Jak zgłosić oferty do wzięcia udziału w programie AlleObniżka?

Na czym polega integracja z programem AlleObniżka Allegro?

Allegro w swoim serwisie prowadzi wiele różnorodnych akcji promocyjnych, mających na celu zwiększenie atrakcyjności wystawianych ofert oraz zwiększenia sprzedaży. Jednym z takich programów jest AlleObniżka – program uruchamiany w ramach okazjonalnych kampanii, umożliwiający sprzedawcom oferowanie wybranych towarów w korzystnych, obniżonych cenach. Do Comarch e-Sklep dodano nowe narzędzie, umożliwiające zgłaszanie ofert Allegro do wzięcia udziału w programie AlleObniżka, prowadzonym bezpośrednio w serwisie Allegro.

Narzędzie do zarządzania ofertami w programie dostępne jest w nowym obszarze e-Sklep – Kampanie i programy. W tym miejscu Sprzedawca może zgłosić swoje oferty do wzięcia udziału w wybranej kampanii, ustalić dla nich odpowiednią cenę oraz wycofania jej udziału w kampanii, do której została zgłoszona.

Wskazówka
Aby oferty mogły wziąć udział w programie AlleObniżki, konieczne jest spełnienie warunków programu oraz regulaminu Allegro, dostępnego w serwisie.

Jak działa program AlleObniżka?

  1. Allegro dla każdej edycji programu AlleObniżki przygotowuje Listę Towarów, mogących wziąć udział w akcji promocyjnej. W panelu administracyjnym w zakładce Allegro > Kampanie i programy, po wybraniu z listy dowolnej kampanii wyświetlimy wszystkie Twoje oferty kwalifikujące się do wzięcia udziału w kampanii.
  2. Dla każdej oferty, którą chcesz zgłosić do kampanii, uzupełnij cenę proponowaną, czyli wartość do jakiej decydujesz się obniżyć cenę oferty. Na jej podstawie Allegro ustala do jakiego poziomu dodatkowo, na swój koszt, obniży cenę oferty dla kupującego.
  3. Klient kupuje zgłoszone w kampanii towary w obniżonej przez Allegro cenie
  4. Allegro na Twoje konto zwraca wyrównanie do Twojej ceny proponowanej
Wskazówka
Aktualnie e-Sklep obsługuje wyłącznie kampanie z programu AlleObniżki.

Jak zgłosić oferty do udziału w programie AlleObniżka?

Aby zgłosić oferty do udziału w wybranej kampanii przejdź do Allegro > Kampanie i programy do zakładki Zgłaszanie ofert do kampanii, w której:

  1. Z rozwijanej u góry listy wybierz kampanię lub program Allegro, w którym chcesz, aby Twoje oferty brały udział.
  2. Lista ofert zostanie zaktualizowana i wyświetli wszystkie Twoje oferty, zawierające produkty wytypowane przez Allegro w Liście Towarów (czyli takie, które kwalifikują się do wzięcia udziału w wybranej kampanii).

    Wskazówka
    Weryfikacja spełniania warunków programu przez Twoje konto Allegro oraz zgłaszane oferty obywa się bezpośrednio w serwisie Allegro. Oferta nie spełniająca warunków kampanii zostanie odpowiednio oznaczona na liście ofert i nie zostanie zgłoszona do wzięcia udziału w promocji. W formularzu przy ofercie zobaczysz informację dlaczego Twoja oferta nie spełnia warunków kampanii – popraw ją i spróbuj ponownie zgłosić ofertę!
  3. Wybierz z listy oferty, które chcesz zgłosić do kampanii i kliknij w przycisk „Dalej”.
  4. W następnym kroku uzupełnij formularz ustalając cenę proponowaną. Klikając w przycisk „Zgłoś oferty” zgłaszasz do udziału w wybranej kampanii wszystkie oferty z wyświetlanej listy, dlatego upewnij się, że formularz został odpowiednio uzupełniony. Skorzystaj z opcji „Usuń” przy ofercie, aby nie zgłaszać oferty do kampanii.
  5. Po kliknięciu w „Zgłoś oferty” wyświetlony zostanie komunikat informacyjny o warunkach zgłaszania ofert do udziału w programach lub kampaniach oraz informacje podsumowujące uzupełniany formularz.
  6. Po przeprocesowaniu wniosku przez Allegro, oferta zostanie zaktualizowana na liście ofert i wyświetlony zostanie przy niej odpowiedni status z serwisu Allegro.

Oferty niepowiązane

W przypadku ofert niepowiązanych tytuł oferty zastąpiony jest komunikatem „Oferta niepowiązana”. Do prawidłowego zgłoszenia oferty do udziału w kampanii Allegro, konieczne jest powiązanie danej oferty z produktem z Twojego e-Sklepu. Ofertę niepowiązaną odszukaj na liście ofert Allegro za pomocą numeru aukcji, a następnie powiąż ją z towarem z bazy ERP. Powiązanie oferty zaktualizuje ją na liście, wyświetlając jej tytuł oraz umożliwiając zgłoszenie jej do udziału w kampanii.

Aby móc wycofać ofertę niepowiązaną z udziału w programie, należy w pierwszej kolejności powiązać ofertę z towarem w e-Sklep, a następnie zlecić rezygnację z udziału w kampanii, klikając w link „Zrezygnuj”.

Jak mogę zarządzać ofertami w ramach programu AlleObniżka?

Jeśli twoje oferty biorą udział w kampanii AlleObniżka, z poziomu e-Sklep przechodząc na zakładkę Allegro > Kampanie i programy, zobaczysz listę swoich ofert, które zgłosiłeś do wzięcia udziału w kampanii. Oferty te możesz wycofać z udziału w programie, oznaczając je na liście i wybierając z operacji grupowych opcję „Zrezygnuj”. Zlecenie wycofania oferty z kampanii zostanie zlecone do serwisu Allegro.

Status zlecenia wycofania oraz zgłoszenia oferty do kampanii jest również widoczny w historii oferty (Allegro > Oferty > szczegóły oferty > zakładka Historia) w kolumnie Zdarzenie.

Jak sprawdzić, czy moje oferty biorą udział w wybranej kampanii AlleObniżkowej Allegro?

Aby sprawdzić czy oferty, które zgłosiłeś do wybranej kampanii biorą w niej udział, przejdź do serwisu Allegro. W Allegro przejdź do zakładki Zarządzaj udziałem, a następnie wybierając odpowiednią kampanię sprawdź jakie oferty biorą w niej udział i jaki jest ich status.

Dlaczego nie mogę wziąć udziału w programie AlleObniżka?

Aby wziąć udział w programie AlleObniżka i dostępnych kampaniach w ramach akcji, konieczne jest, aby Twoje konto Allegro oraz oferty, które zgłaszasz spełniały warunki regulaminu Allegro, dostępnego w serwisie. Za pośrednictwem panelu administracyjnego Comarch e-Sklep możliwe jest zlecenie zgłoszenia ofert oraz wycofywanie ofert już biorących udział w kampanii. Natomiast weryfikacja spełniania warunków ofert zgłoszonych prowadzona jest przez serwis Allegro. Jeśli Twoje konto Allegro nie kwalifikuje się do wzięcia udziału w programie, informacje o tym zobaczysz po przejściu do widoku zarządzania programami i kampaniami w Allegro. Z kolei, informacje o tym, czy twoja oferta (zawierająca przedmioty z Listy Towarowej) może wziąć udział w kampanii, sprawdzisz w panelu administracyjnym w zakładce Allegro > Kampanie i programy po kliknięciu w Zgłoś ofertę i wybraniu kampanii, na liście ofert w kolumnie pt. Warunki uczestnictwa.

Czy ten artykuł był pomocny?