Jak poinformować Kontrahenta o promocji?

Rabaty dostępne w Comarch e-Sklep z pewnością zachęcą duże grono Klientów do zrobienia zakupów w Twoim sklepie. Rabaty dostępne w e-Sklepie dają możliwość promowania towarów, nagradzania kupujących, a także zachęcają do zakupów potencjalnych klientów.

Jakie rodzaje rabatów dostępne są w e-Sklepie?

W Panelu Administracyjnym można dodawać oraz kontrolować następujące typy rabatów:

  • Rabaty dla stałego klienta
  • Rabaty dla nowego klienta
  • Rabaty od wartości zamówienia

E-sklep obsługuje również rabaty przesyłane z systemów ERP, w tym rabaty typu stała cena.

Jak dodawać poszczególne rabaty?

Listę dostępnych rabatów możemy znaleźć w Panelu Administracyjnym e-Sklepu w zakładce Sprzedaż/ Rabaty. W tej sekcji pojawia się panel z zakładkami:

  • Rabaty dla stałego klienta

W tej zakładce widoczne są rabaty przyznane stałym klientom z Listy kontrahentów. Rabaty dla stałych klientów można dodawać na liście kontrahentów – indywidualnie lub zbiorczo.

Panel Administracyjny – Rabaty dla stałego klienta

Na liście rabatów dla stałego klienta, możesz aktywować lub zablokować rabaty.

  • Rabaty dla nowego klienta

Ta zakładka odpowiada za rabaty udzielone nowo zarejestrowanym klientom. Taki rabat można przydzielić w Panelu Administracyjnym przechodząc do sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ceny i rabaty – w sekcji Rabaty widnieje parametr odpowiadający za rabaty dla nowo zarejestrowanego klienta:

Widok z sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu z zakładki Ceny i rabaty.

Przechodząc do szczegółów powyższego parametru, istnieje możliwość skonfigurowania rabatu procentowego oraz ważności rabatu wedle swoich preferencji.

  • Rabaty od wartości zamówienia

Na tej zakładce istnieje możliwość dodawania oraz usuwania rabatów od wartości zamówienia. W tym celu należy kliknąć przycisk Dodaj oraz uzupełnić wymagane parametry tj. zakres kwot w których obowiązuje rabat, wysokość rabatu oraz zakres dat obowiązywania rabatu:

Formularz dodawania rabatu od wartości zamówienia.

Wprowadzone dane należy zatwierdzić przyciskiem DODAJ.

Gdzie są widoczne rabaty w Strefie Klienta?

Aby przyznane rabaty wyświetlały się w Strefie Klienta należy przejść w Panelu Administracyjnym do zakładki Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ceny i rabaty, w sekcji Rabaty widnieje parametr odpowiadający za wyświetlanie się rabatów w Strefie Klienta – należy go włączyć:

Widok z sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu z zakładki Ceny i rabaty.

Po włączeniu powyższego parametru, w Strefie Klienta w zakładce Promocje, będą widoczne przyznane rabaty:

Widok dostępnych rabatów w Strefie Klienta.

Gdzie są widoczne rabaty dla nowo zarejestrowanych Klientów?

Po założeniu konta w e-Sklepie, nowo zarejestrowany Klient otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą utworzenie konta. Wiadomość ta zawiera również informację o przyznanym rabacie – wysokości rabatu oraz datę ważności.

Po zalogowaniu do e-Sklepu nowego klienta, przechodząc do Strefy Klienta/ Promocje, również widnieje informacja o przyznanym rabacie:

Widok dostępnych rabatów w Strefie Klienta.

W jaki sposób zaprezentować rabat za pomocą banneru?

Kolorowe, atrakcyjne bannery to bardzo skuteczny nośnik informacji dotyczących rabatów i wszelkich promocji w Twoim e-Sklepie. W tym celu wystarczy przygotować obrazek z odpowiednim tekstem informującym o promocji.

Modyfikacji bannerów można dokonać w Panelu Administracyjnym przechodząc do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery:

Przykładowa lista bannerów w szablonie Szafir.

W tym oknie możesz edytować opis, nazwę i zdjęcia poszczególnych bannerów. Na liście bannerów znajduje się banner top – jego treść jest pobierana z pola Tekst. Ten banner wyświetla się jako wąski pasek na górze e-Sklepu, więc świetnie sprawdzi się jako banner informujący o trwającej promocji lub rabacie:

Podczas edycji banneru TOP możesz dodać adres strony, produktu, promocji lub innego przekierowania w polu Link. Po kliknięciu na banner zostaniesz przekierowany na odpowiednią stronę przypisaną do tego banneru.

Widok zaawansowany banneru.

Więcej informacji dotyczących Bannerów znajduję się w artykule: Bannery w sklepie.

Jak dodać etykietę czasową „Promocja” dla danego towaru?

Produkt posiadający etykietę „Promocja” z pewnością zwróci uwagę potencjalnego klienta. Jak możemy ją dodać? W tym celu musimy przejść do systemu ERP z którego korzystamy:

  • Comarch ERP Optima

Korzystając z Comarch ERP Optima w celu dodania etykiety „Promocja” należy przejść do sekcji Ogólne/Cennik, a następnie przejść do szczegółów danego towaru. Na Pozycji cennika należy przejść do zakładki e-Sklep, a następnie do obszaru Atrybuty czasowe:

Karta towaru w Comarch ERP Optima, zakładka e-Sklep.

Po oznaczeniu parametru „Promocja”, zmiany należy zapisać ikoną dyskietki i wykonać synchronizację.

Produkt z dodanym atrybutem czasowym „Promocja” oraz „Super jakość”.

  • Comarch ERP XL

W celu dodania atrybutu czasowego w Comarch ERP XL należy przejść do modułu Sprzedaż. Następnie przejść do zakładki Listy/Towary. Po przejściu do szczegółów danego towaru, w zakładce Aplikacje znajdują się Flagi:

Karta towaru w Comarch ERP XL, zakładka Aplikacje.

Identycznie jak w przypadku Comarch ERP Optima, wprowadzone zmiany należy zapisać ikoną dyskietki, po czym należy wykonać synchronizację.

  • Comarch ERP XT

W przypadku korzystania z Comarch ERP XT w celu dodania etykiety czasowej, należy przejść do sekcji Więcej funkcji/ Comarch e-Sklep/ Atrybuty. Po przejściu do sekcji Atrybuty należy oznaczyć Atrybuty czasowe, tak jak w przypadku innych systemów ERP:

Sekcja Atrybutów w ERP XT.

Po wykonaniu synchronizacji, etykieta będzie widoczna w sklepie. Do e-Sklepu wysyłane są maksymalnie trzy atrybuty czasowe – w przypadku zaznaczenia większej ilości cech, zostaną przesłane trzy pierwsze.

Jak zaprezentować cenę przed rabatem i po rabacie na karcie produktu?

Aby na karcie produktu była zaprezentowana cena poprzednia (przed rabatem) należy dokonać odpowiedniej konfiguracji w systemie ERP.

W pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy w systemie ERP zostały wprowadzone ceny poprzednie – na ich podstawie jest wyświetlana cena przed obniżką. Więc jak wprowadzić cenę poprzednią w systemie ERP?

  • Comarch ERP Optima

W celu oznaczenia ceny poprzedniej w Comarch ERP Optima, należy przejść do szczegółów Comarch e-Sklep (System/Konfiguracja/e-Handel) i skonfigurować cenę poprzednią w sekcji Ceny:

Formularz Comarch e-Sklep/e-Sale w Comarch ERP Optima.

Następnie wprowadzone zmiany zapisać ikoną dyskietki, po czym wykonać synchronizację.

  • Comarch ERP XL

W celu konfiguracji ceny poprzedniej w systemie Comarch ERP XL, należy przejść do modułu Administrator oddziałów. Następnie do zakładki Ogólne/Oddziały, gdzie należy wybrać oddział w którym chcemy dokonać konfiguracji.

Formularz Konfiguracji oddziału w Comarch ERP XL.

W tym miejscu należy skonfigurować cenę poprzednią, zmiany zapisać ikoną dyskietki, a następnie wykonać synchronizację.

Jeśli towar objęty rabatem, nie posiada ceny poprzedniej, wówczas nie jest prezentowana promocja. Promocja nie będzie również widoczna w momencie, w którym cena domyślna sprzedaży jest wyższa niż poprzednia.

Więcej informacji dotyczących rabatów w e-Sklepie znajduje się w poniższych linkach:

Czy ten artykuł był pomocny?