Wstęp
W Comarch e-Sklepie połączonym z systemem Comarch ERP XL możesz zdecydować jakie formy płatności wyświetlisz klientom posiadającym indywidualne warunki handlowe nadane w systemie Comarch ERP XL. Dzięki nowej funkcji możliwe jest wyświetlanie klientowi zalogowanemu w koszyku wyłącznie domyślnej formy płatności zgodnie z ustawieniami systemu ERP lub połączenie jej z cennikiem dostaw dostępnym w e-Sklepie.
Aby w swoim e-Sklepie skorzystać z możliwości prezentacji domyślnej formy płatności dla określonych klientów ustalonych w systemie Comarch ERP XL należy:
- mieć Comarch e-Sklep w wersji min. 2025.1 (B2B),
- mieć szablon Szafir w wersji 2025.1 (B2B),
- mieć Comarch ERP XL w wersji 2025.0,
- aktywować i dodać domyślną formę płatności z ERP do cennika dostaw w sekcji Ustawienia > Płatności i Dostawy > Cennik dostaw,
- określić sposób prezentacji domyślnej formy płatności w panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Ustawienia > Ustawienia sklepu > Klienci w zakładce Klienci z indywidualnymi warunkami handlowymi z ERP.
Konfiguracja domyślnej formy płatności z systemu Comarch ERP XL
Krok 1. W systemie Comarch ERP XL przejdź na szczegóły karty klienta do zakładki Handlowe(1) i w sekcji Formy płatności(2) wybierz z listy dedykowaną płatność. Następnie wprowadź termin płatności(3) jaki będzie obowiązywał klienta podczas zakupów w Twoim e-Sklepie.
Konfiguracja form płatności na karcie klienta w systemie Comarch ERP XL
Krok 2. Określ czy dana forma płatności ma być wysłana do e-sklepu.
Jest to możliwe w module Administrator na Centrum powiązanym z oddziałem e-Sklep na zakładce Formy płatności(1). Na wybranej formie płatności zaznacz parametr Dostępna w e-Sklep(2), a następnie określić typ płatności wg typów dostępnych w e-Sklep(3).
Konfiguracja form płatności przesyłanych do e-Sklep
Krok 3. Wykonaj synchronizację z e-Sklepem.
Konfiguracja domyślnej formy płatności w Comarch e-Sklep dla klientów z indywidualnymi warunkami handlowymi w systemie ERP
Krok 1. Przejdź w menu do Ustawienia(1) > Płatności i Dostawy(2) > Płatności(3) i aktywuj domyślną formę płatności z ERP.
W tym miejscu można zmienić status płatności, dane do przelewu, opis płatności w sklepie, zmienić przedział wartości brutto, który jest obsługiwany przez tę formę płatności, stawkę VAT, a także dodać grafikę prezentującą tę formę.
Krok 2. Aby skonfigurowana forma płatności mogła być obsługiwana, należy przypisać ją do odpowiedniej formy dostawy. W tym celu przejdź do sekcji Ustawienia(1) > Płatności i dostawy(2) > Cenniki dostaw(3).
Szczegółowe informacje dotyczące konfiguracji płatności i dostaw znajdują się w artykule: Konfiguracja płatności i dostaw.
Krok 3. Zdecyduj z jakich form płatności będą korzystać klienci dla których nadałeś domyślne formy płatności w systemie ERP. Aby ustalić warunki, należy przejść do w menu Ustawienia(1) > Ustawienia sklepu(2) > Klienci(3), w sekcji Domyślne formy płatności, parametr Klienci z indywidualnymi warunkami handlowymi w ERP.
Konfiguracja prezentacji domyślnej formy płatności z ERP XL w panelu administracyjnym e-Sklepu
W tym obszarze dostępne są następujące opcje do wyboru sposobów prezentacji form płatności:
- Prezentuj tylko domyślną formę płatności z ERP oznacza, że klient, który posiada domyślną formę płatności z ERP będzie widział w koszyku jedynie tylko tę formę płatności, mimo iż w samym e-Sklepie dostępnych jest więcej form płatności.
- Prezentuj domyślną formę płatności z ERP oraz opcje płatności z cennika dostaw Comarch e-Sklep oznacza, że klient będzie miał w koszyku wybór pomiędzy domyślną formą płatności z ERP, a pozostałymi zdefiniowanymi formami płatności w cenniku Comarch e-Sklep.
Po włączeniu parametru Prezentuj domyślną formę płatności z ERP oraz opcje płatności z cennika dostaw Comarch e-Sklep możesz ustawić na jakich zasadach będzie prezentowana forma płatności przelew.
Zaznaczenie parametru: Nie duplikuj formy płatności przelew oznacza, że jeśli w systemie ERP klient ma ustawiony przelew jako domyślną formę płatności, to w sklepie będzie widoczny wyłącznie przelew z warunkami zdefiniowanymi w systemie ERP. Opcja przelewu tradycyjnego z ustawień e-Sklepu zostanie ukryta.
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia > Płatności i dostawy > Płatności.
Krok 2. Następnie należy kliknąć w wiersz Domyślna forma płatności z ERP. Pojawi się wtedy okno, w którym można zmienić status płatności, dane do przelewu, opis płatności w sklepie, zmienić przedział wartości brutto, który jest obsługiwany przez tę formę płatności, stawkę VAT, a także dodać grafikę prezentującą tę formę.
Krok 3. Aby skonfigurowana forma płatności mogła być obsługiwana, należy przypisać ją do formy dostawy: Przesyłka kurierska. W tym celu przejdź do sekcji Ustawienia(1) > Płatności i dostawy (2) > Cenniki dostaw(3).
Krok 4. Aby udostępnić klientowi jedynie domyślną formę płatności z ERP i przypinany do niej termin należy włączyć dedykowany parametr. W tym celu przejdź do sekcji Ustawienia > Ustawienia sklepu > Klienci, sekcja domyślne formy płatności, parametr Klienci z indywidualnymi warunkami handlowymi w ERP i zaznacz opcję Prezentuj tylko domyślną formę płatności z ERP.
Taka konfiguracja domyślnej formy płatności z ERP spowoduje, że Twój klient zobaczy w koszyku jedynie domyślną formę płatności z ERP.
Gdzie widać domyślną formę płatności z systemu ERP?
Jeżeli zostały spełnione warunki określone we wstępnie tego artykułu to domyślna forma płatności będzie widoczna w następujących obszarach:
- klient po zalogowaniu na swoje konto w e-Sklepie, może w Strefie klienta sprawdzić domyślna formę płatności określoną w systemie Comarch ERP,
- administrator e-Sklepu zobaczy domyślną formę płatności na szczegółach karty klienta w sekcji informacje handlowe.
Więcej informacji
Więcej informacji można znaleźć w artykule: Domyślne formy płatności.
Szczegóły dotyczące konfiguracji cennika dostaw i płatności można znaleźć w artykule: Jak skonfigurować płatności i dostawy?