Pragniemy poinformować, że już wkrótce klasyczny interfejs panelu administracyjnego przestanie być dostępny. W związku z tym serdecznie zachęcamy do przełączenia się na nowy wygląd i korzystanie z Comarch e-Sklep w nowej odsłonie.
Aby przejść do odświeżonego interfejsu kliknij w przycisk, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. Jest on widoczny po zalogowaniu się do panelu administracyjnego e-Sklepu z poziomu każdej zakładki.
1. Raporty i statystyki w e-Sklepie
1.1. Zamówienia
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep udostępniliśmy obszar dla raportów i statystyk odnośnie historii składanych zamówień. Dzięki tej funkcji możesz śledzić swoje wyniki sprzedażowe, analizując dane według różnych kryteriów, takich jak :
- wartość i ilość złożonych zamówień,
- statystyki według źródła,
- statystyki według użytych dostaw.
Więcej na temat nowego narzędzia do analizy przeczytasz w naszym Centrum Pomocy: Raporty i statystyki .
2. Cennik dostaw i płatności w nowej odsłonie
2.1. Aktywacja krajów i tworzenie stref dostaw podczas ustalania warunków dostawy
Umożliwiliśmy aktywację krajów i definiowanie stref wysyłki podczas tworzenia nowego cennika, co znacznie przyspieszy proces konfiguracji. Od tej pory zamiast wielokrokowego wprowadzania danych i przechodzenia przez liczne etapy wszystko odbywa się w jednym miejscu.
Przejdź do naszego Centrum Pomocy i zobacz jak w prawidłowy sposób skonfigurować dostawę dla wielu krajów i stref.
2.2. Dodawanie nowych dostaw podczas tworzenia warunków transportowych.
W wersji 2024.2 zdefiniujesz nowy sposób dostawy w trakcie tworzenia cennika. Dzięki tej funkcji w łatwy sposób udostępnisz Twoim klientom dodatkowe sposoby wysyłki, a zakupy w Twoim sklepie staną się bardziej komfortowe i dostosowane do potrzeb klientów.
Więcej przeczytasz w artykule o dodatkowych sposobach dostawy.
2.3. Grupowa konfiguracja metod dostaw i płatności w cenniku
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep umożliwiliśmy ustalanie kosztów dostaw i płatności w jednym miejscu dla wielu metod jednocześnie. Na jednym formularzu określisz czas dostawy, warunki darmowej przesyłki, a także przypisany do niej sposób płatności. Praca z jednym formularzem zmniejsza ryzyko popełnienia błędów i znacznie przyspieszy cały proces.
Więcej na temat nowego narzędzia przeczytasz w naszym Centrum Pomocy: jak edytować warunki dostaw w jednym miejscu?
2.4. Automatyczne dodawanie dostaw i płatności do cennika
Proces konfiguracji kosztów dostaw i płatności został uproszczony i zautomatyzowany. Od teraz aktywowanie wybranej integracji o typie „płatność” lub „dostawa” spowoduje jej automatyczne dodanie do kraju dostawy Polska.
Więcej na temat nowego sposobu dodawania integracji z dostawcami i serwisami płatności zostało opisane w naszym Centrum Pomocy Comarch.
2.5. Oddzielne warunki darmowej dostawy dla klientów firmowych (B2B)
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep oferujemy możliwość konfiguracji kosztów dostawy i płatności dedykowanych dla klientów firmowych. Dzięki tej funkcji dostosujesz indywidualne warunki handlowe do oczekiwań Twoich klientów.
Więcej szczegółów przeczytasz w naszym Centrum Pomocy w artykule: Jak skonfigurować darmową dostawę i płatność dla firm kupujących w cenach netto?
3. Integracje
W panelu administracyjnym dodaliśmy zakładkę „Integracje”, w której znajdziesz wszystkie dodatkowe funkcje dostępne w Comarch e-Sklep. Dzięki niej szybko zintegrujesz swój sklep z platformami sprzedażowymi, porównywarkami cen, hurtowniami, narzędziami wspierającymi marketing Twojego sklepu, serwisami płatności oraz z dostawcami Twoich towarów. Po przejściu do szczegółów wybranej integracji, znajdziesz jej opis wraz z bezpośrednim przekierowaniem do konfiguracji w panelu administracyjnym.
Więcej na temat Integracji przeczytasz w naszym Centrum Pomocy Jakie integracje udostępnia Comarch e-Sklep?
4. Treści formalne – edytor dla regulaminów i zgód w e-Sklepie
W nowej odsłonie interfejsu panelu administracyjnego umożliwiliśmy łatwe tworzenie i edycję treści formalnych, takich jak: regulaminy, polityka prywatności czy warunki korzystania z e-Sklepu. Dodatkowo sekcja „Regulaminy i inne” została wzbogacona o możliwość podglądu wszystkich dodanych wersji i przełączanie się pomiędzy nimi.
5. Przelew tradycyjny – nowy kanał płatności podczas zamawiania dodatków w e- Sklepie
W Comarch e-Sklep dodaliśmy możliwość wyboru przelewu tradycyjnego podczas zakupu certyfikatu SSL i dodatku SMS. Od teraz jeśli na liście dostępnych płatności nie znajdziesz swojego banku to możesz wówczas skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego.
Comarch e-Sklep – wymagania
Comarch e-Sklep 2024.2 współpracuje z systemami ERP w następujących wersjach: |
||
Light, Standard, Enterprise | B2B | |
Comarch ERP Optima | 2024.x | 2024.x |
Comarch ERP Altum | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum |
Comarch ERP XL | 2024.x | 2024.x |
Comarch ERP XT | aktualna wersja | niedostępny |
Comarch ERP Enterprise | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise | niedostępny |
Wersja 2024.2 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0. |
Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2024.2 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:
- Google Chrome,
- Mozilla Firefox,
- Opera,
- Safari dla komputerów Mac.
W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.
Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.
Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:
- Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome lub Firefox w najnowszej wersji,
- iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari w najnowszej wersji.