Planowany termin dostawy

Wstęp

Od wersji 2019.5 dodana została możliwość wprowadzenia przez Klientów daty i godziny dostawy zakupionego towaru podczas składania zamówienia w Comarch e-Sklep. W tym artykule dowiesz się w jaki sposób umożliwić Klientom edycję terminu dostawy przesyłki, a także w których obszarach e-Sklepu informacja o planowanym terminie dostawy jest widoczna.

Konfiguracja

Funkcjonalność jest dostępna po włączeniu parametru Pozwalaj na edycję terminu dostawy w panelu administracyjnym na zakładce Wygląd sklepu/Ustawienia/ Ustawienia szablonu w obszarze Edycja terminu dostawy. Parametr jest dostępny we wszystkich standardowych szablonach Comarch. Obsługa sklepu może wybrać, czy edycja terminu ma dotyczyć daty dostawy, czy daty i godziny dostawy o której Klient chciałby otrzymać przesyłkę.
Domyślnie parametry są skonfigurowane w następujący sposób:

  • Pozwalaj na edycję terminu dostawy – Tak,
  • Pozwalaj na edycję – daty dostawy.

 

Wskazówka
Od wersji 2020 Comarch e-Sklep w szablonie Topaz dodano możliwość wprowadzenia przez Klientów podczas składania zamówienia daty dostawy zakupionego towaru. Obsługa w tym zakresie ma możliwość skonfigurowania parametru Pozwalaj na edycję terminu dostawy (Tak lub Nie. Domyślnie jest zaznaczona opcja Tak).
Wskazówka
Pamiętaj, wprowadzone zmiany w zakresie ustawień szablonu będą widoczne w e-Sklepie po Zapisaniu i Opublikowaniu wprowadzonych zmian.

Sposób działania

Podczas składania zamówienia Klient w koszyku może wybrać planowany termin dostawy. Jeżeli klient nie wskaże inaczej wówczas w polu Planowany termin dostawy zostanie wskazana data obliczona w oparciu o ilość dni podaną podczas konfiguracji sposobu dostawy.

Przyklad
Klient składa zamówienie w dniu 10.07. W koszyku wybiera sposób dostawy Przesyłka pocztowa (dostawa do 3 dni) i nie wskazuje planowanego terminu dostawy. W polu Planowany termin dostawy oraz w dalszych krokach zamówienia będzie zatem widniała data 13.07.

Klient składa zamówienie w dniu 10.07. W koszyku wybiera sposób dostawy Przesyłka kurierska  oraz wskazuje planowany termin dostawy na 20.07. W polu Planowany termin dostawy oraz w dalszych krokach zamówienia będzie zatem widniała data 20.07.

 

Wskazówka
W wersji 2019.6 sklepu został dodany planowany termin dostawy na podsumowaniu zamówienia. Dodatkowo w standardowych szablonach Comarch: Bursztyn, Opal, Agat oraz Szafir w profilu klienta na szczegółach złożonego zamówienia została dodana informacja o planowanym terminie dostawy wskazanym przez kontrahenta.
Wskazówka
W wersji 2020.3 w szablonie Szafir przy składaniu zamówienia dodano możliwość ustalenia godziny planowanego terminu dostawy. Wybrana godzina dostawy przez kontrahenta będzie widoczna na stronie z podziękowaniem za złożenie zamówienia oraz na szczegółach zamówienia w Strefie Klienta.

Obsługa sklepu może sprawdzić planowany termin dostawy określony przez Klienta, w panelu administracyjnym na szczegółach zamówienia, pod informacją o wybranym sposobie dostawy oraz na zakładce Dostawa i płatność.

Czy ten artykuł był pomocny?