Nowości i zmiany z dnia 12.08.2024

Pragniemy poinformować, że już wkrótce klasyczny interfejs panelu administracyjnego przestanie być dostępny. W związku z tym serdecznie zachęcamy do przełączenia się na nowy wygląd i korzystanie z Comarch e-Sklep w nowej odsłonie.

Aby przejść do odświeżonego interfejsu kliknij w przycisk, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. Jest on widoczny po zalogowaniu się do panelu administracyjnego e-Sklepu z poziomu każdej zakładki.

1. Dostosowanie do Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA)

1.1 Formularz do zgłaszania naruszeń

Informujemy, że w naszej aplikacji Comarch e-Sklep udostępniliśmy formularz do zgłaszania naruszeń związanych z przepisami Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA). Dzięki temu użytkownicy sklepu będą mogli łatwiej i szybciej zgłaszać przypadki naruszeń w udostępnianych treściach, co przyczyni się do jeszcze większej ochrony i bezpieczeństwa użytkowników.

Dowiedz się więcej Jak dostosować mój Comarch e-Sklep do wymogów DSA?

Zobacz jak wygląda strona do zgłaszania naruszeń w naszym sklepie demo.

1.2 Zgłaszanie naruszeń do opinii

W ramach realizacji dostosowania do Aktu o Usługach Cyfrowych dodaliśmy możliwość zgłaszania naruszeń do opinii dodawanych o towarze. Pozwala to każdemu użytkownikowi na informowanie administratora sklepu o nieodpowiednich komentarzach.

Przeczytaj w naszym Centrum Pomocy Jak obsługiwać zgłoszone naruszenia?

Zobacz jak wygląda zgłaszanie naruszeń do opinii o towarach w naszym sklepie demo.

2. Prezentacja kuponów rabatowych na towarach

W najnowszej wersji Comarch e-Sklep w szablonie Szafir (B2B) wprowadziliśmy prezentację kuponów rabatowych. Dzięki tej funkcji możesz wskazać klientom, z jakich kodów rabatowych mogą skorzystać. W zakładce Promocje w Strefie klienta zaprezentowana została lista kuponów rabatowych obowiązujących w sklepie. Ponadto taką informację klient może teraz zobaczyć na towarze. Na liście towarów, na szczegółach oraz w koszyku możliwy jest do otworzenia popup z dostępnymi kodami rabatowymi. Łatwy dostęp do informacji o obniżce może zachęcić większą liczbę konsumentów do skorzystania z oferty w Twoim sklepie.

Więcej informacji dotyczących wskazanej funkcji znajdziesz w artykule: Jak włączyć prezentacje kuponów rabatowych w szablonie Szafir?

Zobacz jak wygląda prezentacja kuponów rabatowych w naszym sklepie demo.

3. Edycja zawartości nagłówka sklepu

Umożliwiliśmy edycję zawartości nagłówka e-Sklepu w szablonie Topaz (B2C). Od tej pory z jednego miejsca możesz prosto i szybko:

  • dodawać, edytować, wyróżniać i usuwać strony lub grupy stron,
  • dodać odnośniki do mediów społecznościowych,
  • zmienić logotyp i favicon bez przechodzenia w różne miejsca w panelu administracyjnym. 

Dzięki temu Twoi klienci będą mieli wygodny dostęp do stron, które chcesz im udostępnić i wyeksponować. Ikony mediów społecznościowych w nagłówku pozwalają użytkownikom łatwo znaleźć i odwiedzić profile Twojej firmy na różnych platformach. Zmiany widoczne są w przypadku nagłówka 2 oraz 3 w szablonie Topaz (header-2 oraz header-3).

Szczegółowe informacje na temat funkcji oraz jej konfiguracji znajdziesz w artykule: Jak edytować nagłówek w szablonie Topaz?

4. Dodatkowe pola przy rejestracji kontrahenta detalicznego

W najnowszej aktualizacji rozbudowaliśmy formularz rejestracji klienta detalicznego o dwa nowe pola: płeć i datę urodzenia. Zmiany widoczne są w szablonach: Szafir, Topaz, One Page Shop oraz Dla Gastronomii. Możesz je ustawić jako opcjonalne lub wymagane, dzięki czemu jeszcze lepiej dopasujesz proces rejestracji do potrzeb Twojego sklepu. Zebrane informacje wykorzystaj w newsletterach albo w personalizowanych kampaniach rabatowych.

Przeczytaj więcej o dostosowaniu formularza rejestracji klientów w swoim sklepie.

Zobacz jak wygląda rozbudowany formularz rejestracji w naszym sklepie demo.

5. Zapamiętywanie w sklepie języka wybranego przez Klienta

Rozszerzyliśmy automatyczne dopasowanie języka w e-Sklepie o funkcję odtworzenia języka z poprzedniej sesji przeglądarki. Dzięki temu wzrośnie wygoda Klientów obcojęzycznych regularnie odwiedzających Twój sklep. Odtworzenie języka z poprzedniej sesji ma priorytet nad ustawieniami przeglądarki. Oznacza to, że język wybrany podczas ostatniej wizyty użytkownika zostanie zachowany przy kolejnej wizycie, niezależnie od domyślnych ustawień językowych przeglądarki.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Jak automatycznie ustawić język sklepu w oparciu o język przeglądarki?

6. Raporty i statystyki w e-Sklepie

6.1 Raport ogólnej kondycji sklepu – bezpieczeństwo i aktualizacje

W najnowszej wersji panelu administracyjnego wprowadziliśmy funkcję ułatwiającą zarządzanie bezpieczeństwem i aktualizacjami Twojego e-Sklepu. Na stronie głównej Dashboardu w dedykowanym obszarze są widoczne dwa paski postępu, które wizualnie przedstawiają kondycję usługi. Dzięki temu uzyskasz szybki dostęp do informacji o stanie swojego e-Sklepu oraz możliwość podjęcia natychmiastowych działań w celu poprawy jego kondycji. Przekłada się to na większe bezpieczeństwo sklepu, lepsze działanie, a co za tym idzie – większe zaufanie klientów i wyższe zyski.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Raporty i statystyki – Kondycja sklepu.

7. Nowości w integracji z Allegro

7.1 Oferty wielowariantowe

Najnowsza wersja Comarch e-Sklep została wzbogacona o funkcję w integracji z Allegro, dotyczącą tworzenia ofert wielowariantowych. Od teraz z poziomu panelu administracyjnego utworzysz ofertę wielowariantową, czyli połączysz różne wersje tego samego produktu w jedną, zbiorczą ofertę. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli zobaczyć i wybrać spośród dostępnych wariantów (np. rozmiarowych lub kolorystycznych) ofertę, która im najbardziej odpowiada. Tworzenie takich ofert możliwe jest przez określenie na podstawie, których parametrów charakterystycznych dla danej kategorii produktów Allegro, oferty mają zostać połączone.

Więcej na temat ofert wielowariantowych przeczytasz w artykule Czym są oferty wielowariantowe Allegro i jak je dodać?

7.2. Program Super Sprzedawca – czas wysyłki i dostawy w zamówieniach

Celem wsparcia utrzymania Twojego statusu Super Sprzedawcy, na szczegółach zamówienia Allegro dodaliśmy informacje o czasie wysyłki, który zadeklarowałeś w wystawionej ofercie oraz terminu dostawy zamówienia, w jakim Kupujący może się go spodziewać. Przewidywany czas dostawy wyliczany jest przez Allegro na podstawie historii Twoich wysyłek oraz wybranych metod dostaw. Terminowe wysyłki oraz zamówienia dostarczone na czas również są liczone do miary jakości Twojej sprzedaży w Allegro, dlatego informacje o tych ważnych datach zobaczysz już na szczegółach zamówienia Allegro.

8. Nowy interfejs panelu administracyjnego – integracje o typie Dodatki

W najnowszej aktualizacji nowego interfejsu panelu administracyjnego odsłoniliśmy kolejny obszar w zakładce Integracje. Po wyborze opcji Dodatki dostępne są: Comarch e-Sklep Sync, Comarch Liquid, BaseLinker, Trusted Shops oraz Sztuczna inteligencja (AI).

Comarch e-Sklep – wymagania

Comarch e-Sklep 2024.4 współpracuje z systemami ERP
w następujących wariantach:
Light, Standard, Enterprise B2B
Comarch ERP XT aktualna wersja niedostępny
Comarch ERP Optima 2024.x 2024.x
Comarch ERP XL 2024.x 2024.x
Comarch ERP Altum informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum
Comarch ERP Enterprise informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise niedostępny
Wersja 2024.4 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0.
Wskazówka

Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2024.4 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:

  • Google Chrome,
  • Mozilla Firefox,
  • Opera,
  • Safari dla komputerów Mac.

W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.

Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.

Wskazówka

Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:

  • Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome lub Firefox w najnowszej wersji,
  • iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari w najnowszej wersji.

Czy ten artykuł był pomocny?