Profesjonalny opis produktu

Profesjonalny opis powinien przedstawiać cechy towaru, w ten sposób, aby osoba, która nie ma możliwości wypróbowania towar mogła go dobrze poznać. Opis taki jest idealnym uzupełnieniem dla zdjęć produktu i może być nimi dodatkowo przeplatany. Opis może zawierać dodatkowe grafiki lub krótkie filmy promocyjne.

Sposób opisu zależy ściśle od branży. Inaczej opisujemy części samochodowe (większa uwaga na parametry), inaczej perfumy, albo ubrania.

Ważne jest dodanie atrybutów towaru, które powinny być opisane zwięźle i zrozumiale, należy mieć na uwadze, że nie każdy z naszych klientów jest profesjonalistą w danej dziedzinie. Szczegółowe cechy produktu, poza wyszczególnieniem w atrybutach, powinny znajdować się również w jego opisie.

Do najczęściej używanych atrybutów zaliczamy:

  • kolor,
  • zdjęcie,
  • data ważności,
  • numer seryjny,
  • rozmiar, itp.

Należy zwrócić uwagę na łamanie tekstu, formatowanie i nagłówki wewnątrz opisu. Zbyt długie linie tekstu mogą być niewygodne do czytania, to samo tyczy się zbyt małych odstępów pomiędzy liniami. Ładna czcionka nie zawsze jest wygodna w odbiorze, dlatego warto korzystać z prostych i eleganckich krojów.

Czy ten artykuł był pomocny?