Przeniesienie bazy danych kontrahentów i towarów do Comarch e-Sklepu

Wstęp

Dla nowych użytkowników posiadających już bazę danych kontrahentów oraz towarów została stworzona pomocnicza funkcja, która pozwala na szybsze utworzenie rekordów w e-Sklepie. Artykuł ten powstał z myślą o nowych klientach przenoszących się z innych zewnętrznych programów np. Shopper na system firmy Comarch. Aktualnie e-Sklep nie jest samodzielnym programem i do swojego działania wymaga integracji z systemem Comarch ERP. Aby zamieścić kontrahentów lub towarów w e-Sklepie należy wcześniej wczytać dane do systemu ERP poprzez import dokumentu MS Excel.

Poniższy opis w kilku krokach przedstawi drogę od poprawnego sformatowania arkusza, poprzez importu dokumentu do systemu Comarch ERP Optima, aż do pojawienia się wczytanych kontrahentów i towarów w e- sklepie.

Tworzenie pliku MS Excel (dla systemu Comarch ERP Optima)

W tym celu powinieneś utworzyć wyżej wspomniany dokument. Arkusz powinien posiadać format MS Excel 97-2003 i przynajmniej trzy obowiązkowe kolumny: Kod, Nazwa, NIP – dla kontrahentów oraz Kod, Nazwa, JM – dla towarów. Nazwa pliku może być dowolna. Jeśli w pliku jest więcej wypełnionych arkuszy program wybierze pierwszy z kolumną NIP – dla kontrahentów i J.M lub JM – dla towarów.

Uwaga
Ten plik MS Excel wgra się poprawnie tylko dla Comarch ERP Optima.

Przykładowy plik do importu.

Więcej informacji na temat tworzenia arkusza do importu oraz przykładowy plik znajdziesz również tutaj: OPT009 – Import danych.

Import dokumentu MS Excel do Comarch ERP Optima

Stworzony plik możesz zaimportować do systemu na dwa sposoby.

  1. W należy przejść do menu Comarch ERP Optima
    1. Import kontrahentów – wejdź do Ogólne/ Kontrahenci, następnie przy pomocy ikony (w lewym dolnym rogu) wybierz plik i załącz  go przyciskiem czerwonej błyskawicy.
    2. Import towarów – wejdź w Ogólne/ Cennik, wybierz plik i załącz go w taki sam sposób jak kontrahentów.

  2. Druga droga prowadzi przez menu : Narzędzia/ Importy/ Słowników z pliku/ Kontrahenci/ Cennik ( w zależności od wyboru importu kontrahentów lub towarów). Wybieramy plik i rozpoczynamy import przyciskiem czerwonej błyskawicy.

 

Wskazówka
W tym momencie powinieneś mieć już dodanych kontrahentów i towary do systemu Comarch ERP Optima. W przypadku braku danych po imporcie, spróbuj prześledzić pierwsze dwa kroki jeszcze raz.

 

Integracja systemu ERP i e-Sklep

Zanim będziesz mógł dokonać synchronizacji z systemu ERP z e-Sklep musisz jeszcze zintegrować je oba, czyli połączyć Twój konkretny e-Sklep z konkretną  bazą ERP. Dane do synchronizacji znajdziesz w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep ( w menu Mój profil/ Sklepy → wybierz sklep → Dane do synchronizacji).

Szczegółową procedurę znajdziesz tutaj: Pierwsza integracja z Comarch ERP Optima.

 

Synchronizacja Comarch ERP Optima z Comarch e-Sklep

W Comarch ERP Optima przejdź do obszaru Narzędzia/ e-Handel (Wymiana danych) i zaznacz opcje: „Wyślij kontrahentów do e-Sklepu” oraz „Wyślij tylko zasoby”, następnie uruchom synchronizację, klikając w ikonę czerwonego pioruna.

Wskazówka
Wysłanych kontrahentów znajdziesz w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w zakładce Klienci/ Twoi klienci natomiast towary w zakładce Towary/ Lista towarów.

Czy ten artykuł był pomocny?