Co to jest blog?
Blog uważany jest za formę internetowego dziennika. Jest to rodzaj strony internetowej, która składa się z autorskich wpisów. Blogi zazwyczaj umożliwiają ich archiwizację oraz kategoryzowanie. Celem prowadzenia tego typu strony jest niewątpliwie pozyskanie lojalnej publiczności, która będzie chciała powracać i śledzić publikowane treści. Służy również jako medium komunikacyjne – dzięki komentarzom i dyskusjom na forach możliwa jest interakcja pomiędzy użytkownikami.
Dlaczego warto prowadzić bloga?
Chociaż kilka lat temu blogi kojarzyliśmy głównie z internetowymi pamiętnikami, to obecnie stają się coraz częściej wykorzystywane do reklamowania swojego biznesu.
Z pewnością lubisz kupować rzeczy od osób, które wiedzą, co sprzedają. Fachowa wiedza posiadana na tematy związane z asortymentem wzbudza zaufanie wśród klientów. W zależności od tego, jakie produkty znajdują w sprzedaży, możliwe jest nie tylko inspirowanie odbiorców, ale także edukowanie ich i podpowiadanie ciekawych rozwiązań. Dzięki blogowi możliwe jest pokazanie swoim potencjalnym klientom w jaki sposób mogą prawidłowo wykorzystać oferowane produkty. Blog może być Twoim miejscem w sieci – stanowi świetną przestrzeń do dzielenia się z odbiorcami swoimi zainteresowaniami czy hobby. We wpisach możesz wplatać ciekawostki, które dodatkowo zaciekawią i zachęcą odbiorcę do dalszego przeglądania strony.
Blog można również wykorzystać jako narzędzie do kreowania wizerunku w sieci. Dzięki temu, że umożliwia komunikację między nadawcą a odbiorcą, pozwala także na budowanie więzi.
Prowadzenie bloga to korzyści na wielu obszarach. Może mieć znaczenie przy pozycjonowaniu strony. Tworząc treść postaraj się ją zaplanować tak, aby uwzględnić w niej słowa kluczowe. Istotne jest oczywiście też to, by wpisy były wartościowe. Ważna jest. aby treści były publikowane regularnie, najlepiej według wcześniej przygotowanego harmonogramu.
W sklepie internetowym blog możesz wykorzystać w celu rekomendacji oferowanych produktów lub usług. Możesz także tworzyć poradniki, lub treści o charakterze edukacyjnym. To dobra okazja do stworzenia przestrzeni dla pozyskania lojalnych klientów i pielęgnowaniu relacji z nimi.
Opublikowany artykuł na blogu możesz udostępnić w mediach społecznościowych. Dzięki odnośnikom umieszczonym przy wpisie widniejącym w Twoim e-Sklepie w łatwy sposób możesz podzielić się treścią na wybranym portalu społecznościowym. Możesz także skopiować link, który przekieruje użytkownika do odpowiedniego tekstu. Dzięki takim rozwiązaniom dodane przez Ciebie treści mogą dotrzeć do szerszego grona odbiorców.Udostępnianie artykułu z bloga w social mediach
Czy ten artykuł był pomocny?