1. Czym jest DPD ?
Firma DPD to lider polskiego rynku kurierskiego – obecnie DPD posiada ponad 50 oddziałów w całej Polsce. Główną działalnością firmy są kompleksowe usługi w zakresie dostaw miejskich, krajowych i międzynarodowych oraz usługi logistyczne, spedycyjne i celne. Firma DPD dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu oferuje profesjonalną wysyłkę i dostarczenie paczek w najlepszych obowiązujących standardach.
Adres serwisu: https://www.dpd.com/pl
2. Jak dodać dostawę DPD?
Nowy sposób dostawy można skonfigurować w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy. Na formularzu dodawanej dostawy należy uzupełnić wymagane dane: nazwę dostawy, stawkę VAT, typ dostawy oraz sposób liczenia kosztu dostawy. Opcjonalnie można jeszcze ustawić inne parametry m.in. maksymalne wymiary paczki, czy przedziały wagowe dla zamówienia.
Najważniejsze jest natomiast włączenie parametru aktywności dostawy na 'tak’. Po aktywowaniu i zapisaniu sposobu dostawy DPD, należy ustawić koszty wysyłki i podpiąć płatności dla danego kraju (np. PL) w zakładce Koszty dostaw i płatności.
Od teraz klienci sklepu będą mogli wybrać formę dostawy DPD podczas składania zamówienia.
3. Jak nadać paczki w systemie ERP?
Możliwość nadawania paczki kurierem DPD, jest dostępna wyłącznie poprzez systemy Comarch ERP:
- Optima
- XT, XL (poprzez Comarch Shipping)
3.1. Jak nadać paczki dla e-Sklepów połączonych z Comarch ERP Optima?
Z poziomu programu Optima możliwe jest nadawanie przesyłek kurierskich za pośrednictwem kuriera DPD. System ERP obsługuje:
- definiowanie domyślnych parametrów dla nadawanych paczek (w tym wagę/ wymiary przesyłki)
- generowanie przesyłek (pojedynczo i seryjnie)
- pobranie i wydrukowanie listów przewozowych do przygotowanych paczek
- drukowanie potwierdzenia odbioru
- obsługiwanie stałych zleceń obioru
W programie Comarch ERP Optima możliwa jest obsługa wyłącznie przesyłek krajowych.
– wcześniejsze podpisanie umowy z DPD,
– uzyskanie dostępu do DPD Services u opiekuna klienta DPD.
Szczegóły konfiguracji dostawy DPD opisano w Bazie Wiedzy Optima.
3.2 Jak nadać paczki dla e-Sklepów połączonych z Comarch ERP XT lub XL (poprzez Comarch Shipping)?
Comarch Shipping to aplikacja, która jest dostępna wyłącznie w wersji webowej, pracuje na serwerach Comarch Data Center i nie posiada dodatkowych wymagań technicznych. Do korzystania z Usługi Comarch Shipping konieczne jest posiadanie przez Abonenta i Użytkowników komputera wyposażonego w aktualną wersję jednej z następujących przeglądarek internetowych: Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox, Microsoft Edge lub Safari.
Comarch Shipping obsługuje 11 sposobów dostaw, w tym usługi kurierskie DPD.
Współpraca między systemami Comarch ERP i Comarch Shipping opiera się na wymianie danych pomiędzy tymi aplikacjami. Z systemu ERP wysyłane są informacje z dokumentów, dla których w Comarch Shipping tworzone są zlecenia przesyłek do firm kurierskich. Dalsza obsługa przesyłki odbywa się już z poziomu aplikacji Comarch Shipping.
Za pomocą Comarch Shipping możliwe jest:
- Tworzenie listów przewozowych według wymagań obsługiwanych kurierów;
- Automatyzowanie procesu generowania listów przewozowych poprzez wykorzystanie szablonów zleceń;
- Pobranie i wydrukowanie listów przewozowych do przygotowanych paczek;
- Zamówienie kuriera na zdefiniowane adresy firmy oraz obsługę stałych zleceń obioru;
- Weryfikowanie historii wysyłek oraz śledzenie ich statusów.
W celu aktywacji kuriera DPD w Comarch Shipping konieczne jest uzupełnienie jego danych dostępowych do środowiska testowego lub produkcyjnego, które można uzyskać na stronie kuriera – DPD Web Service API.
- Comarch ERP XL: XL140 – Przesyłki kurierskie – integracja z Comarch Shipping
- Comarch ERP XT: Jak nadać przesyłkę wykorzystując usługę Comarch Shipping?