Co to jest synchronizacja?
Synchronizacja to proces wymiany danych pomiędzy systemem ERP a e-Sklepem. W procesie synchronizacji e-Sklep komunikuje się z systemem ERP przy wykorzystaniu serwisu wymiany, przez który wymieniane są informacje na temat bieżącego asortymentu, zamówień i kontrahentów.
Konfiguracja synchronizacji
Szczegółowe informacje na temat konfiguracji synchronizacji znajdują się w artykułach poświęconych poszczególnym systemom ERP w sekcji Jak zacząć. Dane niezbędne do wygenerowania klucza wymiany i aktualny adres serwisu wymiany można zawsze znaleźć w panelu administracyjnym w sekcji Mój profil/Sklepy po przejściu do szczegółów wybranego sklepu.
Optymalizacja procesu synchronizacji
Optymalna konfiguracja procesu synchronizacji sprowadza się do różnicowego wysyłania niezbędnych informacji oraz optymalizacji przesyłanych danych.
Synchronizacja różnicowa polega na wysyłaniu jedynie tych informacji, które uległy zmianie. Przykładowo w przypadku zmiany opisu i ceny jednego z towarów w naszym sklepie, nie ma sensu wysyłać całego asortymentu. Wystarczy przesłanie jednego towaru.
Optymalizacja przesyłanych danych, to nie tylko szybsza synchronizacja, ale również szybsze działanie e-Sklepu dla odbiorcy końcowego. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na ilość i jakość przesyłanych zdjęć. W ich przypadku, nie zawsze większa waga oznacza lepszą jakość. Dobrze przygotowany obrazek może mieć dobrą rozdzielczość przy zachowaniu niskiej wagi. Więcej o przygotowaniu dobrych obrazków w artykule Obrazki w e-Sklepie.