Jak skonfigurować Google Analytics 4 w Comarch e-Sklep?

Comarch e-Sklep jest zintegrowany z Google Analytics 4 dzięki prostej konfiguracji polegającej na dodaniu skryptu śledzącego w panelu administracyjnym. Dzięki zaimplementowanej w e-Sklepie warstwie danych (Data Layer) oraz obsłużonych domyślnie w darmowych szablonach Comarch skryptom uzyskasz dostęp do wielu funkcji Google Analytics takich jak: podstawowe śledzenie ruchu na Twoim sklepie oraz śledzenie transakcji e-commerce.

W tej instrukcji dowiesz się, jak bezpośrednio skonfigurować nową usługę Google Analytics 4 w Comarch e-Sklep.

1. Konfiguracja Google Analytics 4 w panelu administracyjnym

Krok 1. W panelu administracyjnym Comarch e-Sklep przejdź do sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne/ Śledzenie ruchu i przejdź do Konfiguracji konta Google Analytics 4. 

Krok 2. Włącz funkcję Google Analytics 4 aktywując parametr. Wklej identyfikator tagu Google (format: G-XXXXXXXXXX) oraz kod (skrypt) konfiguracyjny Google Analytics 4.

Konfiguracja Google Analytics 4 w Comarch e-Sklep
Wskazówka
O tym, gdzie znaleźć tag konfiguracyjny Google przeczytasz tutaj.

Krok 3. Zapisz zmiany.

Gotowe! Twój e-Sklep został właśnie połączony z kontem w usłudze Google Analytics 4.

Wskazówka
Drugą (rozbudowaną) metodą na połączenie swojego e-Sklepu z Google Analytics 4 jest konfiguracja konta Google Tag Manager, a w nim odpowiednich tagów. Skontaktuj się ze swoją agencją marketingową i wybierz dla siebie najlepszy sposób na integrację z Google Analytics 4.

2. Zdarzenia śledzące transakcje e-commerce

W wersji 2023.4 obsłużyliśmy najważniejsze zdarzenia dedykowane śledzeniu transakcji e-commerce w usłudze Google Analytics 4 zgodnie z wytycznymi:

  • add_to_cart – dodanie towaru do koszyka,
  • view_cart – wyświetlenie koszyka,
  • remove_from_cart – usuwanie z koszyka,
  • purchase – zakup,
  • add_payment_info – wybór sposobu płatności podczas realizacji zamówienia,
  • add_shipping_info – wybór dostawy,
  • begin_checkout – użytkownik rozpoczął proces płatności,
  • login – logowanie Klienta do sklepu,
  • register – rejestracja Klienta w sklepie,
  • Virtual Path – w ramach, której można śledzić wszystkie kroki Klienta w koszyku,
  • generate_lead – użytkownik przesyła formularz lub prośbę o informacje (powiadom o dostępności, w szablonie szafir dodatkowo: zapytanie i ofert sprzedaży),
  • view_promotion – wyświetlenie promocji w strefie klienta (dotyczy: Szafir i Topaz),
  • select_promotion – wybór promocji (dotyczy: Szafir i Topaz),
  • view_item – zobaczenie towaru.
Wskazówka
Aby poprawnie obsługiwać wszystkie zdarzenia należy posiadać aktualną wersję szablonu. Więcej informacji znajdziesz w artykule: Jak zaktualizować szablon do najnowszej wersji?

Przydatne linki

Czy ten artykuł był pomocny?