Wygląd sklepu to nie moda, to konieczność

Twój sklep jest już widoczny w sieci, ale co dalej? Pamiętaj, że od tego, co w ciągu pierwszych kilku sekund po wejściu na stronę zobaczy Klient, zależy czy zrobi zakupy czy pójdzie do konkurencji.

Tworząc swój sklep internetowy powinieneś postawić się w roli swojego Klienta i odpowiedzieć sobie na pytanie: czy ten sklep zachęca do zakupów. Warto również  sprawdzić  jakie rozwiązania stosują  inne e-sklepy w Twojej branży.

Pierwszą rzeczą, jaką widzi Klient jest zazwyczaj logo sklepu. To element, który pozwala zidentyfikować sklep. To również wizytówka Twojego sklepu w sieci. Zadbaj o dobrą jakość logotypu i umieść ją w nagłówku lub innym widocznym miejscu. Jak ustawić logo swojego sklepu możesz przeczytać w artykule Logo sklepu.

Kolejnym ważnym krokiem jest aby sklep posiadał estetyczną szatę graficzną dla wszystkich elementów. Nie chodzi o wymyślne grafiki, ale mówi się, że „ludzie kupują oczami” i to co zobaczą na stronie w dużej mierze decyduje o tym czy zaufają i zrobią zakupy.

Jeżeli nie chcesz samodzielnie tworzyć grafiki do swojego sklepu skorzystaj z gotowych szablonów graficznych. Na temat gotowych szablonów możesz przeczytać w artykule Gotowe szablony Comarch. Każdy szablon możesz dostosować na swój unikalny sposób. W tym celu mogą Ci pomóc artykuły z kategorii Dostosowanie wyglądu.  Jeżeli chcesz posiadać swój własny szablon możesz skorzystać z pomocy firm wdrażających Comarch ERP e-Sklep.

Klient, który wchodzi do Twojego sklepu może trafić bezpośrednio do towaru, jednak jeżeli nie zna dokładnie jego położenia w sklepie, zaczyna szukać. Tutaj nieoceniona okaże się wyszukiwarka i dobrze zorganizowany katalog produktów.

Wyszukiwarka powinna być kolejnym podstawowym elementem na stronie. Warto umieścić ją zaraz pod logotypem w widocznym miejscu. Jest ona niejako sprzedawcą, od którego klient uzyska informację, gdzie w sklepie znajdzie to czego szuka. Ustawienia wyszukiwarki znajdziesz również po stronie Panelu Administracyjnego, przeczytaj artykuł jak dostosować wyszukiwarkę – Wyszukiwanie.

Dodajmy do tego dobrze zorganizowany katalog produktów, który można traktować jak półki w Twoim sklepie. Intuicyjnie rozłożony na nich towar pozwoli klientowi na szybkie dotarcie do pożądanego produktu. Katalog produktów możesz umieścić poniżej wyszukiwarki, zarówno w układzie pionowym, jak i poziomym.

Klient dociera do produktu, kolejny krok to karta towaru i to na co czekałeś od początku, czyli dodanie do koszyka. W takim wypadku ważne, żeby towar był dobrze opisany. Ważne też, aby koszyk do którego trafiają zamówienia był dobrze widoczny. Według badań najlepszym miejscem na koszyk jest prawy górny róg strony. Powinien również wyróżniać się spośród otaczających go przycisków.

Klient przechodzi do zamówienia, przechodzi prosty proces i trafia na ostatni krok, czyli akceptację regulaminu. Ważne, żeby regulamin był łatwo dostępny jeszcze przed przejściem do koszyka, link do niego warto umieścić w widocznym miejscu.

Czy ten artykuł był pomocny?