Wstęp
W poprzednim artykule dowiedziałeś się co to jest Check24 i jak podłączyć się do niego ze swojego Comarch e-Sklep. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat procesu realizacji zamówienia z serwisu Check24.
Proces realizacji zamówienia:
Gdzie pojawiają się zamówienia z serwisu Check24?
Po złożeniu zamówienia przez klienta w Check24, trafia ono do panelu administracyjnego e-Sklepu i jest widoczne na liście zamówień w zakładce Sprzedaż/ Zamówienia.
Na tej liście można odczytać wszystkie potrzebne informacje o zamówieniu: jego numer, datę, stan realizacji, źródło pochodzenia itp.
Następnie w procesie synchronizacji zamówienia z Check24 wysyłane są do systemu ERP.
Z racji tego, że na rynku niemieckim obowiązują inne stawki VAT, zamówienia trafiające do Comarch e-Sklep posiadać będą w zależności od typu towaru jego odpowiednie wartości pomimo tego, że po stronie systemu ERP stawki te zdefiniujemy w inny sposób.
Jak zrealizować zamówienie w systemie ERP?
Zamówienia z Check24 należy zrealizować w systemie ERP, czyli wygenerować do nich list przewozowy (wraz z wszelkimi danymi do wysyłki) oraz utworzyć dokumenty sprzedaży.
W procesie synchronizacji informacje o realizacji zamówienia Check24 (list przewozowy oraz dokument sprzedaży) są przesyłane z systemu ERP do e-Sklepu, a następnie przekazywane do marketplace’u. Na tej podstawie Check24 zmieni status zamówienia, informując klienta o szczegółach przesyłki.
Jak mogę anulować zamówienie?
Anulowania zamówień można dokonać:
- w panelu platformy Check24 – w zakładkach New oraz Processing można dokonać anulowania zamówienia. W zakładce New widoczne są zamówienia, które w przeciągu ostatnich 10 minut nie zostały zsynchronizowane z panelem administracyjnym Comarch e-Sklep. W momencie anulowania zamówienia sprawdzane jest czy zamówienie to nie zostało już pobrane do e-Sklepu – jeżeli nie, zamówienie nie zostanie wysłane do Comarch e-Sklep, a w serwisie Check24 trafia do zakładki Canceled. Zamówienia widoczne w zakładce Processing świadczą o tym, że zostały one pobrane do e-Sklepu i otrzymują status „oczekuje na potwierdzenie sklepu”. W chwili anulowania takiego zamówienia na platformie Check24 w Comarch e-Sklep status zostaje zmieniony na „anulowane” i takie zamówienie nie zostanie pobrane do systemu ERP podczas synchronizacji.
- w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep – w szczegółach zamówienia anulować zamówienie można klikając przycisk Więcej (trzy kropeczki w prawym górny rogu), a następnie wybierając opcję „Anuluj zamówienie”. Anulowanie zamówienia w panelu administracyjnym możliwe jest do momentu przesłania zamówienia do systemu ERP (do czasu, gdy na liście zamówień nie jest widoczny numer w systemie ERP).
- w systemie Comarch ERP – po synchronizacji e-Sklepu z systemem ERP zamówienie trafia na listę zamówień, gdzie po wyciągnięciu z bufora można je anulować. Po ponownej synchronizacji w e-Sklepie w obszarze Sprzedaż/ Zamówienia na liście w danym zamówieniu status zostaje zmieniony na „anulowane”.
Jak dodać numer listu przewozowego?
Zarówno z poziomu listy zamówień jak i w systemie ERP możesz dodać numer listu przewozowego do zamówienia wysłanego za pośrednictwem firmy kurierskiej. W przypadku, gdy na rozwijanej liście nie ma wskazanej firmy kurierskiej, możesz ją dodać wybierając opcję Inny. Umożliwi to dodanie nowego pola do wpisania nazwy kuriera.
Numer listu przewozowego oraz typ kuriera będzie widoczny w szczegółach zamówienia na zakładce Dostawa i płatność.
W szczegółach zamówienia na platformie Check24, dla którego dodany został nr listu przewozowego, widoczna jest informacja „Marked as shipped”.
Więcej przydatnych informacji można znaleźć w naszym Centrum Pomocy.