Jak przebiega proces składania zamówienia w e-Sklepie?

Składanie zamówień

Składanie zamówienia rozpoczyna się od wybrania przedmiotu, który ma być kupiony. Takiego wyboru można dokonać wyszukując po kategoriach lub też za pomocą wyszukiwarki. Następnym krokiem jest dodatnie wybranego przedmiotu do koszyka, klikając przycisk DODAJ DO KOSZYKA.
Należy pamiętać aby przed dodaniem przedmiotu do koszyka wybrać jego atrybuty – jeśli je posiada.

 

Pojawi się wtedy komunikat, mówiący że produkt został dodany do koszyka, można z tego miejsca przejść do koszyka i złożyć zamówienie za pomocą przycisku PRZEJDŹ DO KOSZYKA, lub przeglądać i wybierać inne przedmioty klikając przycisk Zostań na stronie.

Zamówienie widoczne będzie, w koszyku w prawym górnym rogu.

Po przejściu do koszyka można dokończyć realizację zamówienia.

W tym oknie można zmienić ilość sztuk wybranego przedmiotu, można usunąć dowolny przedmiot z koszyka, można podać posiadany kod rabatowy, można ustawić preferowaną datę planowanego terminu dostawy. Należy wybrać kraj do którego ma być dostarczona przesyłka oraz wybrać sposób dostawy i płatności. Po uzupełnieniu tego okna należy przejść do następnego okna przyciskiem DALEJ.

Jeśli klient jest zalogowany w Sklepie, w tym kroku pojawi się już zakładka podsumowanie, ponieważ dane są automatycznie uzupełnione danymi podanymi podczas logowania. Klikając na zakładkę Twoje dane, można je edytować.

Jeśli klient nie jest zalogowany pojawi się okno, w którym można się zalogować, bądź podać dane, żeby złożyć zamówienia jako klient niezarejestrowany.

Po zakończeniu uzupełniania danych, należy kliknąć w pole Zamawiam i płacę.

Gotowe zamówienie trafia do sklepu gdzie oczekuje na akceptację.

W momencie złożenia zamówienia, do klienta zostanie wysłana wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia.

Niestandardowy proces zamówienia

Istnieją sytuacje w których schemat zamówienia nie przebiega w ten sam sposób, do takich sytuacji należą wprowadzone przez administratora sklepu:

  1. Zapytania o cenę,
  2. Koszty negocjowalne,
  3. Potwierdzenia zamówienia.

 Zapytania o cenę

Przy wprowadzeniu przez administratora, zapytania o cenę produktu schemat zamawiania w e-Sklepie wygląda w następujący sposób.

Po wybraniu przedmiotu, należy wysłać zapytanie o cenę, w którym konieczne jest podanie adresu e-mail i ilości oraz opcjonalnie można uzupełnić pole z numerem telefonu, a także z wiadomością do sprzedającego.

Po wysłaniu zapytania, klient otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą wysłanie zapytania.

Następnym krokiem jest ustalenie w panelu ceny produktu  i wysłanie odpowiedzi do kupującego.

Wtedy też wiadomość e-mail zostanie wysłana do klienta, w której zostanie mu przedstawiona cena, oraz link do koszyka gdzie może kontynuować swoje zamówienie, w sposób opisany w podrozdziale 1 Składanie zamówień.

Koszty negocjowalne

Szczegółowe informacje na temat negocjowalnych kosztów wysyłki znajdują się TUTAJ.

Przy wprowadzeniu przez administratora negocjowalnych kosztów dostawy schemat zamawiania w e-Sklepie wygląda w następujący sposób.

Następnie należy postępować w sposób zgodny, ze schematem opisanym w punkcie 1 Składanie zamówień.

Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia oraz informującą o późniejszym ustaleniu kosztów dostawy – w kolejnym e-mailu.

Kolejnym krokiem jest ustalenie kosztów dostawy przez administratora w panelu i wysłanie wiadomości do kupującego, w celu potwierdzenia ustalonego kosztu.

Czy ten artykuł był pomocny?