Prawdziwe towary w wirtualnym świecie, czyli Twój asortyment w sieci

Sklep internetowy stanowi wirtualne odzwierciedlenie Twojej rzeczywistej działalności, dlatego też asortyment, który w nim oferujesz powinien być przedstawiony w taki sposób, żeby klient mimo tego, że nie jest w stanie go dotknąć, mógł go odpowiednio ocenić przed zakupem.

Dobre przygotowanie towarów w sklepie internetowym to połowa sukcesu. Na początku może się to wydawać czasochłonne, jednak czas poświęcony na tą czynność można uznać za bardzo dobrą inwestycję.

Pamiętając ciągle, że klient nie jest w stanie ocenić wszystkimi zmysłami towarów w Twoim e-Sklepie, musisz skupić uwagę na tym, by sposób w jaki go zaprezentujesz pozwolił mu na łatwy wybór. Najważniejsze aspekty to prawidłowa nazwa i słowa kluczowe dla towaru, jego wizualizacja, czyli zdjęcia oraz wyczerpujący i syntetyczny opis.

Prawidłowo nazwany towar ułatwia dotarcie do niego zarówno z poziomu sklepu, jak i wyszukiwarek zewnętrznych. Nie musisz umieszczać wszystkich informacji w nazwie towaru, wiele z nich możesz zawrzeć w słowach kluczowych za pomocą których klient będzie mógł go wyszukać, mimo tego, że nie będą widoczne w nazwie. Nazwa powinna być krótka i jasno wskazywać na dany towar, pisanie nazwy dużymi literami, bądź zawieranie w niej kodu towaru powoduje, że jest on mniej atrakcyjny.

Zdjęcia towaru umożliwiają klientowi jego odbiór zmysłem wzroku. Ważne, żeby zdjęcia były dobrej jakości i w odpowiedniej rozdzielczości umożliwiającej klientowi powiększenie. Najlepiej, gdy zdjęcia odzwierciedlają rzeczywisty stan towaru, bez zbędnego retuszu, co dodaje wiarygodności. Zdjęcia zrobione samodzielnie będą dodatkowym atutem.

Na koniec opis, który powinien oddać w słowach, to czego klient może chcieć się dowiedzieć na temat towaru. Warto uzupełnić poza samym opisem atrybuty towaru, dzięki czemu klient bez szukania w tekście opisu może otrzymać informacje o interesujących go parametrach, takich jak chociażby wymiary, czy dane techniczne.

Czy ten artykuł był pomocny?