Porzucone koszyki
W przypadku gdy kontrahent doda towary do koszyka, ale nie dokończy transakcji (zamówienie nie zostanie złożone) taki koszyk trafia do sekcji Porzucone koszyki. Administrator sklepu może na bieżąco śledzić zawartość koszyków swoich klientów. W przypadku, gdy klient poda swojego maila w sklepie, ten pojawia się na porzuconym koszyku i pozwala na kontakt.
Porzucone koszyki znajdują się w panelu administracyjnym, w sekcji Sprzedaż/ Porzucone koszyki.
Koszyki prezentowane są domyślnie w formie listy.W każdym wierszu prezentuje numer koszyka, liczbę towarów, ich wartość, oraz datę utworzenia koszyka. W przypadku klientów zalogowanych, lub gdy klient podał swój adres e-mail na zamówieniu, adres ten pojawi się również na kafelku. Po kliknięciu w wybrany koszyk, wyświetlają się jego dalsze szczegóły.
Wyświetlona po tym lista zawiera informacje o wszystkich porzuconych koszykach. Znajdują się na niej m.in. adres e-mail, nazwa towaru, typ kontrahenta, ilość sztuk.
Po kliknięciu w wybrany koszyk, wyświetlają się jego dalsze szczegóły.
Przechowalnia
Zalogowani klienci mają możliwość dodania towarów do przechowalni, która znajduje się w profilu klienta, w celu późniejszego zakupu danego towaru. Administrator sklepu ma możliwość podglądu towarów znajdujących się w przechowalniach klientów. W ten sposób może nawiązać kontakt z zainteresowanym klientem i zachęcić go do finalizacji zakupu.
Podgląd towarów w przechowalniach klientów dostępny jest z poziomu menu Sprzedaż/Porzucone koszyki zakładka Przechowalnia.
Obszar przedstawia listę, na której podany jest numer przechowywanego koszyka, liczba towarów, adres e-mail, oraz data. Po kliknięciu w wybraną przechowalnię, wyświetlają się jej dalsze szczegóły.
Powiadomienia
W Comarch e-Sklep dostępna jest funkcja wysyłania powiadomień o porzuconych koszykach. Jest to narzędzie zachęcające Klientów do dokończenia zamówienia i działa, jeżeli skonfigurowano wysyłkę wiadomości e-mail z przypomnieniem o porzuconym koszyku w panelu administracyjnym na zakładce Ustawienia/Ustawienia sklepu/Zamówienia – parametr Przypomnienie o dokończeniu zamówienia (porzucone koszyki).
Na szczegółach tego parametru, można ustawić po jakim czasie oraz do kogo mają zostać wysyłane przypomnienia o dokończeniu zakupów. Istnieje także możliwość zablokowania wysyłania takich wiadomości dla Klientów, poprzez wyłączenie parametru.
Treści wiadomości (pierwsze i drugie przypomnienie) wysyłanych do klientów w przypadku porzuconego koszyka znajdują się w panelu administracyjnym na zakładce Ustawienia/Treści formalne/Wysyłka e-mail i SMS w sekcji Zamówienia. Została tam dodana nowa grupa wiadomości Przypomnienie o dokończeniu zamówienia.
W związku z nową funkcją powiadomień o porzuconych koszykach w panelu administracyjnym na zakładce Sprzedaż/Porzucone koszyki znajduje się lista porzuconych koszyków, dzięki której Sprzedawcy mogą analizować liczbę porzucanych koszyków oraz mają wgląd do ich zawartości.