Jak dodać załącznik do reklamacji lub zwrotu?

1. Wstęp

Comarch e-Sklep, w szablonie Topaz oraz Szafir w wersji B2B lub Enterprise, posiada funkcjonalność umożliwiającą klientom dodawanie załączników do reklamacji i zwrotów. Dzięki tej opcji, klienci mogą dołączać pliki w różnych formatach podczas składania reklamacji lub zwrotu, które będą dostępne dla obsługi sklepu. Dodanie załączników, takich jak zdjęcia uszkodzonych lub wadliwych produktów bezpośrednio w formularzu, przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszeń.

2. Jak skonfigurować dodawanie załączników?

Aby skorzystać z tej funkcji należy włączyć odpowiedni parametr Załączniki do reklamacji i zwrotów w panelu administracyjnym e-Sklepu w zakładce Ustawienia > Ustawienia sklepu > Reklamacje/Zwroty:

Po zapisaniu powyższych zmian, na formularzu reklamacji lub zwrotu dostępna będzie nowa sekcja, w której można umieszczać załączniki:

3. Dodatkowe informacje o załącznikach do reklamacji lub zwrotu

Do jednej reklamacji lub zwrotu można dołączyć maksymalnie 5 załączników, z czego maksymalny rozmiar pojedynczego pliku wynosi 0,5 MB. Dodawanie załączników jest opcjonalne – reklamacje lub zwroty można składać również bez dołączania plików.

Dopuszczalne formaty dodawanych plików to:

  • Pliki pdf, csv, txt,
  • Obrazki: jpg, jpe, jpeg, jfif,
  • Dokumenty: doc, docx, odt,
  • Arkusz kalkulacyjny: xls, xlsx, ods.
Wskazówka
Po złożeniu reklamacji lub zwrotu edycja dołączonych plików nie jest możliwa.

4. Gdzie są wyświetlane dodane załączniki?

Załączone pliki w formularzu reklamacji lub zwrotu będą wyświetlane w dwóch miejscach:

  • W Profilu Klienta, na szczegółach reklamacji lub zwrotu,
  • W panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Sprzedaż > Reklamacje/zwroty, na szczegółach reklamacji lub zwrotu w zakładce Załączniki.
Wskazówka
Załączniki są wysyłane do systemu ERP, natomiast obecnie funkcja jest obsługiwana tylko przez system ERP XL.

Dodatkowo załączniki mogą być również wyświetlane w treści wiadomości e-mail „Potwierdzenie złożenia reklamacji”.

Aby załączniki wyświetlały się w wiadomościach e-mail, należy w treści wiadomości, w zakładce Ustawienia > Treści Formalne > Wysyłka e-mail i SMS, na szczegółach szablonu e-maila Potwierdzenie złożenia reklamacji, dodać poniższy fragment kodu. Kod należy umieścić w dolnej części wiadomości, przed sekcją „Kontakt w sprawie reklamacji / zwrotu”.

Wskazówka
Przed otwarciem otrzymanych od klientów plików należy obowiązkowo przeskanować je za pomocą programu antywirusowego.

 

Czy ten artykuł był pomocny?