Jeżeli klienci zgłaszają, że nie otrzymują wiadomości e-mail z e-Sklepu, to może być to spowodowane tym, że takie wiadomości nie są poprawnie wysyłane przez e-Sklep lub są one blokowane przez odbiorcę.
W przypadku, gdy wiadomości nie wychodzą z e-Sklepu, najczęstszą przyczyną problemów z komunikacją mailową jest błędna konfiguracja konta e-mail w sklepie. Poprawność konfiguracji można sprawdzić przeprowadzając wysyłkę testową w konfiguracji konta e-mail (aby sprawdzić, czy poczta została prawidłowo skonfigurowana, w panelu administracyjnym e-Sklep przejdź na zakładkę Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Dane sklepu/ Ustawienia poczty, wybierz parametr Konto pocztowe i serwer. Chcąc wysłać wiadomość testową, kliknij w „Wyślij wiadomość testową”).
Po wykonaniu udanej wysyłki testowej można wykluczyć błędną konfigurację. Informacje o poprawnej konfiguracji znajdziesz w artykule Konfiguracja konta e-mail.
Inną przyczyną mogą być filtry antyspamowe zastosowane na koncie e-mail odbiorcy, które sprawiają, że wiadomość, która wyszła poprawnie z e-Sklepu jest blokowana przez konto pocztowe odbiorcy. W takim wypadku dobrze jest, żeby klient sprawdził ustawienia swojej skrzynki pocztowej i filtra antyspamowego, oraz w miarę możliwości dodał adres nadawcy do białej listy.
Zalecamy wysłać próbnie maila do własnego sklepu. Możesz to zrobić Ustawienia/ Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS następnie edycja wybranego powiadomienia i przycisk Więcej/ Wyślij próbnie. Jeśli powiadomienie trafia na wskazany adres sklepu również wysyłane jest poprawnie do klienta.