Zmiana wersji sklepu – jak ją wykonać?

Wstęp

W obrębie Comarch e-Sklep istnieje możliwość łatwej i szybkiej zmiany wersji e-Sklepu. Aby tego dokonać wystarczy skontaktować się z nami przez stronę asysta.comarch.pl.

Zastanawiasz się nad zmianą wersji e-Sklepu, ale niej jesteś pewny/a czego dokładnie potrzebujesz? Zanim do nas napiszesz zapoznaj się z naszym artykułem pod tytułem Różnice w wersjach e-Sklepu.

Co powinna zawierać wiadomość w sprawie zmiany wersji e-Sklepu?

Wprowadzając zgłoszenie w naszym systemie pamiętaj, aby w znalazły się w nim:

  • deklaracja z jakiej wersji na jaką ma nastąpić zmiana, (różnice między wersjami zostały opisane w artykule: Różnice w wersjach e-Sklepu.),
  • data, od której chcesz dokonać zmiany,
  • akceptacja miesięcznych opłat abonamentowych zgodnie z obowiązującym Cennikiem.

Czy zmiana wersji sklepu ma wpływ na posiadane dane?

Zmiana wersji sklepu nie wpływa na dane przechowywane w systemie Comarch ERP oraz Comarch e-Sklep. Wszystkie posiadane dane i dotychczasowe ustawienia pozostaną bez zmian (m.in.: takie jak: Kontrahenci, zamówienia, czy szablon sklepu).

Co ulega zmianie?

Każda wersja sklepu różni się od siebie poszczególnymi funkcjami oraz dostępnymi usługami. W przypadku przejścia na wyższą wersję sklepu, niż dotychczas użytkowana, będziesz mógł korzystać z dodatkowych możliwości danej wersji.

Przyklad
Przechodząc z wersji Standard na B2B będziesz miał możliwość m.in.: zainstalowania usługi Comarch e-Sklep Sync, sprzedaży w różnych walutach, prowadzenia sprzedaży towarów za granicę, czy import swoich kontrahentów z systemu Comarch ERP.  

Jeżeli zdecydujesz się przejść na niższą wersję sklepu, wówczas poszczególne funkcje dostępne wcześniej przestaną być aktywne.

Więcej na temat funkcji w wybranej wersji przeczytasz w artykule: Różnice w wersjach e-Sklepu.

Etapy zmiany wersji sklepu

Wysłałeś do nas wiadomość i zastanawiasz się co dalej? Otóż proces realizacji Twojego zgłoszenia wygląda następująco:

  • Nasz zespół weryfikuje Twoje zgłoszenie zarejestrowane poprzez stronę przez stronę asysta.comarch.pl,
  • Zmieniamy Twoją opłatę abonamentową zgodnie z obowiązującym Cennikiem,
  • Zmieniamy wersję e-Sklepu na wybraną przez Ciebie,
  • Gotowe! Dostajesz wiadomość potwierdzającą ukończenie realizacji zgłoszenia.

Czy ten artykuł był pomocny?