Synchronizacja

Co to jest synchronizacja?

Synchronizacja to proces wymiany danych pomiędzy systemem ERP a e-Sklepem. W procesie synchronizacji e-Sklep komunikuje się z systemem ERP przy wykorzystaniu serwisu wymiany, przez który wymieniane są informacje na temat bieżącego asortymentu, zamówień i kontrahentów.przebieg synchronizacji

Konfiguracja synchronizacji

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji synchronizacji znajdują się w artykułach poświęconych poszczególnym systemom ERP w sekcji Jak zacząć. Dane niezbędne do wygenerowania klucza wymiany i aktualny adres serwisu wymiany można zawsze znaleźć w panelu administracyjnym w sekcji Mój profil/Moje sklepy po przejściu do szczegółów wybranego sklepu.

Optymalizacja procesu synchronizacji

Wskazówka
Od wersji 2019.5 wprowadzone zostały zmiany w mechanizmie synchronizacji wpływające na szybsze przetwarzanie pliku XML po stronie e-Sklepu. Import oferty (towary, grupy towarów, atrybuty, zdjęcia) oraz import kontrahentów odbywa się teraz w krótszym czasie.

Optymalna konfiguracja procesu synchronizacji sprowadza się do różnicowego wysyłania niezbędnych informacji oraz optymalizacji przesyłanych danych.

Synchronizacja różnicowa polega na wysyłaniu jedynie tych informacji, które uległy zmianie. Przykładowo w przypadku zmiany opisu i ceny jednego z towarów w naszym sklepie, nie ma sensu wysyłać całego asortymentu. Wystarczy przesłanie jednego towaru.

Optymalizacja przesyłanych danych, to nie tylko szybsza synchronizacja, ale również szybsze działanie e-Sklepu dla odbiorcy końcowego. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na ilość i jakość przesyłanych zdjęć. W ich przypadku, nie zawsze większa waga oznacza lepszą jakość. Dobrze przygotowany obrazek może mieć dobrą rozdzielczość przy zachowaniu niskiej wagi. Więcej o przygotowaniu dobrych obrazków w artykule Obrazki w e-Sklepie.

Uwaga
Nie zaleca się częstego wysyłania pełnych synchronizacji, ponieważ może to skutkować nałożeniem limitu na synchronizację i jej spowolnienia.

Czy ten artykuł był pomocny?