Dlaczego klienci nie otrzymują maili z e-Sklepu?

Jeżeli klienci zgłaszają, że nie otrzymują wiadomości e-mail z e-Sklepu, to może być to spowodowane tym, że takie wiadomości nie są poprawnie wysyłane przez sklep, lub są one blokowane przez odbiorcę.

W przypadku, gdy wiadomości nie wychodzą z e-Sklepu, najczęstszą przyczyną problemów z komunikacją mailową jest błędna konfiguracja konta e-mail w sklepie. Poprawność konfiguracji można sprawdzić przeprowadzając wysyłkę testową w konfiguracji konta e-mail. Po wykonaniu udanej wysyłki testowej można wykluczyć błędną konfigurację. Informacje o poprawnej konfiguracji znajdziesz w artykule Konfiguracja konta e-mail.

Inną przyczyną mogą być filtry antyspamowe zastosowane na koncie e-mail odbiorcy, które sprawiają, że wiadomość, która wyszła poprawnie z e-Sklepu jest blokowana przez konto pocztowe odbiorcy. W takim wypadku dobrze jest, żeby klient sprawdził ustawienia swojej skrzynki pocztowej i filtra antyspamowego, oraz w miarę możliwości dodał adres nadawcy do białej listy.

Zalecamy wysłać próbnie maila do własnego sklepu. Możesz to zrobić Ustawienia/Treść/E-mail i SMS/edycja wybranego powiadomienia/przycisk Więcej/ Wyślij próbnie. Jeśli powiadomienie trafia na wskazany adres sklepu również wysyłane jest poprawnie do klienta.

Czy ten artykuł był pomocny?