One Page Shop – podstawowe informacje

Wstęp

One Page Shop to szablon zaprojektowany z myślą o użytkownikach, którzy w swojej ofercie posiadają jedynie kilka towarów. Dzięki niemu zaprezentujesz na głównej stronie wyjątkowe produkty, które posiadasz w swojej ofercie. Struktura szablonu skupiona jest na zaprezentowaniu asortymentu tak, aby decyzje zakupowe Twoich Klientów zapadały szybciej. Potencjalny klient może odnaleźć najważniejsze informacje na temat Twojej oferty przeglądając jedną stronę witryny.

Szablon One Page Shop:

  • dostępny jest we wszystkich wariantach Comarch e-Sklep,
  • pozwala na prezentację 20 towarów prostych,
  • dostępny jest w dwóch motywach kolorystycznych,
  • jest prosty w konfiguracji bezpośrednio w panelu.

Przejdź do naszego sklepu demonstracyjnego i zobacz, jak wygląda One Page Shop w Comarch e-Sklep.

 

W tym artykule zawarliśmy podstawowe informacje na temat funkcji dostępnych w szablonie. Dzięki udogodnieniom i możliwości edycji niektórych elementów możesz łatwo spersonalizować swój e-Sklep.

Konfiguracja One Page Shop w panelu administracyjnym

Z poziomu panelu administracyjnego możesz dokonywać edycji każdego elementu znajdującego się na stronie. Możesz także ustalać sposoby dostaw oraz płatności.

Po przejściu do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia dostępne są ustawienia dla trzech zakładek: Ogólne, Strona główna, Dodatkowe.

  • W zakładce Ogólne możesz dokonać zmian w motywie kolorystycznym Twojego e-Sklepu. Z tego poziomu również możesz dokonać m.in takich zmian, jak: prezentacja punktów osobistego, edycji terminu dostaw czy umożliwienie prezentacji informacji o najniższej cenie towaru lub usługi jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
  • W zakładce Strona główna znajdują się ustawienia, które pomagają „układać” poszczególne elementy na stronie głównej. W tym miejscu możesz zdecydować, gdzie powinny wyświetlać się produkty, lookbook i bannery. Część wyświetlanych elementów możesz ukryć.
  • W zakładce Dodatkowe widnieją ustawienia, dzięki którym możesz decydować o możliwości udostępniania towarów w poszczególnych mediach społecznościowych, czy udostępniania przycisku obliczającego ratę lub leasing. Dodatkowo możesz włączyć prezentację tabeli rozmiarów na stronie towaru.

Ustawienia Strony Głównej

Ustawienia zawarte w tym miejscu odpowiadają za elementy, które wyświetlane są na stronie głównej. Możesz zmieniać ich kolejność, nazwę, ukryć lub wyróżnić. W tym miejscu wyróżnia się następujące sekcje:

Ustawienia nagłówka strony

W nagłówku znajdują się następujące elementy:

  • Logotyp,
  • Odnośnik do listy z produktami (nasze produkty),
  • Blog,
  • Lookbook,
  • Informacje o firmie,
  • Kontakt,
  • Koszyk,
  • Możliwość wyboru języka i waluty w e-Sklepie.

W tym miejscu możesz nie tylko dodać link do nagłówka, ale także ustalić, czy i jakie odnośniki do stron mają być widoczne. Możliwa jest też zmiana kolejności wyświetlania poszczególnych elementów.

Ustawienia treści strony

Pozostając w obszarze Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Strona główna możesz zmienić ustawienia treści strony. W tym miejscu również istnieje możliwość zmiany kolejności wyświetlania poszczególnych elementów na stronie głównej sklepu oraz ukrycia elementu.

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji znajdują się w artykule: Jak zmienić kolejność wyświetlanych elementów na stronie głównej w One Page Shop?

Elementy w szablonie

1. Sekcja z filmami

W One Page Shop masz możliwość dodania filmów promujących nie tylko produkty, ale także Twoją firmę, dostępne marki czy producentów. Film możesz dodać w prosty i szybki sposób z poziomu panelu administracyjnego. W sekcji możesz zaprezentować filmy:

  • udostępnione w sekcji Ustawienia/ Pliki użytkownika,
  • opublikowane w portalu YouTube,
  • dodane na zewnętrznym hostingu.

Szczegóły konfiguracji znajdują się w artykule: Jak dodać wideo w sekcji z filmami w szablonie One Page Shop?

2. Banner

Aby dodać zdjęcia do banneru przejdź do zakładki Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery, a następnie klikając na kafelek o nazwie mainBanner wybierz odpowiednie zdjęcie. 

Wskazówka
Rekomendowany rozmiar grafik dla banneru to 1920 x 540 px.

Szczegóły na temat dodawania i edycji bannerów znajdują się w artykule: Bannery.

3. Lookbook

Widok charakteryzuje się prezentacją zdjęć w formie listy i precyzyjnym oznaczeniem towarów na zdjęciu. Dzięki znacznikom umieszczonym na grafice Twoi klienci będą mogli podejrzeć towar i dodać go bezpośrednio do koszyka. Po kliknięciu na przycisk z plusem wyświetli się popup ze szczegółami towaru oraz opcją zakupu.

Wskazówka
Rekomendowany rozmiar grafik do lookbooka to 560 x 500 px.

Aby poprawnie skonfigurować lookbook, skorzystaj z naszej instrukcji zawartej w artykule: Jak skonfigurować Lookbook w Comarch e-Sklep?

4. Lista towarów

Szablon One Page Shop został stworzony z myślą o użytkownikach, którzy w swojej ofercie nie posiadają wielu produktów. Z tego powodu, na stronie głównej wyświetlanych jest 20 towarów prostych, które zostały przypisane do pierwszej kategorii w systemie Comarch ERP. Z tego powodu zalecamy utworzenie jednej kategorii, która ma być przesyłana do One Page Shop’a.

Przyklad
W systemie ERP posiadasz kategorię A, B oraz C. W kategorii A i B znajduje się po 5 produktów, zaś w kategorii C, która liczy 10 produktów. Po wykonaniu synchronizacji zostanie wyświetlonych 5 produktów z kategorii A, ponieważ jest ona pierwsza w systemie Comarch ERP.

Lista produktów wyświetlana jest w formie kafli.

Sekcja z listą towarów w One Page Shop Comarch

5. Szczegóły towaru – jakie informacje widnieją na pop-upie?

W szablonie One Page Shop Klient będzie mógł zobaczyć szczegóły danego towaru nie musząc przechodzić na osobną stronę. Wystarczy, że kliknie na kafelek z interesującym go artykułem lub naciśnie Kup teraz. Wyświetli się wówczas pop up, który zawiera w sobie szereg informacji na temat towaru, między innymi:

  • Cenę wraz z formą dostawy, kalkulatorami ratalnymi oraz leasingowymi,
  • Dostępność produktu,
  • Cechy towaru,
  • Opis towaru,
  • Tabelę rozmiarów,
  • Liczbę opinii oraz zakładkę z wystawionymi już komentarzami,
  • Informację o ilości osób, która kupiła dany towar,
  • Możliwość udostępnienia towaru w social mediach lub za pomocą linku,
  • Opcję „Zapytaj o towar”,
  • Zestawy promocyjne.
Pop-up ze szczegółami towaru w One Page Shop Comarch

Jeśli posiadasz produkt, który nie posiada wariantów istnieje możliwość zakupu tego towaru z pominięciem pop-up podczas kliknięcia w przycisk „Kup teraz”. Klikając w inne miejsce na towarze, pop-up ze szczegółami wyświetli się. Jeśli chcesz wyłączyć pop-up, możesz to zrobić z poziomu Panelu Administracyjnego przechodząc do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia:

6. Koszyk

W szablonie One Page Shop składanie zamówienia jest szybkie i wygodne dla użytkownika. Koszyk został zaprojektowany tak, aby użytkownik mógł w jednym kroku wypełnić niezbędne dane: 

  • Formularz z danymi zamawiającego oraz danymi do faktury,
  • Sposób dostawy,
  • Sposób płatności,
  • Miejsce na wpisanie kodu rabatowego.

Po uzupełnieniu powyższych informacji można przejść do podsumowania, w którym prezentowane są wcześniej wprowadzone dane klienta.

Oprócz tego w koszyku One Page Shop jest możliwość wyświetlania ceny za sztukę. Pojawi się ona po dodaniu do koszyka kilku sztuk produktu. Przy jednej sztuce towaru wyświetlana będzie tylko cena.


Od wersji 2024.1.1 w szablonie One Page Shop dodano możliwość wyświetlania w koszyku informacji jakiej kwoty brakuje do darmowej dostawy.  Funkcja ta możliwa jest do uruchomienia z poziomu Panelu Administracyjnego w sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu/ Ogólne:
Ustawienia te można zmienić według własnego uznania, a następnie należy użyć opcji Zapisz i Publikuj.

7. Blog

Prowadzenie bloga jest istotnym elementem sklepu internetowego. Dzięki niemu sprzedawca może dzielić się swoją wiedzą i spostrzeżeniami na temat reklamowanych produktów. W ten sposób sprzedawca może podpowiedzieć klientom w jaki sposób mogą oni wykorzystać oferowane przez niego artykuły. Prowadzenie bloga ma również dobry wpływ na pozycjonowanie, ze względu na unikalne treści. Dzięki temu Twój e-Sklep może częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania.

W szablonie One Page Shop masz możliwość tworzenia dowolnej ilości wpisów. Na stronie głównej wyświetlone zostaną trzy najnowsze. Użytkownik ma możliwość podglądu całej listy artykułów. Wystarczy, że kliknie w etykietę Najnowsze wpisy.

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji bloga w e-Sklepie znajdują się w artykule: Jak skonfigurować blog?

8. Info-banner

Banner informacyjny pozwala na zaprezentowanie w przejrzysty sposób korzyści z zakupach w Twoim e-Sklepie.

Modyfikacji tego obszaru dokonasz z poziomu panelu administracyjnego, przechodząc do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery. Następnie przechodząc do szczegółów banneru o nazwie info-banner dostosujesz element do swoich preferencji. Możesz skorzystać z domyślnych grafik lub dodać własne.

9. Element tekstowy ze zdjęciem

Element tekstowy ze zdjęciem charakteryzuje się możliwością wprowadzenia statycznego opisu na stronie głównej w twoim e-Sklepie. Możesz zawrzeć w nim np. podstawowe informacje na temat Twojej firmy, asortymentu sklepu lub inne wartościowe dla Ciebie treści.

Element tekstowy możesz odpowiednio skonfigurować przechodząc do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Edytuj ustawienia zaawansowane, a następnie do zakładki Obiekty, gdzie skonfigurujesz zawartość elementu.

Wskazówka
Za wyświetlanie elementu tekstowego w szablonie One Page Shop odpowiada obiekt o nazwie text-el-photo-mp-1.

Więcej informacji na temat konfiguracji znajduje się w artykule: Element tekstowy w szablonie.

10. Stopka

Dzięki modyfikacji obszaru możesz jeszcze bardziej spersonalizować swój sklep poprzez uzupełnienie stopki w szereg przydatnych informacji. Elementem tym możesz zarządzać z poziomu sekcji Wygląd Sklepu/ Ustawienia/ Nagłówek i Stopka.

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji stopki znajdują się w artykule: Rozbudowana stopka w szablonach – jak ją skonfigurować?

11. Strefa Klienta

Do Strefy Klienta w szablonie One Page Shop masz możliwość zalogowania się poprzez Facebooka oraz przez Google.

Więcej na temat konfiguracji logowania przez Facebooka i Google znajdziesz tutaj.

Masz także możliwość całkowitego ukrycia Strefy Klienta na stronie sklepu internetowego. Zdecydujesz o tym zaznaczając właściwą opcję w zakładce Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu/ Ogólne:

Wprowadzone zmiany standardowo należy zapisać i opublikować.

Czy ten artykuł był pomocny?