Wstęp
Dla nowych użytkowników posiadających już bazę danych kontrahentów oraz towarów została stworzona pomocnicza funkcja, która pozwala na szybsze utworzenie rekordów w e-Sklepie. Artykuł ten powstał z myślą o nowych klientach przenoszących się z innych zewnętrznych programów np. Shopper na system firmy Comarch. Aktualnie e-Sklep nie jest samodzielnym programem i do swojego działania wymaga integracji z systemem Comarch ERP. Aby zamieścić kontrahentów lub towarów w e-Sklepie należy wcześniej wczytać dane do systemu ERP poprzez import dokumentu MS Excel.
Poniższy opis w kilku krokach przedstawi drogę od poprawnego sformatowania arkusza, poprzez importu dokumentu do systemu Comarch ERP Optima, aż do pojawienia się wczytanych kontrahentów i towarów w e- sklepie.
Tworzenie pliku MS Excel (dla systemu Comarch ERP Optima)
W tym celu powinieneś utworzyć wyżej wspomniany dokument. Arkusz powinien posiadać format MS Excel 97-2003 i przynajmniej trzy obowiązkowe kolumny: Kod, Nazwa, NIP – dla kontrahentów oraz Kod, Nazwa, JM – dla towarów. Nazwa pliku może być dowolna. Jeśli w pliku jest więcej wypełnionych arkuszy program wybierze pierwszy z kolumną NIP – dla kontrahentów i J.M lub JM – dla towarów.
Przykładowy plik do importu.
Więcej informacji na temat tworzenia arkusza do importu oraz przykładowy plik znajdziesz również tutaj: OPT009 – Import danych.
Import dokumentu MS Excel do Comarch ERP Optima
Stworzony plik możesz zaimportować do systemu na dwa sposoby.
- W należy przejść do menu Comarch ERP Optima
- Import kontrahentów – wejdź do Ogólne/ Kontrahenci, następnie przy pomocy ikony (w lewym dolnym rogu) wybierz plik i załącz go przyciskiem czerwonej błyskawicy.
- Import towarów – wejdź w Ogólne/ Cennik, wybierz plik i załącz go w taki sam sposób jak kontrahentów.
- Import kontrahentów – wejdź do Ogólne/ Kontrahenci, następnie przy pomocy ikony (w lewym dolnym rogu) wybierz plik i załącz go przyciskiem czerwonej błyskawicy.
- Druga droga prowadzi przez menu : Narzędzia/ Importy/ Słowników z pliku/ Kontrahenci/ Cennik ( w zależności od wyboru importu kontrahentów lub towarów). Wybieramy plik i rozpoczynamy import przyciskiem czerwonej błyskawicy.
Zanim będziesz mógł dokonać synchronizacji z systemu ERP z e-Sklep musisz jeszcze zintegrować je oba, czyli połączyć Twój konkretny e-Sklep z konkretną bazą ERP. Dane do synchronizacji znajdziesz w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep ( w menu Mój profil/ Moje sklepy → wybierz sklep → Ogólne), a następnie rozwiń sekcję „Dane do wygenerowania klucza wymiany„: Szczegółową procedurę znajdziesz tutaj: Pierwsza integracja z Comarch ERP Optima. W Comarch ERP Optima przejdź do obszaru Narzędzia/ e-Handel (Wymiana danych) i zaznacz opcje: „Wyślij kontrahentów do e-Sklepu” oraz „Wyślij tylko zasoby”, następnie uruchom synchronizację, klikając w ikonę czerwonego pioruna.Integracja systemu ERP i e-Sklep
Synchronizacja Comarch ERP Optima z Comarch e-Sklep
Czy ten artykuł był pomocny?