Nowości i zmiany w wersji 2022

1 Nowości

1.1 Integracja z Leasing Grenke

W najnowszej wersji Comarch e-Sklep została wprowadzona integracja z nowym sposobem płatności– Leasing Grenke.

Nowy sposób płatności oferuje dedykowane rozwiązania finansowe  dla przedsiębiorców z różnych branż. W naszym programie zostało wdrożone rozwiązanie leasingu, które pozwala sfinansować zakupy Klientów.

W celu skorzystania z formy płatności obsługiwanej przez Leasing Grenke, należy podpisać umowę z usługodawcą i w panelu e-Sklepu wprowadzić niezbędne dane konfiguracyjne. Po konfiguracji i aktywacji, płatność należy przypisać w sekcji z kosztami dostaw i płatności. Ważne jest, aby pole Kategoria było uzupełnione zgodnie z wytycznymi od usługodawcy i wpisane małymi literami.

Po poprawnej konfiguracji, Klienci będą mogli podczas składania zamówienia wybrać nowy sposób płatności Leasing Grenke.

W artykule znajduje się informacja, jak dodać dodatkowy przycisk Leasing Grenke na karcie produktu w e-Sklepie. Dodatkowy przycisk będzie przekierowywał Klientów do kalkulatora leasingu.

1.2 Integracja z DeliGoo

W wersji 2022 przygotowaliśmy integrację z usługą kurierską DeliGoo, która pozwala na szybką dostawę zamówień dla Klientów Twojego e-Sklepu – nawet do 2 godzin! Integracja z DeliGoo wymaga posiadania:

  • podpisanej umowy z usługą kurierską DeliGoo,
  • Comarch e-Sklep w wersji 2022 – wyłącznie w wersji B2B,
  • aktywnej usługi Comarch e-Sklep Sync w wersji 2022,
  • systemu Comarch ERP kompatybilnego z e-Sklepem w wersji 2022,
  • szablonu Szafir w wersji 2022.

W ramach integracji z dostawcą DeliGoo dostosowaliśmy szablon Szafir do sprawdzania, czy dany towar może zostać doręczony w ramach szybkiej dostawy. W szablonie pojawił się nowy przycisk na szczegółach towaru, który pozwoli sprawdzić, czy dany produkt obejmuje dostawa DeliGoo. Więcej na temat integracji oraz konfiguracji dostawy DeliGoo przeczytasz tutaj.

1.3 Wykluczenie form płatności dla wybranych Klientów w e-Sklepie

W Comarch e-Sklep w wersji Enterprise i B2B wprowadzono możliwość wykluczania form płatności dla Klientów. Dotychczas Kontrahenci podczas dokonywania zakupów w sklepie korzystali ze wszystkich form płatności dostępnych w macierzy dostaw.

Od wersji 2022 została dodana możliwość wybrania z jakich form płatności będą mogli korzystać Kontrahenci nowo zarejestrowani, którzy zarejestrowali się podczas składania pierwszego zamówienia w sklepie oraz Kontrahenci jednorazowi (niezalogowani), dokonujący zakupów bez rejestracji. Formy płatności, spośród aktywnych w panelu administracyjnym sklepu, będzie można przypisywać Klientom w menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Kontrahenci – Domyślne formy płatności.

Dla stałych Kontrahentów formy płatności można przypisywać seryjnie w menu Kontrahenci/ Kontrahenci. Po zaznaczeniu wybranego Klienta na liście, dostępna będzie operacja seryjna – Wybierz formę płatności.

Dodatkowo na szczegółach Kontrahenta w panelu administracyjnym została dodana nowa zakładka – Formy płatności kontrahenta, na której prezentowane są indywidualne formy płatności przypisane z poziomu listy Kontrahentów, z których w sklepie może korzystać dany Klient. Z poziomu zakładki tej istnieje również możliwość dodawania oraz usuwania form płatności danego Kontrahenta.

Więcej na temat wykluczeń przeczytasz tutaj.

1.4. Optymalizacje w standardowych szablonach graficznych oraz w panelu administracyjnym

W najnowszych wersjach standardowych szablonów Comarch wprowadziliśmy optymalizacje widoków poszczególnych stron w oparciu o przeprowadzony audyt Grupy iCEA. Dodatkowo wprowadziliśmy usprawnienia do prowadzenia efektywnych działań pozycjonujących za pomocą panelu Comarch e-Sklep, dzięki czemu jest to obecnie stosunkowo wygodne narzędzie do zarządzania zawartością sklepu internetowego, a także do skutecznego pozycjonowania.

1.5 Nowości w integracji Allegro

1.5.1 Wyświetlanie adresu punktu odbioru DPD

Od wersji 2022 w panelu administracyjnym na zamówieniach Allegro, na których wybrano opcję dostawy do punktu odbioru DPD wyświetlana jest pełna informacja odnośnie wybranego punktu wraz z adresem. Dane te są również przesyłane do systemu Comarch ERP, przy czym wyświetlanie tych informacji po synchronizacji zależy od obsługi tej funkcji na zamówieniu przez system ERP.

1.6 Nowości w integracji Amazon

1.6.1 Nowe uprawnienia dla administratorów

W wersji 2022 wyróżniono nowe uprawnienia dla administratorów dotyczące dostępu do sekcji związanej ze sprzedażą poprzez serwis Amazon. W panelu administracyjnym w sekcji Mój profil/ Administratorzy na formularzu administratora w sekcji Uprawnienia zostały dodane nowe pozycje, które umożliwiają zarządzanie dostępem do zakładek w menu:

  • [ ] Amazon,
  • [ ] Zamówienia.

1.6.2 Amazon we wszystkich wersjach sklepu

W najnowszej wersji e-Sklepu udostępniono możliwość konfiguracji konta i sprzedaży za pośrednictwem platformy Amazon. Integracja z serwisem jest stale w trakcie rozwoju (wersja Alfa), a jej aktualny zakres został opisany w tym artykule.

1.7 Nowości w szablonie Topaz i Kreatorze Wyglądu

1.7.1 Dwa nowe widoki listy towarów

W najnowszym Kreatorze Wyglądu dla szablonu Topaz (2022) dodano dwa nowe widoki listy towarów:

  • wyróżniający się filtrami nad listą towarów,
  • cechujący się kafelkami towarów na liście.

Jednocześnie po najechaniu myszką na dany produkt na liście towarów została obsłużona możliwość zmiany zdjęcia na drugie. Stanie się tak wówczas, gdy danemu produktowi zostały przypisane min. dwa zdjęcia w systemie ERP.

Wybierając nowe widoki list towarów zalecamy dodawanie zdjęć produktów z białym tłem u samej góry tego zdjęcia. Zalecenie to jest wystosowane z uwagi na fakt, iż zdjęcia produktów są umieszczone na samej górze kafelków wyświetlanych na liście towarów.

W nowych widokach listy towarów przycisk dodawania do porównania oraz oceny jest widoczny bez konieczności zalogowania się do e-Sklepu.

Wszystkie zmiany w widokach mobilnych również zostały zmodyfikowane na nowe aktualne.

Dla nowo przygotowanych widoków listy towarów w szablonie Topaz zostały dodane i obsłużone następujące ustawienia w panelu administracyjnym w zakładce Wygląd sklepu/ Ustawienia:

Dla powyższych punktów domyślnymi ustawieniami są opcje zaznaczone powyżej. Ustawienia te można zmienić według własnego uznania, a następnie należy użyć opcji Zapisz i Publikuj.

1.7.2 Nowy nagłówek w szablonie

W wersji 2022 szablonu Topaz przygotowaliśmy dla naszych Klientów nowy nagłówek (header-4), który charakteryzuje się wyświetleniem wszystkich kategorii w menu głównym bez dodatkowego grupowania. W nowym nagłówku:

  • na środku sekcji wyświetla się logotyp sprzedawcy,
  • po lewej stronie od loga widnieją sekcje: „Strony”, „Kontakt” oraz „Lookbook”,
  • po prawej stronie od loga widnieją informacje kontaktowe sprzedawcy, ikony do zmiany waluty/ języka w e-Sklepie, a także ikona koszyka, wyszukiwarki oraz profilu klienta,
  • tuż pod logotypem sprzedawcy znajdują się kategorie towarowe przesłane z systemu ERP.

Nowy nagłówek wyróżnia się na tle pozostałych wyśrodkowaniem kategorii. Idealnie będzie sprawdzał się w branży beauty oraz w sklepach, gdzie ilość kategorii pierwszego rzędu jest stosunkowo niewielka.

1.7.3 Prace serwisowe / przerwa techniczna

W panelu administracyjnym w zakładce Wygląd sklepu/ Ustawienia dla szablonu Topaz dodano nowe ustawienie:

Parametr został stworzony z myślą o sklepach, które chcielibyśmy na jakiś czas wyłączyć z dostępności dla Klientów. Aktywacja parametru pozwala na wyświetlenie informacji o trwających pracach serwisowych. Domyślnie parametr ten jest ustawiony na „NIE”. Włączenie przerwy technicznej w szablonie nie zawiesza opłaty abonamentowej za Comarch e-Sklep. W okresie pokazywania strony prac serwisowych w szablonie Topaz, opłata za e-Sklep jest nadal naliczana zgodnie z cennikiem.

1.7.4 Automatyczne linkowanie w sekcji Nowości i Promocje

W najnowszej wersji szablonu Topaz wprowadzono nową funkcję w sekcji z nowościami i promocjami: dodatkowe przekierowanie. Klient klikając w e-Sklepie w nagłówek wskazanej sekcji zostanie automatycznie przekierowany do wszystkich produktów, które mają zaznaczony ten atrybut czasowy w swoich kartach w systemie Comarch ERP.

1.7.5 Nowy sposób weryfikacji bezpieczeństwa haseł

W najnowszej wersji szablonu Topaz uprościliśmy proces tworzenia nowego hasła oraz przypomnienia hasła. Teraz system będzie weryfikował wpisywane hasło na bieżąco (w momencie pisania) zgodnie z wymogami bezpieczeństwa:

1.7.6 Wyświetlanie informacji o cenie netto/brutto sklepu

W najnowszej wersji szablonu Topaz każdy Klient, który wejdzie do e-Sklepu będzie widział w stopce strony informację, czy ceny towarów są podane w netto czy brutto. Informacja ta zmienia się automatycznie po zmianach w panelu administracyjnym.

1.7.7 Powiadomienie o minimalnej wartości zamówienia dla darmowej dostawy

W najnowszej wersji szablonu Topaz wprowadziliśmy dodatkowy komunikat w koszyku informujący Klienta o minimalnej wartości zamówienia dla darmowej dostawy. Komunikat zostanie wyświetlony, gdy dla wybranej dostawy określono próg wartości zamówienia (większy od 0zł), po przekroczeniu którego koszt dostawy będzie darmowy, a wartość samego koszyka nie spełnia jeszcze określonych warunków.

1.8 Nowości w pozostałych szablonach

1.8.1 Załączniki na formularzu kontaktowym w szablonach Szafir i Topaz

W szablonach Szafir oraz Topaz w wersji 2022 umożliwiono dodawanie załączników (od jednego do pięciu) do formularza kontaktowego. Opcję aktywuje się poprzez parametr „Załączniki do formularza kontaktowego” znajdujący się w panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne. Funkcja dostępna jest w e-Sklepie wyłącznie w wersji Enterprise i B2B.

1.8.2 Meta znaczniki – Open Graph w szablonach Topaz oraz Szafir

W szablonach Szafir oraz Topaz od wersji 2022 dodano nowe meta znaczniki – Open Graph. Znacząco wpływają one na prezentację treści dostępnych w e-Sklepie i udostępnianych w mediach społecznościowych. Znaczniki Open Graph w szablonie są niezbędne w celu prawidłowej komunikacji z portalem Facebook – mają istotne znaczenie w przypadku tworzenia sklepu dla tego serwisu.

1.8.3 Osobny banner główny dla klientów zalogowanych w szablonie Szafir

W szablonie Szafir został dodany kolejny banner wyświetlany na stronie głównej. Jeśli włączona jest opcja dostępu do sklepu dla zalogowanych kontrahentów to wówczas ukazuje się tylko ten banner. Jeżeli nie został on skonfigurowany, to wówczas widoczny jest domyślnie standardowy banner główny.

1.8.4 Adres e-mail na liście zamówień w Strefie Klienta w szablonie Szafir

W szablonie Szafir na liście zamówień w Strefie Klienta została dodana nowa kolumna z adresem e-mail. Kolumna  umożliwi weryfikację przez jaką konkretnie osobę zostało złożone dane zamówienie.

1.8.5 Informacja o wyłączonej obsłudze JavaScript w przeglądarce

We wszystkich szablonach dodano informację o wyłączonej obsłudze JavaScript. W przypadku, gdy wykorzystywana przeglądarka będzie miała wyłączoną obsługę JavaScript, zostanie wyświetlony komunikat:

1.8.6 Szablon Topaz i Szafir dedykowany dla sklepu Facebook

Od wersji 2022 w szablonie Topaz oraz Szafir dostępne są widoki dla sklepu Facebook. Od teraz posiadając szablon Topaz lub Szafir istnieje możliwość utworzenie sklepu w portalu Facebook, jako dodatkowej zakładki wykorzystując przygotowane pliki. Więcej na temat tworzenia sklepu Facebook, jako dodatkowej zakładki przeczytasz tutaj.

1.9 Informacja w panelu administracyjnym odnośnie certyfikatu SSL

W najnowszej wersji e-Sklepu w panelu administracyjnym w górnej części okna, przy linku do strony sklepu, została dodana nowa ikona kłódki. Kolor grafiki informuje administratora, czy dany e-Sklep posiada ważny certyfikat SSL.

Przyklad
   – oznacza, że certyfikat podpięty do strony Twojego sklepu jest aktualny,

– oznacza, że strona Twojego sklepu nie posiada certyfikatu lub wygasła jego ważność.

Dodatkowo dodano dwie możliwości przejścia  do formularza, przez który można zamówić certyfikat SSL. Wystarczy, że Klient zaloguje się do panelu administracyjnego i kliknie w czerwoną kłódkę lub wejdzie w zakładkę Mój profil/ Moje sklepy i kliknie w opcję „Zamów” w nowej kolumnie Certyfikat SSL. W kolumnie Certyfikat SSL wyświetlana jest również informacja, czy certyfikat jest nieważny bądź ważny, wraz z datą ważności.

1.10 Przejęcie płatności eCard i Dotpay przez Przelewy24

Od wersji 2022 w panelu administracyjnym ukryto płatności: eCard oraz Dotpay – serwisy te zostały połączone i są teraz dostępne w ramach serwisu płatności Przelewy24. Po przeprowadzonej aktualizacji e-Sklepu Klienci, którzy nie mieli do tej pory aktywowanych płatności eCard lub/i Dotpay nie będą widzieli już wskazanych płatności w sekcji Ustawienia/ Płatności i Dostawy/ Płatności. Dla pozostałych Klientów, którzy już korzystają z tych serwisów, po aktualizacji e-Sklepu obie formy płatności będą nadal widoczne w panelu administracyjnym.

1.11 Przelewy24 – obsługiwane waluty

W wersji 2022 poszerzono w e-Sklepie listę obsługiwanych walut w integracji z serwisem płatności Przelewy24. Od teraz płatność obsługuje waluty: PLN, EUR, GBP, USD, CZK, HUF, AED, ALL, ARS, AUD, BGN, BRL, CAD, CHF, CLP, CNY, COP, DKK, HKD, HRK, IDR, JPY, ILS, INR, KRW, MYR, MKD, MXN, NOK, NZD, PHP, RON, RUB, SAR, SEK, SGD, THB, TRY, TWD, UAH, VND, ZAR. W panelu administracyjnym na szczegółach płatności zaktualizowano także listę obsługiwanych walut. Więcej na temat płatności Przelewy24 przeczytasz tutaj.

1.12 Termin ważności linku w szablonie wiadomości e-mail „Konto utworzone w e-Sklepie przez Administratora”

Dodanie kontrahenta z poziomu systemu ERP, a następnie udostępnienie go do e-Sklepu generuje wysyłkę wiadomości e-mail o tytule „Konto utworzone w e-Sklepie przez Administratora”. Wiadomość ta zawiera informacje na temat utworzenia konta oraz link do ustalenia hasła do logowania w e-Sklepie. Od wersji 2022 widoczna w niej będzie również ważności linku do ustawienia hasła o treści: „Link jest ważny przez 30 minut.”.

1.13 Zestawy promocyjne w Comarch e-Sklep

Od wersji 2022 wprowadzono obsługę zestawów promocyjnych z elementami dynamicznymi. Dodano możliwość wymiany towarów na poszczególnych pozycjach zestawów. Towary w zestawie obsługują atrybuty grupujące oraz wielowartościowe. Umożliwiono również obsługę atrybutu edytowalnego.

1.14 Nowa kolumna na liście Zapytania i oferty sprzedaży

W wersji 2022 dodano w panelu administracyjnym w e-Sklepie nową kolumnę w sekcji Sprzedaż/ Zapytania i Oferty sprzedaży o nazwie „Nazwa kontrahenta”. Kolumna zwraca informacje na temat Kontrahenta, który stworzył dane zapytanie.

1.15 Nowy sposób prezentacji towarów nieaktywnych – nowy parametr „Oznacz towary nieaktywne jako archiwalne na synchronizacji”

W wersji 2022 dodano nowy parametr w sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu/Towary, który pozwala na zmianę statusu towaru w drodze synchronizacji. Parametr w wersji 2022 jest domyślnie aktywny – przez co wszystkie towary „nieaktywne” otrzymają status „archiwalny” w drodze przeprowadzanej synchronizacji z systemem ERP.

Wskazówka
Po aktualizacji Comarch e-Sklep do wersji 2022 parametr zostanie domyślnie aktywowany, a nieaktywne towary w Twoim e-Sklepie otrzymają status „archiwalny”.

Dla aktywnego parametru towary dezaktywowane w systemie ERP będą wyświetlane w e-Sklepie, jako oferta archiwalna. W samym panelu administracyjnym towar również otrzymuje status „archiwalny”.

Gdy parametr będzie nieaktywny, wówczas produkty te nie będą w ogóle widoczne dla Klientów w e-Sklepie, a ich status w panelu administracyjny będzie posiadał wartość „nieaktywny”.

2 Zmiany

2.1 Program lojalnościowy – naliczaj punkty w systemie ERP

Od wersji 2022 w panelu administracyjnym podczas konfiguracji programu lojalnościowego w sekcji Ustawienia/ Program lojalnościowy/ Programy przy wyborze opcji Naliczaj punkty w systemie ERP pojawi się komunikat:

2.2 Zmiana nazwy parametru „Nie przesyłaj karty kontrahenta do systemu ERP bez numeru NIP”

W wersji 2022 zmieniono nazwę parametru „Nie przesyłaj karty kontrahenta do systemu ERP bez numeru NIP” dostępnego w panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Allegro/ Kontrahenci na „Przesyłaj do systemu ERP tylko kartę kontrahenta zawierającą numer NIP”. Działanie tego parametru jest niezmienne – jego zaznaczenie powoduje, iż do systemu ERP wysyłani są kontrahenci Allegro, którzy posiadają numer NIP.

2.3 Allegro -14 dni na opłacenie zamówienia przelewem tradycyjnym

Dla zakupów zrobionych od 8 listopada Klient będzie miał 14 dni kalendarzowych na opłacenie zamówienia przelewem tradycyjnym.

2.4 Ilość wyświetlanych towarów po przejściu na zamówienie z linku wiadomości mailowej

Po złożeniu zamówienia w sklepie każdy klient otrzymuje wiadomość mailową potwierdzającą złożone zamówienie wraz z linkiem do jego śledzenia. Wcześniej po najechaniu w link można było wyświetlić listę max. 20 towarów w danym zamówieniu. W najnowszej wersji e-Sklepu limit ten został zniesiony. Obecnie na podglądzie zamówienia można wyświetlić ponad 20 towarów, o ile zamówienie zostało złożone na większą ilość produktów.

2.5 Zmiany w szablonach

2.5.1 Nazwa towaru na liście (Topaz)

W wersji 2022 szablonu Topaz poszerzono pole wyświetlające nazwę produktu na liście towarów. W Kreatorze Wyglądu dostępne są obecnie 4 widoki listy towarów. Dla widoków: products-1 oraz products-2 nazwa towaru wyświetla się w jednej linii, zaś dla widoków products-3 oraz products-4 nazwa towaru wyświetla się dwóch liniach. Dla wszystkich widoków pole zostało poszerzone, przez co w większości przypadków widoczna jest pełna nazwa towaru. Dla ułatwienia dodano także tooltip, który pojawia się po najechaniu na nazwę produktu. Pozwala on na wyświetlenie pełnej nazwy w przypadku, gdy z powodu zbyt dużej ilości znaków została ona obcięta bezpośrednio na liście.

2.5.2 Wyświetlanie ilości towarów w szczegółach zamówienia (Topaz)

W wersji 2022 dla produktów, których zamawiana ilość jest w formie dziesiętnej np. 2,1200 zmniejszono wyświetlanie zer po przecinku – ujednolicono skracanie wartości.

Przykład:

  • Wartość 2,1230 zostanie zmieniona na 2,123;
  • Wartość 2,1200 zostanie zmieniona na 2,12;
  • Wartość 2,1000 zostanie zmieniona na 2,10;
  • Wartość 2,1234 nie ulegnie zmianie.

2.5.3 Przewijanie do góry strony z koszykiem w wersji mobilnej (Topaz)

W szablonie Topaz w wersji mobilnej umożliwiliśmy przewijanie stron w górę dla pierwszego oraz drugiego wariantu koszyka. Z poziomu widoku koszyka użytkownik domyślnie znajduje się na samym dole wyświetlającej się strony. Przewijanie strony w górę działa zarówno przy przechodzeniu do następnego jak i poprzedniego kroku.

2.5.4 Menu wersji mobilnej (Topaz)

W wersji 2022 zmodyfikowano menu w szablonie Topaz dla wersji mobilnej. Zmiany dotyczą wszystkich rodzajów nagłówka, które w wersji mobilnej posiadają jeden widok. Wyróżniono pogrubieniem kategorie pierwszego rzędu, a także rozwijane strony. Dodano „paddingi” (lekkie wcięcia) dla nazw kategorii niższego rzędu, tak aby je odpowiednio wyróżnić. Menu w szablonie Topaz dla wersji mobilnej jest teraz bardziej czytelne i przejrzyste dla użytkowników.

2.5.5 Przycisk wyszukiwania (Topaz)

W wersji 2022 szablonu Topaz zmniejszono ikonę wyszukiwania („loader”) we wszystkich nagłówkach.

2.5.6 Suwak przewijania (Topaz)

W wersji 2022 szablonu Topaz zmieniono wygląd suwaka we wszystkich sekcjach. Od teraz scrollbar jest mniejszy oraz dostosowany do nowoczesnego wyglądu szablonu.

2.5.7 Wyświetlanie stopki (Topaz)

W wersji 2022 ujednolicono wyświetlanie stopki w szablonie Topaz zarówno w wersji mobilnej, jak i na desktopie. W drugim wariancie stopki widoczne są nazwy sekcji dodanych stron. Natomiast w obu rodzajach stopki wyświetlają się nazwy utworzonych w panelu administracyjnym sekcji stron (Wygląd Sklepu/ Ustawienia/ Nagłówek i stopka). Dodatkowo dokonano edycji wyglądu komunikatu „Prezentowane ceny brutto, z VAT”. Rozmiar oraz kolor tekstu został dopasowany oraz ujednolicony z komunikatem @Comarch SA 2021. All rights reserved Powered by Comarch e-Sklep – widocznym na samym dole stopki, zgodnie z kolorystyką dostępnych motywów.

2.5.8 Punkty lojalnościowe – wybór płatności (Topaz)

W najnowszej wersji szablonu Topaz, gdy klient nie posiada punktów lojalnościowych, w koszyku nie jest widoczna  opcja płatności punktami lojalnościowymi.

2.5.9 Banner „Top” w wersji mobilnej (Topaz i Szafir)

W wersji 2022 zoptymalizowano wyświetlanie banneru „TOP” w wersji mobilnej dla szablonów Topaz oraz Szafir. Wielkość treści dla banneru została dopasowana do wyglądu szablonu na urządzeniach mobilnych. W zależności od ilości wprowadzonego tekstu będzie on wyświetlany w odpowiedniej wielkości.

2.5.10 Uzupełnianie danych do dostawy w koszyku (Szafir)

W wersji 2022 uzupełniony numer NIP nie znika przy zamianie parametrów na formularzu dostawy z Firmy na Osobę prywatną + Fakturę z poziomu koszyka. Wprowadzony numer NIP pozostaje w pamięci systemu. Dzięki temu klient, który z poziomu koszyka w szablonie Szafir posiada już zaznaczoną firmę oraz uzupełnia numer NIP, może następnie zmienić formularz dostawy na osobę fizyczną oraz wybrać fakturę zamiast paragonu. Wówczas numer NIP uzupełnia się numerem NIP podanym na wcześniejszym formularzu.

2.5.11 Dodawanie własnej treści na nową stronę w szablonie Opal, Bursztyn i Agat

Od wersji 2022 w standardowych szablonach Comarch: Opal, Bursztyn i Agat w ustawieniach zaawansowanych został dodany plik user-page.html, pozwalający na łączenie treści z nowo dodaną stroną. Konfiguracja dodawania nowej strony znajduje się w Centrum Pomocy Comarch e-Sklep pod linkiem.

3 Poprawiono

3.1 Reset filtra w szablonie Agat

W wersji 2022 poprawiono działanie przycisku „Resetuj” w szablonie Agat na liście dostępnych filtrów.
Przycisk „Resetuj” kasuje wszystkie ustawienia z wcześniej wybranych filtrów.

3.2 Wystawianie opinii w szablonie Opal i Topaz

W wersji 2022 Klient po otrzymaniu maila z prośbą o ocenę zakupionych produktów zostanie automatycznie przekierowany na kartę produktu, gdzie będzie mógł wystawić opinię. Teraz wystawianie opinii przez klienta jest bardziej intuicyjne niż w wcześniejszej wersji szablonów.

3.3 Realizacja wycenionego zapytania (Szafir)

W wersji 2022 poprawiono w szablonie Szafir sposób informowania Klienta o braku towaru podczas realizacji przygotowanej dla niego wyceny. Gdy Klient złoży zapytanie ofertowe, a następnie Administrator wyceni przesłane zapytanie istnieje możliwość, iż w międzyczasie jeden z towarów lub wszystkie towary zostaną wyprzedane. W takiej sytuacji, gdy Klient będzie chciał na podstawie przesłanej wyceny złożyć zamówienie, otrzyma w koszyku odpowiedni komunikat, który będzie zawierał informacje na temat brakujących towarów oraz prośbę o złożenie nowego zapytania.

3.4 Pozycjonowanie producenta i marki w szablonach

W wersji 2022 poprawiono pozycjonowanie producenta oraz marki w gotowych szablonach Comarch. W momencie, gdy Klient kliknie w logo producenta lub marki w szablonie, zostanie on przekierowany do listy towarów wybranej firmy. Na liście zostanie zaprezentowane logo oraz opis producenta w miejscu, gdzie standardowo wyświetlany jest opis i zdjęcie grupy towarowej (dla każdego szablonu w odrębnym miejscu – zgodnie z ich budową). Dodatkowo w szablonie Topaz dla widoku listy products-1 dodano sekcję wyświetlającą logo producenta. Jeżeli w systemie ERP nie zostanie dodane logo ani opis producenta, wówczas nie będzie on widoczny w e-Sklepie.

3.5 Obsługa rozbudowanych adresów dostawy dla zamówień Allegro

W wersji 2022 poprawiono proces tworzenia zamówień pochodzących z Allegro i zawierających rozbudowane (niestandardowe) adresy dostawy. Od teraz adresy zawierające dodatkowe opisy, wskazówki, długie treści nie będą dzielone podczas synchronizacji z systemami ERP, a cały adres będzie znajdował się w jednym polu „Ulica” – dokładnie tak, jak zostało wprowadzone w serwisie Allegro. Przykładowe adresy, których dotyczy opisywana zmiana:

  • Aleja 1000 lecia 12/10,
  • Osiedle 1000-lecia 20/2,
  • Ul. Krakowska 12 (Domofon nie działa, proszę wejść kodem xxx xxx),
  • Ul. Słoneczna 124 – Centrum Handlowe X – stoisko ABC,
  • I wiele innych rozbudowanych adresów, jakie Klienci podają w formularzu dostawy.

3.6 Optymalizacja tworzenia zamówień Ceneo

W wersji 2022 proces tworzenia zamówień Ceneo został zoptymalizowany. Od teraz tworzenie zamówień pochodzących z portalu Ceneo będzie generowane na podstawie transakcji z ostatnich 10 dni.

3.7 Przełączenie oddziałów sklepu w panelu administracyjnym

Od wersji 2022 w  panelu administracyjnym Comarch e-Sklep na zakładce Mój profil/Moje sklepy, po kliknięciu w link sklepu z listy dostępnych oddziałów, panel administracyjny przełączy się na wybrany sklep.

3.8 Makra do opisów szablonów aukcji Allegro

Od wersji 2022 podczas dodawania nowego szablonu oferty Allegro w panelu administracyjnym na zakładce Allegro/Szablony Ofert pole z opisem oferty zostało połączone z polem  makr i wstawek. Dodano również informację, że makra i wstawki wykorzystywane są w opisie oferty.

3.9 Optymalizacja wersji mobilnej (Topaz)

W wersji 2022 został zoptymalizowany widok szablonu w wersji mobilnej.

3.10 Hurtownie – Stany magazynowe na szczegółach towarów

W wersji 2022 usprawniono wyświetlanie się stanów magazynowych dla towarów połączonych z hurtownią.

3.11 Allegro – kolumna „Typ zdarzenia”

Od wersji Comarch e-Sklep 2022 w panelu administracyjnym została dodana kolumna „Typ zdarzenia”, umożliwiająca wyfiltrowanie zdarzeń na ofercie. Nowa kolumna jest widoczna na zakładce Ustawienia/ Dziennik zdarzeń/ Oferty oraz na szczegółach oferty na zakładce Allegro/ Oferty, następnie należy przejść w szczegóły oferty na zakładkę Historia.

3.12 Szafir – zmiana nazwy koszyka

W wersji 2022 usprawniono proces zmiany nazwy koszyka w szablonie Szafir, dla sklepów w wersji Enterprise.

Comarch e-Sklep – wymagania

Comarch e-Sklep 2022 współpracuje z systemami ERP
w następujących wersjach:
Light. Standard, Enterprise B2B
Comarch ERP Optima 2022, 2021 2022, 2021
Comarch ERP Altum 2021.5. 2021.5
Comarch ERP XL 2022, 2021.x 2022, 2021.x
Comarch ERP XT aktualna wersja niedostępny
Comarch ERP Enterprise informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise niedostępny
Wersja 2022 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0.
Uwaga
Comarch e-Sklep Sync, będący częścią Comarch e-Sklep w wersji B2B, do działania wymaga certyfikatu SSL.
Wskazówka

Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2022 wymagana jest jedna z przeglądarek:

■ Google Chrome 97 lub wyższa

■ Mozilla Firefox 95 lub wyższa

■ Opera 80 lub wyższa

■ Najnowsza wersja Safari dla komputerów Mac

W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.

Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.

Wskazówka

Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:

■ Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome 93 lub wyższa,

■ Android 6 oraz kolejne wersje – Mozilla FireFox 93 lub wyższa,

■ iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari.

 

Czy ten artykuł był pomocny?