Wstęp
Od wersji 2023.5 w ustawieniach szablonów Szafir, Topaz i One Page Shop został dodany nowy obszar, który dotyczy edycji Strefy klienta. W tym artykule dowiesz się jak skonfigurować widok strefy klienta dla swoich klientów.
Konfiguracja
Ustawienia znajdują się w panelu administracyjnym: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu/ Zarządzanie strefą klienta. Na stronie widoczna jest lista elementów widocznych w e-Sklepie.
Lista składa się z następujących elementów:
- Dostępne – ustawienie wyświetlania danego elementu na stronie. Jeżeli parametr jest zaznaczony (podświetla się na szaro) wówczas element będzie widoczny na stronie.
- Kolejność – w tym polu za pomocą strzałek możemy zmienić kolejność przycisków.
- Ikona – w tym miejscu należy wprowadzić nazwę ikony, która powinna się wyświetlać na dodanym elemencie. Więcej informacji o ikonach znajdziesz w dalszej części artykułu.
- Etykieta PL – nazwa elementu, która będzie się wyświetlała w polskiej wersji strony.
- Id tłumaczenia – id z którego będą pobierane tłumaczenia elementu wyświetlane w obcojęzycznej wersji strony. Tłumaczenia dodawane są w panelu administracyjnym: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Tłumaczenia.
- Wyróżnij – jeżeli parametr jest zaznaczony, to powoduje zmianę koloru przycisku na inny
Dodawanie ikony
Ikony które są dostępne w szablonie Szafir pochodzą ze strony Themify. Na stronie dostępna jest lista możliwych do wykorzystania ikon. Jeżeli chcesz w swoim elemencie w e-Sklepie dodać ikonę wystarczy, że w polu Ikona wpiszesz nazwę ikony, na przykład: ti-link.
Jeżeli jednak chcesz skorzystać z własnych ikon wówczas należy je we własnym zakresie zaimplementować w kodzie szablonu w pliku _layout.html.
Dodawanie tłumaczeń
Nazwę etykiety można wprowadzić na dwa sposoby:
- w polu Etykieta PL - jeśli w e-Sklepie jest włączony tylko język polski,
- w polu Id tłumaczenia - dodając id do wybranego tłumaczenia jeśli w e-Sklepie są włączone języki obce.
Jeżeli jest uzupełnione tylko pole Etykieta PL wówczas etykieta będzie miała taką nazwę jaka została wprowadzona w tym polu.
Jeżeli jest uzupełnione tylko pole Id tłumaczenia wówczas etykieta będzie miała taką nazwę jaka została przypisana do danego id w sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Tłumaczenia.
Jeżeli zostały uzupełnione jednocześnie pola Etykieta PL oraz Id tłumaczenia wówczas etykieta będzie miała taką nazwę jaka została przypisana do danego id w sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Tłumaczenia.
Wyróżnienie elementu w Strefie klienta
W szablonie Szafir możliwe jest ustawienie wyróżnienia czcionki wyróżnionego elementu w Strefie klienta. Aby to zrobić zaloguj się do panelu administracyjnego, a następnie do obszaru Wygląd sklepu/Ustawienia. W zakładce Ogólne odnajdź sekcję „Kolor czcionki wyróżnionego elementu w menu profilu klienta”.
Wybierz kolory, którymi chcesz wyróżnić element w profilu klienta. Następnie zapisz zmiany. Teraz przejdź do zakładki Strefa klienta. Zaznacz te elementy, które mają zostać wyróżnione. Wystarczy, że wybierzesz odpowiedni checkbox pod Wyróżnij.
W efekcie klienci odwiedzający stronę Twojego sklepu po zalogowaniu zobaczą wyróżnione elementy.