Wstęp
Integracja z hurtowniami to nie tylko pobieranie informacji na temat towarów od zewnętrznych dostawców, ale także udostępnianie własnej oferty dla innych Sprzedawców. W tym artykule dowiesz się, jak sprawić, aby Twój e-Sklep stał się hurtownią dla Twoich Klientów.
Jak udostępnić mój sklep innym klientom jako hurtownię?
Jeżeli chcesz udostępnić swoim Klientom swoją ofertę produktową (np. w celu dalszej odsprzedaży), to twój e-Sklep może być również hurtownią dla innych użytkowników korzystających z Comarch e-Sklep. Aby to było możliwe wykonaj następujące kroki:
- w swoim e-Sklepie przygotuj ofertę produktową, którą chcesz udostępnić swoim Klientom (w sytuacji kiedy chcesz, żeby Twój e-Sklep był hurtownią dla innych):
- możesz skorzystać z gotowego formatu XML Ceneo. O tym jak przygotować swoją ofertę produktową w tym formacie dowiesz się z tego artykułu.
- jeżeli chcesz udostępniać swoim Klientom więcej informacji o swoich produktach (niż dostępnych jest w formacie Ceneo), możesz przygotować własny feed produktowy.
- udostępnij swoim Klientom link do pliku z ofertą produktową (feedem produktowym). Plik jest zaktualizowany na bieżąco w oparciu o dane w e-Sklepie oraz konfigurację pliku w panelu.Jeżeli jest on przygotowany w formacie porównywarki cen, link widoczny jest na jej szczegółach:
- poproś swoich Klientów o dodanie twojego sklepu jako hurtowni według tej instrukcji.
- Obecnie u twoich Klientów możliwe jest aktualizowanie automatycznie stanów magazynowych pobranych z twojego e-Sklepu (jako hurtowni) dla towarów powiązanych z produktami dostępnymi w e-Sklepie Twoich Klientów.
- Wymiana danych jest jednostronna, czyli ze swojego e-Sklepu udostępniasz ofertę produktową jako hurtownia, ale nie ma możliwości m.in. zaczytywania zamówień z e-Sklepów Klientów (dla których Twój sklep jest hurtownią) do Twojego e-Sklepu.
- Udostępnianie Klientom danych o swoich towarach za pomocą feedu produktowego (np. w formacie XML – Ceneo) jest bezpłatne.
Jak w e-Sklepie Klienta widać połączenie towarów z mojego e-Sklepu (hurtowni)?
Jeżeli w Comarch e-Sklep Klienta jest włączona obsługa stanów magazynowych, to ilość towaru wyświetlana jest łącznie (stan z e-Sklepu Klienta plus stan z hurtowni – czyli Twojego e-Sklepu, ale tylko dla powiązanych towarów). Towar będzie dostępny w e-Sklepie Klienta pod taką nazwą, jaką ma dodaną w swoim systemie ERP. Standardowo w e-Sklepie Klienta nie będzie widocznego podziału zasobów tego towaru na magazyny: sklepu Klienta i magazyn hurtowni – czyli stan towaru z Twojego e-Sklepu. Jedynie administrator w panelu administracyjnym e-Sklepu Klienta na szczegółach danego towaru na zakładce Zasoby będzie widział ilości tego towaru w rozbiciu na poszczególne hurtownie i system ERP:
Podsumowując:
- Hurtownie potrafią zaczytywać dane z plików w formacie XML oraz CSV.
- Dla plików XML zalecamy strukturę zgodną z formatem Ceneo. Dla tego formatu dajemy gotową konfigurację w panelu sklepu.
- Połączenie do pliku zawsze musi być po zabezpieczonym protokole https.
- Po stronie sklepu dodaje się hurtownie, definiuje ścieżki do elementów w pliku XML lub nazwy kolumn z pliku CSV oraz określa harmonogram łączenia do hurtowni (4 razy dziennie). Można także ustawić w jaki sposób automatycznie mapować towary z hurtowni z towarami w sklepie, np.: po kodzie EAN.
- Po stronie ERP XL aktualnie brak wymagań. Stany magazynowe z hurtowni pobierane są bezpośrednio do sklepu.
- Plik CSV powinien zawierać dane w kolejnych kolumnach. Separatorem może być średnik, przecinek, spacja lub tabulator. Kolejność kolumn nie ma znaczenia. Po stronie sklepu określa Pan w której kolumnie znajduje się np. Kod towaru (to jest nazwa kolumny w pliku CSV).