Wymagania
Czechy, jako pierwszy z zagranicznych rynków ekspansji Allegro już dziś cieszy się dedykowaną platformą pod adresem: Allegro.cz. W ramach pierwszego etapu integracji w Comarch e-Sklep możliwa jest obsługa transakcji z rynku czeskiego, a także tworzenie i edycja ofert tam udostępnionych.
Obsługa sprzedaży z Allegro.cz dostępna jest dla użytkowników Comarch e-Sklep od wersji 2023.4 w wariantach:
- Enterprise,
- B2B,
Skorzystaj z naszych poradników i otwórz się na Czechy w ramach integracji z Allegro w Comarch e-Sklep.
Jak dostosować mój e-Sklep do obsługi transakcji z Allegro.cz?
W Czechach obowiązuje waluta: korony czeskie (CZK) i w tej walucie realizowane są wszystkie transakcje w serwisie Allegro.cz. Aby móc obsłużyć zamówienia z Allegro.cz, które automatycznie pobierają się do Twojego e-Sklepu musisz zatem posiadać w nim wskazaną walutę (korony czeskie). Dostępność waluty oraz informacje o kursie w e-Sklepie zależą od konfiguracji w systemie Comarch ERP.
Konfiguracja waluty dla Comarch e-Sklep na przykładzie systemu Comarch ERP Optima
Krok 1. Przejdź do systemu Comarch ERP Optima do sekcji System/ Konfiguracja/ e-Handel/ e-Sklep a następnie do szczegółów oddziału dla używanego e-Sklepu.
Krok 2. W zakładce Ogólne dodaj walutę korony czeskie (CZK).
Krok 3. Zapisz zmiany i wykonaj pełną synchronizację danych.
Gotowe! Waluta wraz kursem została udostępniona do e-Sklepu. Jeżeli posiadasz inny system Comarch ERP to postępuj analogicznie dodając walutę dla oddziału e-Sklep.
Przejdź do sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ceny i rabaty/ Kursy walut i sprawdź udostępnione dane.
Gdy waluta wraz z kursem pojawi się w e-Sklepie, wówczas możliwa będzie dalsza realizacja pobranych zamówień z Allegro.cz.

Już wiesz, w jaki sposób dostosować swój e-Sklep do obsługi sprzedaży z Allegro.cz. Dowiedz się teraz: Jak zrealizować zamówienie z Allegro.cz w Comarch e-Sklep? oraz Jak wystawić ofertę w serwisie Allegro.cz dzięki Comarch e-Sklep?