Lista kuponów rabatowych
Listę kuponów rabatowych znajdziesz się w panelu administracyjnym, aby do niej przejść wybierz Marketing > Kupony i kampanie > Kupony rabatowe.
Lista kuponów rabatowych zawiera informacje o wszystkich kuponach rabatowych. Znajdują się na niej m.in. kod rabatowy, data obowiązywania, wartość oraz typ kuponu.
Typy kuponów
Podczas tworzenia kuponu należy wybrać jego typ, który określa, jakiego elementu zamówienia dotyczy rabat:
- Rabat na towary – obniża wartość produktów w koszyku. W jego konfiguracji należy dodatkowo wybrać Typ rabatu:
- Wartościowy (np. 20 zł)
- Procentowy (np. 10%)
- Rabat na dostawę – obniża koszt dostawy. Może być również Wartościowy lub Procentowy. W jego ustawieniach można dodatkowo:
- Ograniczyć jego działanie do wybranego cennika dostaw lub konkretnych sposobów dostawy (np. tylko dla kuriera DPD).
- Zaznaczyć opcję Darmowa płatność, aby kupon obejmował również koszt płatności.
Dodawanie i edycja kuponu rabatowego
Nowy kupon rabatowy dodasz klikając przycisk Dodaj kupon. Następnie pojawi się okno, w którym automatycznie zostanie wygenerowany kod rabatowy. Możesz go zmienić. Ustal typ kuponu, obszar jego dostępności oraz pozostałe parametry.
Kupon rabatowy na darmową dostawę zawiera dodatkową opcję: Darmowa płatność. Dzięki temu parametrowi możesz ustalić, że kupon rabatowy będzie uwzględniał nie tylko rabat na koszt dostawy, ale również darmową płatność.
Administrator może przyznać kupon rabatowy:
- wszystkim kontrahentom (zarejestrowanym i niezarejestrowanym w sklepie). Ten rodzaj kuponu sprawdzi się jeśli kody rabatowe udostępnione zostały poza sklepem internetowym np. w ulotce, czy gazetce reklamowej,
- kontrahentom zalogowanym, którzy nie muszą być subskrybentami,
- nowym subskrybentom – typ Newsletter (osobom, które właśnie zapisały się do newslettera),
- wybranym subskrybentom (wybranym osobom, które są zapisane do newslettera),
- wybranym klientom.
Po zakończeniu edycji, należy dodać kupon rabatowy za pomocą przycisku Dodaj. Po dodaniu kuponu, może on być w pełni edytowany do momentu wysyłki lub pierwszego użycia w sklepie. Po wysyłce lub użyciu, na edycji, można zmienić tylko limit użyć, w podglądzie takiego kuponu pojawia się zakładka z informacjami o wykorzystaniu kuponu. Kody rabatowe można wysłać z poziomu panelu administracyjnego do wszystkich osób, które zapisały się do sklepowego Newslettera, lub też wybranych subskrybentów. Istnieje również możliwość zdefiniowania kuponu dla nowych subskrybentów. Zostanie on wysłany do klientów, którzy dopiero zapisują się do Newslettera. Kupony rabatowe można również wysyłać samodzielnie do swoich klientów, drukować w gazetkach reklamowych lub przekazywać w portalach społecznościowych. Celem jest dodanie kuponu rabatowego na darmową dostawę i darmową płatność, który będzie wysyłany do klientów po zapisaniu się do Newslettera. 1. Należy przejść do panelu administracyjnego e-sklepu Marketing > Kupony i kampanie > Kupony rabatowe. 4. Utworzony kupon pojawi się na liście Marketing > Kupony i kampanie > Kupony rabatowe. Po tak przeprowadzonej konfiguracji klient po zapisaniu się do Newslettera otrzyma e-mail z kodem rabatowym do wykorzystania w sklepie. Po wysyłce kuponów rabatowych ich realizacja przebiega w następująco: Operacje seryjne, to takie operacje, które można wykonać zbiorczo dla kilku kuponów rabatowych, po zaznaczeniu ich na liście opinii. Po zaznaczeniu kilku kuponów rabatowych występuje możliwość zbiorczej aktywacji lub blokady dodanych kuponów rabatowych, za pomocą przycisku Aktywuj/ Zablokuj. Listę kuponów można wyeksportować do pliku w formacie XML lub CSV. Więcej o eksporcie do pliku w Eksport do pliku. Listę kuponów można importować z pliku w formacie TXT. W pliku TXT kolejne kody rabatowe należy umieszczać w nowych wierszach. Po wybraniu pliku z kodami, należy zdefiniować zbiorcze właściwości importowanych kodów. Następnie zatwierdzamy plik przyciskiem Importuj. 20 / 369,96 = 0,05405 W konsoli w obiektach również widoczny jest ten procent w parametrze „Discount = 5.4” (procent zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku) 369,96 x 0,05405 = 19,99 (wartość kuponu rabatowego) 369,96 – 19,99 = 349,97 (wartość towarów z zamówienia po odjęciu kuponu rabatowego) W wersji 2019.2 została dodana opcja tworzenia i zarządzania kampaniami kuponów rabatowych z poziomu panelu administracyjnego w menu Marketing > Kupony i kampanie > Kampanie. W ramach akcji promocyjnych administrator będzie mógł dołączyć kupony rabatowe do wybranej kampanii oraz W przypadku znacznej ilości kuponów rabatowych seryjna modyfikacja uprości ich zarządzanie w Comarch e-Sklep. Więcej na temat kampanii znajdziesz w artykule o kampanii rabatowej.
Wysyłka kuponów rabatowych
2. Na zakładce Kupony rabatowe należy wybrać Dodaj kupon.
3. Kolejny krok to wypełnienie formularza dodawania kodu rabatowego:
Realizacja kuponu
kontrahent
administrator
1.
Otrzymuje maila z informacją o przyznaniu kuponu rabatowego.
W szczegółach kuponu rabatowego pojawia się informacja o wysłaniu kuponu. Informacja o kuponie znajduje się również na szczegółach karty kontrahenta (zakładka Kupony).
2.
Podaje kod rabatowy na zamówieniu
–
3.
Widzi informację o zrealizowaniu kuponu. Zamówienie zostaje przeliczone
Informacja o realizacji kuponu znajduje się w szczegółach zamówienia (zakładka Kupon rabatowy) oraz w szczegółach kuponu rabatowego (zakładka Wykorzystano).
Operacje seryjne
Eksport kuponów do pliku
Import kuponów z pliku
Ważne informacje o kuponach
Kampanie rabatowe