Comarch e-Sklep jest zintegrowany z Google Analytics 4 dzięki prostej konfiguracji polegającej na dodaniu skryptu śledzącego w panelu administracyjnym. Dzięki zaimplementowanej w e-Sklepie warstwie danych (Data Layer) oraz obsłużonych domyślnie w darmowych szablonach Comarch skryptom uzyskasz dostęp do wielu funkcji Google Analytics takich jak: podstawowe śledzenie ruchu na Twoim sklepie oraz śledzenie transakcji e-commerce.
W tej instrukcji dowiesz się, jak bezpośrednio skonfigurować nową usługę Google Analytics 4 w Comarch e-Sklep.
1. Konfiguracja Google Analytics 4 w panelu administracyjnym
Krok 1. W panelu administracyjnym Comarch e-Sklep przejdź do sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne/ Śledzenie ruchu i przejdź do Konfiguracji konta Google Analytics 4.
Krok 2. Włącz funkcję Google Analytics 4 aktywując parametr. Wklej identyfikator tagu Google (format: G-XXXXXXXXXX) oraz kod (skrypt) konfiguracyjny Google Analytics 4.
Krok 3. Zapisz zmiany.
Gotowe! Twój e-Sklep został właśnie połączony z kontem w usłudze Google Analytics 4.
2. Zdarzenia śledzące transakcje e-commerce
W wersji 2023.4 obsłużyliśmy najważniejsze zdarzenia dedykowane śledzeniu transakcji e-commerce w usłudze Google Analytics 4 zgodnie z wytycznymi:
- add_to_cart – dodanie towaru do koszyka,
- view_cart – wyświetlenie koszyka (dotyczy Topaz i One Page Shop),
- remove_from_cart – usuwanie z koszyka (dotyczy Topaz i One Page Shop),
- purchase – zakup (dotyczy Szafir i Topaz),
- add_payment_info – wybór sposobu płatności podczas realizacji zamówienia (dotyczy: Szafir, Topaz),
- login – logowanie Klienta do sklepu,
- register – rejestracja Klienta w sklepie,
- Virtual Path – w ramach, której można śledzić wszystkie kroki Klienta w koszyku (dotyczy: Topaz i One Page Shop) ,
- view_promotion – wyświetlenie szczegółów pojedynczej promocji w strefie klienta (dotyczy: Szafir),
- view_item – zobaczenie towaru (dotyczy: Topaz).
Przydatne linki