Wstęp
Dla nowych użytkowników posiadających już bazę danych kontrahentów oraz towarów została stworzona pomocnicza funkcja, która pozwala na szybsze utworzenie rekordów w e-Sklepie. Artykuł ten powstał z myślą o nowych klientach przenoszących się z innych zewnętrznych programów np. Shopper na system firmy Comarch. Aktualnie e-Sklep nie jest samodzielnym programem i do swojego działania wymaga integracji z systemem Comarch ERP. Aby zamieścić kontrahentów lub towary w e-Sklepie należy wcześniej wczytać dane do systemu ERP poprzez import dokumentu MS Excel.
Poniższy opis w kilku krokach przedstawi drogę od poprawnego sformatowania arkusza, poprzez importu dokumentu do systemu Comarch ERP Optima, aż do pojawienia się wczytanych kontrahentów i towarów w e- sklepie.
Jak utworzyć plik MS Excel (dla systemu ERP Optima)?
W tym celu powinieneś utworzyć wyżej wspomniany dokument. Arkusz powinien posiadać format MS Excel 97-2003 i przynajmniej trzy obowiązkowe kolumny: Kod, Nazwa, NIP – dla kontrahentów oraz Kod, Nazwa, JM – dla towarów. Nazwa pliku może być dowolna. Jeśli w pliku jest więcej wypełnionych arkuszy program wybierze pierwszy z kolumną NIP – dla kontrahentów i J.M lub JM – dla towarów.
Przykładowy plik do importu.
Więcej informacji na temat tworzenia arkusza do importu oraz przykładowy plik znajdziesz również tutaj: OPT009 – Import danych.
Jak zaimportować dokument MS Excel do Comarch ERP Optima?
Stworzony plik możesz zaimportować do systemu na dwa sposoby.
- Przejdź do menu Comarch ERP Optima:
- Import kontrahentów – przejdź do Ogólne (1) > Kontrahenci(2), następnie przy pomocy ikony dyskietki(3) (w lewym dolnym rogu) wybierz plik i zaimportuj go przyciskiem czerwonej błyskawicy(4).
- Import towarów – wejdź w Ogólne(1) > Cennik(2), wybierz plik(3) i załącz(4) go w taki sam sposób jak kontrahentów.
- Import kontrahentów – przejdź do Ogólne (1) > Kontrahenci(2), następnie przy pomocy ikony dyskietki(3) (w lewym dolnym rogu) wybierz plik i zaimportuj go przyciskiem czerwonej błyskawicy(4).
- Druga droga prowadzi przez menu : Narzędzia > Importy > Słowników z pliku > Kontrahenci > Cennik ( w zależności od wyboru importu kontrahentów lub towarów). Wybierz plik i rozpocznij import przyciskiem czerwonej błyskawicy.
Zanim będziesz mógł dokonać synchronizacji z systemu ERP z e-Sklep musisz jeszcze je zintegrować, czyli połączyć Twój konkretny e-Sklep z konkretną bazą ERP. Dane do synchronizacji znajdziesz w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep pod ikoną(1) Na zakładce Ogólne znajduje sie sekcja Dane do synchronizacji Szczegółową procedurę znajdziesz tutaj: Pierwsza integracja z Comarch ERP Optima. W Comarch ERP Optima przejdź do zakładki Handel(1) > e-Handel(2) (Wymiana danych) i zaznacz opcje: „Wyślij kontrahentów do e-Sklepu” oraz „Wyślij tylko zasoby”, następnie uruchom synchronizację(3).Jak zintegrować system ERP i e-Sklepu?
w prawym górnym rogu strony wybierz Sklepy(2). Z listy sklepów wybierz sklep, który chcesz połączyć.
Jak zsynchronizować Comarch ERP Optima z Comarch e-Sklep?
Czy ten artykuł był pomocny?