Wygląd jest ważny
Czy wiesz, że przeciętnemu użytkownikowi wystarczy jedynie 10 sekund, aby ocenić atrakcyjność Twojej strony? Ten krótki czas może zadecydować o tym, czy odwiedzający Twój e-sklep zechce przejrzeć jego ofertę.
Wizerunek firmy w sieci
Wizerunek firmy w sieci w dużym stopniu zależy od poziomu, jaki prezentują treści wizualne. Im bardziej atrakcyjna pod względem wizualnym witryna sklepu, tym lepiej odbierane są informacje na temat zaprezentowanej oferty, co w efekcie pozytywnie wpływa na pozyskanie potencjalnego klienta. Wówczas łatwiej jest przekonać odbiorcę do współpracy. Przemyślany i dobrze zaprojektowany wizerunek w Internecie pomaga w budowaniu zaufania dla marki oraz oferowanych przez nią produktów. Powinien być on jednak systematycznie odświeżany, aby być na bieżąco z pojawiającymi się trendami na rynku. Estetyczna szata graficzna ma więc duże znaczenie.
Stwórz identyfikację wizualną
Ważne jest zatem, aby zastanowić się nad identyfikacją wizualną swojej firmy np. jakie kolory mogą się z nią kojarzyć? Przy tej okazji zastanów się również nad logo, które będzie pełniło rolę wizytówki Twojego sklepu internetowego. Jeśli już posiadasz identyfikację wizualną, to musisz także pamiętać o dobrej jakości grafikach, zdjęciach czy filmach, które w unikalny sposób zaprezentują Twoją ofertę. Co prawda, w sieci znajdziesz sporą ilość darmowych zdjęć „stockowych”, gotowych do wykorzystania, ale najlepiej będzie, jeśli przygotujesz swój autorski materiał wizualny. Niespójne treści nie przyciągną dużej uwagi.
Social media w e-Sklepie
Do uzupełnienia prezentacji wizerunkowej Twojego e-sklepu warto również skorzystać z wachlarza dostępnych narzędzi. Przykład mogą stanowić blogi, newslettery i media społecznościowe. Mogą one dodatkowo posłużyć, jako platforma do budowania zaufania wobec marki. Spójna kreacja graficzna w social mediach z prezentowanym przez Ciebie wizerunkiem może być wykorzystana, jako efektywne działanie brandingowe.
Pomóż klientowi odnaleźć produkt
Zadbaj o internautów odwiedzających Twój e-Sklep. Podczas jego projektowania wciel się w rolę swojego klienta i odpowiedz na kilka pytań, na przykład: jak wyobrażasz sobie idealny układ strony? W jaki sposób ułożyć towary? Jakie kolory nie zmęczą oka podczas przeglądania oferty. Pomóż im łatwiej odnaleźć interesujący ich produkt. W tym celu możesz wykorzystać wyszukiwarkę, którą ulokujesz w widocznym miejscu. Dobra organizacja sprzyja komfortowi zakupów. Dodaj zatem dobrze zorganizowany katalog produktów, który klienci potraktują jako półki w sklepie. Pamiętaj, aby towar był dobrze nazwany oraz opisany.
Jak widzisz wygląd sklepu to nie moda, a konieczność. Pomożemy Ci stworzyć unikalny sklep internetowy, w którym efektywnie zaprezentujesz swoje produkty i zwiększysz sprzedaż. Możesz skorzystać z gotowych szablonów Comarch, które możesz dowolnie modyfikować lub stworzyć swój własny. Jak rozpocząć projektowanie e-Sklepu znajdziesz w artykułach z sekcji:
Wygląd sklepu.