Waluta kontrahenta

W Comarch e-Sklep możesz ustawić walutę kontrahenta, która ułatwi sprzedaż kontrahentom z za granicy lub ze specjalnymi warunkami. Po zalogowaniu do sklepu klient z przypisaną walutą będzie widział ją od razu, dzięki czemu nie będzie musiał zmieniać jej samodzielnie.

Wskazówka
Klient po zalogowaniu się na konto widzi od razu towary w walucie przypisanej do niego. Ma jednak możliwość zmiany waluty na inną, która została udostępniona do sklepu.

W tej instrukcji dowiesz się jak działa i jak przypisać walutę kontrahenta.

Walutę kontrahenta na chwilę obecną do panelu administracyjnego wysyła tylko Comarch ERP XL.
Posiadając pozostałe systemy ERP należy ustalić walutę w panelu administracyjnym sklepu.

Wymagania

  • Comarch e-Sklep w wersji  Enterprise lub B2B,
  • Wiele walut w e-Sklepie.
Wskazówka
Jeżeli posiadasz Comarch ERP XL koniecznie zapoznaj się z punktem trzecim.

1. Wybieranie waluty kontrahenta w Panelu Administracyjnym

Kontrahentom można przypisać jedną z walut udostępnionych w e-Sklepie z systemu ERP.
Jeżeli nie wybierzemy waluty kontrahent będzie miał status „brak” oznaczający to, że na pierwszym miejscu będzie widział domyślną walutę sklepu.

Walutę kontrahenta można wybrać w Panelu Administracyjnym Comarch e-Sklep tworząc nowego lub edytować istniejących kontrahentów. Aby to zrobić wykonaj:

Krok 1. przejdź do zakładki Kontrahenci / Kontrahenci i naciśnij dodaj. Jeżeli chcesz utworzyć nowego kontrahenta. lub przejdź na kartę istniejącego kontrahenta, następnie edytuj

 

lub przejdź na kartę istniejącego kontrahenta, następnie edytuj w prawym górnym rogu jeśli chcesz zmodyfikować istniejącego.

Krok 2. Na dole formularza znajduje się sekcja Waluta, w której możesz wybrać jedną z udostępnionych już w e-Sklepie walut. Po zapisaniu edycji kontrahenta klient będzie już widział wybraną walutę od razu w sklepie.

 

2. Wyświetlanie waluty kontrahenta w Panelu Administracyjnym

Walutę kontrahenta można zobaczyć na liście kontrahentów w kolumnie waluty lub na szczegółach kontrahenta.

Lista:

szczegóły kontrahenta:

Wskazówka
Edytując kartę kontrahenta w systemie Comarch ERP Optima oraz Altum, należy ponownie ustawić walutę  kontrahenta w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep.

3. Waluta kontrahenta współpraca z Comarch ERP XL

Jeżeli posiadasz  kontrahenta w Comarch ERP XL zawsze ma on ustawioną walutę na swojej karcie. Ta waluta na synchronizacji jest zapisywana w panelu administracyjnym. Jeżeli zmienisz w walutę na karcie kontrahenta w panelu sklepu, po synchronizacji wróci waluta ustawiona w ERP.
Poniżej na zdjęciach prezentowane jest miejsce gdzie w Comarch ERP XL jest ustawiona waluta.

Jeżeli Tworzysz kontrahenta w e-Sklepie. Przypisana waluta zapisze się również na nowej karcie kontrahenta w Comarch ERP XL na zakładce Rozliczenia w sekcji rozliczenie dewizowe.

Czy ten artykuł był pomocny?