Nowości i zmiany z dnia 20.05.2024

Pragniemy poinformować, że wraz z początkiem lipca br. klasyczny interface panelu administracyjnego przestanie być dostępny. W związku z tym serdecznie zachęcamy do przełączenia się na nowy wygląd i korzystanie z Comarch e-Sklep w nowej odsłonie.

Aby przejść do odświeżonego interfejsu kliknij w przycisk, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. Jest on widoczny po zalogowaniu się do panelu administracyjnego e-Sklepu z poziomu każdej zakładki.

 

1. Raporty i statystyki w e-Sklepie

1.1. Zamówienia

W najnowszej wersji Comarch e-Sklep udostępniliśmy obszar dla raportów i statystyk odnośnie historii składanych zamówień. Dzięki tej funkcji możesz śledzić swoje wyniki sprzedażowe, analizując dane według różnych kryteriów, takich jak :

  • wartość i ilość złożonych zamówień,
  • statystyki według źródła,
  • statystyki według użytych dostaw.

Więcej na temat nowego narzędzia do analizy przeczytasz w naszym Centrum Pomocy: Raporty i statystyki .

2. Cennik dostaw i płatności w nowej odsłonie

2.1. Aktywacja krajów i tworzenie stref dostaw podczas ustalania warunków dostawy

Umożliwiliśmy aktywację krajów i definiowanie stref wysyłki podczas tworzenia nowego cennika, co znacznie przyspieszy proces konfiguracji. Od tej pory zamiast wielokrokowego wprowadzania danych i przechodzenia przez liczne etapy wszystko odbywa się w jednym miejscu.

Przejdź do naszego Centrum Pomocy i zobacz jak w prawidłowy sposób skonfigurować dostawę dla wielu krajów i stref.

2.2. Dodawanie nowych dostaw podczas tworzenia warunków transportowych.

W wersji 2024.2 zdefiniujesz nowy sposób dostawy w trakcie tworzenia cennika. Dzięki tej funkcji w łatwy sposób udostępnisz Twoim klientom dodatkowe sposoby wysyłki, a zakupy w Twoim sklepie staną się bardziej komfortowe i dostosowane do potrzeb klientów.

Więcej przeczytasz w artykule o dodatkowych sposobach dostawy.

2.3. Grupowa konfiguracja metod dostaw i płatności w cenniku

W najnowszej wersji Comarch e-Sklep umożliwiliśmy ustalanie kosztów dostaw i płatności w jednym miejscu dla wielu metod jednocześnie. Na jednym formularzu określisz czas dostawy, warunki darmowej przesyłki, a także przypisany do niej sposób płatności. Praca z jednym formularzem zmniejsza ryzyko popełnienia błędów i znacznie przyspieszy cały proces.

Więcej na temat nowego narzędzia przeczytasz w naszym Centrum Pomocy: jak edytować warunki dostaw w jednym miejscu?

2.4. Automatyczne dodawanie dostaw i płatności do cennika

Proces konfiguracji kosztów dostaw i płatności został uproszczony i zautomatyzowany. Od teraz aktywowanie wybranej integracji o typie „płatność” lub „dostawa” spowoduje jej automatyczne dodanie do kraju dostawy Polska.

Więcej na temat nowego sposobu dodawania integracji z dostawcami i serwisami płatności zostało opisane w naszym Centrum Pomocy Comarch.

2.5. Oddzielne warunki darmowej dostawy dla klientów firmowych (B2B)

W najnowszej wersji Comarch e-Sklep oferujemy możliwość konfiguracji kosztów dostawy i płatności dedykowanych dla klientów firmowych. Dzięki tej funkcji dostosujesz indywidualne warunki handlowe do oczekiwań Twoich klientów.

Więcej szczegółów przeczytasz w naszym Centrum Pomocy w artykule: Jak skonfigurować darmową dostawę i płatność dla firm kupujących w cenach netto?

3. Integracje

W panelu administracyjnym dodaliśmy zakładkę „Integracje”, w której znajdziesz wszystkie dodatkowe funkcje dostępne w Comarch e-Sklep. Dzięki niej szybko zintegrujesz swój sklep z platformami sprzedażowymi, porównywarkami cen, hurtowniami, narzędziami wspierającymi marketing Twojego sklepu, serwisami płatności oraz z dostawcami Twoich towarów. Po przejściu do szczegółów wybranej integracji, znajdziesz jej opis wraz z bezpośrednim przekierowaniem do konfiguracji w panelu administracyjnym.

Więcej na temat Integracji przeczytasz w naszym Centrum Pomocy Jakie integracje udostępnia Comarch e-Sklep?

4. Treści formalne – edytor dla regulaminów i zgód w e-Sklepie

W nowej odsłonie interfejsu panelu administracyjnego umożliwiliśmy łatwe tworzenie i edycję treści formalnych, takich jak: regulaminy, polityka prywatności czy warunki korzystania z e-Sklepu. Dodatkowo sekcja „Regulaminy i inne” została wzbogacona o możliwość podglądu wszystkich dodanych wersji i przełączanie się pomiędzy nimi.

5. Przelew tradycyjny – nowy kanał płatności podczas zamawiania dodatków w e- Sklepie

W Comarch e-Sklep dodaliśmy możliwość wyboru przelewu tradycyjnego podczas zakupu certyfikatu SSL i dodatku SMS. Od teraz jeśli na liście dostępnych płatności nie znajdziesz swojego banku to możesz wówczas skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego.

Comarch e-Sklep – wymagania

Comarch e-Sklep 2024.2 współpracuje z systemami ERP
w następujących wersjach:
Light, Standard, Enterprise B2B
Comarch ERP Optima 2024.x 2024.x
Comarch ERP Altum informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum
Comarch ERP XL 2024.x 2024.x
Comarch ERP XT aktualna wersja niedostępny
Comarch ERP Enterprise informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise niedostępny
Wersja 2024.2 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0.
Wskazówka

Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2024.2 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:

  • Google Chrome,
  • Mozilla Firefox,
  • Opera,
  • Safari dla komputerów Mac.

W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.

Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.

Wskazówka

Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:

  • Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome lub Firefox w najnowszej wersji,
  • iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari w najnowszej wersji.

Czy ten artykuł był pomocny?