Jeden towar w kilku grupach towarowych, czyli tagi kanoniczne w Comarch e-Sklep

Tagi kanoniczne w Comarch e-Sklep

Jeden towar w kilku grupach towarowych – co z adresami URL w sieci?

Tworzenie bazy towarowej wiąże się z różnymi sposobami prezentacji towarów w e-Sklepie. Każdy sprzedawca posiada swoje własne „drzewo kategorii”, w którym prezentuje kategorie oraz podkategorie towarów dostępnych w ofercie. Często zdarza się, iż jeden towar dodawany jest do kilku grup w celu jego odpowiedniego umiejscowienia w ofercie oraz przejrzystemu zaprezentowaniu go Klientowi.

Przykładowo w e-Sklepie mam towar Pasek, który posiada następujące grupy:

  • Grupa domyślna: Dla niego > Paski
  • Grupa dodatkowa: Akcesoria > Skórzane > Dla niego

Klient wybrał w menu Akcesoria > Skórzane > Dla niego i kliknął w produkt Pasek. W przypadku występowania jednego linku z grupą domyślną nasz Klient znajdzie się w menu Dla Niego > Paski

Dodając zatem jeden towar do kilku grup, Klient który z odpowiedniej ścieżki (kategorii) w e-Sklepie trafi do towaru, wówczas zobaczy odpowiedni link.

W takim przypadku nasuwają się pytania:

  • Jak dany towar będzie pozycjonowany w wyszukiwarkach internetowych?
  • Czy adres URL do towaru nie zostanie negatywnie odebrany przez boty wyszukiwarek?
  • Jak towar zostanie zaindeksowany w sieci?
  • Czy towar dodany do kilku grup towarowych nie zostanie odebrany jako duplikat treści?

Te oraz inne wątpliwości  możemy w szybki sposób wytłumaczyć.

Tagi kanoniczne

Pełne duplikaty pojawiają się z różnych powodów, w związku z czym, wyróżnia się kilka metod radzenia z nimi. w przypadku towarów dostępnych w kilku grupach towarowych (posiadających tą samą treść pod różnymi adresami URL) Comarch e-Sklep korzysta z odpowiedniego tagu kanonicznego: rel=canonical. Standardowo umieszczone są one w źródle każdej strony. Poniżej przykład z naszego sklepu demonstracyjnego:

Użyty tag wskaże robotowi drogę na kanoniczną (właściwą) stronę, która będzie indeksowana i wydawana w wynikach wyszukiwania. Robot indeksujący nie widzi utworzonych duplikatów, dzięki zastosowaniu tagów kanonicznych.

Tag kanoniczny to element kodu HTML strony internetowej mający na celu wskazać adres URL stanowiący pierwowzór danej strony. Prościej rzecz ujmując, utworzony tag sugeruje Google, że wskazana strona to ta właściwa i tylko ona powinna być zaindeksowana.

Wskazówka
Tag kanoniczny tworzony jest na podstawie grupy domyślnej danego towaru, dlatego jest ona istotna przy duplikowanych treściach.

Czy ten artykuł był pomocny?