Wstęp
W Comarch e-Sklep istnieje możliwość wprowadzenia przez Klientów daty i godziny dostawy zakupionego towaru podczas składania zamówienia. W tym artykule dowiesz się w jaki sposób umożliwić Klientom edycję terminu dostawy przesyłki, a także w których obszarach e-Sklepu informacja o planowanym terminie dostawy jest widoczna.
Konfiguracja
Funkcjonalność jest dostępna po włączeniu parametru Pozwalaj na edycję terminu dostawy w panelu administracyjnym na zakładce Wygląd sklepu > Ustawienia > Ustawienia szablonu > Ogólne w obszarze Dostawy i punkty odbioru. Parametr jest dostępny we wszystkich standardowych szablonach Comarch. Obsługa sklepu może wybrać, czy edycja terminu ma dotyczyć daty dostawy, czy daty i godziny dostawy o której Klient chciałby otrzymać przesyłkę.
Domyślnie parametry są skonfigurowane w następujący sposób:
- Pozwalaj na edycję terminu dostawy – Tak,
- Pozwalaj na edycję – daty dostawy.
Sposób działania
Podczas składania zamówienia Klient w koszyku może wybrać planowany termin dostawy. Jeżeli klient nie wskaże inaczej wówczas w polu Planowany termin dostawy zostanie wskazana data obliczona w oparciu o ilość dni podaną podczas konfiguracji sposobu dostawy.
Klient składa zamówienie w dniu 21.08. W koszyku wybiera sposób dostawy Przesyłka kurierska oraz wskazuje planowany termin dostawy na 28.08. W polu Planowany termin dostawy oraz w dalszych krokach zamówienia będzie zatem widniała data 28.08.
Obsługa sklepu może sprawdzić planowany termin dostawy określony przez Klienta, w panelu administracyjnym na szczegółach zamówienia, w sekcji Szczegóły przesyłki.