Pierwsze kroki w handlu elektronicznym

Handel elektroniczny, e-handel (ang. e-commerce) to rodzaj handlu, który prowadzony jest w Internecie. Jego najpopularniejsze kanały sprzedaży to sklepy internetowe oraz serwisy typu marketplace (np. Allegro). W 2021 roku aż 77% internautów kupowało online. Według Klientów są one szybsze, czasami tańsze, ale przede wszystkim – można je zrobić zawsze. Strony z asortymentem są dostępne o każdej porze. E-commerce nieustannie się rozwija, a dla właścicieli sklepów stał się niemal koniecznością. Dopasowując się do potrzeb Klientów stale udoskonalane są systemy związane z obsługą zamówień, magazynów, szybkimi płatnościami oraz dostawami po to, by otrzymali oni jak najszybciej dany produkt.

Jakie korzyści daje e-commerce?

Korzyści płynących z prowadzenia e-Sklepu jest bardzo wiele. Mogą się one oczywiście zmieniać wraz ze zmianą trendów na rynku.

Przede wszystkim:

  • Oszczędzisz czas i koszty wyposażania ewentualnego biura czy sklepu,
  • Możesz o dowolnej porze aktualizować swoją ofertę,
  • Twoja oferta będzie prezentowana przez całą dobę,
  • Szybciej dotrzesz do określonych grup kontrahentów,
  • Klient może przeglądać Twoją ofertę i dokonywać zakupów kiedy chce,
  • Skutecznie zrealizujesz swoje działania marketingowe,
  • Rosnący zasięg rynku Internetowego gwarantuje duże możliwości rozwoju.

O czym warto pamiętać tworząc e-Sklep?

  1. Ustal grupę docelową

Na samym początku warto pomyśleć nad tym do kogo kierujemy produkt lub usługę. Ustalenie grupy docelowej jest niezwykle ważne. Stwórz personę, do której chcesz trafić ze swoją ofertą. Możesz spróbować odpowiedzieć sobie na pytania: kim jest? W jakim wieku? Jakie wartości są dla niej ważne? Dzięki temu łatwiej stworzysz strategię marketingową, która ułatwi przedstawienie oferty potencjalnym Klientom.

  1. Opracuj strategię marketingową

Decydując się na sprzedaż internetową zastanów się jakimi kanałami chcesz dotrzeć do swojej grupy docelowej. Dobór odpowiednich narzędzi pozwoli Ci skutecznie dotrzeć do potencjalnego klienta, a także wypracować formę komunikacji. Pamiętaj, że komunikacja z każdą grupą wygląda inaczej.

  1. Przedstaw swoją ofertę

Opis i zdjęcia asortymentu z pewnością ułatwią komunikację. Szczegółowy opis w Internecie jest bardzo ważny – potrafi on zastąpić rozmowę ze sprzedawcą. Pokaż zatem swojemu Klientowi nie tylko funkcjonalności danego produktu, ale także zdjęcia. Obrazy pozostają na dłużej w pamięci, niż tekst pisany, dlatego ważne jest, aby wykonać odpowiednie zdjęcia produktowe. Więcej na temat prezentowania oferty znajdziesz w artykule o prawdziwych produktach w wirtualnym świecie.

Chcesz być bardziej popularny?

Bez wątpienia pomogą Ci w tym media społecznościowe. Jeśli jeszcze nie masz profilu na żadnym portalu, to polecamy Ci go stworzyć. W swoim e-Sklepie możesz dodać odnośnik do strony na Facebooku, Instagramie czy TikToku. Kluczem do sukcesu jest wsłuchanie się w potrzeby swoich klientów. Śledź trendy w branży i podążaj za nimi.

Pomożemy Ci stworzyć i sprawnie obsługiwać Twój e-Sklep. W tym celu zachęcamy do zapoznania się z artykułami w sekcji: Jak zacząć.

Czy ten artykuł był pomocny?