Mam e-Sklep i przechodzę z jednego systemu Comarch ERP na inny (np. Optima na XL). Z czym się to wiąże?

W jednym czasie Comarch e-Sklep może być zasilany danymi tylko z jednego systemu ERP. W sytuacji zmiany bazy systemu ERP (gdy zmianie ulegają ID towarów, kontrahentów, a w e-Sklepie są zapisane inne ID towarów i kontrahentów), konieczne jest wyczyszczenie sklepu z zamówień, towarów oraz kontrahentów (opcjonalnie). Dodatkowo można pozostawić dane konfiguracyjne, takie jak dane firmy, regulaminy, SMTP itd. Następnie należy skonfigurować ten sklep w nowej bazie systemu ERP oraz wykonać synchronizację. Wówczas zostanie on zasilony towarami i kontrahentami z nowej bazy systemu ERP.

Dodatkowo we wszystkich integracjach okołosklepowych typu Allegro, porównywarki cen, SEO, zapisane są towary ze starymi ID i po migracji systemów ERP należy raz jeszcze wygenerować/ skonfigurować te dodatkowe aplikacje.

Wraz ze zmianą systemu ERP nie ma możliwości na migracje historii zamówień kontrahentów. Na nowym systemie ERP utworzą się nowe powiązania, stąd tak ważne jest zrobienie porządku w sklepie przed zmianą systemu ERP.

Wskazówka
Przed przystąpieniem do migracji, skontaktuj się z asystą e-Commerce poprzez zgłoszenie na asysta.comarch.pl, poinformuj o planowanej zmianie systemu ERP oraz potwierdź z asystą termin realizacji punktu nr 2 niniejszej instrukcji.

Kroki do wykonania w ramach migracji systemu Comarch ERP:

1. W pierwszej kolejności należy uporządkować e-Sklep, aby nic powiązane z towarami i grupami nie pozostało otwarte w sklepie, tzn. :
  • zakończyć (zrealizować, anulować) zamówienia,
  • pousuwać porzucone koszyki,
  • zakończyć reklamacje/zwroty,
  • zakończyć zapytaj o cenę,
  • usunąć powiadomienia o dostępności,
  • zakończyć zamówienia z Kup na Ceneo,
  • zrealizować wszystkie aktywne transakcje z Allegro /eBay/ Amazon,
  • wyeksportować szablon z e-Sklepu i zapisać go,
  • na koniec wyłączyć automat synchronizacji w systemie ERP i nie wykonywać żadnych synchronizacji ręcznych.
2. Poinformuj asystę e-Commerce (w zgłoszeniu wysłanym przed rozpoczęciem procedury migracji) o zakończeniu swoich prac z pkt. 1. Wówczas, w uprzednio zaplanowanym z asystą terminie rozpocznie się realizacja tego kroku, czyli czyszczenie sklepu tzn. usunięcie przez asystę e-Sklepu wszystkich relacji kontrahentów z ERP, usunięcie grup i towarów w sklepie. Należy przy tym pamiętać, że wszystkie dane w sklepie powiązane z ID towaru, grupy zostaną utracone:
  • zmienią się wszystkie linki do produktów i kategorii w e-Sklepie (linki do sklepów, mapa strona dla Google, feedy produktowe, linki wysyłane w newsletterach, itd.),
  • zostaną utracone opinie,
  • zostaną utracone kupony rabatowe, rabaty na towary i grupy,
  • zostaną utracone przekierowania http 301,
  • zostaną utracone zapisane linki URL do towarów, grup zapisane w blogu, newsletterze, zakładkach przeglądarki,
  • Google będzie potrzebować do 90 dni żeby „nauczyć się” nowej sytuacji.

3. Następnie, po otrzymaniu informacji o realizacji przez asystę e-Commerce pkt. 2 i wykonaniu migracji (przeniesienia danych z jednego systemu ERP do drugiego ) należy wysłać pełną synchronizację danych (kontrahenci zostaną wysłani do nowego systemu ERP z nowymi relacjami ze sklepu, a do sklepu zostaną zaimportowane towary i grupy z nowymi ID). W tym punkcie można również uruchomić ponownie automat synchronizacji w nowym systemie ERP.

4. Po tej operacji należy:
  • wygenerować ponownie ofertę XML do porównywarek cen. Wybrać ponownie towary do porównywarek i powiązać z grupami serwisu. Być może konieczny będzie kontakt z serwisem w celu wyjaśnienia sytuacji, aby nie wystąpiły błędy w ofercie porównywarki;
  • wygenerować ponownie mapę strony XML dla Google;
  • jeśli w GTM (Google Tag Manager)/ GA (Google Analytics) zapisane są linki URL do konkretnych towarów/ grup, to również wymaga poprawy;
  • utworzyć przekierowania http 301 ze starych adresów na nowe (przede wszystkim dla pozycjonowania i zachowania zapisanych linków URL ze starymi ID). W tym przypadku najlepiej przed i po migracji wygenerować mapę strony XML, porównać je ze sobą i utworzyć wszystkie przekierowania;
  • przygotować nowe aukcje z tymi samymi towarami, a następnie powiązać je z aukcjami istniejącymi na Allegro wystawionymi ze sklepu z tym samym towarem;
  • wygenerować ponownie kupony rabatowe i rabaty w sklepie.

Gratulacje! Udało Ci się przenieść integrację Comarch e-Sklep z jednego systemu ERP na inny (np. z Comarch ERP Optima na Comarch ERP XL).

Czy ten artykuł był pomocny?