1. One Page Shop – jednostronicowy szablon Comarch
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep przygotowaliśmy nowy szablon – One Page Shop, który dedykowany jest sklepom z niewielkim asortymentem. Charakteryzuje się on prostą strukturą, dzięki której witryna całego sklepu mieści się na jednej stronie. Nowoczesny wygląd i intuicyjny układ eksponuje od razu całą ofertę sklepu, pozwalając Klientowi skupić się na najważniejszych jej aspektach. Prezentacja sklepu na jednej stronie może zdecydowanie przyspieszyć proces decyzyjny podczas realizowanych zakupów.
Dbając o pozytywne doświadczenia konsumentów, w szablonie One Page Shop zastosowaliśmy estetyczną strukturę, w której wyróżniamy między innymi takie elementy, jak:
- nowoczesny nagłówek z możliwością swobodnej edycji w panelu administracyjnym,
- lookbook wyróżniający ofertę sklepu,
- odrębną sekcję prezentująca dostępne towary na stronie (max. 20),
- przejrzyste szczegóły towaru w formie pop-up,
- obszar z wpisami na blogu,
- dedykowaną sekcję z filmami,
- uproszczony koszyk zakupowy minimalizujący czas spędzony na realizację zamówienia.
Zobacz, jak wygląda przygotowany przez nas One Page Shop w sklepie demonstracyjnym i sprawdź, jak może wyglądać Twoja oferta w formule jednostronicowego sklepu.
Więcej na temat nowego szablonu przeczytasz w naszych poradnikach: One Page Shop – cały sklep na jednej stronie.
2. Integracja z Allegro.cz – obsługa sprzedaży na rynku czeskim
W związku z internacjonalizacją portalu Allegro rozszerzyliśmy w Comarch e-Sklep możliwości w ramach integracji z serwisem. Czechy, jako pierwszy z zagranicznych rynków ekspansji Allegro, cieszy się dedykowaną platformą pod adresem: Allegro.cz.
W ramach pierwszego etapu integracji już dziś w Comarch e-Sklep możliwa jest obsługa transakcji z rynku czeskiego, a także tworzenie i edycja ofert tam udostępnionych.
Zapoznaj się z naszym poradnikiem i dowiedz się: Jak rozpocząć sprzedaż na Allegro.cz w Comarch e-Sklep?
Więcej na temat integracji znajdziesz w naszym Centrum Pomocy w kategorii: Allegro.cz – jak rozpocząć sprzedaż w Czechach?
3. Rabaty terminowe z Comarch ERP Optima
W najnowszej wersji obsłużyliśmy rabaty terminowe z Comarch ERP Optima 2023.5.1 – rabaty procentowe i typu stała cena są naliczane w e-Sklepie zgodnie z ustalonymi datami rozpoczęcia i/lub zakończenia promocji w systemie ERP. Dzięki temu możesz przygotować dla swoich Klientów jeszcze więcej obniżek, które będą obowiązywać w Twoim e-Sklepie w wybranym przez Ciebie przedziale czasu.
Aby dowiedzieć się więcej na temat rabatów terminowych przejdź do artykułu: Rabaty z Comarch ERP Optima.
4. Integracja z Google Analytics 4
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep wprowadziliśmy odpowiednie aktualizacje dotyczące integracji z usługą Google Analytics 4, w ramach których:
- zaktualizowaliśmy strukturę DataLayer zgodnie z wytycznymi Google,
- udostępniliśmy możliwość bezpośredniej konfiguracji Google Analytics 4 w panelu administracyjnym,
- dostosowaliśmy nasze gotowe szablony Comarch do integracji z nową usługą.
Więcej na temat nowości przeczytasz w artykule: Jak skonfigurować Google Analytics 4 w Comarch e-Sklep?
5. Integracja z BaseLinkerem – wysyłka towarów ze stanem magazynowym
W ramach integracji z BaseLinkerem udostępniliśmy nowy parametr w konfiguracji, który pozwala na pomijanie towarów niedostępnych na magazynie podczas synchronizacji danych. Aktywacja parametru Udostępniaj towary ze stanem magazynowym większym od 0 w ramach integracji pozwoli w większym stopniu kontrolować udostępnianą ofertę do serwisu i dostosować się do posiadanego abonamentu.
Więcej o nowych możliwościach przeczytasz w artykułach: Jak podłączyć konto BaseLinker w Comarch e-Sklep?
6. Integracja z Allegro
6.1 Obsługa dostaw Allegro Odbiór w punkcie DHL i Pocztex
W najnowszej wersji obsłużyliśmy punkty odbioru na transakcjach Allegro dla metod dostaw:
- Allegro Odbiór w punkcie DHL,
- Allegro Pocztex.
6.2 Własne wartości w parametrach oferty Allegro
W wersji 2023.4 dodaliśmy możliwość definiowana parametrów podczas tworzenia oferty Allegro. Od tej pory dodając własny parametr (np. markę towaru) będzie można uzupełnić go o wpisaną ręcznie wartość. Wprowadzona treść dodatkowa jest obowiązkowa wtedy, gdy obowiązkowy jest główny parametr.
7. Nowości w Kreatorze Wyglądu Comarch
7.1 Sekcje bannerowe na liście towarów
W najnowszej wersji Kreatora wyglądu udostępniliśmy możliwość dodania sekcji bannerowych na liście towarów. Opcja dostępna jest dla obu Kreatorów – sklepu detalicznego oraz hurtowego (B2B). Od teraz zaprezentujesz na liście towarów dodatkowe grafiki, w których można m.in. poinformować Klienta o obowiązującej promocji, czy wyróżnić wybranego producenta.
Przejdź do naszego sklepu demonstracyjnego i zobacz, jak może wyglądać lista towarów z dodatkowymi grafikami.
7.2 Nowy widok dla elementu newsletter w Kreatorze sklepu detalicznego
W Kreatorze Wyglądu sklepu detalicznego (Topaz) dla elementu newsletter przygotowaliśmy nowy widok w formie pionowego pop-up z grafiką.
Przejdź do naszego sklepu demonstracyjnego i zobacz, jak wygląda nowy widok dla newslettera.
8. Pozostałe nowości w szablonach Comarch
8.1 Szablon Szafir (B2B) – wybór dokumentu handlowego w koszyku
Administratorzy sklepów prowadzących sprzedaż w hurtową (B2B) mogą w nowej wersji szablonu Szafir zawęzić wybór dokumentu handlowego (paragon/faktura lub tylko faktura) podczas składania zamówienia przez Klientów firmowych.
Więcej przeczytasz w artykule: Jak ustawić fakturę jako domyślny dokument rozliczeniowy w koszyku dla moich Klientów firmowych?
8.2 Szablon Szafir (B2B) – nowy sposób logowania się do e-Sklepu
W szablonie Szafir (B2B) dodaliśmy nowy sposób logowania się do e-Sklepu za pomocą okna pop-up. Nowy sposób logowania pozostawia użytkownika na stronie sklepu, w której obecnie się znajdował. Proces usprawnia korzystanie Klienta z witryny sklepu, zapamiętując jego lokalizację.
Już dziś w sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia wybierzesz sposób, w jaki Klienci Twojego sklepu będą mogli zalogować się do swojego profilu.
8.3 Szablon Szafir (B2B) i Topaz – informacja o posiadaniu towaru w koszyku
Dodaliśmy nowy komunikat podczas dodawania przez Klienta towaru do koszyka. Od teraz w szablonach Szafir (B2B) oraz Topaz Klient zostanie poinformowany o danym towarze w koszyku, gdy będzie próbował go dodać kolejny raz.
8.4 Szablony Szafir (B2B) i Topaz – wydruk szczegółów towaru
W nowej wersji szablonów Szafir (B2B) oraz Topaz dodaliśmy na szczegółach towaru dedykowany przycisk, który pozwala na wydruk najważniejszych informacji o wyświetlanym towarze, m.in: jego nazwę, cenę, czy opis.
_
Comarch e-Sklep – wymagania
Comarch e-Sklep 2023.4 współpracuje z systemami ERP w następujących wersjach: |
||
Light, Standard, Enterprise | B2B | |
Comarch ERP Optima | 2023.x, 2022.x | 2023.x, 2022.x |
Comarch ERP Altum | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum |
Comarch ERP XL | 2023.x, 2022.x | 2023.x, 2022.x |
Comarch ERP XT | aktualna wersja | niedostępny |
Comarch ERP Enterprise | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise | niedostępny |
Wersja 2023.4 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0. |
Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2023.4 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:
- Google Chrome,
- Mozilla Firefox,
- Opera,
- Safari dla komputerów Mac.
W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.
Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.
Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:
- Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome lub Firefox w najnowszej wersji,
- iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari w najnowszej wersji.