Kupony rabatowe

Kupon rabatowy w sklepie internetowym to kod, który możesz przyznać użytkownikom sklepu, do wykorzystania podczas składania zamówienia. Kupon pomniejsza koszt zamówienia o ustaloną przez Ciebie wartość, procent lub koszt dostawy. Kupony rabatowe stanowią dodatkową formę zachęty do dokonania zakupów w sklepie.

Lista kuponów rabatowych

Listę kuponów rabatowych znajdziesz się w panelu administracyjnym, aby do niej przejść wybierz Marketing/ Kupony i kampanie/ Kupony rabatowe.

Menu z kuponami rabatowymi

Lista kuponów rabatowych zawiera informacje o wszystkich kuponach rabatowych. Znajdują się na niej m.in. kod rabatowy, data obowiązywania, wartość, typ rabatu.

Opcje kuponów

Ze względu na rodzaj rabatu wyróżniamy:

  • kupon procentowy
  • kupon wartościowy
  • darmową dostawę

Dodawanie i edycja kuponu rabatowego

Nowy kupon rabatowy dodasz klikając przycisk Dodaj kupon. Następnie pojawi się okno, w którym automatycznie zostanie wygenerowany kod rabatowy, możesz go zmienić. Ustal rodzaj kuponu, obszar jego dostępności oraz pozostałe parametry.

Kupon rabatowy na darmową dostawę zawiera dodatkową opcję: Darmowa płatność. Dzięki temu parametrowi możesz ustalić, że kupon rabatowy będzie uwzględniał nie tylko darmowy koszt dostawy, ale również darmową płatność.

Administrator może przyznać kupon rabatowy:

  • wszystkim kontrahentom (zarejestrowanym i niezarejestrowanym w sklepie). Ten rodzaj kuponu sprawdzi się jeśli kody rabatowe udostępnione zostały poza sklepem internetowym np. w ulotce, czy gazetce reklamowej,
  • kontrahentom zalogowanym, którzy nie muszą być subskrybentami,
  • nowym subskrybentom – typ Newsletter (osobom, które właśnie zapisały się do newslettera),
  • wybranym subskrybentom (wybranym osobom, które są zapisane do newslettera),
  • wybranym klientom.

Wskazówka
Aby nowi subskrybenci otrzymywali kupon rabatowy za zapis do newslettera, podczas dodawania kuponu należy wybrać typ Newsletter.

Dodatkowo masz możliwość kontrolowania ilości użyć kuponów, poprzez:
  • limit użyć – ogranicza w ten sposób całkowitą liczbę użyć kuponów przez wszystkich klientów, którzy mogą z niego skorzystać,
  • limit czasowy – kupon obowiązuje od dnia do dnia,
  • minimalną wartość zamówienia uprawniającą do skorzystania z kuponu,
  • możliwość wielokrotnego wykorzystania przez jednego klienta,
  • zawężenie do wybranej kategorii spośród oferty,

Po zakończeniu edycji, należy dodać kupon rabatowy za pomocą przycisku Dodaj.

Po dodaniu kuponu, może on być w pełni edytowany do momentu wysyłki lub pierwszego użycia w sklepie. Po wysyłce lub użyciu, na edycji, można zmienić tylko limit użyć, w podglądzie takiego kuponu pojawia się zakładka z informacjami o wykorzystaniu kuponu.

Wysyłka kuponów rabatowych

Kody rabatowe można wysłać z poziomu panelu administracyjnego do wszystkich osób, które zapisały się do sklepowego Newslettera, lub też wybranych subskrybentów. Istnieje również możliwość zdefiniowania kuponu dla nowych subskrybentów. Zostanie on wysłany do klientów, którzy dopiero zapisują się do Newslettera.

Kupony rabatowe można również wysyłać samodzielnie do swoich klientów, drukować w gazetkach reklamowych lub przekazywać w portalach społecznościowych.

Przyklad

Celem jest dodanie kuponu rabatowego na darmową dostawę i darmową płatność, który będzie wysyłany do klientów po zapisaniu się do Newslettera.

1. Należy przejść do panelu administracyjnego e-sklepu Marketing/ Kupony i kampanie/ Kupony rabatowe.
2. Na zakładce Kupony rabatowe należy wybrać Dodaj kupon.
3. Kolejny krok to wypełnienie formularza dodawania kodu rabatowego i dodanie kodu:

  • wpisać ręcznie lub wygenerować kod rabatowy
  • w sekcji Rodzaj kuponu wybrać Darmowa dostawa i zaznaczyć Darmowa płatność
  • w sekcji „Kod Rabatowy ważny dla” wybrać Newsletter
  • wypełnić pozostałe pola według potrzeb
  • zatwierdzić przyciskiem „Dodaj”

4. Utworzony kupon pojawi się na liście Marketing/ Kupony i kampanie/ Kupony rabatowe.

Po tak przeprowadzonej konfiguracji klient po zapisaniu się do Newslettera otrzyma e-mail z kodem rabatowym do wykorzystania w sklepie.

Realizacja kuponu

Po wysyłce kuponów rabatowych ich realizacja przebiega w następująco:

kontrahent administrator
1. Otrzymuje maila z informacją o przyznaniu kuponu rabatowego. W szczegółach kuponu rabatowego pojawia się informacja o wysłaniu kuponu. Informacja o kuponie znajduje się również na szczegółach karty kontrahenta (zakładka Kupony).
2. Podaje kod rabatowy na zamówieniu
3. Widzi informację o zrealizowaniu kuponu. Zamówienie zostaje przeliczone  Informacja o realizacji kuponu znajduje się w szczegółach zamówienia (zakładka Kupon rabatowy) oraz w szczegółach kuponu rabatowego (zakładka Wykorzystano).

Operacje seryjne

Operacje seryjne, to takie operacje, które można wykonać zbiorczo dla kilku kuponów rabatowych, po zaznaczeniu ich na liście opinii.

Po zaznaczeniu kilku kuponów rabatowych występuje możliwość zbiorczej aktywacji lub blokady dodanych kuponów rabatowych, za pomocą przycisku Aktywuj/ Zablokuj.

yy

Eksport kuponów do pliku

Listę kuponów można wyeksportować do pliku w formacie XML lub CSV. Więcej o eksporcie do pliku w Eksport do pliku.

Import kuponów z pliku

Listę kuponów można importować z pliku w formacie TXT.

W pliku TXT kolejne kody rabatowe należy umieszczać w nowych wierszach. Po wybraniu pliku z kodami, należy zdefiniować zbiorcze właściwości importowanych kodów.

Następnie zatwierdzamy plik przyciskiem Importuj.

Więcej informacji na temat kuponów znajdziesz w artykule o kuponach rabatowych.

Ważne informacje o kuponach

  • Jeżeli wartość kuponu rabatowego jest wyższa niż wartość zamawianego towaru, to na zamówieniu zostanie wyświetlona cena 0,01 PLN.
  • Kupon rabatowy nie działa na zestawach promocyjnych.
  • Kupon rabatowy nie łączy się z indywidualnymi wycenami.
  • Kupony rabatowe nadawane z poziomu e-Sklepu wyliczane są procentowo (także kupony wartościowe), odpowiednio do wartości koszyka oraz towarów, które się w nim znajdują. W związku z tym wartość kuponu rabatowego w koszyku może się różnić od zdefiniowanej w panelu administracyjnym.
Przyklad
Przykład wyliczania wartości kuponu rabatowego:

  1. Dodaję do koszyka:
    • 1 szt – Pasek skórzany – 189,99 zł / szt
    • 3 szt – Pasta do butów Brązowa – 59,99 zł / szt
  2. Suma mojego koszyka wynosi 369,96 zł
  3. Wartość kuponu rabatowego wynosi 20 zł
  4. Na tym etapie wyliczane jest jaki procent wartości koszyka (369,96 zł) stanowi wartość nadanego kuponu (20 zł), czyli:

    20 / 369,96 = 0,05405

    W konsoli w obiektach również widoczny jest ten procent w parametrze „Discount = 5.4” (procent zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku)

  5. Po wyliczeniu wartości procentowej rabatu, wyliczana jest wartość kuponu rabatowego:

    369,96 x 0,05405 = 19,99 (wartość kuponu rabatowego)

    369,96 – 19,99 = 349,97 (wartość towarów z zamówienia po odjęciu kuponu rabatowego)


Kampanie rabatowe

W wersji 2019.2 została dodana opcja tworzenia i zarządzania kampaniami kuponów rabatowych z poziomu panelu administracyjnego w menu Marketing/ Kupony i kampanie/ Kupony rabatowe. W ramach akcji promocyjnych administrator będzie mógł dołączyć kupony rabatowe do wybranej kampanii oraz

  • seryjnie usuwać dużą liczbę kuponów z panelu administracyjnego;
  • seryjnie zmieniać parametry kuponu rabatowego

W przypadku znacznej ilości kuponów rabatowych seryjna modyfikacja uprości ich zarządzanie w Comarch e-Sklep.

Więcej na temat kampanii znajdziesz w artykule o kampanii rabatowej.

Czy ten artykuł był pomocny?