Waluta kontrahenta

W Comarch e-Sklep możesz przypisać walutę do konta kontrahenta, co ułatwia sprzedaż zagraniczną lub na specjalnych warunkach. Po zalogowaniu klient od razu zobaczy ceny w swojej walucie, bez konieczności samodzielnej zmiany.

 

Wskazówka
Po zalogowaniu się na konto, klientowi wyświetlane są towary w walucie, która jest do niego przypisana. Istnieje jednak możliwość zmiany waluty na inną, spośród udostępnionych w sklepie.

W tej instrukcji dowiesz się jak działa i jak przypisać walutę kontrahenta.

Obecnie walutę kontrahenta do panelu administracyjnego wysyła jedynie system Comarch ERP XL. W przypadku korzystania z pozostałych systemów ERP, walutę należy ustawić bezpośrednio w panelu administracyjnym sklepu.

Wymagania

  • Comarch e-Sklep w wersji  Enterprise lub B2B,
  • Wiele walut w e-Sklepie.
Wskazówka
Jeżeli posiadasz Comarch ERP XL koniecznie zapoznaj się z punktem trzecim.

1. Wybieranie waluty kontrahenta w panelu administracyjnym

Kontrahentom w systemie ERP można przypisać jedną z walut udostępnionych w e-Sklepie. Jeżeli waluta nie zostanie określona, kontrahent otrzyma status „brak”. Oznacza to, że po zalogowaniu w pierwszej kolejności zobaczy ceny w domyślnej walucie sklepu.

Walutę kontrahenta można wybrać w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep, tworząc nowego lub edytując istniejącego kontrahenta. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

Krok 1. Przejdź do zakładki Klienci > Twoi klienci i wciśnij przycisk Dodaj klienta, jeżeli chcesz utworzyć nowego kontrahenta:

Lub jeśli chcesz zmodyfikować istniejącego, przejdź do szczegółów danego klienta, a następnie w sekcji Informacje handlowe kliknij przycisk Edytuj:

Krok 2. Na dole formularza znajduje się sekcja Waluta, w której możesz wybrać jedną z udostępnionych już w e-Sklepie walut. Po zapisaniu edycji kontrahenta klient będzie już widział wybraną walutę od razu w sklepie.

2. Wyświetlanie waluty kontrahenta w Panelu Administracyjnym

Walutę kontrahenta można zobaczyć na liście kontrahentów w kolumnie waluty lub na szczegółach kontrahenta.

Lista:

szczegóły kontrahenta:

Wskazówka
Edytując kartę kontrahenta w systemie Comarch ERP Optima oraz Altum, należy ponownie ustawić walutę  kontrahenta w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep.

3. Waluta kontrahenta współpraca z Comarch ERP XL

Jeżeli posiadasz  kontrahenta w Comarch ERP XL zawsze ma on ustawioną walutę na swojej karcie. Ta waluta na synchronizacji jest zapisywana w panelu administracyjnym. Jeżeli zmienisz w walutę na karcie kontrahenta w panelu sklepu, po synchronizacji wróci waluta ustawiona w ERP.
Poniżej na zdjęciach prezentowane jest miejsce gdzie w Comarch ERP XL jest ustawiona waluta.

Jeżeli Tworzysz kontrahenta w e-Sklepie. Przypisana waluta zapisze się również na nowej karcie kontrahenta w Comarch ERP XL na zakładce Rozliczenia w sekcji rozliczenie dewizowe.

Czy ten artykuł był pomocny?