Administrator sklepu internetowego powinien zadbać o ustawienie w systemie ERP odpowiednich statusów dostępności towarów, tak aby rzetelnie informować Klientów o statusie danego towaru.
Dostępne statusy towarów:
-
-
- Zapowiedź – towar będzie dostępny w sklepie w przyszłości. Można go zamówić, ale zamówienie będzie realizowane dopiero, gdy będzie dostępny.
-
Dostępny – towar dostępny w sprzedaży:
-
- od ręki
- w ciągu x – godzin
- w ciągu x – dni
-
- Dostępny na zamówienie – towar dostępny w sprzedaży, ale konieczne jest zamówienie towaru przez sklep u producenta
- Niedostępny – towar niedostępny w sprzedaży, ale widoczny w sklepie. Towaru nie da się dodać do koszyka – zamiast przycisku dodaj do koszyka wyświetlany jest przycisk „Powiadom mnie o dostępności”. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Powiadomienia o dostępności.
-
W panelu administracyjnym sklepu można określić, w jaki sposób informacja o statusie dostępności zostanie zaprezentowana w sklepie. W tym celu należy przejść do sekcji: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary/ Statusy dostępności.
Po wejściu do edycji danego statusu dostępności administrator może zmienić nazwę dostępności, grafikę oraz sposób prezentacji statusu dostępności spośród możliwych opcji: Nazwa i grafika, Grafika, Nazwa.
O statusach dostępności przeczytasz również w artykułach o współpracy z odpowiednim systemem ERP dla swojego sklepu. Powyższe artykuły znajdują się w sekcji Jak zacząć?