Jak przenieść bazy danych kontrahentów i towarów do Comarch e-Sklepu?

Wstęp

Dla nowych użytkowników posiadających już bazę danych kontrahentów oraz towarów została stworzona pomocnicza funkcja, która pozwala na szybsze utworzenie rekordów w e-Sklepie. Artykuł ten powstał z myślą o nowych klientach przenoszących się z innych zewnętrznych programów np. Shopper na system firmy Comarch. Aktualnie e-Sklep nie jest samodzielnym programem i do swojego działania wymaga integracji z systemem Comarch ERP. Aby zamieścić kontrahentów lub towary w e-Sklepie należy wcześniej wczytać dane do systemu ERP poprzez import dokumentu MS Excel.

Poniższy opis w kilku krokach przedstawi drogę od poprawnego sformatowania arkusza, poprzez importu dokumentu do systemu Comarch ERP Optima, aż do pojawienia się wczytanych kontrahentów i towarów w e- sklepie.

Jak utworzyć plik MS Excel (dla systemu ERP Optima)?

W tym celu powinieneś utworzyć wyżej wspomniany dokument. Arkusz powinien posiadać format MS Excel 97-2003 i przynajmniej trzy obowiązkowe kolumny: Kod, Nazwa, NIP – dla kontrahentów oraz Kod, Nazwa, JM – dla towarów. Nazwa pliku może być dowolna. Jeśli w pliku jest więcej wypełnionych arkuszy program wybierze pierwszy z kolumną NIP – dla kontrahentów i J.M lub JM – dla towarów.

Wskazówka
Ten plik MS Excel wgra się poprawnie tylko dla Comarch ERP Optima.

Przykładowy plik do importu.

Więcej informacji na temat tworzenia arkusza do importu oraz przykładowy plik znajdziesz również tutaj: OPT009 – Import danych.

Jak zaimportować dokument MS Excel do Comarch ERP Optima?

Stworzony plik możesz zaimportować do systemu na dwa sposoby.

  1. Przejdź do menu Comarch ERP Optima:
    1. Import kontrahentów – przejdź do Ogólne (1) > Kontrahenci(2), następnie przy pomocy ikony dyskietki(3) (w lewym dolnym rogu) wybierz plik i zaimportuj go przyciskiem czerwonej błyskawicy(4).
    2. Import towarów – wejdź w Ogólne(1) > Cennik(2), wybierz plik(3) i załącz(4) go w taki sam sposób jak kontrahentów.

  2. Druga droga prowadzi przez menu : Narzędzia > Importy > Słowników z pliku > Kontrahenci > Cennik ( w zależności od wyboru importu kontrahentów lub towarów). Wybierz plik i rozpocznij import przyciskiem czerwonej błyskawicy.

 

Wskazówka
W tym momencie powinieneś mieć już dodanych kontrahentów i towary do systemu Comarch ERP Optima. W przypadku braku danych po imporcie, spróbuj prześledzić pierwsze dwa kroki jeszcze raz.

 

Jak zintegrować system ERP i e-Sklepu?

Zanim będziesz mógł dokonać synchronizacji z systemu ERP z e-Sklep musisz jeszcze je zintegrować, czyli połączyć Twój konkretny e-Sklep z konkretną  bazą ERP. Dane do synchronizacji znajdziesz w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep pod ikoną(1) w prawym górnym rogu strony  wybierz Sklepy(2). Z listy sklepów wybierz sklep, który chcesz połączyć.

Na zakładce Ogólne znajduje sie sekcja Dane do synchronizacji 

Szczegółową procedurę znajdziesz tutaj: Pierwsza integracja z Comarch ERP Optima.

 

Jak zsynchronizować Comarch ERP Optima z Comarch e-Sklep?

W Comarch ERP Optima przejdź do zakładki Handel(1) > e-Handel(2) (Wymiana danych) i zaznacz opcje: „Wyślij kontrahentów do e-Sklepu” oraz „Wyślij tylko zasoby”, następnie uruchom synchronizację(3).

Wskazówka
Wysłanych kontrahentów znajdziesz w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w zakładce Klienci > Twoi klienci natomiast towary w zakładce Sprzedaż > Towary .

Czy ten artykuł był pomocny?