Rabaty dostępne w Comarch e-Sklep z pewnością zachęcą duże grono Klientów do zrobienia zakupów w Twoim sklepie. Rabaty dostępne w e-Sklepie dają możliwość promowania towarów, nagradzania kupujących, a także zachęcają do zakupów potencjalnych klientów.
Jakie rodzaje rabatów dostępne są w e-Sklepie?
W Panelu Administracyjnym można dodawać oraz kontrolować następujące typy rabatów:
E-sklep obsługuje również rabaty przesyłane z systemów ERP, w tym rabaty typu stała cena. Listę dostępnych rabatów możemy znaleźć w Panelu Administracyjnym e-Sklepu w zakładce Sprzedaż/ Rabaty. W tej sekcji pojawia się panel z zakładkami: W tej zakładce widoczne są rabaty przyznane stałym klientom z Listy kontrahentów. Rabaty dla stałych klientów można dodawać na liście kontrahentów – indywidualnie lub zbiorczo. Panel Administracyjny – Rabaty dla stałego klienta Na liście rabatów dla stałego klienta, możesz aktywować lub zablokować rabaty. Ta zakładka odpowiada za rabaty udzielone nowo zarejestrowanym klientom. Taki rabat można przydzielić w Panelu Administracyjnym przechodząc do sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ceny i rabaty – w sekcji Rabaty widnieje parametr odpowiadający za rabaty dla nowo zarejestrowanego klienta: Widok z sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu z zakładki Ceny i rabaty. Przechodząc do szczegółów powyższego parametru, istnieje możliwość skonfigurowania rabatu procentowego oraz ważności rabatu wedle swoich preferencji. Na tej zakładce istnieje możliwość dodawania oraz usuwania rabatów od wartości zamówienia. W tym celu należy kliknąć przycisk Dodaj oraz uzupełnić wymagane parametry tj. zakres kwot w których obowiązuje rabat, wysokość rabatu oraz zakres dat obowiązywania rabatu: Formularz dodawania rabatu od wartości zamówienia. Wprowadzone dane należy zatwierdzić przyciskiem DODAJ. Aby przyznane rabaty wyświetlały się w Strefie Klienta należy przejść w Panelu Administracyjnym do zakładki Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ceny i rabaty, w sekcji Rabaty widnieje parametr odpowiadający za wyświetlanie się rabatów w Strefie Klienta – należy go włączyć: Widok z sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu z zakładki Ceny i rabaty. Po włączeniu powyższego parametru, w Strefie Klienta w zakładce Promocje, będą widoczne przyznane rabaty: Widok dostępnych rabatów w Strefie Klienta. Po założeniu konta w e-Sklepie, nowo zarejestrowany Klient otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą utworzenie konta. Wiadomość ta zawiera również informację o przyznanym rabacie – wysokości rabatu oraz datę ważności. Po zalogowaniu do e-Sklepu nowego klienta, przechodząc do Strefy Klienta/ Promocje, również widnieje informacja o przyznanym rabacie: Widok dostępnych rabatów w Strefie Klienta. Kolorowe, atrakcyjne bannery to bardzo skuteczny nośnik informacji dotyczących rabatów i wszelkich promocji w Twoim e-Sklepie. W tym celu wystarczy przygotować obrazek z odpowiednim tekstem informującym o promocji. Modyfikacji bannerów można dokonać w Panelu Administracyjnym przechodząc do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery: Przykładowa lista bannerów w szablonie Szafir. W tym oknie możesz edytować opis, nazwę i zdjęcia poszczególnych bannerów. Na liście bannerów znajduje się banner top – jego treść jest pobierana z pola Tekst. Ten banner wyświetla się jako wąski pasek na górze e-Sklepu, więc świetnie sprawdzi się jako banner informujący o trwającej promocji lub rabacie: Podczas edycji banneru TOP możesz dodać adres strony, produktu, promocji lub innego przekierowania w polu Link. Po kliknięciu na banner zostaniesz przekierowany na odpowiednią stronę przypisaną do tego banneru. Widok zaawansowany banneru. Więcej informacji dotyczących Bannerów znajduję się w artykule: Bannery w sklepie. Produkt posiadający etykietę „Promocja” z pewnością zwróci uwagę potencjalnego klienta. Jak możemy ją dodać? W tym celu musimy przejść do systemu ERP z którego korzystamy: Korzystając z Comarch ERP Optima w celu dodania etykiety „Promocja” należy przejść do sekcji Ogólne/Cennik, a następnie przejść do szczegółów danego towaru. Na Pozycji cennika należy przejść do zakładki e-Sklep, a następnie do obszaru Atrybuty czasowe: Karta towaru w Comarch ERP Optima, zakładka e-Sklep. Po oznaczeniu parametru „Promocja”, zmiany należy zapisać ikoną dyskietki i wykonać synchronizację. Produkt z dodanym atrybutem czasowym „Promocja” oraz „Super jakość”. W celu dodania atrybutu czasowego w Comarch ERP XL należy przejść do modułu Sprzedaż. Następnie przejść do zakładki Listy/Towary. Po przejściu do szczegółów danego towaru, w zakładce Aplikacje znajdują się Flagi: Karta towaru w Comarch ERP XL, zakładka Aplikacje. Identycznie jak w przypadku Comarch ERP Optima, wprowadzone zmiany należy zapisać ikoną dyskietki, po czym należy wykonać synchronizację. W przypadku korzystania z Comarch ERP XT w celu dodania etykiety czasowej, należy przejść do sekcji Więcej funkcji/ Comarch e-Sklep/ Atrybuty. Po przejściu do sekcji Atrybuty należy oznaczyć Atrybuty czasowe, tak jak w przypadku innych systemów ERP: Sekcja Atrybutów w ERP XT. Po wykonaniu synchronizacji, etykieta będzie widoczna w sklepie. Do e-Sklepu wysyłane są maksymalnie trzy atrybuty czasowe – w przypadku zaznaczenia większej ilości cech, zostaną przesłane trzy pierwsze. Aby na karcie produktu była zaprezentowana cena poprzednia (przed rabatem) należy dokonać odpowiedniej konfiguracji w systemie ERP. W pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy w systemie ERP zostały wprowadzone ceny poprzednie – na ich podstawie jest wyświetlana cena przed obniżką. Więc jak wprowadzić cenę poprzednią w systemie ERP? W celu oznaczenia ceny poprzedniej w Comarch ERP Optima, należy przejść do szczegółów Comarch e-Sklep (System/Konfiguracja/e-Handel) i skonfigurować cenę poprzednią w sekcji Ceny: Formularz Comarch e-Sklep/e-Sale w Comarch ERP Optima. Następnie wprowadzone zmiany zapisać ikoną dyskietki, po czym wykonać synchronizację. W celu konfiguracji ceny poprzedniej w systemie Comarch ERP XL, należy przejść do modułu Administrator oddziałów. Następnie do zakładki Ogólne/Oddziały, gdzie należy wybrać oddział w którym chcemy dokonać konfiguracji. Formularz Konfiguracji oddziału w Comarch ERP XL. W tym miejscu należy skonfigurować cenę poprzednią, zmiany zapisać ikoną dyskietki, a następnie wykonać synchronizację. Jeśli towar objęty rabatem, nie posiada ceny poprzedniej, wówczas nie jest prezentowana promocja. Promocja nie będzie również widoczna w momencie, w którym cena domyślna sprzedaży jest wyższa niż poprzednia. Więcej informacji dotyczących rabatów w e-Sklepie znajduje się w poniższych linkach:
Jak dodawać poszczególne rabaty?
Gdzie są widoczne rabaty w Strefie Klienta?
Gdzie są widoczne rabaty dla nowo zarejestrowanych Klientów?
W jaki sposób zaprezentować rabat za pomocą banneru?
Jak dodać etykietę czasową „Promocja” dla danego towaru?
Jak zaprezentować cenę przed rabatem i po rabacie na karcie produktu?