Pragniemy poinformować, że już wkrótce klasyczny interfejs panelu administracyjnego przestanie być dostępny. W związku z tym serdecznie zachęcamy do przełączenia się na nowy wygląd i korzystanie z Comarch e-Sklep w nowej odsłonie.
Aby przejść do odświeżonego interfejsu kliknij w przycisk, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. Jest on widoczny po zalogowaniu się do panelu administracyjnego e-Sklepu z poziomu każdej zakładki.
1. Szablon branżowy dla gastronomii
Szablon jest dedykowany do sprzedaży jedzenia online i może być swobodnie konfigurowany. Jest responsywny, dzięki czemu idealnie nadaje się do prezentacji przepisów, menu lub promocji produktów żywnościowych. Może zostać zastosowany zarówno do niewielkiej, lokalnej pizzerii, jak i do restauracji, piekarni czy cukierni. Wszystkie elementy są zaprojektowane tak, aby jak najlepiej zaprezentować ofertę w branży gastronomicznej oraz ułatwić użytkownikowi nawigację, i szybkie złożenie zamówienia.
Główne wyróżniki szablonu to:
- dostosowana lista produktów jako „menu”,
- branżowe oznaczenia towarów (np. alergeny, poziom ostrości, wege),
- popup z możliwością personalizacji zamówienia (dodanie kolejnych składników i dodatków),
- składanie zamówień w określonych dniach i godzinach,
- możliwość ustawienia rejonu dostawy,
- wyświetlenie orientacyjnego czasu realizacji zamówienia na thank you page.

W artykule Dla gastronomii – podstawowe informacje zawarliśmy materiały na temat funkcji dostępnych w szablonie. Dzięki udogodnieniom i możliwości edycji niektórych elementów możesz łatwo spersonalizować swój e-Sklep. Ponadto szczegółowe instrukcje z dedykowanymi konfiguracjami znajdziesz w artykule: Dla gastronomii – przewodnik konfiguracji. Szablon możesz dowolnie modyfikować z poziomu Kreatora Wyglądu dla sprzedaży detalicznej (B2C). Wystarczy, że przejdziesz na stronę Kreatora i edytujesz szablon „Dla Gastronomii”.
Przejdź do naszego sklepu demonstracyjnego i zobacz, jak prezentuje się szablon dla gastronomii w Comarch e-Sklep.
2. Integracja z VIES
2.1. Weryfikacja i pobieranie danych kontrahenta wewnątrzunijnego podczas rejestracji
Dzięki integracji Comarch e-Sklep z systemem VIES (VAT Information Exchange System), firmy prowadzące działalność handlową na terenie Unii Europejskiej mogą teraz automatycznie weryfikować numery VAT swoich kontrahentów. Podczas rejestracji, gdy kontrahent poda swój europejski numer NIP, wówczas następuje automatyczne pobranie danych firmy bezpośrednio z bazy VIES. Ułatwia i przyspiesza to proces rejestracji kontrahenta wewnątrzunijnego.
2.2. Automatyczne ustawienie statusu kontrahenta wewnątrzunijnego
W ramach integracji z bazą VIES umożliwiliśmy automatyczne przypisanie statusu wewnątrzunijnego dla kontrahentów z aktywnym numerem VAT EU. Gdy podczas rejestracji kontrahent poda prawidłowy numer NIP EU, wówczas nastąpi weryfikacja danych kontrahenta w bazie VIES. Jeżeli numer jest aktywny, to nowo zarejestrowany kontrahent automatycznie otrzyma status wewnątrzunijny, co pozwala na zastosowanie stawki VAT 0% na transakcje wewnątrzwspólnotowe.
Integracja jest dostępna dla sklepów:
- w wariancie B2B oraz Enterprise,
- z zainstalowanym szablonem Szafir (B2B) (wygenerowanym od 01.07.2024).
Więcej na temat nowej funkcji przeczytasz w naszym Centrum Pomocy w artykule: Integracja z VIES.
3. Nowości w integracji z Allegro
3.1. Zestawy i rabaty dla ofert Allegro w nowym interfejsie graficznym panelu
Nowa wersja interfejsu graficznego panelu administracyjnego została wzbogacona o funkcję w integracji z Allegro dotyczącą tworzenia zestawów i rabatów dla ofert. Od teraz w nowej odsłonie e-Sklepu połączysz swoje oferty Allegro w zestaw oraz nadasz im atrakcyjny rabat, który zwiększy szansę sprzedaży wielu produktów w jednej transakcji.
Więcej przeczytasz w Centrum Pomocy: Czym są zestawy ofert i rabaty ilościowe w Allegro?
3.2. Autoresponder w Dyskusjach i Centrum wiadomości w nowym interfejsie graficznym panelu
W nowym wyglądzie panelu administracyjnego Comarch e-Sklep udostępniliśmy sekcję dla dyskusji Allegro oraz funkcję autorespondera, którą rozszerzyliśmy o obsługę nowego obszaru komunikacji w Allegro. Od teraz autoresponder odpowie nie tylko w wątkach dyskusji dotyczących zamówień, ale także na wiadomości przesłane za pomocą opcji „Zadaj pytanie” dostępnej na ofercie Allegro. Zadane pytania w serwisie Allegro dostępne są w Centrum Wiadomości i to właśnie tam zobaczysz automatyczną odpowiedź.
Autoresponder w Comarch e-Sklep wspiera Sprzedawców Allegro w prowadzeniu dyskusji oraz odpowiadaniu na zapytania do ofert, co wpływa na ocenę jakości oferowanych przez nich usług (w tym utrzymaniu statusu Super Sprzedawcy).
Dowiedz się Jak w kilku krokach skonfigurować Autoresponder w Allegro?
3.3. Dostępność cennika Allegro na rynku zagranicznym
W najnowszej aktualizacji uprościliśmy proces wystawiania ofert na rynki zagraniczne Allegro. Od teraz wybierając cennik dostawy dla oferty Allegro zobaczysz, na jakim rynku pojawi się dany przedmiot. Oznaczenie serwisu zagranicznego Allegro oznacza, że wybrany cennik uwzględnia metody dostaw do wybranego Państwa (np. Allegro.cz – dostawa do Czech), dzięki czemu szybciej i łatwiej wystawisz oferty na wybranych rynkach.
4. Prezentacja wielu kodów EAN na towarze
W Comarch e-Sklep wprowadziliśmy możliwość prezentacji wielu kodów EAN na jednym towarze. Funkcja polecana szczególnie tym sklepom, w których ten sam produkt dostępny jest pod wieloma kodami kreskowymi.
Od teraz na szczegółach towaru możesz zaprezentować kody EAN dla dodatkowych jednostek miary, a także pokazać wiele kodów EAN dla wszystkich jednostek miary wysyłanych do e-Sklepu. Dzięki temu klienci mogą wyszukać towary w Twoim e-Sklepie po każdym kodzie EAN, również archiwalnym. Funkcję można wykorzystać także podczas importu towarów do koszyka za pomocą pliku CSV.
Więcej przeczytasz w artykule o dodatkowych kodach EAN.
5. Raporty i statystyki w e-Sklepie
5.1. Klienci
Udostępniliśmy nowy obszar do analizy danych powiązanych z klientami (w zakładce Raporty i statystki). Dzięki tej funkcji możesz monitorować aktywność swoich klientów na sklepie, analizując dane według różnych kryteriów, takich jak:
- statystki wszystkich aktywnych kontrahentów,
- ilość nowych rejestracji,
- ilość klientów bez transakcji.
Więcej na temat nowego obszaru w narzędziu do analizy przeczytasz w naszym Centrum Pomocy w dedykowanym artykule.
5.2. Towary
W najnowszej wersji, w obszarze Raporty i Statystyki dodaliśmy nowe zestawienia do analizy towarów. Wykresy te pozwalają na szybkie zidentyfikowanie najlepiej sprzedających się towarów (w podziale na ilość zamówień oraz wartość sprzedanych sztuk). Umożliwiają też ocenę popularności produktów na podstawie liczby wyświetleń i ocen. Dostępne jest również zestawienie Braki w magazynie, dzięki któremu dowiesz się, które towary powinieneś uzupełnić w swojej ofercie.
Więcej na temat tego obszaru w narzędziu do analizy przeczytasz w naszym Centrum Pomocy w dedykowanym artykule.
5.3. Eksport zestawień do pliku CSV
W najnowszej aktualizacji obszar Raporty i statystyki został wzbogacony o funkcję eksportu danych do pliku CSV. Dzięki temu w łatwy sposób możesz pobrać z e-Sklepu interesujące Cię zestawienia oraz wykorzystać je w dalszej pracy. Opcja dostępna jest dla nowych zestawień towarów i klientów oraz w obszarze analiz zamówień.
6. Numer karty kontrahenta i jego prezentacja w formie kodu kreskowego w szablonie Topaz (B2C)
W Comarch e-Sklep dodaliśmy możliwość prezentacji numeru karty kontrahenta. Wskazana funkcja służy do budowania lojalności klientów korzystających z oferty sklepu B2C. Wprowadzone rozwiązanie można wykorzystać do zwiększenia korzyści dla kontrahentów, którzy często robią zakupy w Państwa sklepie, również stacjonarnie. Funkcja jest responsywna – widok mobilny ułatwia użycie karty z poziomu telefonu. Przypisany do kontrahenta numer jest widoczny w strefie klienta:
Więcej informacji na temat konfiguracji można znaleźć w artykule Jak zaprezentować numer karty kontrahenta w szablonie Topaz?
7. Automatyczne dodawanie wszystkich rodzajów dostaw do cennika
W najnowszej aktualizacji proces konfiguracji kosztów dostaw i płatności został jeszcze bardziej uproszczony i zautomatyzowany. Od teraz dodanie dostawy o typie „standardowy” spowoduje jej automatyczne dodanie do cennika kraju dostawy Polska.
Więcej przeczytasz w artykule o dodatkowych sposobach dostawy.
8. Dedykowane działy na formularzu kontaktowym
Aby sprawniej odpowiadać na pytania klientów w nowym interfejsie skorzystaj z nowej funkcji dodawania działów. Pozwala ona na kierowanie wiadomości bezpośrednio do konkretnych działów w Twojej firmie np. księgowości, działu sprzedaży, reklamacji. Funkcja ta jest dostępna w standardowych szablonach Comarch e-Sklep.
Więcej na temat nowej opcji znajdziesz w artykule Jak skonfigurować działy na formularzu kontaktowym?
9. Zmiana sposobu konfiguracji usługi Comarch e-Sklep Sync
W najnowszej aktualizacji zmieniliśmy proces konfiguracji dodatku Comarch e-Sklep Sync. Od teraz w nowych instalacjach numer seryjny klucza z licencją na tą usługę należy dodawać w panelu administracyjnym w menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne/ Comarch e-Sklep Sync.
Masz Comarch e-Sklep B2B z włączonym dodatkiem? Nie musisz podejmować żadnych dodatkowych kroków. Twoja usługa Comarch e-Sklep Sync będzie działać nieprzerwanie, a nowe pole zostanie automatycznie uzupełnione właściwą licencją podczas aktualizacji Twojego sklepu do najnowszej wersji.
Instrukcję instalacji usługi znajdziesz w artykule: Comarch e-Sklep Sync.
10. Pozostałe nowości w szablonach graficznych Comarch
10.1. Edycja zawartość kafla towarowego w sekcji „proponowane”
W Kreatorze Wyglądu B2C możesz w łatwy sposób dostosować do swoich potrzeb styl kafla towaru wyświetlanego w sekcji Proponowane. Do wyboru są następujące opcje:
Możesz również zdecydować, czy towary w tej sekcji mają być prezentowane w widoku pojedynczym czy podwójnym.
Spersonalizuj już dziś w swoim sklepie sekcję towarów proponowanych i osiągaj jeszcze większe przychody ze sprzedaży w swoim sklepie!
10.2. Widok podkategorii na liście towarów w szablonie Topaz
Nowa wersja umożliwia dodawanie zdjęć do podkategorii produktów, co ułatwi klientom nawigację w Twoim sklepie i sprawi, że zakupy staną się dla nich jeszcze bardziej intuicyjne. Konfiguracja widoku podkategorii w sklepie jest bardzo prosta, a informacje na jej temat znajdziesz w artykule: Jak dodać obrazki do nazw kategorii i podkategorii w Comarch e-Sklep?
10.3. Style dla bannerów
W Comarch e-Sklep możesz jeszcze bardziej dopasować do swoich potrzeb treści prezentowane na bannerach. W najnowszej aktualizacji umożliwiliśmy konfigurację styli bannerów m.in. tytułów, podtytułów czy przycisków. Ustawienia dotyczące styli bannerów znajdziesz w panelu administracyjnym sklepu w zakładce Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia sklepu (Ogólne)/ Baner. Więcej na temat możliwości edycji banerów i kolorystyki w swoim sklepie znajdziesz w artykułach: Zmiana kolorystyki i Bannery.
10.4. Wyróżnienie nowości w Kreatorze Wyglądu
W najnowszej aktualizacji Kreatora Wyglądu wyróżniamy specjalną etykietą nowości oraz sekcje, w których wprowadziliśmy zmiany. Dzięki temu możesz szybko sprawdzić, co nowego pojawiło się w Kreatorze i odpowiednio zmodyfikować swój szablon.
Jak wdrożyć Google Analytics 4 w swoim e-Sklepie?
Wystarczy w panelu administracyjnym w sekcji Integracje/ Dodaj integrację/ Marketing dodać konto Google Analytics 4 oraz uzupełnić dane konfiguracyjne. Więcej na ten temat w naszym Centrum pomocy: Czy Twój Comarch e-Sklep jest gotowy na wyłączenie Universal Analytics 1 lipca 2024
Comarch e-Sklep – wymagania
Comarch e-Sklep 2024.3 współpracuje z systemami ERP w następujących wariantach: |
||
Light, Standard, Enterprise | B2B | |
Comarch ERP XT | aktualna wersja | niedostępny |
Comarch ERP Optima | 2024.x | 2024.x |
Comarch ERP XL | 2024.x | 2024.x |
Comarch ERP Altum | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum |
Comarch ERP Enterprise | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise | niedostępny |
Wersja 2024.3 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0. |
Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2024.3 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:
- Google Chrome,
- Mozilla Firefox,
- Opera,
- Safari dla komputerów Mac.
W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.
Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.
Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:
- Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome lub Firefox w najnowszej wersji,
- iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari w najnowszej wersji.