Strefa Klienta

Lista plików w Strefie klienta w szablonie Szafir

Lista plików w strefie klienta w szablonie Szafir

W tym artykule dowiesz się jak dodać listę plików w strefie klienta w swoim szablonie.

Wskazówka
W tym artykule trzeba będzie wprowadzać zmiany w plikach js i css. Z tego artykułu dowiesz się jak je minifikować

Uwaga
Zapis nazwa_folderu/nazwa_pliku.rozszerzenie oznacza, że aby znaleźć dany plik należy udać się do folderu o nazwie podanej przed ukośnikiem. Przykładowo: order/thx.html oznacza plik thx.html w folderze order

Pierwszym krokiem będzie dodanie kodu w pliku customer-profile/pagination.html. W tym celu za pomocą narzędzia wyszukiwania znajdź frazę {% endif -%}, a linijkę wyżej wklej następujący kod: {% elseif page.QueryString contains 'to-download-erp' -%} {% assign buttonClass = 'to-download-button-lq' -%} {% assign inputClass = 'to-download-input-lq' -%} {% assign urlType = 'to-download-erp=true' -%} Następnie proszę otworzyć plik customer-profile/menu.html, następnie wyszukać w nim za pomocą narzędzia wyszukiwania frazę <li class="load-erp-data-lq i zastąpić znalezioną linijkę następującą: <li class="load-erp-data-lq {% unless page.QueryString contains 'tab=invoices' or page.QueryString contains 'tab=executed-complaints' or page.QueryString contains 'tab=active-complaints' or page.QueryString contains 'tab=sor' or page.QueryString contains 'tab=wm' or page.QueryString contains 'tab=to-download' or page.QueryString == '?tab=discounts' -%} active-lq {% endunless -%}" data-template="customer-profile/orders/orders.html"> Również w tym samym pliku proszę  wyszukać frazę {% if settings.discountsPresentationInCustomerProfileInPromotionsTab == 'yes' %} a bezpośrednio nad nią wkleić następujący kod: {% if config.B2B -%} <li class="load-erp-data-lq {% if page.QueryString contains 'tab=to-download' -%} active-lq {% endif -%}" data-template="customer-profile/to-download/to-download.html"> <i class="ti-download"></i> {{ translations.Downloads }} </li> {% endif -%} Następnym krokiem będzie dodanie odpowiednich styli. W tym celu przejdź do pliku scss/globals/_globals2.scss, a na samym końcu tego pliku wklej: .to-download-table-ui{ a{ color: $primaryColorFont; } .column-ui{ width: 50%; vertical-align: middle; } } Teraz należy przejść do folderu customer-profile, w nim utworzyć folder o nazwie to-download. W nowo utworzonym folderze proszę utworzyć plik to-download.html, a w nim umieścić następujący kod: <nav class="customer-profile-header-menu-ui"> <ul> <li><a href="{{ page.BaseHref }}{{ config.DefinedPages.Home }}"><i class="ti-angle-left"></i> <span class="no-on-mobile-ui">{{ translations.BackToShopping }}</span></a></li> <li class="active-ui only-text-ui">{{ translations.Downloads }}</li> </ul> </nav> {% include 'customer-profile/menu.html' -%} <div class="with-column-ui"> <div class="container-ui"> {% if customer.CompanyErpId <= 0 -%} {{ translations.AccessDenied }} {% else %} <div class="erp-data-ui erp-data-lq"> <div class="to-download-table-ui to-download-table-lq table-lq" data-sp="CDN.eshop_GetCustomerFiles"> <div class="column-name-ui"> <div class="column-ui">{{ translations.FileName }}</div> <div class="column-ui">{{ translations.Downloads }}</div> </div> <div class="row-ui" rv-each-o="List"> <a rv-href="o.UrlValue" rv-if="o.IsUrl" target="_blank"> <div class="column-ui"> <i class="file-to-download-icon-lq icon-ui" rv-data-extension="o.Extension"></i> { o.Name } </div> <div class="column-ui"><i class="ti-download"></i> {{ translations.DownloadFile }}</div> </a> <div class="download-file-from-to-download-lq" rv-data-id="o.ID" rv-data-extension="o.Extension" rv-unless="o.IsUrl"> <div class="column-ui"> <i class="file-to-download-icon-lq icon-ui" rv-data-extension="o.Extension"></i> { o.Name } </div> <div class="column-ui"><i class="ti-download"></i> {{ translations.DownloadFile }}</div> </div> </div> </div> {% include 'customer-profile/pagination.html' -%} </div> {% endif -%} </div> </div> Kolejnym krokiem jest dodanie kodu JavaScript. W tym celu przejdź do pliku js/init-ui2.js, przy pomocy narzędzia wyszukiwania znajdź frazę function getData(). Należy usunąć cały kod począwszy od znalezionej linii, aż do klamerki (włącznie) znajdującej się dwie linijki pod frazą div.find('.pager-lq').css('display', 'inline-flex');. W miejsce usuniętego kodu proszę wkleić: $.fn.erpData = function () { return this.each(function () { var div = $(this); var table = div.children('.table-lq'); if(!table.hasClass('to-download-table-lq')){ var dateTo = $('.get-erp-data-lq[name=dateTo]'); } var spin = $('.ng-spinner-lq'); var sp = table.data('sp'); var ds = { List: null, Pager: null, PageNo: 1 }; rivets.bind(div, ds); function getDateStr(d) { return new Date((d - d.getTimezoneOffset() * 60000)).toISOString().slice(0, -14); } function getDateEl(el) { try { var val = el.val(); if (val == '') return null; var d = new Date(val); el.val(getDateStr(d)); return getDateStr(d).replace(/-/g, ''); } catch (ex) { el.val(''); return null; } } function getData() { spin.css('visibility', 'visible'); if($('[type=date]').val() == ''){ var date = new Date().toISOString().slice(0, -14); $('[type=date]').val(date); } if(!table.hasClass('to-download-table-lq')){ var dt = getDateEl(dateTo); var parameters = { DateTo: dt, LanguageId: __lngId, PageNo: ds.PageNo } } else { var parameters = { LanguageId: __lngId, PageNo: ds.PageNo } } $.post(null, { __action: 'sync/exec', __csrf: __CSRF, worker: 'erpData', message: JSON.stringify({ command: sp, parameters: parameters }) }, function (d) { spin.css('visibility', 'hidden'); if (!d.action.Result) { return; } var r = d.action.Object[0]; ds[r.Name] = r.Result; ds.Pager = Array.apply(null, Array(r.PageCount)).map(function (_, i) { return { No: i + 1, Selected: ds.PageNo == i + 1 }; }); if(r.PageCount > 1){ ds.FewPages = true; } var elements = r.Result; var elementsQuantity = elements.length; for(var i=0; i<elementsQuantity; i++){ if(elements[i].DaysAfterDueDate > 0 && (elements[i].ToPay > 0 || elements[i].ToReturn < 0)){ elements[i].DaysAfterExists = true; } if(elements[i].ToPay > 0){ elements[i].ToPayExists = true; $('.no-to-pay-lq').remove(); $('.to-pay-column-lq').removeClass('hidden-lq'); } if(elements[i].ToReturn > 0){ elements[i].ToReturnExists = true; $('.no-to-pay-lq').remove(); $('.to-pay-column-lq').removeClass('hidden-lq'); } if(elements[i].DeliveryStatus == 0){ elements[i].DeliveryStatus0 = true; } if(elements[i].DeliveryStatus == 1){ elements[i].DeliveryStatus1 = true; } if(elements[i].DeliveryStatus == 2){ elements[i].DeliveryStatus2 = true; } if(elements[i].DeliveryStatus == 3){ elements[i].DeliveryStatus3 = true; } if(elements[i].DeliveryStatus == 4){ elements[i].DeliveryStatus4 = true; } if(elements[i].PaymentStatus == 0){ elements[i].PaymentStatus0 = true; } if(elements[i].PaymentStatus == 1){ elements[i].PaymentStatus1 = true; } if(elements[i].PaymentStatus == 2){ elements[i].PaymentStatus2 = true; } if(elements[i].DeliveryStatus == 0 || elements[i].DeliveryStatus == 1 || elements[i].DeliveryStatus == 2 || elements[i].DeliveryStatus == 3 || elements[i].DeliveryStatus == 4 || elements[i].PaymentStatus == 0 || elements[i].PaymentStatus == 1 || elements[i].PaymentStatus == 2){ elements[i].StatusExists = true; } if(elements[i].DeliveryStatus == 0 || elements[i].DeliveryStatus == 1 || elements[i].DeliveryStatus == 2 || elements[i].DeliveryStatus == 3 || elements[i].DeliveryStatus == 4){ elements[i].DeliveryStatusExists = true; } if(elements[i].PaymentStatus == 0 || elements[i].PaymentStatus == 1 || elements[i].PaymentStatus == 2){ elements[i].PaymentStatusExists = true; } if(elements[i].DeliveryStatusExists && elements[i].PaymentStatusExists){ elements[i].DeliveryAndPaymentStatusExists = true; } } div.find('.page-count-lq').text(r.PageCount); if(ds.PageNo == r.PageCount){ $('.pager-lq .next-lq').attr('disabled', true).removeClass('btn-gray-ui'); } else { $('.pager-lq .next-lq').attr('disabled', false).addClass('btn-gray-ui'); } if(ds.PageNo == 1){ $('.pager-lq .prev-lq').attr('disabled', true).removeClass('btn-gray-ui'); } else { $('.pager-lq .prev-lq').attr('disabled', false).addClass('btn-gray-ui'); } $('.pager-lq [type=number]').val(ds.PageNo); if(table.hasClass('to-download-table-lq')){ $('.file-to-download-icon-lq').each(function(){ var extension = $(this).data('extension'); if(extension == 'jfif' || extension == 'jpe' || extension == 'jpeg' || extension == 'jpg'){ var icon = 'ti-image'; } else if(extension == 'csv' || extension == 'txt'){ var icon = 'ti-receipt'; } else if(extension == 'doc' || extension == 'docx' || extension == 'odt'){ var icon = 'ti-write'; } else if(extension == 'xls' || extension == 'xlsx' || extension == 'ods'){ var icon = 'ti-bar-chart'; } else if(extension == 'zip' || extension == 'rar' || extension == '7zip'){ var icon = 'ti-archive'; } else if(extension == 'pdf'){ var icon = 'ti-agenda'; } else { var icon = 'ti-file'; } $(this).addClass(icon); }); } table.show(); div.find('.pager-lq').css('display', 'inline-flex'); }); } W tym samym pliku proszę wyszukać frazę function rivetsPropertyCheck(bindedObj, property), a bezpośrednio nad nią dodać kod: function downloadFileFromToDownload(e) { var id = $(e.currentTarget).data('id'); var extension = $(e.currentTarget).data('extension'); var fileDownloaded = false; if(window.downloadedFiles){ for(i=0; i<window.downloadedFiles.length; i++){ if(window.downloadedFiles[i].id == id){ fileDownloaded = true; var blob = window.downloadedFiles[i].blob; } } } if(fileDownloaded){ var a = document.getElementById('file-'+id); var url = window.URL.createObjectURL(blob); a.href = url; a.click(); window.URL.revokeObjectURL(url); } else { var fileData = { __csrf:__CSRF, __action:'sync/exec', worker:'erpData', message:JSON.stringify({command:'CDN.eShop_GetCustomerBinaryFile', parameters:{'Id':id}}) }; $.post(null,fileData, function(d){ var file = d.action.Object[0][0]; var name = file.FileName+'.'+extension; var binaryString = file.FileData; var fileBytes = base64ToArrayBuffer(binaryString); var blob = new Blob([fileBytes], {type: "octet/stream"}); var url = window.URL.createObjectURL(blob); var a = document.createElement("a"); document.body.appendChild(a); a.setAttribute("id", "file-"+id); a.style = "display: none"; a.href = url; a.download = name; a.click(); window.URL.revokeObjectURL(url); if(window.downloadedFiles){ window.downloadedFiles.push({id:id, blob:blob}); } else { window.downloadedFiles = [{id:id, blob:blob}]; } }); } } $('body').on('click', '.download-file-from-to-download-lq', function(e) { downloadFileFromToDownload(e); }); Następnie proszę dodać tłumaczenia. W sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Tłumaczenia po kliknięciu w przycisk Dodaj należy wpisać Id tłumaczenia oraz Tekst, który będzie się wyświetlał w e-Sklepie. Zmiany należy zatwierdzić przyciskiem Dodaj.
  • Id: FileName -- Tekst: Nazwa pliku
  • Id: DownloadFile -- Tekst: Pobierz plik
   

Dokumenty udostępniane przez Comarch e-Sklep Sync

Czym jest Comarch e-Sklep Sync i jakie dokumenty pobiera

Comarch e-Sklep Sync to narzędzie umożliwiające pobieranie danych na żądanie z baz systemów Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum. Aplikacja działa w postaci usługi, która potrafi komunikować się z Comarch e-Sklep w wersji B2B.
Wskazówka
Proces instalacji usługi został opisany w artykule Comarch e-Sklep Sync.
W tym artykule dowiesz się, jakie dokumenty są udostępniane w standardowej wersji usługi Comarch e-Sklep Sync.

Konfiguracja wyświetlanych dokumentów

Dokumenty, które mają zostać udostępnione w e-Sklepie należy wskazać w ustawieniach szablonu Szafir. W panelu administracyjnym e-Sklepu na zakładce Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu dostępna jest sekcja Dostępność dokumentów, w której obsługa sklepu może ustalić, jaki rodzaj dokumentu zostanie udostępniony kontrahentom w e-Sklepie.
Wskazówka
Pamiętaj, aby wprowadzone zmiany w ustawieniach szablonu zapisać i opublikować.
Na standardowych dokumentach przesyłanych za pomocą Comarch e-Sklep Sync są obecne dane nabywcy oraz odbiorcy widoczne na dokumentach w systemie ERP. W przypadku wydania magazynowego przesyłanego z systemu Comarch ERP XL widoczne są tylko dane odbiorcy. Dodatkowo w danych kontrahenta jest wyświetlany numer NIP.

Zamówienia

Dokumenty zamówień złożonych w e-Sklepie widoczne są w Strefie klienta poprzez przejście na szczegóły powiązanego dokumentu faktury, wydania zewnętrznego lub wydania magazynowego. Dokumenty zamówień złożonych poza e-Sklepem widoczne są na zakładce Zamówienia/ Pozostała sprzedaż.  Na liście zamówień Zamówienia/ Pozostała sprzedaż widoczne są następujące dane:
  • numer zamówienia w systemie ERP,
  • data wystawienia,
  • status zamówienia,
  • wartość netto zamówienia,
  • wartość brutto zamówienia.
Na szczegółach dokumentu poza powyższymi informacjami wyświetlana jest kwota brutto do zapłaty oraz lista towarów, które zostały uwzględnione w dokumencie. Dodatkowe informacje są dostępne po rozwinięciu listów przewozowych do zamówienia (jeśli zostały dodane) oraz szczegółów dokumentu. Po rozwinięciu szczegółów dokumentu widoczne są dodatkowe informacje:
  • forma płatności,
  • e-mail kontrahenta, którego dokument dotyczy (złożone przez),
  • dane odbiorcy,
  • dane nabywcy,
  • atrybuty dokumentu (jeżeli zostały dodane w systemie ERP),
  • dokumenty powiązane.
Na liście dokumentów powiązanych może zostać wyświetlona powiązana faktura sprzedaży oraz wydanie zewnętrzne. W Strefie Klienta w szablonie Szafir na liście zamówień z e-Sklepu oraz tych udostępnianych za pomocą Comarch e-Sklep Sync możliwe jest wyświetlanie statusów płatności i dostaw dla poszczególnych zamówień

Faktury

Faktury widoczne są w e-Sklepie w Strefie klienta na zakładce Faktury. Na liście Faktur widoczne są następujące dane:
  • numer faktury w systemie ERP,
  • data wystawienia,
  • termin płatności – w przypadku przeterminowanej płatności obok daty pojawi się informacja o ile dni jest przeterminowana płatność,
  • wartość netto zamówienia,
  • wartość brutto zamówienia,
  • kwota pozostająca do zapłaty.
Na szczegółach dokumentu poza powyższymi informacjami wyświetlana jest kwota brutto zapłacona przez kontrahenta oraz lista towarów które zostały uwzględnione w dokumencie. Po rozwinięciu szczegółów dokumentu widoczne są dodatkowe informacje:
  • forma płatności,
  • data sprzedaży,
  • e-mail kontrahenta którego dokument dotyczy (złożone przez),
  • dane odbiorcy,
  • dane nabywcy,
  • atrybuty dokumentu (jeżeli zostały dodane w systemie ERP),
  • dokumenty powiązane.
Na liście dokumentów powiązanych może zostać wyświetlony powiązany dokument zamówienia oraz wydania zewnętrznego.

Wydania zewnętrzne

Wydania zewnętrzne widoczne są w e-Sklepie w Strefie klienta na zakładce Wydania Zewnętrzne. Na liście wydań zewnętrznych widoczne są następujące dane:
  • numer wydania zewnętrznego w systemie ERP,
  • data wystawienia,
  • data wydania,
  • magazyn, z którego nastąpiło wydanie,
  • wartość netto zamówienia,
  • wartość brutto zamówienia.
Na szczegółach dokumentu poza powyższymi informacjami wyświetlana jest wartość dokumentu brutto oraz lista towarów, które zostały uwzględnione w dokumencie. Dodatkowo wyświetlane są informacje na temat e-maila kontrahenta, którego dokument dotyczy (złożone przez), dane odbiorcy, dane nabywcy (jeśli są inne niż dane odbiorcy), atrybuty dokumentu (jeżeli zostały dodane w systemie ERP) oraz dokumenty powiązane. Na liście dokumentów powiązanych może zostać wyświetlony powiązany dokument zamówienia oraz faktury sprzedaży.

Wydania magazynowe

Dokumenty wydań magazynowych są pobierane tylko z systemu Comarch ERP XL. Aby przedstawić klientom wydania magazynowe należy posiadać najnowszą wersję szablonu Szafir oraz kompatybilną wersję usługi Comarch e-Sklep Sync do e-Sklepu.
Wydania magazynowe widoczne są w e-Sklepie w Strefie klienta na zakładce Wydania Magazynowe. Na liście wydań zewnętrznych widoczne są następujące dane:
  • numer wydania magazynowego w systemie ERP,
  • data wystawienia,
  • data wydania,
  • magazyn z którego nastąpiło wydanie.
Na szczegółach dokumentu dodatkowo są widoczne dane odbiorcy, dokumenty powiązane, atrybuty dokumentu (jeżeli zostały dodane w systemie ERP) oraz towary, które zostały uwzględnione w dokumencie. Na szczegółach wydania magazynowego można zobaczyć powiązane dokumenty: wydanie zewnętrzne, fakturę sprzedaży, dokument zamówienia. Natomiast ze szczegółów tych dokumentów dokument wydania magazynowego nie będzie widoczny.
Wskazówka
Poza standardowymi dokumentami przesyłanymi przez Comarch e-Sklep Sync istnieje możliwość konfiguracji dodatkowych funkcji. Usługa posiada otwarty interfejs umożliwiający pobieranie dowolnych danych z użyciem procedur SQL a także rozszerzeń aplikacji (pliki dll). Więcej informacji na ten temat przedstawiono w artykule o Konfiguracji dodatkowych funkcji w Comarch e-Sklep Sync.

Opiekun towaru

Wstęp

W Comarch e-Sklep (w wersjach Standard, Enterprise, B2B) udostępniona jest funkcja opiekuna towaru prezentowanego w sklepie. Została ona wdrożona w standardowej wersji szablonu Szafir. Opiekun przypisany do towaru może mieć udostępnione: imię, nazwisko, telefon, e-mail oraz zdjęcie.

Konfiguracja w systemie ERP Optima

W systemie Comarch ERP Optima na karcie towaru na zakładce e-Sklep w polu Operator należy wskazać opiekuna danego towaru. Do Comarch e-Sklep wysyłane są: imię, nazwisko, telefon oraz mail operatora wybranego jako opiekun: Dodatkowo, na liście towarów w systemie ERP w operacjach seryjnych Zmiana parametrów Comarch e-Sklep istnieje możliwość seryjnego przypisania operatorów jako opiekunów do kart towarowych. W celu zaprezentowania opiekuna w szablonie Szafir należy w panelu administracyjnym e-Sklepu: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu w sekcji Opiekun towaru dla parametru Prezentuj w sklepie opiekuna towaru zaznaczyć parametr Tak lub Tylko dla zalogowanych (Domyślnie zaznaczony jest parametr Tak). Dodatkowo podczas konfiguracji ustawień można ustalić, czy prezentowana nazwa opiekuna ma się wyświetlać jako Imię czy Imię i nazwisko (domyślnie zaznaczony jest parametr Imię i nazwisko), a także, czy pokazać numer telefonu opiekuna (możliwe opcje: TakNieTylko dla zalogowanych. Domyślnie zaznaczony jest parametr Nie.). Wprowadzone zmiany należy zapisać i opublikować.
Wskazówka
Zdjęcie opiekuna nie może być większe niż 51 KB.

Konfiguracja w systemie ERP XL

W systemie Comarch ERP XL jest możliwe przesyłanie do Comarch e-Sklep opiekunów klienta i menadżerów produktu. W Comarch ERP XL opiekunami i menadżerami są pracownicy i na tej podstawie będą wysyłani opiekunowie do e-Sklepu. Aby opiekun (pracownik) został przesłany do e-Sklepu dodano na karcie pracownika parametr Wysyłaj do e-Sklep. Na podstawie listy pracowników, dla których zaznaczono parametr jw. tworzona jest lista opiekunów wysyłanych do e-Sklepu. Dane opiekunów takie jak imię i nazwisko, numer telefonu czy adres e-mail pobierane są z karty pracownika. Wysyłane są też zdjęcia opiekunów na podstawie załącznika typu obraz. Jeśli do karty pracownika podpięto więcej niż jedno zdjęcie wówczas wysyłane jest pierwsze z nich. Dane opiekuna kontrahenta przesyłane są na podstawie opiekuna czasowego zapisanego na zakładce [Handlowe]. Informacja o menadżerze zapisywana jest standardowo na karcie towaru na zakładce [Inne]. Na podstawie tego ustawienia przesyłany jest menadżer produktu do e-Sklepu.

Prezentacja opiekuna w Panelu administracyjnym

Lista towarów

Na zakładce Towary/ Lista towarów masz możliwość dodania nowej kolumny Opiekun towaru. Kolumna zawiera informacje: Imię i Nazwisko opiekuna, jeżeli nie został on przypisany do towaru miejsce w kolumnie będzie puste.

Szczegóły towaru

Szczegółowe informacje o opiekunie widnieją także na szczegółach towaru na zakładce Szczegóły towaru w dedykowanej sekcji Opiekun towaru. W przypadku, gdy towar nie posiada określonego opiekuna, wówczas sekcja Opiekun towaru na szczegółach nie będzie wyświetlana.

Prezentacja opiekuna w e-Sklepie

W e-Sklepie w standardowym szablonie Szafir opiekun będzie widoczny na szczegółach danego towaru. Domyślnie jest to fotografia oraz imię i nazwisko opiekuna. W zależności od konfiguracji, na szczegółach towaru może się wyświetlać tylko imię opiekuna lub dodatkowo numer telefonu.

Wiadomość do opiekuna towaru

Z poziomu sklepu umożliwiono wysyłanie wiadomości: zapytanie o towar oraz potwierdzenie złożonego zapytania (dla opcji Zapytaj o cenę towaru) do opiekuna towaru. W panelu administracyjnym dla wiadomości Zapytanie o towar oraz Potwierdzenie złożonego zapytania został dodany parametr umożliwiający wysłanie wiadomości do opiekuna. W momencie, w którym kontrahent wyśle zapytanie w e-Sklepie opiekun otrzyma odpowiednią wiadomość.
Aby skonfigurować wysłanie wiadomości do opiekuna należy przejść do panelu administracyjnego na zakładkę: Ustawienia/ Treści/ Email i SMS, a następnie do edycji wiadomości Zapytanie o towar. Potem należy kliknąć w obszar Do, po jego rozwinięciu pojawi się dodatkowy parametr Opiekuna towaru, który należy zaznaczyć, aby wiadomość od kontrahenta została wysłana również do opiekuna.

Promocje w Strefie Klienta

W Comarch e-Sklep w profilu klienta znajduje się zakładka - promocje. Dzięki niej klienci mogą sprawdzić, jakie rabaty aktualnie posiadają. Widoczne w tej zakładce rabaty są przesyłane z systemu ERP oraz ustalane w Panelu Administracyjnym Comarch e-Sklep. Widoczne rabaty w zakładce Promocje:
  • rabaty dla nowego klienta;
  • rabaty od wartości zamówienia;
  • rabaty z Comarch ERP;
  • stała cena z Comarch ERP.
  • rabat dla stałego klienta;
  • rabaty walutowe przesyłane z modułu rabatowego z Comarch ERP Altum.
Wskazówka
Zakładka ta jest widoczna tylko w szablonach Szafir i Topaz.
 

Więcej informacji

Więcej informacji można znaleźć w artykułach RabatyRabaty – rodzaje i zasady wyliczania, Kupony Rabatowe.

Opiekun towaru oraz kontrahenta

Wstęp

W Comarch e-Sklep (w wersjach Standard, Light, Enterprise, B2B) udostępniona jest funkcja prezentacji opiekuna towaru, a także opiekuna kontrahenta. Możesz przypisać osoby, które będą opiekowały się danym towarem lub kontrahentem. Opiekunowie odpowiadają za kontakt z konkretnymi klientami lub udzielają informacji na temat produktów. Dzięki opcji kontaktu, klient zawsze może wysłać wiadomość do opiekuna i zadać pytanie. Opiekunowie mogą mieć udostępnione: imię, nazwisko, telefon, e-mail oraz zdjęcie. Dostępność prezentacji opiekuna kontrahenta oraz towaru wygląda następująco:
Wersja e-Sklepu Opiekun towaru Opiekun kontrahenta
B2B szablon Szafir, panel administracyjny szablon Szafir, panel administracyjny
Enterprise szablon Szafir, panel administracyjny panel administracyjny
Standard panel administracyjny panel administracyjny
Light panel administracyjny panel administracyjny
 

Opiekun towaru

Konfiguracja w systemie ERP Optima

W systemie Comarch ERP Optima na karcie towaru na zakładce e-Sklep w polu Operator należy wskazać opiekuna danego towaru. Do Comarch e-Sklep wysyłane są:
      • imię,
      • nazwisko,
      • telefon
      • oraz e-mail operatora wybranego jako opiekun.
Dodatkowo, na liście towarów w systemie ERP w operacjach seryjnych Zmiana parametrów Comarch e-Sklep istnieje możliwość seryjnego przypisania operatorów jako opiekunów do kart towarowych. W celu zaprezentowania opiekuna w szablonie Szafir należy w panelu administracyjnym e-Sklepu: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu w sekcji Opiekun towaru dla parametru Prezentuj w sklepie opiekuna towaru zaznaczyć parametr Tak lub Tylko dla zalogowanych (Domyślnie zaznaczony jest parametr Tak). Dodatkowo podczas konfiguracji ustawień można ustalić, czy prezentowana nazwa opiekuna ma się wyświetlać jako Imię czy Imię i nazwisko (domyślnie zaznaczony jest parametr Imię i nazwisko), a także, czy pokazać numer telefonu opiekuna (możliwe opcje: TakNieTylko dla zalogowanych. Domyślnie zaznaczony jest parametr Nie.). Wprowadzone zmiany należy zapisać i opublikować.
Wskazówka
Zdjęcie opiekuna nie może być większe niż 51 KB.

Konfiguracja w systemie ERP XL

W systemie Comarch ERP XL jest możliwe przesyłanie do Comarch e-Sklep opiekunów kontrahenta i menadżerów produktu. W Comarch ERP XL opiekunami i menadżerami są pracownicy i na tej podstawie będą wysyłani opiekunowie do e-Sklepu. Aby opiekun (pracownik) został przesłany do e-Sklepu zaznacz na karcie pracownika parametr Wysyłaj do e-Sklep. Na podstawie listy pracowników, dla których zaznaczono parametr jw. tworzona jest lista opiekunów wysyłanych do e-Sklepu. Dane opiekunów takie jak imię i nazwisko, numer telefonu czy adres e-mail pobierane są z karty pracownika. Wysyłane są też zdjęcia opiekunów na podstawie załącznika typu obraz. Jeśli do karty pracownika podpięto więcej niż jedno zdjęcie wówczas wysyłane jest pierwsze z nich. Dane opiekuna kontrahenta przesyłane są na podstawie opiekuna czasowego zapisanego na zakładce [Handlowe]. Informacja o menadżerze zapisywana jest standardowo na karcie towaru na zakładce [Inne]. Na podstawie tego ustawienia przesyłany jest menadżer produktu do e-Sklepu.

Prezentacja opiekuna towaru w Panelu administracyjnym

Lista towarów

Na zakładce Towary/ Lista towarów masz możliwość dodania nowej kolumny Opiekun towaru. Kolumna zawiera informacje: Imię i Nazwisko opiekuna. Jeżeli nie został on przypisany do towaru miejsce w kolumnie będzie puste.

Szczegóły towaru

Szczegółowe informacje o opiekunie widnieją także na szczegółach towaru na zakładce Szczegóły towaru w dedykowanej sekcji Opiekun towaru. W przypadku, gdy towar nie posiada określonego opiekuna, wówczas sekcja Opiekun towaru na szczegółach nie będzie wyświetlana.

Prezentacja opiekuna towaru w e-Sklepie

W e-Sklepie w standardowym szablonie Szafir opiekun będzie widoczny na szczegółach danego towaru. Domyślnie jest to fotografia oraz imię i nazwisko opiekuna. W zależności od konfiguracji, na szczegółach towaru może się wyświetlać tylko imię opiekuna lub dodatkowo numer telefonu.

Wiadomość do opiekuna towaru

W panelu administracyjnym dla wiadomości Zapytanie o towar oraz Potwierdzenie złożonego zapytania (dla opcji Zapytaj o cenę towaru) widnieje parametr umożliwiający wysłanie wiadomości do opiekuna danego towaru. W momencie, w którym kontrahent wyśle zapytanie w e-Sklepie opiekun otrzyma odpowiednią wiadomość.
Aby skonfigurować wysłanie wiadomości do opiekuna należy przejść do panelu administracyjnego na zakładkę: Ustawienia/ Treści/ Email i SMS, a następnie do edycji wiadomości Zapytanie o towar. Potem należy kliknąć w obszar Do, po jego rozwinięciu pojawi się dodatkowy parametr Opiekuna towaru, który należy zaznaczyć, aby wiadomość od kontrahenta została wysłana również do opiekuna.

Opiekun kontrahenta

Konfiguracja w systemie ERP Optima

W systemie Comarch ERP Optima dodanie opiekuna kontrahenta możliwe jest po przejściu na zakładkę Dodatkowe na karcie kontrahenta. Następnie wybierz Operator, po czym zaznacz odpowiedniego użytkownika, który będzie opiekunem. Zmiany należy zatwierdzić przyciskiem .   Opiekuna można także ustawić korzystając z operacji seryjnych. Po przejściu do Listy kontrahentów, dla zaznaczonych pozycji można ustawić opiekuna bądź usunąć go.  

Konfiguracja w systemie ERP XL

W systemie Comarch ERP XL dodanie opiekuna kontrahenta możliwe jest na Karcie kontrahenta. Na zakładce Handlowe za pomocą przycisku Opiekun czasowy możliwe jest przypisanie opiekuna czasowego z listy pracowników bezpośrednio do karty kontrahenta i określenie przedziału czasowego na jaki ma on być aktywny.

Prezentacja opiekuna kontrahenta w Panelu administracyjnym

Opiekun kontrahenta widoczny jest w Panelu administracyjnym e-Sklepu. Na Liście kontrahentów w obszarze Kontrahenci/ Kontrahenci w dodatkowej kolumnie przy kontrahencie widoczne będzie imię i nazwisko opiekuna. Po przejściu do szczegółów kontrahenta widoczna będzie dodatkowa zakładka: Opiekun. W tym miejscu pojawią się szczegółowe informacje, takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu opiekuna.
Widok opiekuna kontrahenta na szczegółach kontrahenta w panelu administracyjnym

Prezentacja opiekuna kontrahenta w Strefie klienta w szablonie Szafir

Kontakt z opiekunem kontrahenta możliwy jest także z poziomu Strefy klienta w e-Sklepie. Zalogowany kontrahent w lewym, górnym rogu widoczny jest odnośnik: Kontakt z opiekunem. Po jego kliknięciu ukaże się zdjęcie oraz imię i nazwisko opiekuna wraz z danymi kontaktowymi.     Opiekun kontrahenta może również otrzymać informację po przesłaniu do Klienta oferty. Aby skonfigurować wysłanie wiadomości do opiekuna należy przejść do panelu administracyjnego na zakładkę: Ustawienia/ Treści/ Email i SMS, a następnie do edycji wiadomości Powiadomienie o ofercie. Następnie należy kliknąć w obszar Do, po jego rozwinięciu pojawi się dodatkowy parametr Opiekun klienta, który należy zaznaczyć, aby wiadomość została wysłana również do opiekuna.

Jak zarządzać strefą klienta w Comarch e-Sklep?

Wstęp

Od wersji 2023.5 w ustawieniach szablonów Szafir, Topaz i One Page Shop został dodany nowy obszar, który dotyczy edycji Strefy klienta. W tym artykule dowiesz się jak skonfigurować widok strefy klienta dla swoich klientów.

Konfiguracja

Ustawienia znajdują się w panelu administracyjnym: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu/ Zarządzanie strefą klienta. Na stronie widoczna jest lista elementów widocznych w e-Sklepie. Lista składa się z następujących elementów:
  • Dostępne – ustawienie wyświetlania danego elementu na stronie. Jeżeli parametr jest zaznaczony (podświetla się na szaro) wówczas element będzie widoczny na stronie.
  • Kolejność – w tym polu za pomocą strzałek możemy zmienić kolejność przycisków.
  • Ikona – w tym miejscu należy wprowadzić nazwę ikony, która powinna się wyświetlać na dodanym elemencie. Więcej informacji o ikonach znajdziesz w dalszej części artykułu.
  • Etykieta PL – nazwa elementu, która będzie się wyświetlała w polskiej wersji strony.
  • Id tłumaczenia – id z którego będą pobierane tłumaczenia elementu wyświetlane w obcojęzycznej wersji strony. Tłumaczenia dodawane są w panelu administracyjnym: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Tłumaczenia.
  • Wyróżnij – jeżeli parametr jest zaznaczony, to powoduje zmianę koloru przycisku na inny
[/su_list

Dodawanie ikony

Ikony które są dostępne w szablonie Szafir pochodzą ze strony Themify. Na stronie dostępna jest lista możliwych do wykorzystania ikon. Jeżeli chcesz w swoim elemencie w e-Sklepie dodać ikonę wystarczy, że w polu Ikona wpiszesz nazwę ikony, na przykład: ti-link. Jeżeli jednak chcesz skorzystać z własnych ikon wówczas należy je we własnym zakresie zaimplementować w kodzie szablonu w pliku _layout.html.

Dodawanie tłumaczeń

Nazwę etykiety można wprowadzić na dwa sposoby:
  • w polu Etykieta PL - jeśli w e-Sklepie jest włączony tylko język polski,
  • w polu Id tłumaczenia - dodając id do wybranego tłumaczenia jeśli w e-Sklepie są włączone języki obce.
Jeżeli jest uzupełnione tylko pole Etykieta PL wówczas etykieta będzie miała taką nazwę jaka została wprowadzona w tym polu. Jeżeli jest uzupełnione tylko pole Id tłumaczenia wówczas etykieta będzie miała taką nazwę jaka została przypisana do danego id w sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Tłumaczenia. Jeżeli zostały uzupełnione jednocześnie pola Etykieta PL oraz Id tłumaczenia wówczas etykieta będzie miała taką nazwę jaka została przypisana do danego id w sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Tłumaczenia.
Wskazówka
Pamiętaj, aby elementy były widoczne w e-Sklepie wprowadzone zmiany należy zapisać i opublikować.

Wyróżnienie elementu w Strefie klienta

W szablonie Szafir możliwe jest ustawienie wyróżnienia czcionki wyróżnionego elementu w Strefie klienta. Aby to zrobić zaloguj się do panelu administracyjnego, a następnie do obszaru Wygląd sklepu/Ustawienia. W zakładce Ogólne odnajdź sekcję „Kolor czcionki wyróżnionego elementu w menu profilu klienta”. Wybierz kolory, którymi chcesz wyróżnić element w profilu klienta. Następnie zapisz zmiany. Teraz przejdź do zakładki Strefa klienta. Zaznacz te elementy, które mają zostać wyróżnione. Wystarczy, że wybierzesz odpowiedni checkbox pod Wyróżnij. W efekcie klienci odwiedzający stronę Twojego sklepu po zalogowaniu zobaczą wyróżnione elementy.

Limit kredytu i limit przeterminowanych płatności

Wstęp

W szablonie Szafir w Strefie Klienta zalogowanym użytkownikom można wyświetlić przysługujący im limit kredytu oraz limit przeterminowanych płatności. Dzięki temu klienci na bieżąco mogą śledzić stan swoich zobowiązań wobec sprzedawcy. Dodatkowo, po przekroczeniu określonego na jego karcie w systemie ERP limitu, właściciel sklepu może ograniczyć sprzedaż płatnościami odroczonymi (przelew) dla danego klienta. Wówczas kontrahenci mogą zamawiać z wykorzystaniem nieodroczonych form płatności (gotówka, płatności online). Aby limity płatności były widoczne w Strefie klienta należy:
  • ustawić limity kredytu i przeterminowanych płatności w systemie Comarch ERP na karcie kontrahenta o statusie podmiot gospodarczy,
  • w konfiguracji e-Sklepu na poziomie systemu ERP wskazać sposób kontroli limitu płatności,
  • mieć Comarch e-Sklep w wersji B2B,
  • posiadać aktualną wersję szablonu Szafir,
  • skonfigurować usługę Comarch e-Sklep Sync,
  • w panelu administracyjnym w menu Ustawienia > Ustawienia sklepu > Klienci włączyć parametr Limity kredytu i płatności:

Konfiguracja limitu w Comarch ERP Optima

W systemie Comarch ERP Optima limit kredytu oraz limit przeterminowanych płatności możesz ustawić w menu Ogólne/ Kontrahenci, po wejściu w szczegóły kontrahenta na zakładce Handlowe w sekcji Warunki handlowe. Jeżeli pole Limit kredytu jest zaznaczone, możesz wprowadzić kwotową wartość maksymalnego kredytu udzielanego kontrahentowi. Jeśli kontrahent korzysta z limitu kredytowego, wówczas pole Limit wykorzystany zawiera informację o aktualnym zadłużeniu kontrahenta. Zaznaczenie parametru Limit przeterminowanych płatności pozwala wprowadzić maksymalną kwotę przeterminowanych płatności, do wysokości której pozwalasz kontrahentowi na zakupy u siebie. Dzięki temu masz kontrolę nad zadłużeniem danego kontrahenta. Aby ustawione dla poszczególnych kontrahentów limity były weryfikowane podczas składania zamówienia w Comarch e-Sklep B2B, w menu System > Konfiguracja > Firma > Ogólne > e-Sklep na zakładce Dodatkowe musisz określić zakres kontroli limitu płatności. Do wyboru dostępne są opcje:
  • brak – po przekroczeniu limitu nie będzie podejmowana żadna akcja w Comarch e-Sklep, Klient będzie mógł normalnie złożyć zamówienie,
  • ostrzeżenie – w momencie składania zamówienia pojawi się ostrzeżenie o przekroczeniu limitu,
  • blokada – po przekroczeniu limitu kontrahent będzie miał zablokowaną możliwość złożenia zamówienia w Comarch e-Sklep.

Konfiguracja limitu w Comarch ERP XL

W systemie ERP XL limit kredytu możesz ustawić w module Administrator oddziałów w menu Ogólne > Kontrahenci, po wejściu na szczegóły karty kontrahenta na zakładce Limity kredytowe. W sekcji Limity kredytowe można przyznać kontrahentowi konkretną kwotę limitu wraz z datą obowiązywania. Po kliknięciu w zielony plus otworzy się okienko, w którym możesz wprowadzić maksymalną kwotę kredytu jaką udzielasz danemu kontrahentowi.
Wskazówka
Limit kredytowy jest prezentowany z uwzględnieniem poniższych parametrów, jeśli są włączone w systemie Comarch ERP XL:
  • Czy uwzględniać rezerwacje,
  • Czy uwzględniać w wykorzystanym limicie kontrahenta, płatności które powstały do dokumentów.
W celu weryfikowania ustawionego limitu kredytowego dla wybranych kontrahentów podczas składania zamówienia w Comarch e-Sklep należy w systemie ERP XL w module Administrator oddziałów w menu Ogólne > Oddziały, na szczegółach oddziału synchronizowanego ze sklepem, w zakładce Eksport określić rodzaj kontroli limitu. Do wyboru dostępne są opcje:
  • Zezwalaj – w przypadku przekroczeniu limitu kredytowego kontrahenci nadal będą mogli składać zamówienia w Comarch e-Sklep,
  • Ostrzegaj – podczas składania zamówienia pojawi się informacja o przekroczeniu limitu kredytowego,
  • Blokuj – po przekroczeniu limitu kredytowego kontrahent będzie miał zablokowaną możliwość złożenia zamówienia w Comarch e-Sklep.

Limit płatności w Comarch e-Sklep w wersji B2B

Jeżeli zostały spełnione warunki określone we wstępnie tego artykułu, klient po zalogowaniu na swoje konto w e-Sklepie, może w Strefie klienta sprawdzić dostępny limit kredytu oraz limit przeterminowanych płatności. Dodatkowo w szablonie Szafir dla zalogowanych klientów (o typie firma) w nagłówku strony prezentowane są (jeżeli są większe od 0) następujące informacje o:
  • przyznanym limicie kredytowym – kwota limitu kredytu ustalona dla kontrahenta w systemie Comarch ERP,
  • pozostałym do wykorzystania limicie – kwota limitu kredytu, który pozostał do wykorzystania przez kontrahenta. Dotychczas wyświetlany był wyłącznie po wejściu do Strefy Klienta, pod menu.
  • płatnościach przeterminowanych – kwota przeterminowanych zamówień z odroczoną formą płatności:
Skonfigurowane w systemie ERP limity są kontrolowane podczas składania zamówienia z formą płatności o typie przelew. W zależności od ustawień w konfiguracji systemu ERP kontrahent jest ostrzegany o przekroczeniu limitu lub składanie zamówień może zostać zablokowane.
Przyklad
Dla opcji blokada Klient zobaczy podczas składania zamówienia następujący komunikat: "Twój limit płatności został przekroczony. Nie możesz złożyć zamówienie z odroczoną formą płatności (Przelew). Celem wyjaśnienia skontaktuj się ze swoim opiekunem."
Blokada zamówień po przekroczeniu limitu płatności w szablonie Szafir
Dla opcji ostrzeżenie Klient będzie mógł złożyć zamówienie przy przekroczonym limicie płatności. Po złożeniu zamówienia zobaczy odpowiedni komunikat: "Twój limit płatności został przekroczony."
Ostrzeżenie o przekroczonym limicie po złożeniu zamówienia w szablonie Szafir

Wielu pracowników kontrahenta

Wielu pracowników

Prowadząc sklep internetowy właściciel sklepu może obsługiwać różnego rodzaju kontrahentów. W modelu sprzedaży hurtowej często spotykanym typem kontrahentów są podmioty gospodarcze. W handlu B2B (business to business) to właśnie pracownicy firmy zazwyczaj dokonują zakupów firmowych w innych sklepach. W związku z powyższym w Comarch e-Sklep w szablonie Szafir (w wersji sklepu Enterprise lub B2B) istnieje możliwość dodawania wielu loginów (pracowników) w ramach jednego kontrahenta. Każdy pracownik posiada swój własny login (adres e-mail) i dzięki temu może dokonywać zakupów na konto głównego kontrahenta (firmy).

Dodawanie pracowników

Możemy wyróżnić 3 sposoby dodawania pracowników do kontrahenta. Opcja dostępna jest:
  • Z poziomu panelu administracyjnego u właściciela e-Sklepu
  • Z poziomu strefy klienta, na profilu kontrahenta (login główny) w szablonie Szafir
  • Z poziomu systemu ERP

Dodawanie pracowników w Panelu Administracyjnym

W panelu administracyjnym Comarch E-sklep przejdź do zakładki Klienci > Twoi klienci. Na liście kontrahentów kliknij w wybranego kontrahenta, dla którego chcesz dodać pracowników. Na zakładce Konta pracowników możesz dodać nowy login pracownika, klikając w Dodaj.

Przydzielając nowy login należy zdefiniować adres e-mail, który posłuży do logowania pracownika w sklepie, a także imię oraz nazwisko pracownika. Pola są obowiązkowe. Na liście pracowników pojawi się nowy pracownik. Przechodząc do szczegółów pracownika możesz aktywować lub dezaktywować konto, zmienić dane, wygenerować hasło oraz zapisać lub wypisać z newslettera. Po utworzeniu nowego loginu mail z prośbą o ustawienie hasła do swojego konta zostanie wysłany automatycznie po zaimportowaniu pracownika do systemu Comarch ERP. Dodatkowo te maile nie są wysyłane już do kontrahenta głównego. Maile wysyłane przy zakładaniu kontrahenta i nowych pracowników wysyłają się w takich samym języku w jakim jest obecnie otwarty panel administracyjny. W zakładce Klienci > Twoi klienci wybieramy konkretnego Klienta a następnie klikamy w zakładkę Pracownicy to widzimy w jakim języku mail został wysłany. Po wygenerowaniu hasła na podany adres mailowy pracownika przyjdzie powiadomienie mailowe z linkiem do zmiany hasła w sklepie. Pracownik powinien kliknąć w link i zarejestrować się do e-sklepu.
Wskazówka
Pracownika możesz usunąć tylko i wyłącznie jeśli nie jest powiązany z żadnym zamówieniem lub transakcją oraz nie został wysłany z systemu ERP.
Wskazówka
W przypadku, gdy dane pracownika nie zostaną wypełnione, to podczas synchronizacji zostaną one podstawione danymi z kontrahenta.
W Comarch e-Sklep istnieje możliwość zablokowania pracownika w panelu administracyjnym. Na szczegółach danego pracownika widzimy opcję Konto aktywne (z możliwością zaznaczenia Tak/ Nie). Domyślnie nowy pracownik zawsze jest aktywny. Po wybraniu opcji Nie w parametrze Konto aktywne login kontrahenta zostaje zablokowany i nie ma on możliwości zalogowania do swojego profilu w e-Sklepie. Nieaktywny pracownik jest oznaczony na liście pracowników na czerwono. Dodatkowo na liście pracowników istnieje możliwość zmienienia loginu głównego (domyślnego) dla danego kontrahenta. Pamiętaj, że login nieaktywnego pracownika nie może zostać wskazany jako domyślny dla  kontrahenta. Natomiast pracownik, który posiada login domyślny nie może zostać zablokowany, dopóki inny pracownik nie zostanie wybrany jako domyślny.
Wskazówka
NIP/PESEL jest sprawdzany dla kontrahentów. Użycie tego samego NIP przez pracownika w obrębie jednej firmy nie jest blokowane.

Dodawanie pracowników w Strefie Klienta

Logujemy się z poziomu konta kontrahenta (login główny) w Comarch E-sklep w szablonie Szafir. Po zalogowaniu do Strefy Klienta wybieramy zakładkę Pracownicy. Następnie po kliknięciu dodaj pracownika pojawi nam się okno, w którym należy uzupełnić adres e-mail nowego pracownika. Na liście pracowników dodany zostanie kafelek z informacjami o nowym pracowniku. W zakładce Konta pracowników na koncie kontrahenta (login główny) dodano również możliwość blokowania pracowników. Domyślnie każdy nowo dodany pracownik jest oznaczany jako aktywny (odblokowany). Kontrahent (login główny) ma możliwość blokowania pracowników, po kliknięciu w opcję Zablokuj. Wówczas taki pracownik nie może się zalogować do e-Sklepu. Po zablokowaniu istnieje możliwość odblokowana pracownika w efekcie czego zalogowanie jest możliwe ponownie. Pracownik, którego dodał kontrahent może się zalogować na konto pracownika przy użyciu funkcji przypomnienia hasła. Pracownik podczas pierwszego logowania w e-sklepie w szablonie Szafir przechodzi do panelu logowania, wpisuje swój adres email i klika w parametr  Nie pamiętasz hasła ?. Wysłany wtedy zostaje mail z linkiem, którego użycie pozwala mu utworzyć nowe hasło i zalogować się do e-sklepu. Co więcej możliwe jest posiadanie kilku kont kontrahentów/firm przypisanych do jednego adresu e-mail. W standardowym widoku kontrahenta (lub jego pracownika) w szablonie Szafir na pasku menu górnego widnieje następująca ikonka: Natomiast  w przypadku posiadania kilku kont kontrahentów, klient może zauważyć ikonkę przełączenia. Umożliwia ona przechodzenie pomiędzy firmami. Dodatkowo ma możliwość wpisania nazwy firmy do której konta chce się zalogować. Pole wyszukiwania dostępne jest tylko, jeśli na liście jest więcej, niż 10 kontrahentów.    

Dodawanie pracowników w systemie ERP na przykładzie Comarch ERP Optima

Pracownika można przypisać do kontrahenta również w systemie ERP. W systemie ERP Optima przechodzimy do zakładki Ogólne/Kontrahenci. Na liście kontrahentów wybieramy kontrahenta i klikamy dwukrotnie, żeby wejść w szczegóły formularza kontrahenta i na zakładkę dodatkowe. W sekcji Przedstawiciele klikamy na zielony przycisk dodaj i otwiera nam się formularz dodania nowego pracownika/przedstawiciela. Uzupełniamy dane pracownika, w tym koniecznie jego adres e-mail. Następnie przechodzimy do zakładki E-sklep do sekcji Loginy kontrahenta w Comarch E-sklep i klikamy Dodaj. Jeśli na zakładce Dodatkowe kontrahent ma zdefiniowanych przedstawicieli, na oknie dodawania loginów do e-Sklep można wskazać spośród nich osoby uprawnione do logowania w sklepie. Zatem dodajemy login nowego przedstawiciela z widocznej listy. Można wskazać spośród nich osoby uprawnione do logowania w sklepie, a także określić, który z loginów będzie głównym. Ostatnim krokiem jest wykonanie synchronizacji do e-sklepu z zaznaczonym parametrem wyślij kontrahentów do e-sklepu. Po wysłaniu kontrahentów do e-Sklep, w ERP Optima nie ma już możliwości edytowania adresu e-mail do logowania ani usunięcia zsynchronizowanych loginów z zakładki E-Sklep. Jeśli chcemy zablokować przedstawicielowi możliwość logowania do sklepu, jego login należy oznaczyć na zakładce E-Sklep jako nieaktywny.
Wskazówka
Kontrahenci przesłani w procesie synchronizacji z systemu ERP nie mogą zostać usunięci bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego. W takiej sytuacji należy oznaczyć pracownika jako nieaktywnego, ustawiając parametr „Konto aktywne” na „Nie”..
Wskazówka
Więcej informacji o wysyłaniu kontrahentów z systemu ERP do e-Sklepu znajdziesz też w artykule współpraca z Comarch ERP Optima oraz w artykule Kontrahenci
Wskazówka
Jeżeli z systemu ERP zostaną wysłane do e-Sklepu dwa loginy Kontrahenta z tym samym adresem e-mail, wówczas w menu Ustawienia/ Dziennik zdarzeń pojawi się komunikat o zduplikowanych loginach kontrahenta oraz dla takiego kontrahenta nie zostanie utworzone konto w e-Sklepie.
Loginy przedstawicieli udostępniane w ramach jednego sklepu muszą być unikalne. Więcej o komunikatach, które mogą wystąpić w trakcie synchronizacji przeczytasz w artykule: Synchronizacja Comarch e-Sklep z systemami Comarch ERP – komunikaty.

Konto pracownika

Po zalogowaniu do Strefy Klienta w Comarch E-sklep, pracownik widzi tylko swoje zamówienia oraz dane kontrahenta swojej firmy, które może edytować tylko właściciel firmy. Jako pracownik może dodawać nowe adresy dostawy, które w ramach zamówienia mogą być wykorzystane również przez wszystkich pozostałych pracowników w obrębie jednego kontrahenta. Dodatkowo może wybrać dla siebie domyślny adres dostawy, który będzie podpowiadany na zamówieniu. Podczas składania zamówienia w adresie dostawy wyświetlany jest mail pracownika składającego zamówienie, natomiast w danych odbiorcy widnieją dane kontrahenta głównego.
Wskazówka
W panelu administracyjnym e-Sklepu, po złożeniu zamówienia na liście zamówień widoczne są adresy mailowe pracowników składających zamówienie, natomiast w danych odbiorcy/kontrahenta wyświetlane są zawsze dane firmy/kontrahenta, dla której pracownik pracuje