Jak zintegrować Comarch e-Sklep z Check24?

Wstęp

Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z porównywarką Check24 trwa kilka minut. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować sklep oraz przesłać produkty do serwisu Check24.

Jak założyć konto w serwisie Check24?

Aby dodać konto CHECK24 w panelu e-Sklepu uzupełnij najpierw formularz rejestracji do tego serwisu, który jest dostępny na stronie: https://merchantcenter.check24.de/registration/. Po wypełnieniu go i aktywacji konta przez platformę, należy zalogować się i podać adres pliku CSV z ofertą sklepu, aby pojawiła się w serwisie. Można to zrobić poprzez wejście w Ustawienia/ Offer feed.

Po weryfikacji, sklep zostanie przekazany do integracji i oferta pojawi się na stronie.

Poniżej przedstawiono instrukcje konfiguracji porównywarki cenowej Check24 wraz z wskazówkami dotyczącymi utworzenia pliku CSV z ofertą sklepu.

Jak dodać konto Check24 w panelu e-Sklepu?

Aby dodać konto należy zalogować się do panelu administracyjnego, a następnie przejść do obszaru: Ustawienia/Ustawienia sklepu/Check24. Po naciśnięciu przycisku Dodaj konto Check24 pojawią się pola, które są obowiązkowe do uzupełnienia: nazwa użytkownika oraz hasło. Dane te muszą być zgodne z danymi konta Check24.

Jak skonfigurować feed produktowy do Check24?

Aby skonfigurować feed produktowy Check24 przejdź w panelu administracyjnym do zakładki Sprzedaż/ Porównywarki cen i wybierz kafelek Check24.

W zakładce Konfiguracja określ język, cenę i walutę.

Wskazówka
Waluta w konfiguracji feedu i waluta, w której sprzedawane są produkty w Check24 powinny być takie same.
Wskazówka
Więcej informacji o możliwości sprzedaży towarów w wielu walutach znajduje się w artykule: Sprzedaż towarów w wielu walutach.

W feedzie produktowym w sekcji Filtr towarów można dodatkowo sparametryzować towary dla Check24 ze względu na ich status, opis bądź stan magazynowy. Zmiany zapisz klikając na przycisk Zapisz.

Wskazówka
Aby skorzystać z opcji zawężania oferty do towarów ze stanem magazynowym większym od 0, należy aktywować w sklepie obsługę stanów magazynowych w obszarze Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary/ Stany magazynowe.

Jak dodać towary do feedu produktowego?

Aby dodać towary do feedu produktowego Check24 przejdź w panelu administracyjnym do Sprzedaż/ Porównywarki cen/ Check24. W górnym menu, obok zakładki Konfiguracja, są dostępne obszary pozwalające na udostępnianie towarów pod względem kategorii, marek i producentów.

W zakładce Towary udostępnianie należy kliknąć Wybierz TowaryPo pojawieniu się listy towarów ze sklepu wybierz te produkty, które chcesz udostępnić do Check24.

W zakładce Kategorie udostępniane należy wskazać grupy towarowe, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do feedu produktowego (wygenerowane w postaci pliku CSV) dla Check24.

Postępując analogicznie do powyższego opisu możesz na pozostałych zakładkach określić marki oraz producentów, dla których towary będą udostępniane do Check24.

Po wykonaniu powyższych czynności zapisz zmiany (w górnym prawym rogu) z poziomu zakładki Konfiguracja.

Wskazówka
Podstawowe informacje odnośnie obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen znajdziesz w artykule Porównywarki cen.

Jak w systemie ERP przygotować asortyment do sprzedaży w Check24?

Należy pamiętać, że sprzedaż towarów za pomocą porównywarki Check24 odbywa się na rynku niemieckim, dlatego niezbędne jest, aby w systemie ERP skonfigurować odpowiednio walutę Euro. Waluta ta musi także zostać udostępniona z systemu ERP do Comarch e-Sklep.

Wskazówka
Więcej informacji o możliwości sprzedaży towarów w wielu walutach znajduje się w artykule: Sprzedaż towarów w wielu walutach.

Towar wysyłany do serwisu Check24 musi mieć zdefiniowane pola na karcie towaru w systemie ERP. Wymagane pola dla tego feedu produktowego to:

  • EAN,
  • Dostępność,
  • Cena,
  • Kategoria,
  • Obrazek,
  • Nazwa produktu,
  • Producent,
  • Kod producenta.
Wskazówka
Aby towar został przyjęty przez Check24 musi mieć uzupełnione wszystkie wymienione wyżej pola.

Jak wysyłać towary do serwisu Check24?

Wysyłanie towarów do serwisu Check24 odbywa się za pomocą pliku CSV.

Plik CSV z produktami wysyłany jest automatycznie do platformy Check24 po aktywacji feedu produktowego w panelu administracyjnym. Można go dodatkowo podejrzeć przy użyciu wygenerowanego linku.

Wskazówka
Po wykonaniu synchronizacji z systemem ERP plik CSV jest automatycznie aktualizowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja.

Więcej informacji o realizacji zamówienia z serwisu Check24 znajdziesz w naszym Centrum Pomocy, klikając tutaj.

Czy ten artykuł był pomocny?