Jak przebiega proces zamówienia?

Złożenie zamówienia przez klienta

Klient wybiera produkty w-Sklepie i następnie z poziomu zawartości koszyka określa sposób dostawy oraz sposób płatności. Sposób dostawy oraz sposób płatności ustawiany jest na macierzy dostaw w panelu administracyjnym na zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy. Po potwierdzeniu przez klienta złożonego zamówienia w e-Sklepie zostaje do klienta wygenerowana wiadomość e-mail. W tym czasie w panelu administracyjnym w zakładce Sprzedaż/ Zamówienia powinno się pojawić nowe zamówienia o stanie realizacji „oczekuje na potwierdzenie klienta”. Po wejściu w nowo utworzone zamówienie pod przyciskiem Więcej jest możliwość potwierdzenia za klienta złożonego przez niego zamówienia. W momencie potwierdzenia za klienta złożonego zamówienia stan realizacji zmienia status na „oczekuje na potwierdzenie sklepu”.
Po złożeniu zamówienia w sklepie każdy klient otrzymuje wiadomość mailową potwierdzającą złożone zamówienie wraz z linkiem do jego śledzenia.

Synchronizacja zamówienia z systemem ERP

Synchronizacje należy wykonać z poziomu systemu ERP. Zamówienie jest eksportowane do systemu ERP podczas synchronizacji nawet po min. 1 min od jego złożenia.

Realizacja zamówienia po stronie systemu ERP

W systemie ERP należy odszukać nowo zaimportowane zamówienie. Następnie, przechodząc do edycji nowego zamówienia należy odznaczyć parametr Bufor i zapisać zmiany. W tej sytuacji wykonanie synchronizacji spowoduje zmianę jego statusu na „Potwierdzone”.

W systemie ERP należy odszukać nowo potwierdzone zamówienie. Następnie, zaznaczając dane zamówienie należy przekształcić je do faktury sprzedaży. Kolejnym krokiem jest zaznaczenie parametru Wydanie zewnętrzne i zapisanie zmian. Wówczas wykonanie synchronizacji spowoduje zmianę jego statusu na „Zrealizowane”.

Ponowna synchronizacja zrealizowanego zamówienia z e-Sklepem

Synchronizacje należy ponownie wykonać z poziomu systemu ERP. Statusy zamówień są eksportowane do Comarch e-Sklep podczas synchronizacji z systemem ERP.

Zamówienie zrealizowane

Po przejściu do panelu administracyjnego status zamówienia powinien być widoczny jako „Zrealizowane”. Gdyby tak nie było to należy sprawdzić czy  w zakładce Ustawienia/ Dziennik zdarzeń widnieją jakieś komunikaty.

Należy pamiętać, że podczas przebiegu procesu zamówienia w zależności od konfiguracji sklepu, zamówienie może wymagać także potwierdzenia przez klienta, przez serwis płatności online, serwis ratalny lub np. ustalenia i zatwierdzenia kosztów przesyłki.

Czy ten artykuł był pomocny?