Wstęp
Z poniższego artykułu dowiesz się, co dokładnie się zmienia i jak przygotować się do Google consent mode v2 razem z Comarch
Od 6 marca 2024 roku wszyscy użytkownicy korzystający z narzędzi reklamowych Google są zobligowani do wdrożenia Consent Mode v2 zgodnie z wymogami Digital Markets Act (DMA). Dotyczy to między innymi usług takich jak Google Analytics (GA4) czy Google Tag Manager (GTM).
W jakich szablonach wprowadziliśmy zmiany?
Dostosowanie do Google Consent Mode v2 wprowadzono w najnowszych wersjach gotowych szablonów Comarch:
One Page Shop, Topaz i Szafir (wersja 2024.0.3).
Dla kogo jest Consent Mode v2?
Od marca 2024 roku Consent Mode będzie obowiązkowy dla wszystkich stron internetowych, które korzystają z usług Google (GA4, GTM czy GoogleAds -GAd) i są przeznaczone dla użytkowników z Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii.
Celem Consent Mode v2 jest lepsze dostosowanie do przepisów dotyczących prywatności, takich jak RODO i zapewnienie większej kontroli użytkownikom nad tym, jakie dane są zbierane a także wykorzystywane w celach reklamowych i analitycznych.
Jeśli Twój e-Sklep używa usług Google i chcesz nadal zbierać oraz wykorzystywać dane o swoich użytkownikach, musisz wprowadzić Consent Mode v2. W przeciwnym razie, możesz stracić możliwość mierzenia i optymalizowania swoich działań marketingowych.
Co się zmienia?
Consent Mode v2 to nowa wersja funkcji wprowadzonej przez Google. Umożliwia ona bardziej elastyczne zarządzanie danymi o użytkownikach na stronach internetowych w związku z polityką ochrony prywatności, szczególnie w kontekście ciasteczek reklamowych i śledzenia. Pozwala na konfigurowanie sposobu gromadzenia danych w zależności od preferencji użytkownika dotyczących prywatności i zgody na śledzenie.
W standardowych szablonach Comarch (Szafir, Topaz lub One Page Shop) w komunikacie Polityka prywatności w reklamowych plikach cookies dodano dwa dodatkowe parametry (ad_user_data, ad_personalization). Mechanizm, po akceptacji tej zgody przez Klientów Comarch e-Sklepu, wysyła dane do usług Google o użytkownikach pozwalając personalizować reklamy.
W wersji 2024.0.4 szablonów Topaz, Szafir i One Page Shop dodano widget umożliwiający ponowne wyświetlenie okna wyboru zgód z komunikatem Polityka prywatności.
Jeżeli posiadasz indywidualny lub zmodyfikowany szablon Comarch zmiany musisz prowadzić we własnym zakresie.
Jakie statusy są przekazywane w kodzie śledzącym?
W najnowszych wersjach szablonów Szafir, Topaz i One Page Shop udzielone zgody na pliki cookies przesyłają do narzędzi marketingowych Google następujące parametry:
- analytics_storage – analityczne pliki cookies,
- ad_storage – reklamowe pliki cookies umożliwiają pomiar skuteczności reklam,
- ad_user_data (nowość) – reklamowe pliki cookies, definiują status zgody na wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami,
- ad_personalization (nowość) – reklamowe pliki cookies, określają status zgody używanej do personalizacji reklam np. remarketing.
Jak wdrożyć Consent Mode v2 w Comarch e-Sklep?
Przygotowaliśmy zaktualizowaną odsłonę komunikatu Polityki prywatności spełniającą wymogi DMA.
Aby wdrożyć zmiany w swoim e-Sklepie wystarczy zaktualizować szablon do najnowszej wersji lub pobrać jeden z gotowych szablonów Comarch: Szafir, Topaz lub One Page Shop.