście zaznacz tych subskrybentów, których chcesz usunąć. Następnie użyj przycisku Usuń. Krok 2. Potwierdź usunięcie wybranych subskrybentów. Krok 3. Gotowe! Subskrybenci zostali usunięci.

Jak aktywować dodatek SMS?

Wstęp

Pakiet SMS to usługa umożliwiająca wysłanie określonej liczby powiadomień SMS do wybranych odbiorców, za pomocą panelu administracyjnego. Pakiety SMS są możliwe do wykorzystania przez Klienta w dowolnym momencie. Klient może zamówić dowolną liczbę pakietów z poziomu panelu administracyjnego za opłatą zgodną z naszym Cennikiem. Należy pamiętać, że zamówione pakiety płatne są z góry - niezależnie od tego w jakim zakresie zostały wykorzystane - a niewykorzystane nie podlegają zwrotom.

Jak aktywować dodatek SMS?

Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Mój profil(1) > Dodatek SMS(2) > Zamów pakiet SMS(3): Krok 2. W formularzu uzupełnij pola Liczba pakietów (jeden pakiet to 300 SMS), Nazwa nadawcy SMS, Telefon oraz zaznacz niezbędne Zgody i oświadczenia, a następnie kliknij Zamów i zapłać.
Wskazówka
Zmiana nazwy nadawcy SMS jest możliwa po upływie 30 dni od dnia wprowadzenia ostatniej zmiany.
Krok 3. Wybierz sposób płatności oraz uzupełnij dane zamawiającego. Przekierowanie do serwisu płatności nastąpi po zaznaczeniu wymaganych zgód i oświadczeń oraz kliknięciu przycisku Zapłać. Gotowe! Twoje zamówienie zostało złożone i przekazane do dalszej realizacji.

Jak dokupić dodatkowy pakiet SMS?

Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Mój profil(1) > Dodatek SMS(2) > Zamów pakiet SMS(3): Krok 2. W widocznym formularzu uzupełnij pole Liczba pakietów, a następnie kliknij Zamów i zapłać. Krok 3. Wybierz sposób płatności oraz uzupełnij dane zamawiającego. Przekierowanie do serwisu płatności nastąpi po zaznaczeniu wymaganych zgód i oświadczeń oraz kliknięciu przycisku Zapłać. Gotowe! Twoje zamówienie zostało złożone i przekazane do dalszej realizacji.

Jak aktywować obsługę polskich znaków w wysyłanych SMS-ach?

Aby aktywować możliwość wysyłania w wiadomościach SMS m.in. polskich znaków diakrytycznych należy przejść do sekcji Mój profil(1) > Dodatek SMS(2) a następnie włączyć parametr Obsługuj zaawansowane kodowanie UTF-8 (3) Aktywacja parametru spowoduje, że w treściach wiadomości SMS wprowadzić będzie można maksymalnie 70 znaków. Wyjątek stanowi cyrylica oraz znak , dla których system automatycznie wykrywa znaki UTF-8 i ogranicza zapis treści do maksymalnie 70 znaków. W przypadku braku aktywnego parametru znaki tj. '|', '^', '{', '}', '[', ']', '~', '\' będą liczone podwójnie. Zasady bilingowania wiadomości dostępne są w dokumentacji SerwerSMS.pl

Jak aktywować opcję wysyłania długich wiadomości SMS?

Aby aktywować możliwość wysyłania długich wiadomości SMS należy przejść do sekcji Mój profil(1) > Dodatek SMS(2) a następnie włączyć parametr Wysyłaj długie SMSy (3) Aktywacja parametru oferuje możliwość wysyłania wiadomości tekstowych przekraczających standardowy limit 160 znaków. Funkcjonalność ta jest dostępna w wybranych pakietach. Maksymalna długość jednej wiadomości przesyłanej przez SerwerSMS.pl wynosi aż 918 znaków.
Wskazówka
W przypadku włączonych obu parametrów (Obsługuj zaawansowane kodowanie UTF-8  oraz Wysyłaj długie SMSy) maksymalna długość jednej przesłanej wiadomości wynosi 402 znaki.
Obecne telefony komórkowe obsługują funkcję łączenia kilku SMS-ów w jedną spójną wiadomość. Podczas edycji treści formalnych wiadomości SMS w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep system wskazuje, ile wiadomości składa się na jedną wysyłaną wiadomość. Ostatecznie odbiorca otrzyma jedną, połączoną, długą wiadomość. Przy zastosowaniu długich wiadomości naliczane są odpowiednie opłaty zgodnie z poniższą tabelą oraz dokumentacją SerwerSMS.pl
Parametr Ile znaków można wpisać w treściach formalnych? Ile znaków może zawierać jedna wiadomość SMS? Ile SMSów może zostać pobrane z bilingu?
Brak włączonych dodatkowych parametrów 160 160 1 * 160 znaków = 160
Obsługuj zaawansowane kodowanie UTF-8 70 70 1 * 70 znaków = 70
Wysyłaj długie SMSy 918 153 6 * 153 znaków = 918
Obsługuj zaawansowane kodowanie UTF-8 + Wysyłaj długie SMSy 402 67 6 * 67  znaków= 402

Wskazówki odnośnie Nazwy nadawcy SMS

  • Nazwa nadawcy SMS wprowadzona przez Klienta, jak również każdorazowa jej zmiana musi zostać zaakceptowana przez platformę SerwerSMS.pl w następujących etapach: –  Firma Comarch przekazuje nazwę Nadawcy SMS do akceptacji platformie SerwerSMS.pl, –  Po uzyskaniu akceptacji platformy SerwerSMS.pl będzie możliwe korzystanie z Nazwy nadawcy SMS,
  • Klient zamawiający pakiety bierze pełną odpowiedzialność za treści wysyłanych wiadomości oraz za wprowadzoną Nazwę nadawcy SMS,
  • Klient zamawiający pakiety SMS wyraża zgodę, aby firma Comarch S.A. udzieliła dalszej zgody platformie SerwerSMS.pl na wysyłanie krótkich wiadomości SMS z użyciem Nazwy nadawcy SMS w celu poprawnego  wykonywania usługi komunikacji SMS.
Wskazówka
Zakazuje się korzystania z nazw nadawcy SMS prawnie zastrzeżonych lub nienależących do Klienta. W razie naruszenia tego zakazu, nazwa nadawcy SMS zostanie zablokowana przez platformę SerwerSMS.pl.
Wskazówka
Powiadomienia SMS mogą być wysyłane wyłącznie na numery telefonów zarejestrowanych na terenie Polski pod prefiksem (+48).

Przykłady wykorzystania

Aktywacja dodatku SMS pozwala na wysyłanie treści marketingowych do osób zainteresowanych ofertą sklepu. W ramach pakietu można informować na przykład o aktualnych promocjach.

Przyklad
Tak mogą wyglądać Twoje przykładowe wiadomości SMS wraz z nazwą Nadawcy SMS oraz treścią informującą o wyprzedażach czy sezonowych ofertach:
Informacje na temat wiadomości SMS, wysyłanych z e-Sklepu znajdziesz również w artykule: E-mail i SMS.

Zapis do newslettera

Subskrypcja newslettera

Klient ma możliwość otrzymywania newslettera, czyli wiadomości mailowych (bądź SMS) informujących o nowościach i promocjach dostępnych w sklepie. Treść takiego newslettera definiuje administrator Comarch e-Sklep.
Wskazówka
Do subskrypcji newslettera e-mail nie jest wymagane założenie konta w Comarch e-Sklep. Natomiast Newsletter SMSowy wysyłany jest tylko do Kontrahentów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych kanałem SMS oraz podali numer telefonu.
Domyślnie podczas wyrażania zgody na informacje handlowe w Comarch e-Sklep aktywny jest tylko kanał e-mail. W Comarch e-Sklep można również dodać kanał SMS oraz Telefon – ustawień dokonuje się w panelu administracyjnym w menu Ustawienia > Treści formalne > Zgody > Zgoda na otrzymywanie newslettera. W sekcji Forma kontaktu można określić, jakie formy komunikacji (e-mail, SMS, telefon) mają być dostępne dla klienta do zatwierdzenia podczas zapisu do newslettera. Po aktywacji dodatkowych kanałów, w każdym z naszych standardowych szablonów graficznych, klient może wyrazić zgodę na formę kontaktu również poprzez SMS i telefon: • podczas rejestracji w sklepie, • podczas składania zamówienia (będąc zalogowanym w sklepie), • po zalogowaniu się do profilu Klienta.
Wskazówka
Podczas składania zamówienia jako Kontrahent niezalogowany (jednorazowy) dostępny jest tylko kanał e-mail.
W celu otrzymywania newsletterów wysyłanych z Comarch e-Sklep, klient powinien : 1. W zależności od szablonu w sekcji newsletter wprowadzić swój adres e-mail, zaakceptować regulamin sklepu oraz nacisnąć przycisk: +. 2. Na podany adres zostanie wysłana wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu w link adres e-mail zostanie zweryfikowany, co spowoduje jego dołączenie do listy adresów, do których kierowane będą newslettery. Jeśli klient posiada konto w e-Sklepie, ale nie jest zapisany do listy subskrybentów, to ma możliwość zapisania się do subskrypcji newslettera w Strefie Klienta, poprzez wyrażenie odpowiedniej zgody. Wycofanie przez klienta zgody spowoduje, że przestaje on być subskrybentem newslettera.

Przygotowanie newslettera

Administrator sklepu przygotowuje treść nowego newslettera z poziomu Panelu Administracyjnego. Odbywa się to w zakładce  Marketing > Newsletter. Wystarczy z opcji listy wybrać dodaj, a następnie na formularzu który się pojawi można wpisać treść wiadomości.
Wskazówka
Więcej informacji o newsletterach znajduje się w artykule newsletter.

Wysyłka newslettera

Wysyłka gotowych newsletterów odbywa się z listy w zakładce Marketing > Newsletter. Po zaznaczeniu gotowego newslettera w opcjach listy należy wybrać przycisk Wyślij newsletter. Wówczas otworzy się nowe okno z wcześniej utworzonymi segmentami, gdzie możesz zaznaczyć do jakiej grupy odbiorców (segmentu) ma zostać wysłany Newsletter. Jeśli żadne segmenty nie zostaną wybrane newsletter zostanie wysłany do wszystkich subskrybentów. W tym miejscu można również wybrać opcję Wyślij próbnie, wtedy Newsletter zostanie wysłany na adres e-mail / numer telefonu podany w konfiguracji sklepu.
Wskazówka
W Comarch e-Sklep w szablonie Szafir została dodana możliwość dezaktywacji newslettera w sklepie. Więcej informacji na ten temat zostało przedstawione w artykule.
Więcej informacji znajdziesz w artykułach:Newsletter – ustawienia Newslettery Segmenty – Wysyłanie newsletterówSubskrybenci