Analiza zachowań użytkowników sieci wskazuje na to, że wyszukiwarki internetowe są dla nich najbardziej pomocnym narzędziem w poszukiwaniu pożądanego przedmiotu. Warto się w nich dobrze zaprezentować na wysokich pozycjach, które mają wpływ na wartość sprzedaży.
W sieci istnieje wiele sklepów internetowych, jednak jedne są chętniej odwiedzane przez klientów niż inne. Dlaczego tak się dzieje? Poza cenowymi czynnikami takiego stanu rzeczy są treść, wygląd i wygoda użytkowania. Czynniki te determinują również to, jak sklep jest postrzegany przez wyszukiwarki internetowe, zaś wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się bezpośrednio na wolumen sprzedaży.
Najważniejsze, to oferować to, czego klienci szukają najczęściej. Jednak, żeby wyróżnić naszą ofertę na tle innych nie możemy sobie pozwolić na to, by towar w naszym sklepie wyglądał jak kopia z innego sklepu. W sieci ważną cechą jest unikalność. Bardzo dobrze, gdy przynajmniej opisy sprzedawanych przedmiotów są autorskie, jeszcze lepiej, gdy towar jest pokazany na rzeczywistych zdjęciach. W przypadku towaru z parametrami, dobrze jest umieścić je w atrybutach dołączanych do towaru, dzięki czemu klient będzie miał do nich dostęp bez czytania całego opisu. Ważne jest również poprawne przypisanie towarów do kategorii, tak, żeby klient mógł jak najłatwiej do nich trafić, zbyt głębokie drzewo kategorii może spowodować to, że klient opuści sklep zanim znajdzie interesujący go przedmiot.
Warto zwrócić również uwagę na detale, które są mniej widoczne dla klientów, na przykład tytuł strony. Pomimo tego, że podczas przeglądania sklepu klient widzi go tylko w nagłówku przeglądarki, to już w momencie wyszukiwania, będzie to najbardziej widoczny opis naszego sklepu. Dlatego nie może być on przypadkowy. Równie ważne są słowa kluczowe i opis strony czy też towaru. Tych elementów klient nie widzi na stronie w ogóle, a warunkują one pozycję w wynikach wyszukiwania.
Budując swoją stronę internetową trzeba zwrócić uwagę na wiele elementów w kodzie HTML, żeby jak najlepiej wpasować się w wymagania stawiane przez czołowe wyszukiwarki. Oprogramowanie Comarch ERP e-Sklep posiada kod, który został już zoptymalizowany pod kątem SEO (Search Engine Optimization – optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych), dlatego też użytkując nasz sklep nie musisz się martwić o warstwę kodu. W panelu administracyjnym wystarczy jedno kliknięcie, żeby przedstawić mapę naszej strony czołowym wyszukiwarkom.
Jak wynika z rankingu Gemius za rok 2017, 91 na 100 Polaków szuka informacji w wyszukiwarce Google – jest to niewątpliwy lider wśród wyszukiwarek. Około 93% ruchu w polskiej sieci pochodzi właśnie z niej. Znacznie mniejszą popularnością cieszą się dwie inne wyszukiwarki: Bing od Microsoftu oraz Yahoo! – obie posiadają niewielki procent polskiego rynku wyszukiwarek.
Musimy pamiętać, że dzisiejszy konsument, internauta jest leniwy, ale wymagający. Chce mieć to czego potrzebuje natychmiast. Jak podają statystyki tylko 11% użytkowników przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest, aby być właśnie na pierwszej stronie – 78% uwagi internautów zyskuje 5 pierwszych pozycji, z czego pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania generuje ponad 50% kliknięć.
Podsumowując, dobry towar, unikalne opisy wraz ze zdjęciami i uzupełnione pola odpowiedzialne za wyszukiwanie, to pierwsze kroki w procesie pozycjonowania, który prowadzi do czołowych miejsc na listach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że praca związana z SEO, czyli pozycjonowaniem, to praca nieustająca, raz uzyskaną pozycję w rankingu wyszukiwania łatwo stracić!
Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj nasze artykuły w pomocy dotyczące pozycjonowania.