Kanały społecznościowe – nowa strona

Wstęp

Istotnym elementem przy prowadzeniu sklepu internetowego jest bycie obecnym w portalach społecznościowych. W znaczący sposób wpływa to na budowanie marki oraz promocję firmy w Internecie, co może się przełożyć na wzrost sprzedaży. Kluczowe w takim wypadku jest wyeksponowanie odpowiedniego miejsca w Comarch e-Sklep, gdzie zaprezentujemy listę dostępnych kanałów społecznościowych.

Od wersji 2019.6 możliwe jest prezentowanie kanałów do portali społecznościowych również na oddzielnej stronie e-Sklepu. W ten sposób obsługa sklepu może zaprezentować kilka swoich kanałów na YouTube lub Facebooku.

Działanie funkcjonalności

Jeżeli chcesz skorzystać z dedykowanej strony dla kanałów społecznościowych należy:

  • posiadać szablon Szafir w wersji 2019.6.

 

Konfiguracja

Aby dodać dedykowaną stronę z kanałami społecznościowymi należy dodać stronę Social Media zgodnie z instrukcją dodawania nowej strony do szablonu z zachowaniem styli podając w edycji strony klucz: SocialMedia.

Należy pamiętać o powiązaniu szablonu z stroną. W tym celu należy w Wygląd sklepu/ Ustawienia/Edytuj ustawienia zaawansowane/Strony wprowadzić nazwę strony social-media.html.

W edycji szablonu na zakładce Nagłówek/ Stopka dodać lub zmodyfikować istniejące kanały w następujący sposób:

Przykładowe dane:

Następnie w panelu administracyjnym: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu w sekcji Social Media dla parametru Przechodzenie do kanałów na portalach społecznościowych zaznaczyć parametr Poprzez dodatkową stronę (domyślnie zaznaczony jest parametr: Bezpośrednio ze stopki)

zapisać i opublikować wprowadzone zmiany. Od tego momentu przejście na nową stronę będzie możliwe po kliknięciu w stopkę strony.

Przykładowy wygląd strony:

Dodatkowo w przypadku posiadania wielu kanałów społecznościowych z tego samego źródła można ukryć powtarzające się ikonki i etykiety. W tym celu należy skorzystać z atrybuty „hidden”.

Przykładowy widok:

Czy ten artykuł był pomocny?