Blog w e-Sklepie – dlaczego warto go mieć?

Co to jest blog?

Blog uważany jest za formę internetowego dziennika. Jest to rodzaj strony internetowej, która składa się z autorskich wpisów. Blogi zazwyczaj umożliwiają ich archiwizację oraz kategoryzowanie. Celem prowadzenia tego typu strony jest niewątpliwie pozyskanie lojalnej publiczności, która będzie chciała powracać i śledzić publikowane treści. Służy również jako medium komunikacyjne – dzięki komentarzom i dyskusjom na forach możliwa jest interakcja pomiędzy użytkownikami.

Dlaczego warto prowadzić bloga?

Chociaż kilka lat temu blogi kojarzyliśmy głównie z internetowymi pamiętnikami, to obecnie stają się coraz częściej wykorzystywane do reklamowania swojego biznesu.

Z pewnością lubisz kupować rzeczy od osób, które wiedzą, co sprzedają. Fachowa wiedza posiadana na tematy związane z asortymentem wzbudza zaufanie wśród klientów. W zależności od tego, jakie produkty znajdują w sprzedaży, możliwe jest nie tylko inspirowanie odbiorców, ale także edukowanie ich i podpowiadanie ciekawych rozwiązania. Dzięki blogowi możliwe jest pokazanie swoim potencjalnym klientom w jaki sposób mogą prawidłowo wykorzystać oferowane produkty. Blog może być Twoim miejscem w sieci – stanowi świetną przestrzeń do dzielenia się z odbiorcami swoimi zainteresowaniami czy hobby. We wpisach możesz wplatać ciekawostki, które dodatkowo zaciekawią i zachęcą odbiorcę do dalszego przeglądania strony.

Blog można również wykorzystać jako narzędzie do kreowania wizerunku w sieci. Dzięki temu, że umożliwia komunikację między nadawcą a odbiorcą, pozwala także na budowanie więzi.

Prowadzenie bloga to korzyści na wielu obszarach. Może mieć znaczenie przy pozycjonowaniu strony. Tworząc treść postaraj się ją zaplanować tak, aby uwzględnić w niej słowa kluczowe. Istotne jest oczywiście też to, by wpisy były wartościowe. Ważna jest. aby treści były publikowane regularnie, najlepiej według wcześniej przygotowanego harmonogramu.

W sklepie internetowym blog możesz wykorzystać w celu rekomendacji oferowanych produktów lub usług. Możesz także tworzyć poradniki, lub treści o charakterze edukacyjnym. To dobra okazja do stworzenia przestrzeni dla pozyskania lojalnych klientów i pielęgnowaniu relacji z nimi.

Przykładowy wygląd bloga w szablonie Topaz
Przykładowy wygląd bloga w szablonie Topaz

Wskazówka
W Comarch e-Sklep możesz w wygodny sposób prowadzić blog. Wystarczy, że skonfigurujesz go zgodnie z instrukcją zamieszczoną w artykule: Jak skonfigurować blog?

Czy ten artykuł był pomocny?