Towary w sklepie internetowym

Prawdziwe towary w wirtualnym świecie

Dobre wyeksponowanie towarów w e-Sklepie jest bardzo istotne. Na początku może się to wydać czasochłonne, jednak efekt końcowy z pewnością to wynagrodzi. Uznaj poświęcony czas jako inwestycję w swój biznes.

Przyciągnij uwagę – wykonaj zdjęcia produktowe

Zdjęcia umożliwiają zaprezentowanie produktów Klientom. Jest to jeden z ważniejszych aspektów, zaraz obok opisu. Warto więc dobrze wyeksponować towar, ponieważ obraz pozostaje na dłużej
w pamięci odbiorcy. Obraz wizualny jest znacznie lepiej przetwarzany. Efekt zauważalny jest w social mediach – wpisy z obrazem odnotowują znacznie lepsze osiągi. Zdjęcia produktowe powinny być wykonywane na odpowiednim tle z dostosowanym światłem. Pamiętaj, że to towar powinien przykuć uwagę, a nie to co znajduje się za nim.

W e-Sklepach bardzo popularne są zdjęcia wykonane na białym tle. Wyglądają one estetycznie, a tło można łatwo obrobić w programie graficznym. Zdjęcia produktowe wykonywane na czarnym tle kojarzą się zwykle z produktami ekskluzywnymi, takimi jak zegarki, samochody czy perfumy.

Jako właściciel e-Sklepu rozważ także zdjęcia produktów w codziennym użytkowaniu. Często po zakupie produktu klienci dzielą się ze sobą w komentarzach spostrzeżeniami na temat danego towaru. Bardzo często dołączają zdjęcia, jak towar prezentuje się w rzeczywistości. Dodanie do e-Sklepu zdjęcia produktu w użyciu może pomóc w ukazaniu jego funkcjonalności.

Postaraj się o zdjęcia z wykorzystaniem kilku widoków. Stosując jeden obraz w e-Sklepie w pewien sposób ograniczymy swobodę użytkownika przez co nie będzie on mógł go ocenić. Stosuj przybliżenia pokazując detale i najlepsze cechy produktu, pokazuj go w różnych wariantach np. kolorystycznych. Wybierz także odpowiedni dla siebie styl zdjęć w katalogu produktów tak, żeby całość była spójna.

Opis produktu

Opis produktu to nic innego jak tekst marketingowy. Tekst powinien być szczegółowy i przedstawiać jak najpełniej wartość towaru. Sposób opisu zależy od branży. Inaczej opisujemy części samochodowe (większa uwaga na parametry techniczne), inaczej perfumy, albo ubrania. Powinien ukazywać nie tylko informacje na temat funkcji produktu, ale także korzyści płynące z jego posiadania. Ważne jest też dopasowanie się do grupy docelowej – inaczej zwrócisz się do czytelniczek książek romantycznych, a inaczej do graczy. Dobry opis zastąpi rozmowę ze sprzedawcą, co w zakupach online jest przecież bardzo istotne.

Nazwa towaru

Prawidłowo nazwany towar ułatwia dotarcie do niego zarówno z poziomu sklepu, jak i wyszukiwarek zewnętrznych. Nie musisz umieszczać wszystkich informacji w nazwie towaru, wiele z nich możesz zawrzeć w słowach kluczowych za pomocą których klient będzie mógł go wyszukać, mimo tego, że nie będą widoczne w nazwie. Nazwa powinna być krótka i jasno wskazywać na dany towar. Pisanie nazwy dużymi literami, bądź zawieranie w niej kodu towaru powoduje, że jest on mniej atrakcyjny. W nazwie produktu powinien pojawić się fragment wyszukiwany przez Twoich klientów.

Wiesz już jak przygotować asortyment do publikacji w Twoim e-Sklepie. Opublikuj zdjęcia produktów i dodaj ich opisy. W tym artykule dowiesz się jak możesz to łatwo zrobić:
Obrazki w e-Sklepie.

Czy ten artykuł był pomocny?